Kørsel UDEN STYRThjelm 2019 /2020 Kørsel UDEN STYRThjelm 2019 /2020
Selv om de har lukket for styrthjelm dispensationer er det stadig muligt at få tilladelse til at køre uden styrthjelm.
I den nye lov om styrthjelme der trådte i kraft her 2019 er der stadig en mulighed :::::
"Har Du en gyldig grund til at køre uden styrthjelm KAN DU ANSØGE FÆRDSELSTYRELSEN OM LOV (Det står klokkeklart i loven)".....
Måske har Du en rigtig god grund eller som jeg en 40 år gammel tilladelse ............................
Kører Du ikke uden styrthjelm og aldrig haft tilladelse....Så gør mig og andre en tjeneste og lad være med at kommentere på denne tråd... Vi er jo nogen der har en gyldig grund til at køre uden styrthjelm og behøver ikke kommentarer fra svagpissere.
Her billede af del af mit gyldige kørekort : (j.nr streget UD )
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Men vi kan lave den aftale at jeg rydder op i tråden hvis der kommer irrelevante kommentarer, hvis du fjerner din provokation.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
jan 2009
Følgere: 6 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 444
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 114 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 443
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
og kørelys om natten på motorvej er da super
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Lad mig starte min pointe med et ordsprog: INGEN ARME - INGEN KAGER!
Og ud fra den devisen mener jeg, at lovgivningen ENDELIG har taget konsekvens ind under huden og laver påbud med anvendelse af styrthjelm. Og har du - uagtet grund - ikke mulighed for at bruge styrthjelm, tja, så burde du efter min holdning holde dig LANGT væk fra brug af køretøj hvor styrthjelm ER nødvendig! Ikke alene er det DUMT. Men det er også asocialt nasserøv-agtig (for at bruge din egen medicin ift. formuleringsvalg) at DU ud fra en SoMe EGO-centreret nosserøvsagtig infantil holdningsudberedelse mener, at alle vi andre skal betale for dine reparationer i dit grødhovede såfremt du måtte komme til skade UDEN brug af styrthjelm....magen til EGOIST holdning skal man lede længe efter!
At du som tillæg så oven-i-købet har den frækhed, at du omtaler fornuftige folk som "svagpissere" fortæller reelt mere om dig og din respektløse holdning til fornuftige borgere.
Omvendt.....så ser jeg en samfundsøkonomisk åbning i dit indlæg, nemlig ud fra den vinkel, at du uden brug af styrthjelm har stor sandsynlighed for, at du reelt ikke overlever selv et udramatisk styrt. Tænk at man kan tænke sådan? Gad vide hvad der var inspiration til det?
Alt det bedste Bo!
maj 2019
dec 2005
apr 2006
#11 Misundelse på infantil og stupid holdning? Næppe... Forøvrigt er "problemet" ikke mit eller mig, så hold dig til emnet, ikke?
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.568
I en alder af snart 52 år, kan jeg med bekymring konstatere at flowet på min morgenstråle ikke står helt mål med hvad den gjorde for 30 år siden.
Jeg er nu sikker på, at min læge vil medgive mig i min tese om, at dette er et fysiologisk og aldersbetinget fænomen der er helt i overensstemmelse med naturens gang, snarer end et problem der er opstået blot fordi jeg mener at kørsel uden hjelm er helt hjernedødt - eller ihvertfald kan blive det.
Så kald du mig bare svagpisser - så fanger jeg bolden og kalder dig hjernedød udfra en mistanke om at du allerede et par gange har været i asfalten og slået hovedet.
Dit oplæg giver mig ihvertfald en mistanke om, at ikke alle duerne flyver lige højt hos dig, når andre holdninger end dine, kvitteres så useriøst som du gør.
Go' dag - og lad hellere geden stå. Tror ikke du tåler flere ture i jorden.
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.022
Tror måske trådstarter slet ikke kører uden hjelm. Men har SÅ frygtelig ondt i røven over dem som gør, at han på denne måde får bragt endnu mere fokus på problemet. Så vi snart endeligt kan få gjort op med disse tåbelige undtagelser...
