1.285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Jeg er dybt forarget!!!! Jeg er dybt forarget!!!!

Min håbefulde datter er i disse dage i gang med at tage diverse kørekort. I går aftes havde hun køretime på MC, og jeg var kørt ned til køreskolen for at hente hende.

Da de tre unge damer og kørelæreren kommer fortalte han følgende:

Ned ad Gl.Køge Landevej mod Ishøj Stationsvej, kører en bil bag ham(kørerlæreren bil) uden afstand og presser. Foran kører de tre "damer som perler på en snor. Der er to baner i hver retning, men den fremmede valgte at presse i stedet for at køre forbi!!

Ganske kort før lyskrydset ved Ishøj Stationsvej, trykker den "pressende" sømmet ned, kører uden om kørelæreren og de to bageste af pigerne, presser sig ind i højresvingsbanen mellem nr. 1 og nr. 2.

Hvordan f..... kommer man i tanker om sådan noget????

Der står køreskole på et megastort skilt på bilen, og der er skoleskilte på alle cyklerne.

Jeg synes, at det er vildt hensynsløst, og det handler efter min bedste mening kun om at chikanere. Aben havde haft over en km dobbeltsporet vej at overhale på!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er dybt forarget!!!!
  • #1   16. maj 2007 Ja det er klamt. Husker selv da jeg tog kørekort i Roskilde og det er efterhånden nogle år siden:

Første situation: Første køretime på vej: En lastbil presser på på ringgaden (kanonkort afstand) og tvinger mig nærmest ud i en nødbremsesituation for rødt lys... Kørerlæren var arrig.

Anden situation: Lige før køreprøven: Ved rødt lys i en højresvingsbane, hvor jeg lukker af for cyklister, er der guhjælpemig en rød kassebil der trækker på siden af mig og maser mig med mindre end 5 cm plads imellem ... hvorefter han fræser først ud i krydset...

Der er virkelig ingen hensyn rundt omkring... Og det på trods af at man kører med gul vest påtrykt 'skolecykel'...

Det er desværre det samme på vejene i dag... Jeg synes bilisterne gennem de seneste år er blevet MEGET slemmere til at køre alt for tæt på en forankørende mc...

• #2   16. maj 2007 Tror nu ikke kun det er i forhold til MC'er. Jeg prøvede ihvertfald noget lignende, da jeg tog kørekort til bil - kun fordi jeg var en skolevogn. Jeg kom kørende på en alm. landevej, og så var der pludseligt en modkørende, der synes det var sjovt at forsøge at stresse mig ved at køre over i min bane... Rimeligt uskyldigt men stadig fuldstændig grundløst

• #4   16. maj 2007 grunde er at der står skole på køretøjerne... så kan nogle folk bare ike køre normalt

og ja jeg prøvede det også... ( dog en anden sitation og i bil men det gør det ikke bedre)

fanme fordårligt at man vil gøre det

• #5   16. maj 2007 Jeg tror du er inde på noget af det rigtige Helle. I går oplevede jeg (igen) en spade, der så det som sin fornemste opgave at spærre af for den skide mc (mig). Det er som om, at der nogle derude der ikke kan tolerere at en mc kommer lidt mere kvikt frem end en kassevogn. Forleden morgen var der sågar en (kvinde) der kørte op på siden af mig ved rødt lys, rullede vinduet ned og skældte ud over, at jeg havde lettere ved at komme frem end hun havde .......
    Det må være negativ misundelse, der får bilisterne til at se rødt når de ser en mc .......

• Onkel Ray .
    Onkel Ray . Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #6   16. maj 2007 der er desværre for mange midelmådige mennesker derude med et kørekort i hånden.. man burde jo komme til en personligheds test for at få kørekort

• #8   16. maj 2007 jeg tror desværre også at det høje afgiftstryk har noget med sagen at gøre: folk får let den der : 'JEG HAR RET TIL AT VÆRE HER' holdning...

• #9   16. maj 2007 Jeg har rigtig svært ved at forstå det her. Når der står skole-et eller andet på et køretøj, sidder der en person, der skal lære.

Skal personen lære gale streger?? Det synes jeg ikke! Jeg synes også det er dårligt, at nogen mene,at det er en ide at stresse nogen, mens de lærer.

Det gavner ikke, og det er ufattelig hensynsløst.

• #10   16. maj 2007 Knud (Vestegnen) J
    du har da fuldsændigt ret..... desvære kan man kun sige er det ikke alle der har det lige som os når man møder en skole køretøj

• #11   16. maj 2007 .....endnu en idiot i trafikken - helt sikkers ikke den sidste...
    Ryst på hoved, dyt eller tredje finger.. få det ud af systemet med det samme og nyd resten af turen...
    - ellers er der vist kun de offentlige transportmidler eller fortorvet tilbage....

• #12   16. maj 2007 Jeg plejer at sparke spejle når sådan noget sker , hva faen når de ikke bruger dem , hvorfor skal de så være der ?
    måske man skulle begynde at sparke dem i hovedet ???

synes dælme det toppen !

• #13   16. maj 2007 Knægten slap da usædvanligt heldigt ...
    så en scooter i går , føreren en person af fremmed herkomst fræsede over et par fodgængerfelter , da han skulle op på den anden side over kantstene var scooterens frihøjde for lav , haha han tog den nærmest på snotten henaf fortovet lige foran det pizzaria han arbejdede for hæhæ PS.. jeg var ikke den eneste der grinede af fjolset

• #14   16. maj 2007 Hej Knud.
    Fuldstændig enig, hensynsløst.
    Jeg kører en del på strækningen, både i bil og mc, og den er ofte præget af bilister der foretager sig ubetænksomme ting, de udviser i hvert fald en anarkistisk grund/ og køreindstilling.

• #15   16. maj 2007 I mit skift fra offroader og tourings cykler over til "chopper" har jeg personligt erfaret at folk holder pludselig meget mere afstand. Prøve for sjov skyld forleden dag at smide en brun lædervest uden på mc jakken. Der stod intet på den. Men folk holdte endnu længere afstand. Det kan bare ikke være rigtigt at når man køre offroader så skal folk ligge og skubbe til dig bagdæk mere eller mindre. Men hvis du køre på chopper... så mener folk "at han er sku da nok rocker ham der, og så skal vi holde afstand".
    Det er bare ikke holdbart. Vi burde sælge alle biler og alle måtte få mc'er istedet. så ville der være flere parkeringspladers til alle. smiley

• #16   16. maj 2007 enig kasper.... på en touring maskine opnår man oss pæn afstand, mens andre lidt mindre mc'ere åbenbart er lidt mere ligegyldige...

• #17   16. maj 2007 Kasper

Skæg betragtning smiley

Jeg synes ikke jeg mærker så meget forskel når jeg kører, men en lav "tøffer" med lidt læder og nitter hist og her, kan man lade sin hjelm og handsker ligge frit på. Der er ikke nogen, der rør ved det.

Der er ikke en skid rocker i mig, men somme tider er det da rart, at de langfingrede tror det smiley

• #18   16. maj 2007 det kunne da efter hånden være at man skulle starte en lille mc gruppe med sig selv og et billede på ryggen.... så kunne det var at folk holdte lidt mere afstand.... smiley

• #19   16. maj 2007 if u value your life , as i value this bike
    DONT F@CK with IT smiley altid en bagved der læser det smiley

• #20   16. maj 2007 Kristian.

Man render sgu. da ikke rundt og sparker på folks spejle. Klaphat det er jo hærværk, det skulle du godt nok lige prøve på min bil.

