Køb af motorcykel i udland til jord omrejse Køb af motorcykel i udland til jord omrejse
Hej Hej.
Jeg går og leger med idéen om at tage ud og se den store verden fra sædet på en motorcykel. Tankerne går mest på adventure bikes, som Africa Twin, Triumph Tiger muligvis Kawasaki KLR 650 - ihvertfald noget i den stil, noget at der kan tåle at køre fra de fastlagte veje, men samtidig er tilpas rar at banke nogle kilometer i -.
Nu synes jeg bare at Adventure Bikes herhjemme i Danmark er hamrende dyre, så spørgsmålet i sin enkelthed går ud på om der er nogle der har prøvet at købe motorcykel udlandet, og kørt og rejst på den, muligvis taget til USA og rejst i sadlen der uden nødvendigvis at bringe cyklen med hjem igen. Eller om der er nogle som har nogle generelle tips til det, om man overhovedet må krydse en grænse som Dansk statsborger med en (fx) tysk motorcykel.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.861
Hvis du vil købe og indregistrere i Tyskland, så kan der blive problemer, da du ikke har en adresse dernede hvortil de kan sende dig post.
Flere danske har købt en autocamper dernede, men den er så registreret i et firma som så tager sig af papirarbejdet.
Min bror har en sådan bil og den er registret i Flensborg. Om de også vil tage motorcykler, ved jeg ikke.
Er du interesseret, så får jeg gerne fat i adressen på firmaet i Flensborg.
Jeg mener der står noget på Touringklubbens hjemmeside om det at køre på udenlandsk indregistreret cykel. Søg selv.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.682
Selv kunne jeg da godt forestille mig en FJR1300 stående dernede, til en brøkdel af prisen her i Dk.
Du kan få en transittilladelse til at køre gennem Dk til Sverige eller Norge, men jeg ved ikke om de kan nægte dig den på noget tidspunkt.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.682
http://www.imc-motorclub.dk/home.html
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 104
Køb af motorcykel i udland til jord omrejse