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
maj 2019
Ang. ulykken på Fyn er en hjelm jo, desværre, ikke en livsforsikring i alle typer uheld.
feb 2015
Følger: 25 Følgere: 77 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 259
Kør forsigtigt...
dec 2005
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
sep 2004
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 610
okt 2017
Følger: 57 Følgere: 96 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 153
Syntes godt om det gamle folde-kort.
apr 2006
apr 2007
Følger: 66 Følgere: 69 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 326
Men har egentlig aldrig brugt den da jeg bare valgte at tabe mig markant så jeg ku få en kyse der ikke trykket og så af respekt for de Falck folk jeg kender der har fortalt om hvor kedeligt det er at skulle skovle indholdet fra et smadret kranie op i en spand eller pose
Men hver sin smag eller holdning
Men må sku indrømme jeg syntes det er lidt trist at man ikke respektere dem der evt skal skovle en op i en pose
Nå ja fik min seddel fordi jeg havde et for fedt fjæs så jeg ikke ku få en kyse der sad ordentlig
Og så har jeg to diskopolapser i nakken
dec 2005
apr 2006
Omvendt, hvis det ligger langt under din værdighed, så skal du bestemt ikke gøre forsøget - det siger sig selv! Men prøv nu....jeg VED du kan!
jul 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 17
jul 2019
Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 11
Om man er “svagpisser”, blot fordi man gerne vil bevare sit hoved intakt i tilfælde af ulykker, ved jeg sgu snart ikke...jeg synes egentlig, at det virker ret fornuftigt at ville bevare sin hjernes funktion. Men hvis man omvendt ikke har noget værdifuldt at beskytte, sååå...
aug 2011
Følger: 2 Svar: 5
Men da du slutter af med
"Vi er jo nogen der har en gyldig grund til at køre uden styrthjelm og behøver ikke kommentarer fra svagpissere. ",
Så ryger respekten sgu godt nok. Hvis dit eneste argument for at køre uden styrthjelm er at du ikke er en svagpisser, så burde du sgu nok slet ikke have lov til at have et mc kørekort.
venlig hilsen, en svagpisser, som faktisk gerne vil hjem til både min kone og mine børn i rimeligt hel tilstand og derfor tager fornuftige forholdsregler for at opnå det.
jun 2019
Følger: 19 Følgere: 5 Svar: 2
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 19
Vi må ikke kører over for rødt ...
Vi må ikke kører for stærkt ...
Vi skal bruge kondom .. ( nåe nej, andet Forum)
Vi skal køre med hjelm ..
Jeg HADER regler, men regler der er til for at beskytte andre imod mine dumheder er vel egentlig ok
Personligt syn’s jeg vi skal have lov til at ryge, drikke og køre uden styrthjelm, lige så tosset vi vil, så længe det ikke går ud over andre !
At jeg selv er så kedelig, at jeg aldrig kører uden hjelm, og heller ikke ryger, er sgu nok meget heldigt
Jeg tror det er pisse besværligt at ryge imens man kører, hvis man samtidig bærer fullface kraniemuffe ... ??
dec 2006
- Problemet er, at det går ud over min pengepung, den dag du vælter, knalder hovedet i asfalten og resten af dit liv sidder som en lirekassemand. Det er ikke gratis at holde dig i live og betale trunter for at tørre røv på dig. Det koster skattekroner.
nov 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 55
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
I dag er jeg blevet klogere. Der er stadig nogle mentalt handikappede, der ikke vil deres eget bedste, og de skal selvfølgelig hjælpes.
På den anden side er det også rart på lang afstand at kunne spotte et fjols, så hvorfor ikke gøre det helt lovligt at køre uden hjelm.
jul 2005
Følger: 1 Svar: 1
Ja ved da godt det ikke har så meget med hjelm og gøre men på den anden side var det vel ikke så meget et spørgsmål eller noget der skulle debateres som en stakkel der tror et overdrevet kød fylde ansigt er et status symbol og tænkte flere ville se det hvis det blev slået op her end andre steder.
Men vil da stadig anbefale de såler.
nov 2007
sep 2012
Følger: 146 Følgere: 20 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 82
jun 2016
Følger: 2 Svar: 61
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 534
Panserne satser på at de styrter en eller anden dag og de er nok billigere for staten og til mindre gene, hvis de er døde eller hjerneskadet.
Dette svar kom fra en panserbasse.....
feb 2016
Følgere: 1 Svar: 148
En idiot uden hjelm, en der kun formår at oplyse, at misundelse er grimt, og en hel del gode og humoristiske svar - og ikke et kvidder fra stærkpisseren.
aug 2015
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 12
Ang. Ansøgningen, så kan man godt ansøge undladelse men hvorfor tror du at de har indraget eksisterende tilladelser? Det er fordi at de kan nægte at give tilladelse og på den måde er de fri for det problem.
Der er et ordsprog som siger “kan du have hue på hovedet, så kan du også køre motorcykel med hjelm på”
Hvis du ikke kan gå med hue så må jeg kondolere dit tab med at køre mc, for det er et seriøst tab
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 128
nov 2007
nu er det jo ham der kalder mcister med anden holdning, for svagpissere, og at kommentere på dette er vel ok !! ingen holdning til skæve indlæg er vel mere svagpisseri
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Grunden skulle være, at man kan være til fare for andre hvis man får et insekt i øjet. At man derimod vælter og smadrer hovedet er en privat sag... men sygeforsikring er jo også i overvejende grad en privat sag derovre.
At sikkerhedsseler og styrthjelme er indført for at spare udgifter til sundhedsvæsenet tror jeg er lidt en skrøne. For mon ikke en død MC kører uden hjelm er billigere for samfundet end een der overlever og skal igennem et længere sygehus forløb, revalidering og evt førtidspension?
Som andre skriver, ville det nok give mere økonomisk mening at forbyde fede, tynde, rygere, rødhårede og på anden vis anderledes personer. Men bare rolig, det kommer når først EU og Vestager får rigtig gang i standardiseringen.....
God aften, med eller uden hjelm
mar 2009
Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 15
Jeg har altså virkelig brug for en fritagelsesattest..!
Venlig hilsen
Bue Stange-Jensen
Hornbæk'
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 13
Og det er interessante at ingen har svaret på mandens indlæg, og hermed skal jeg lige tilføje at jeg syntes det er dumt at køre uden snuble kyse.
Tilbage i starten af 2000 tallet kørte jeg en del Road-Racing på 80 og 125CCM. Man fik ikke lov til at komme på banen uden at man havde heldragt på og blev tjekket om ens hjelm var spændt forsvarligt til, så fra en meget tidlig alder fik jeg store respekt for at køre med hjelm, da det var en der blev slå ihjel i en solo ulykke på bane!!! WTF
nov 2007
apr 2019
Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 1
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 23
Så nej, du kan ikke have et lukket forum på MCG, hvor du ikke tales imod af folk med en anden mening end din og jeg synes ret beset også at du Sajmon er ude på et sidesport når du lover "at rydde op", hvad snakker du om? Er der ikke fri diskussion herinde, eller er du blevet enerådende? Skal du bedømme hvad der er relevant for tråden eller ej? Det er da i den grad relevant at trådsstarter siges imod, han har en 40år gammel holdning, som han tror er den endegyldige sandhed, magen til klaphat skal man da lede længe efter!
jun 2019
jun 2019
Nå men, nogen af os har indhold i livet, c ya
Nej det er begge to jpg filer.
Jeg mener ikke GIF's bliver vist korrekt, men det kan du sikkert finde ud af for mig.
Det her med hjelmkravet deler altid vandene, og lige som med olie- og dækvalg, er det en religion for de fleste mennesker, og det virker også som om det er det for dig.
Trådstarter havde aldrig nogensinde nogle intentioner om at skabe en debat, som tydeliggøres af den der sygelige trang til at svine de folk til, som har en anden mening end personen selv.
Derfor er mit første indlæg ment som en lige så stor joke som jeg anser tråden for at være, når nu den inkluderer tilsvining af andre allerede i første indlæg.
Når det så er sagt, så kan jeg love dig for at jeg er herre over hvad folk skriver af kommentarer, forudsat det er imod sidens regler for brug af forummet.
Dem bør du nok læse igen... Når jeg siger "igen" er det naturligvis fordi du har bekræftet at have læst og forstået dem, da du tilmeldte dig som "kunde" på siden - så du kender naturligvis allerede deres ordlyd...
Men skynd dig nu lige ud og finde det der ekstra indhold du har i livet, i stedet for at sidde og kommentere på en 4 dage gammel provokations tråd på et MC forum.
nov 2015
Følger: 1 Svar: 10
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.279
nov 2007
aug 2015
Følger: 2 Svar: 7
Well det kunne jo være at Bo R.J Har en god grund til ikke at kunne benytte styrthjelm,
og vi behøver vel ikke at vide hvorfor, der må jo være en årsag til han er fritaget for dette, og det må vi respektere, og han er jo også klar over risikoen ved at køre uden styrthjelm,
så jeg vil håbe ham god vind fremover, og nyde 2 hjuls friheden
Sophus
Han informerer blot om muligheden for at køre uden hjelm fremadrettet, og så beder han folk om ikke at lade deres personlige mening dominere deres indlæg, omend det er en mega kikset og helt forkert måde at gøre det på.
dec 2016
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 6
mar 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 8
At køre uden så er man sku da en klaphat
hvad enten man har papir på at man ikke behøver ha den hat på, er det det dummeste at køre uden.
man sku hellere lave en lov der siger at køre uden sikkerhedsudstyr og det går galt må man selv betale det det koster at bliver repareret både på krop og maskineri, uanset om man er skyld i det eller ej......
apr 2009
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 811
Den tråd tog hurtigt overhånd ---
Måske man skulle indfører tvunget livs/ulykke forsikring til dem der ønsker at satse deres liv og helbred ved at kører uden hjelm. Så kan de derefter slå sig løs.Hvis der er et selskab der vil tegne forsikringen-
Jeg havde en forsikring der dækkede bane kørsel og diverse farlige sports udøvelser ,så det er jo en mulighed .
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 638
Det er EU der har besluttet, at man skal køre med snublekyse i alle EU lande.
Så kan man åbenbart få en dispensation hvis der er en reel begrundelse. - Sådan en havde jeg osse i firserne, og det var røv-irriterende at blive standset konstant. Så jeg fandt en smart hat i Sverige, som var til at holde ud.
Men jeg tager da stadig en tur engang imellem uden hat, da jeg synes det er fedt at mærke vinden i håret, og reelt mener jeg at det burde være op til den enkelte hvorvidt de vil have en brødkasse om kraniet eller ej.
- Men nu er personlig frihed jo ikke noget man arbejder hen imod, hverken i EU eller lille forbuds-danmark, så debatten er i virkeligheden absurd.
apr 2006
Du har ikke PLIGT eller RET til at følge noget som helst. Du kan vælge at skride - langt ud og væk fra regler og normer som "samfundet" indfører eller mener er "bedst for alle". Og ja, det betyder at vi hele tiden og konstant skubber hvad der er normen. Lad mig nævne nogle (nemmer selv for dig) punkter, f.eks indførelse af KØRELYS - mega-vold protester, men INGEN sætter idag spørgsmål ved det geniale! Tvungen brug af sikkerhedssele - samme historie. Og man kan trække sammenligning til andre områder som end ikke handler om MC eller styrthjelm. Hvis du er ryger.....skal du så have GRATIS adgang til behandling for KOL *hvis* din KOL er rygerrelateret? Hvis du er TYK? Hvis du er x, Y eller Z. Alle disser punker vil fremover også blive en "norm" i et samfund der flytter sig.
Og så er vi retur til din "personlige frihed", hvor DU vælger at køre uden styrthjelm. Bevares, dit frie valg = NUL HJÆLP - kør direkte i P-pladsen for "Personlige frihedspersonager uden brug af faldkyse" - ONE WAY TICKET! Hvis du træffer DET valg, så tager du også konsekvensen - samfundet bør ikke betale (hvorfor skulle jeg med min personlige frihed vælge at betale for din SoMe egoist-holdning).
dec 2006
apr 2006
apr 2009
mar 2016
Hvis man er rigtigt fordømmende vil jeg også tro der er en overvægt af personer UDEN for arbejdsmarkedet blandt dem der kører uden hjelm. Så rent samfundsmæssigt gør de samfundet en tjeneste ved at stemple ud lidt tidligere end gode skatteborgere i biler med sikkerhedssele, airbags, aktiv fartpilot osv osv
maj 2019
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 850
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 493 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
dec 2013
Følger: 1 Svar: 1
....og så bør alle de motorcyklister der tænker "hjelm/sikkerhed frem for personlig frihed" enten tie stille ....eller foreslå fuldstændigt forbud mod motorcykler. (MC er jo trods alt farligere end toget). Hvordan kan motorcyklister retfærdiggøre en "farlig personlig frihed" til at kører MC, med et så sikkert alternativ? (lad mig svare på det...det hedder dobbeltmoral)
jul 2018
nov 2007
Det kunne være f.eks være rygning og kalorieindtag. De fleste selvmord i DK, begås med kniv og gaffel, eller en lighter.
Jeg kunne aldrig drømme om selv at køre uden hjelm, men jeg er fortaler for det frie valg - og hvis der er nogen som af forskellige årsager ikke kan have en hjelm på hovedet, er det deres egen sag.
nov 2007
nov 2007
Det gør ingen forskel på min holdning...
nov 2007
Er det sidste et spørgsmål?
I så fald er svaret nej. Jeg deltager blot i debatten, som du selv gør. Keder du dig da?
nov 2007
nov 2007
nov 2007
maj 2011
nov 2007
Ikke mig...
nov 2007
Jeg gider ikke stå model til det, så det med "ingen regler" må stå helt for din egen regning.
maj 2011
nov 2007
nov 2007
apr 2008
Det er fint for mig, at du har din Gammelkommunistiske holdning til det land vi lever i. Faktisk er du så heldig, at du kan ytre dine gammelkommunistiske holdninger her i denne tråd, uden at nogen henter dig
Vi er bare en del der godt kan lide at tænke selv, og derfor osse foretrækker den personlige frihed. Nok et begreb du endnu ikke har lært.
- Jeg er dog glad for at hverken du eller Paludansk har opnået politisk magt, således at jeg stadig kan råde frit omkring mit liv og de valg jeg tager.
- Måske Nordkorea var et sted du kunne skabe en karriere ??? Danmark er i hvert fald ikke et sted du vil bryde dig om at bo i...
mar 2016
Og jeg medgiver gerne de har fornuftige projekter såsom sygehuse, veje og skoler men så sandelig også en del projekter der KUN kan leve fordi de betales af andres penge.
Og staten er UMÆTTELIG i sit krav om indbetaling, så længe de kan jagte de "stærke skuldre" og pine penge ud af dem. Anderledes forholder det sig med kvinder, etniske fremmede af begge køn eller fremmede finansfolk, dem tages der på med fløjlshandsker.
Hvordan hænger det så sammen med hjelm påbud? Tjaeh, de fleste mænd har jo nogle rudimentære testikler og det er en måde at give fuckfingeren til det gennemfemificerede danske velfærdssamfund. At det så er en ånssvag personlig beslutning den dag man bider i asfalten er en anden sag...
sep 2011
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 493 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
apr 2009
dec 2006
Og den personlige frihed rækker også langt nok, til at modtage penge fra det offentlige, den dag man (hvis man er rigtigt uheldig) ligger som en grøntsag, fordi ens personlige frihed, nu vandt over trangen til at bruge hjelm. Det er en dyr udgift, som de færreste privatpersoner har råd til - men så er det godt man har alle andre til at punge ud.
Man skal nok bare ikke regne med at den private ulykkesforsikring betaler ret meget, hvis hjelmen blev hjemme på bordet den dag.
Men det er da helt sikkert fedt på en varm sommerdag, at mærke vinden i håret. Grunden til at jeg selv konsekvent bruger hjelm, er at jeg ikke er den eneste på vejene. Og det er jo tit nævnt herinde, at billister er mordere, med kun én eneste mission, ikk?
Ref #106 (Stauffenberg): Er der overhovedet hjelmpåbud i Nordkorea?
nov 2007
er der ikke hjelmpåbud er det da en succes da halvdelen går med grøn hjelm:=)
apr 2006
For at komme retur til den røde tråd, så lad os for en stund holde fast i HVAD vi reelt har til debat , okay? Frivillig brug af hjelm - eller med lov påbudt!