• #21   16. maj 2007 Jamen hvis du hærværker andres kørsel må man for p.... da forvente en returner
    behøves det foregå ustraffet du har vel læst diverse indlæg om folks kørsel på bekostning af dem der er sårbare i trafikken ???!
    og ja hvis du skærer mig af i trafikken på samme måde som ovennævnte så ryger der sikkert et spejl på den konto herfra
    har ikke lyst til at ligge i en grøft pga din fejl

• #22   16. maj 2007 Jeg har selv kørt motorcykel i over 20 år, jeg synes det er sjov som folk der kører mc råber op over folk i biler, og omvendt. Men den anden dag, da jeg kørte fra Horsens til Vejle lå der en motorcykel Suzuki GSX 750R med en ung fyr på, ca. 3 meter fra min bil bagende, han gjore ikke antræk til at overhale, men kørte sådan flere km. Der er kommet mange motorcykler på vejen, en del af de folk har bare for lidt erfaring, og derfor se vi alle de ulykker.

• #23   16. maj 2007 Kristian(Aalborg)R

Kan sådan set godt forstå dig,men dine handlemønstre fører bare til mere anarki!!!!

Ender en "presse/sparke-spejl-konflikt" mellem dig og en bilist med at han bliver virkelig aggressiv, så skal du vide, at det er dig, der bliver kørt af cyklen - det er ikke ham, der bliver kørt af bilen!

Generelt mener jeg, at man skal undgå at hidse sådan en idiot yderligere op. Hvad laver han med den næste trafikant, der "generer" ham??

• #24   16. maj 2007 enhver der får dasket til et spejl vil pr. refleks nok lige trække en anelse til siden helt sikkert mod venstre !
    afhængig af situationen vil jeg da mene man kan regulere graden af smækket

man ser da til tider ældre eller gamle der ikke helt forstår trafikken men når det bliver overlagt så jeg dælme kold i r....
    ellers plejer jeg da være flink , men har lagt i en grøft for tit pga idioti fra bilister og vil hellere have chancen for at være levende og betale et spejl end alternativet !

• #25   16. maj 2007 vælger man at være forarget over en modhandling på et spejl værdsætter man sgu da ikke sit eget liv

eksempel engang jeg kom kørende igennem Nr.Sundby v Aalborg står en flok berusede nordmænd og kaster sten efter bilister og mcister en af dem rammer mig og min mc , kan love for jeg fik bremset og løb efter vedkommende og ramte så ham med min hjelm og slæbte ham i nakken ned på en nærliggende tankstation hvor de ringede efter politiet , manglede så beviset ( stenene med fingeraftryk ) hvordan man så skaffer det ?
    men hvad tænkte manden på ?
    har aldrig set en voksen mand tude , håber aldrig han glemmer det !

• #26   16. maj 2007 Kim:

De tre piger kørte på række ca. de to trediedel vognbane ude i højre spor - lige efter bogen.

Hvis manden med "presseveerne" ikke havde set dem, kunne han jo som alle andre ansvarlige tage farten af og lade dem passere, inden han skifter bane. Han må jo under alle omstændigheder se dem, når han kører forbi kørelæreren bil.

• #27   16. maj 2007 om det er med vilje eller manden overser 3 motorcykler er da næsten samme sag ... han burde have en vækning , folk sidder da sommetider og sms`r , barberer sig , læser avis osv. og med tankerne andre steder end der hvor de befinder sig

• #28   16. maj 2007 Kristian:

Ha-ja en barbering havde nok været på sin plads her.

..... en meget tæt en - med en genoldig skarp kniv smiley

• #29   16. maj 2007 haha nybarberede spejle smiley

• #30   16. maj 2007 vil hellere barbere et spejl eller 2 for at undgå at skulle barbere benene før gipsen kommer på smiley

• #31   16. maj 2007 Det' bare op med fatter 9mm Kristian.

• #32   16. maj 2007 Kunne være sjovt at se hvis man monterede en attrap 127mm på styret eller i en holder ved sædet om der så var ligeså mange situationer eller om man får lov at køre i fred hæhæ

Kommentér på:
Jeg er dybt forarget!!!!

Annonce