684 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Køb af motorcykel i udland til jord omrejse Køb af motorcykel i udland til jord omrejse

Hej Hej.
Jeg går og leger med idéen om at tage ud og se den store verden fra sædet på en motorcykel. Tankerne går mest på adventure bikes, som Africa Twin, Triumph Tiger muligvis Kawasaki KLR 650 - ihvertfald noget i den stil, noget at der kan tåle at køre fra de fastlagte veje, men samtidig er tilpas rar at banke nogle kilometer i -.
Nu synes jeg bare at Adventure Bikes herhjemme i Danmark er hamrende dyre, så spørgsmålet i sin enkelthed går ud på om der er nogle der har prøvet at købe motorcykel udlandet, og kørt og rejst på den, muligvis taget til USA og rejst i sadlen der uden nødvendigvis at bringe cyklen med hjem igen. Eller om der er nogle som har nogle generelle tips til det, om man overhovedet må krydse en grænse som Dansk statsborger med en (fx) tysk motorcykel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af motorcykel i udland til jord omrejse
  • #1   5. okt 2018 Du kan sagtens køre på en udenlandsk indregistreret cykel, men du må ikke køre på den i DK. Dog kan man få en tilladelse til at køre gennem landet fra f.eks. Tyskland til Sverige. Men ikke noget med svinkeærinder og et besøg på hjemadressen.
    Hvis du vil købe og indregistrere i Tyskland, så kan der blive problemer, da du ikke har en adresse dernede hvortil de kan sende dig post.
    Flere danske har købt en autocamper dernede, men den er så registreret i et firma som så tager sig af papirarbejdet.
    Min bror har en sådan bil og den er registret i Flensborg. Om de også vil tage motorcykler, ved jeg ikke.
    Er du interesseret, så får jeg gerne fat i adressen på firmaet i Flensborg.
    Jeg mener der står noget på Touringklubbens hjemmeside om det at køre på udenlandsk indregistreret cykel. Søg selv.

• #2   5. okt 2018 IMC i Flensborg er den du søger, de har også mc i deres forening, nok mest store dyre mc, men alt er muligt.
    Selv kunne jeg da godt forestille mig en FJR1300 stående dernede, til en brøkdel af prisen her i Dk.
    Du kan få en transittilladelse til at køre gennem Dk til Sverige eller Norge, men jeg ved ikke om de kan nægte dig den på noget tidspunkt.

• #3   5. okt 2018 Og kender da også en som solgte sin off-roader for en latterlig lav pris, i Afrika, men havde besluttet sig for den ikke skulle med hjem uanset, fragtprisen var større end værdien på biken.

http://www.imc-motorclub.dk/home.html

• #4   7. okt 2018 Køb en ny dansk på grænseplader = ingen moms og afgift. så må du køre 3 uger i dk og så 2 år i udlandet.

Kommentér på:
Køb af motorcykel i udland til jord omrejse

Annonce