Hilsen fra Florida - I ønskes et godt Tøffetræf! {{forumTopicSubject}}
Kære Tøffere
Først og fremmest vil jeg (vi) ønske jer et godt Tøffetræf. Igen i år er Dorte og jeg forhindret i at deltage. Heldigvis er baggrunden noget mere positiv end sidste år, hvor Dorte blev syg inden træf. Dorte trækker igen på alle cylindre, og såvel olieniveau som benzintilførsel ligger nu indenfor tolerancerne
Selv er jeg i Tampa/Florida indtil medio august. USA er på mange områder et fortræffeligt sted. Klimaet hernede indbyder i den grad til cruising og MC samvær.
Jeg er skrevet op til at leje den nye HD Low Rider, som ifølge rygterne både kan styre og bremse. Det lokale HD Chapter, som er ko-lokeret med Harley forhandleren, har helt naturligt inviteret mig til at køre med dem, hvis jeg skulle få lyst. Ingen fine fornemmelser eller sekterisk isolation her!!
Loven i Florida tillader kørsel uden styrthjelm, og det benytter rigtigt mange sig af. Der cruises med store cubanske cigarer og afslappet tøj. Jeg ser, at diskussionen om kørsel uden styrthjelm kører på de høje nagler i en anden tråd herinde. Til det er blot at sige, at "velfærdssamfundet" som vi kender ikke rigtigt findes herovre. Hvis man vælger, at køre uden styrthjelm, og det værste sker, kommer man selv til at betale under en eller anden form. Derfor tilkommer det ikke andre hverken at dømme eller kommentere motorcyklisters personlige valg.
Det står i modsætning til tingenes tilstand i Danmark, hvor vi allesammen betaler til den fælles kasse, og derfor mener vi har ret til at blande os i hinandens personlige valg og livsstil. En høj pris at betale for vores goder - skulle jeg mene.....
Dorte og jeg fik refunderet vores indbetaling for sidste års træf. Det var vi både rørte og glade for. Jeg overfører i dag 500,- Til Knud, som evt. Kan omsætte pengene til en kop øl under det kommende træf.
I ønskes en god sommer. Jeg glæder mig til at møde nogle af jer i sensommeren. Først skal jeg lige have noget nyt at køre på, men det ordner sig.
Bedste hilsener
Kim + Dorte
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 328
Hun kører på begge cylindre nu, som før,
Og det med Knud, skal vi nok huske ham på
Til tøffe træf, er kun en lille smule misundelig
På jer, at i er derovre, men kan i nu have en
Fortsat god ferie derovre eller hvad i nu laver
Mvh Mogens og
Linda, vi mødes på landevejen et eller
Andet sted i sensommer
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
Dorte er hjemme og passe gården, arbejdet og ungerne. Jeg selv arbejder (noget af tiden).
Ja, vi ses derude!
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 258
Pas nu godt på dig selv og nyd motorcykel miljøet i US, det er bare super fedt!
Ses!
PS! Skal nok tænke på dig når vi nyder en omgang på din regning!!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Florida har jeg besøgt flere gange men det er mest på den anden side jeg har været.
Jeg ved ikke rigtig, om der sker noget på Canaveral lige nu, men hvis der gør, så er det noget I skal opleve - imponerende.
Florida er fantastisk til Motorcykleri!!!!, Klimaet er godt, vejene er gode om selv tempoet på vejene er mageligt - rigtig god fornøjelse, og jeg er ikke i tvivl om at Mogens nok skal minde mig om øllet!
Og Ingen tvivl om at I vil blive savnet til årets træf!
Hils omkring jer og nyd det!
jun 2009
Følger: 27 Følgere: 36 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 358
Dejligt at høre "fruen" er ovenpå igen og som jeg har lovet dig er "FYN er FIN" udsat til midt/sidst i august så du har en chance for at nå den
Tusind tak for dit bidrag til "træffet", Knud vil blive omsværmet af "tørstige" sjæle så han ikke glemmer noget.
MVH: Flemming J
aug 2005
Hvordan kan det være at det ikke overrasker mig at Mogens og du er de første til at notere Jer det her:-)
aug 2005
Der ER sgu allerede gået penge ind fra KIM og Dorthe.
1000 TAK
aug 2005
Dorte!
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 328
Er født tørstig
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
Lyder godt med Fyn er Fin. Jeg/vi kommer! Jeg bestiller en cykel, så den er klar når jeg rammer Danmark
jun 2009
Følger: 27 Følgere: 36 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 358
Hilsen fra Florida - I ønskes et godt Tøffetræf!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside