{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

SV
SV
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25

valg af tv {{forumTopicSubject}}

Hey derude

Jeg skal ned og købe nyt tv imorgen, da vores nuværende er gået i stykker.

Jeg kan dog ikke beslutte mig hvilket af disse 2 der er bedst, så spørg derfor jer smiley Hvis i har andre forslag end de 2 jeg ligger op, så kom endelig med dem dog ikke noget der koster over 4500.

https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/sony-49-4k-smart-tv-kd49xf7596baep/p-937709/

https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/lg-49-4k-led-smart-tv-49sk8100plaaen/p-867619/

På forhånd takkkk smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af tv
  • #1   1. jun 2019 Hvis du bare køber et tv som er med OLED skærm. Det er afløseren til plasma skærme som jo viser sort i sort. Men OLED er bare så meget bedre end plasma og QLED skærme

• SV
    SV Tilmeldt:
    jul 2008

#2   1. jun 2019 men så er prisen vel også væsentlig højere?

• #3   1. jun 2019 hvis jeg sku købe købte jeg det lg.
    ,??.
    men det er en smagssag nogle er til det ene andre det andet.

• #4   1. jun 2019 Et LG eller PANASONIC er cream. Nej et LG OLED tv kan fåes til under 10000kr

• #5   2. jun 2019 sony er klart bedre
    sony har 400 hz hvor lg har 200 hz
    sony har 4 k reality pro
    disse ting betyder meget for kvaliteten af billede

• #6   2. jun 2019 Kig på billedet, kig på brugervenligheden og styresystemet, og tag dit valg ud fra det.
    Anbefalinger af den ene og den anden art, kan du ikke bruge til ret meget..
    De to tv du linker til er begge lav-budget tv, og der vil ike være den store forskel.

Køb et sted hvor du kan få tv'et med hjem og prøve det af i din egen stue.. Der er MEGET stor forskel på hvordan et tv billede tager sig ud, i henholdsvis butiksbelysning og din egen stue.

• #7   2. jun 2019 Check også at producentens udbud af apps dækker dit behov, og at browseren surfer uden ventetid smiley

• #8   2. jun 2019 Af de to, er LG tv'et det bedste.

Som Bodie siger, har hz meget at sige, specielt hvis man ser meget sport. Der er dog forskel på hz. Det man skal kigge efter er det der hedder panel hz (ægte hz). Panel hz kommer kun i 3 varianter, 50, 100 og 200. De 400 Sony har er kunstige kunstige hz og 50 ægte, hvor LG har 200 ægte hz, der er kæmpe forskel. Derudover er smart tv'et i LG'en også bedre, dette er dog en smagssag. Det fungerer dog hurtigere og mere flydende.

• #9   2. jun 2019 Der er intet som kan slå et OLED tv. Hverken på hastighed eller kontrast. Så er hrz lige meget. Eller om det er 4K.
    Det er måden skærmen er lavet. Lige som plasma kontra LED.
    Men se på billede når det ikke køre fra en Blu-ray film. Men se en tv udsendelse. Og gerne fodbold. Her vil du du se hvorfor OLED trumfer alle skærme.

• #10   2. jun 2019 Helt korrekt Carsten, OLED er absolut det bedste. Hz har dog stadig kæmpe betydning i en OLED skærm, men så vidt jeg er bekendt, laves de ikke med 50 hz, det er 100 eller 200, som er det man skal gå efter.
    Det er dog svært at finde et OLED til et budget på 4.500 kr.

• #11   4. jun 2019 Hvad endte du med? Jeg har en top LED model fra LG og det er jeg meget glad for, synes deres styresystem er noget af det bedste på markedet, dog er udvalget af apps ikke helt så godt som på samsung. Og ja som alle skriver er OLED det bedste, men det får du ikke for under 8000....

• SV
    SV Tilmeldt:
    jul 2008

#12   30. jun 2019 endte med at købe sony, der var stor forskel da jeg stod i butikken

Kommentér på:
valg af tv

Annonce