Og her siger du så, at det må folk da selv bestemme - det falder ind under den personlige frihed.
Og her siger jeg så, at du må folk absolut ikke selv bestemme, idet HVIS de kommer tilskade, så er det mig, os og samfundet som SKAL betale for udbedring - hvis vi da ikke er så svineheldige, at du afgår med døden til følge over dine kvæstelser i hovedet.
Hvordan kan du have den så elegante SoMe-egoistiske holdning, at andre skal betale for din frihed? Det har jo INTET med frihed at gøre, når du FORVENTER at blive hjulpet over din egen Ego-dumhed med/for *MINE* penge! Det er sgu' da asocialt så det VIL noget!
Nå, det er nyttesløst at drøfte logik indlejret i samfundspolitik - langt nemmere at have dialog med en våd papkasse.
maj 2019
Der er en glimrende historisk artikel om hjelme gennem tiden skrevet af motorredaktør Jørgen Kjær fra Hadsten her:
https://pingvinnyt.dk/knallert-scooter-og-motorcykelhjelme-redder-mange-liv-alligevel-tovede-myndighederne-med-at-gore-disse-obligatoriske/
sep 2011
Det sker ret tit at myndigheder i bedste vilje laver regler, der gør ondt værre, se f.eks. på tåbelighederne omkring børn på motorcykler, specielt i sidevogne. Da der kom blinklys på motorcykler, blev de forbudt i Danmark, og forhandlerne skulle tage dem af for at få MC'en synet.
jul 2018
maj 2011
jul 2018
maj 2011
nov 2007
At man ikke stemmer på nogle af dem, er jo ikke det samme som at man ikke stemmer. Siden du ikke kan huske at der er den mulighed, ville jeg bare lige nævne det for dig. Det kaldes demokrati - du skulle prøve det en dag, i stedet for bare at sætte dit kryds samme sted som du plejer.
jul 2018
så selv om man ikke vil stemme kan man stadig få ting igennem. det er synes jeg skønt at bo i dk her blver synspunkter respekteret.
maj 2011
Der er noget du har misforstået, med 50.000 underskrifter skal den politiske mafia snakke om det, der er ingen krav om at "behandle" noget, og det er der aldrig blevet, og bliver aldrig! Hele konceptet er en narresut til folk som dig, der trist nok tror at de har indflydelse på noget!
jul 2018
jul 2018
Det hele skal igennem samme tåbelige flaskehals hver gang, så det er vist rimeligt naivt at tro det ændrer noget som helst.
nov 2007
jul 2018
jeg gir en dobbelt skum hvis du fremsætter forslaget og det får 50001 stemme.
#130 - Hvilket forslag? Og hvorfor skulle jeg bruge tid på at få noget på bordet foran en masse mennesker, til hvem jeg INGEN SOM HELST tillid har?
jul 2018
Du har slet ikke læst noget af det jeg har skrevet...
Er du også politiker?
jul 2018
jul 2018
vi har ret til at udveksle synspunkter og uenigheder bringer os videre hvis vi vil.
god aften
Alle har ret til deres mening, og vi behøver jo ikke blive uvenner bare fordi vi ikke er enige.
Fortsat god aften.
jul 2018
jeg kunne godt tænke mig at spørge dig hvorfor du ikke er stolt ?
prøv at se dig omkring i verden, vi har verdens bedste demokrati, men jeg er enigi at det kan forbedres . Liberal Arrogance røg ud Df blev minimeret, Lars løkke smuttede, det er sundt.
Men den korte version er at der aldrig er blevet brudt så mange løfter og ædt så meget valgflæsk, og landet har aldrig haft en kurs der var så meget i modsatte retning af forbedring på alle områder, som nu.
Velfærden sejler - vi pisser på de ældre generationer der har bygget landet op til hvad det var for nogle år siden - middelklassen får færre penge til sig selv - de rige og korrupte får flere penge til sig selv - folk der ødelægger noget godt og grundigt, får enorme gyldne håndtryk på vej ud af døren - og kva den sag som tråden her handler om, så har folkesundheden aldrig været så dårlig som nu.
