{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

hjælp til valg af panasonic plasma tv {{forumTopicSubject}}

hej.
skal have ny tv og har bestemt mig for det skal være et panasonic plasma tv min. 42" - 50".
har læst div. test, råd og anbefalinger, uden at bliver kloger på mit valg og vil gerne købt det rigtige denne gang.
efter hvad man høre skal de have
MPEG-4, DVB-C, DVB-T, Full HD,
vil bruge max 10k og har set lidt på dem her.

(link fjernet)

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=420736

eller er der et bedre valg?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til valg af panasonic plasma tv
  • #1   5. jul 2009 Hvor langt sidder du fra skærmen?

• #2   5. jul 2009 Det her er ikke kritik...

Men jeg vil gerne høre en god grund til at du vil ha plasma, og ikke lcd

• #3   5. jul 2009 lige nu små 4 meter, men vi snakker om at flytte om og så kommer vi op til 5,5 meter væk.
    plasma fordi, vi ser mange gyser med mange mørke sener og vi har et plasma nu, som vi endligt er godt tilfreds med, men det overgår til sønnen værelse..

• #4   5. jul 2009 ja går ikke så meget efter et tilbud, bare det rigtige valg.
    skal lige sige at vi har et 42" tommer nu og det gjorde ikke noget hvis det kom op i 46", men heller en lille og hurtig, frem for størelsen.

• #5   5. jul 2009 Vi sidder 3 meter fra fjernsynet og vi blev overtalt til en 40" istedet for en 46" som jeg først havde set mig varm på.

Selvom at vi i Danmark går over til DVB mpeg4, så er opløsningen i dette format max 800x576 pixels. De fleste fjernsyn opskalerer dette signal til 1280x720 eller 1920x1080 pixels. Men som ordsproget siger "Ingen kæde er stærkere end det svageste led". Dvs. fjernsynet kan ikke lave et 100% korrekt billede hvis den skal "forbedre" opløsning. Opskaleringen sker efter et "gæt" af fjernsynet. Og jeg har endnu ikke set en opskalering der kan levere et flot resultat. Det er især tydeligt ved billeder med stor kontrast.
    Derfor vil disse firkantede "gæt/opskalering" blive meget tydelige jo større skærm du vælger.
    Dette er selvfølgelig kun relevant, hvis du ser almindelig tv som ikke er i HD kvalitet.

Ser du Blu-Ray film eller HD kanaler, kan man næsten ikke få skærmen stor nok.

Jeg valgte at købe et Samsung 40" (link fjernet)
    Der kan man se almindelig tv-programmer uden at cirkler bliver firkantede i kanten, og HD-kvaliteten er stadig i top. Desuden kan man slutte den til ens netværk, så man kan vi billeder, film (mpg, avi, divx, xvid og mange andre videoformater) og afspille musik der ligger på ens computer eller netværksdisk.

Jeg har ikke fortrudt at jeg er gået ned i størrelse.
    Men tag et smut ind i hifi-klubben og snak med dem. De er altid superflinke og du kan se forskellen inden du render ud og køber.

Håber du kan bruge mit input :o)

• #6   5. jul 2009 jamen din kontrast fåes også rigtig god på de nye lcd tv...

og det med de 100hz.. der vil gå rigig længe inden vi får brug for det..

• #7   5. jul 2009 Har du overvejet et led tv ved godt de stadig er dyre men : et 50" plasma tv bruger over 400w i TIMEN det er vildt meget - et tilsvarende led bruger omkring 100w ! så hvis du ser meget flimmer så tag lige og kig på strømforbruget også. Bare min holdning.

• #8   5. jul 2009 jeg har det der klassiske px80 plasma fra pana og billedet er exceptionelt - når lyset er slukket. Selv det mindste sollys ødelægger plasmaets kontrast, det er lidt irriterende. Men med mørklægningsgardiner kommer man langt, så jeg kan kun anbefale det

• #11   5. jul 2009 vil bare lige sige jeg har købt et panasonic plasma tv og jeg har aldrig haft er bedere tv :)...............bare lige min mening

• #12   6. jul 2009 LCD ser altid bedre ud i butikken, det er almen kendt. Men jeg må indrømme, at nu efter at have haft plasma i et års tid, synes at et LCD-billede er grelt at se på i længden. Kan tydeligt se forskel. Men et LED-tv er måske en god ide

/Kim

• #13   6. jul 2009 Morten J .. Gammeldags ??? gå nu til øjenlæge ;o))

skagbo S.. prøv at kigge lidt på det her , det er mit plasma nr 2
    http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p46g10e-4694p.html

det kan klart anbefales

• #14   6. jul 2009 Junior 250-666 .
    det er også den jeg har beslutte mig for, bare i en 42" model.
    vil have plasma igen, pga de mørke sener i film.

Kommentér på:
hjælp til valg af panasonic plasma tv

Annonce