Som jeg har spurgt om højere oppe, så giv mig bare EN god grund til at man fokuserer lovmæssigt på måske 100 mennesker i DK, med hver sin attest som fraskriver dem kravet om at køre med hjelm på hovedet, med prisen på deres potentielle handicap som argument - når cigaretter stadig kun koster 37 kroner pakken, og usund levestil stadig koster VÆSENTLIGT MINDRE end sund levestil.
Der er ikke engang en statistik som beskriver forekomster af MC ulykker uden hjelm på hovedet - så få mennesker taler vi om.
Ledelsen (politikerne) er verdensfjerne, smålige, egocentrerede dybt uerfarne idioter med egen og deres afkoms vinding for øje, når de vil ind i politik. Føj for den lede da.
Men bare rolig - lige om lidt er vi oversvømmet af alternative religiøse fanatikere, og så er det helt andre problemer vi skal til at slås med.
Ja det har da aldrig gået så godt som nu... Fnis.
nov 2007
Har du været på internettet for nylig? Det kan man faktisk i ret mange lande.
Men hvis din pointe er at bare man ikke brokker sig over alt det lort regeringen hælder i hovedet på en, så er man godt kørende - så har du endnu en gang skudt LANGT forbi...
Jeg går ud fra du mener "udtalelser", men hvis jeg tager fejl, må du lige sige til.
maj 2011
nov 2007
nov 2007
Du må have en fortsat god aften.
maj 2011
mar 2016
jul 2018
men jeg tror det bliver svært at finde et mere gennemsigtigt land end vores demokrati.
vi må jo nok erkende at mennesker ikke er skabt til at dele , der skal lov og orden til,ellers ender det i krig og kaos. vi lader os desværre styre af de gamle dødssynder: griskhed-dovenskab-hovmod-frådseri-utugt-misundelse-vrede-. tak for diskussionen
apr 2008
Ikke for at afspore disse Gammelkommunistiske holdninger, men da der er over 50% af befolkningen som lider af fedme, så skal vi andre ikke betale for dem... - Ok, jeg er nærmest at betragte som mager, og ser ingen grund til at hospitalerne skal behandle folk for hjertekar sygdomme. Jeg har dem jo ikke selv, og det er, som vi ser, et valg om man vil fede sig selv....
Hold da kæft, der er mange penge at spare på den konto.... Man kunne jo blive forfalden til at blive Liberalist
Nu har vi således sparet samfundet for milliarder af skattekroner - Skattekroner der så kan bruges på mig, hvis jeg er så dum, at jeg vælger at skvatte på min Chopper.... - Beklager at det endnu ikke er sket de sidste 40 år...
- Det giver faktisk anledning til at kigge lidt dybere i sundhedvæsnet... Hvorfor dog holde liv i de gamle, nu vi er der ?? De skal jo slippe deres håndtag om lidt, og man kunne endog hjælpe dem lidt på vej. Mange af dem har det jo ikke godt, og hvorfor ikke lade Liberalismen hjælpe dem med Eutanasi ??
Denne skønne liberalisme har slet ingen grænser, og historisk set, er der sikkert mange idéer som kan finde anvendelse......
Mens alle I andre leger lidt med tanken, agter jeg at køre en tur.. Og fremover bliver det uden Brødkasse på kraniet. . . . Tak for jeres afstumede tankespin.
- Måske vi osse kan undlade at hjælpe folk med dårlig lever... De har sikkert bare drukket for meget.......
- Folk med dårlige lunger, har sikkert bare boet i storbyen - eget valg...
- folk med malersyndrom, valgte helt sikkert at tag masken af...
- Soldater der lider af PTSD, valgte jo osse selv.....
- Vi kan vist bare lukke alle sygehusene nu. Liberalismen sejre, og skulle jeg vælge at kvaje rundt på min bike, så betaler jeg da bare selv . Ellers kan jeg jo tage et kviklån . . . - - - . . .
apr 2008
Det var godt nok sjov læsning... Du er vel bevidst om at du udstiller din egen moral ???
-Du har brug for love og regler, således at du ikke overholder normal etik og moral. Godt nok spændende at se...
Nu er vi jo nogen, og jeg satser på at vi er rigtig mange i bikerkulturen, der ser sig i stand til at opretholde en sund moral, og derfor ikke føler os fristet til at stjæle eller hvad det er, du åbenbart ikke selv kan styre.
Jeg kan fornemme at du ikke er ramt af børn, da du end ikke evner at dele med andre
Hvis du er så glad for Statslig styring af dit liv, kan jeg anbefale Nordkorea, hvor du med garanti, vil får et skønt liv. - Håber så at det er i orden med dig, at vi andre bliver her og prøver at skabe frihed og demokrati i Danmark.
Kan du have en god tur, og hils Jung Il fra alle os andre...
apr 2009
dec 2006
Ja, sådan diskussion kan jo bringe folk vidt omkring. Denne gang endte vi sørme helt nede i Nordkorea. Der skulle også være så smukt.
Der er ihvertfald styr på tingene ??
maj 2011
apr 2009
apr 2006
Og så øffer Stauffenberg stadig omkring selvbestemmelse- og det modsatte hvor man skal have den totale frihed til at være dum, stupid- og ikke mindst udstille egenskaber i den retning på et næsten offentlig fora. Ja, bevares, hvis man er for fed, så må man da overveje om ens sundhed på sigt skulle ændres - gevinsten er at man lever længere, hvilket for fornuftige personager vil være at foretrække. Andre, tja, lad dem nu bare falde om med livsstilsygdomme. Men ja, det bliver uden tvivl det næste sort og normen for at være part i samfundet - flertallet bestemmer HVAD som er normen og devisen.
Hvis der blev indført lov omkring IQ....øh, nej ens egenskab til at forvalte den IQ man nu har til rådighed (ingen nævnt - ingen glemt), så ville størstedelen af indlæg på Nationen dø ud - og jeg tror....blot et gæt, at vi vil se samme tendens på MCG. Alternativt grundet alder - stedet er jo fyldt med gamle røvhuller der lugter fælt, brokker sig mere end hvad godt er - har kløe i tastaturfingrene.....uha, der er sgu' mange årsager til denne til tider fantastiske underholdning på en kedelig regnvejssøndag.
Af hjertet tak for (de fleste) indlæg!
sep 2011
mar 2016
maj 2019
mar 2016
Hvordan går det for øvrigt i "vild med dans"?
apr 2006
maj 2019
http://sum.dk/Aktuelt/Nyheder/Sundhedspolitik/2018/November/Spaend-hjelmen-Nye-regler-skal-saette-en-stopper-for-motorcykelkoersel-uden-styrthjelm.aspx
"Det skal være slut med at få en lægeerklæring, der kan give dispensationen for reglerne om at man skal køre med styrthjelm, hvis man kører på motorcykel eller lignede køretøj på danske veje.
Det mener regeringen, som derfor nu ændrer de regler, der indtil nu har gjort det muligt at få dispensation, hvis man med en lægeerklæring kunne pege på helbredsmæssige årsager til ikke at køre med hjelm.
”Vi har jo nok alle set ude på vejene, at der er en del rockere på motorcykler, der kører rundt uden styrthjelm. Det er jo næppe alle sammen, der har en god lægelig grund til det. Vi skal selvfølgelig på ingen måde acceptere rockertyper, der enten snyder eller decideret truer sig til en lægeerklæring, der giver dem en dispensation til at køre motorcykel uden hjelm. Det skal der sættes en stopper for, og det gør vi så nu, siger sundhedsminister Ellen Trane Nørby.
De nye regler kommer som opfølgning på regeringens Bandepakke III, som blev aftalt af et flertal af Folketingets partier den 24. marts 2017."
mar 2016
apr 2006
1). Rockerpakke eller ej, så er det komplet idiotisk at køre uden hjelm - at politikerne fedter sagen ind i en Bandepakke gør jo være, at det er "nemmere" at få den gennemført. Sådan er politik!
2). Dette er blot step-1 af flere steps, f.eks. at folk på cykel, el-løbehjul ligeledes fremover skal til at køre med hjelm osv.
3). Vi har endnu ikke set sidste lovændring ift. adfærd.
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 14
nov 2007
maj 2011
dec 2020
Svar: 1
Kørsel UDEN STYRThjelm 2019 /2020