1.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 84 Svar

Nok en grund til forbud mod kamphunde Nok en grund til forbud mod kamphunde

Ja,- linket taler jo for sig selv, dette er bare een blandt MANGE episoder med de satans kamp-køtere !!!

Så kan forskellige ejere af kamphunde jo bare igen forsikre om at DERES hund ikke gør sådan, og at det er ejerne det er galt med, og at DERES hund er særdeles velopdragen..

Jeg vil skide på deres foklaringer,- de køtere er psykisk utilregnelige, og skal bare forbydes,- eller i bedste fald aflives... Og jo før jo bedre..

(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nok en grund til forbud mod kamphunde
  • #1   2. maj 2007 Hvad er det for et latterligt indlæg at komme med?
    Vi har 2 kamphunde selv, og de har ikke gjort nogen noget, de 5 år vi har haft dem.
    Men søsters pige kan ridde rundt på dem, som de var heste, og de nyder det bare.

Man skal ikke tage anklage alle, er dybt latterligt.

Bare fordi der er nogle motorcyklister der kører race ind igennem kbh, behøves vi alle jo ikke at gøre det, vel! ?

• #4   2. maj 2007 Michael og Henrik: I taler tydeligvis som i har forstand til...

• #5   2. maj 2007 Delvist enig...

Selvf.... Er det forfærdeligt, at nogle af de hunde går amok..
    Men mon ikke det største probz er hos ejeren...

• #6   2. maj 2007 Martin Hedehusene

Du taler tydeligvis som du har forstand til,- jeg viste det ville komme, så gentager lige !!!

Så kan forskellige ejere af kamphunde jo bare igen forsikre om at DERES hund ikke gør sådan, og at det er ejerne det er galt med, og at DERES hund er særdeles velopdragen..

Jeg vil skide på deres foklaringer,- de køtere er psykisk utilregnelige, og skal bare forbydes,- eller i bedste fald aflives... Og jo før jo bedre..

• #7   2. maj 2007 Det er jo et videnskabeligt og statistisk faktum, at kamphunde, muskelhunde, whatever, er mere utilregnelige og voldsomme end "almindelige" hunderacer... Derfor bør de forbydes.
    Kasper O: Det er heller ikke alle indbrudstyve der stjæler fra lige netop dit hus, vel?

• #8   2. maj 2007 Hmm.. Kender nogen der siger at unge mænd heller ikke bør have motorcykel.. Hvad siger I så til det!!! Det er sgu da ikke hunden den er gal med det er ejeren!! Præcis på samme måde som det fjols der kørte ind i nogen der lige var stået ud af en bus!!!

Snak om noget du har forstand på og lad vær med at udtale dig om noget som du ikke har sat dig ind i!!!!

• #9   2. maj 2007 Der må jo også være en grund til at formanden for DKK har fået fortræde og taletid for folketinget med henblik på et forbud..

Når selv fagfolk begynder at appelere for et forbud må der jo være noget om snakken...

• #10   2. maj 2007 Ved ikke om det er gået op for jer at EB er en sensationsavis!!

• #11   2. maj 2007 >Jonas B<

Side9 er da dagens sensation...
    Længre er den jo ikke.. =8o)

• #12   2. maj 2007 Og må jeg så spørge dig, åh Michael (Vestjylland) forstandens mester, hvad er forskellen på såkaldte kamphunde og den lille skødehund den lokale pensionist har?? En hund er en hund og reagere ud fra hvordan den er opdraget og så er det ligegyldigt om det er en amstaff eller en puddel. (Der er selvfølgelig undtagelser hvor hunden har en brist men det binder sig ikke til specifikke racer)

• #13   2. maj 2007 Enig I at der bør gøres noget aktivt for at undgå at sådan sker/ sker igen i DK, men det der er ikke en ordentlig udmelding at komme med! Så må der sgu komme et krav om at man skal gå til lydighedstræning eller lign.

Se eks. på Pitten.. At den er blevet ulovlig har kun gjort den interessant for et andet "publikum" desværre.. Og kamphunde som I kalder dem er desværre blevet populærer i de kredse.. Men du skulle prøve at hilse på nogle af dem, der er "som normale hunde" og se hvordan de er!

• #14   2. maj 2007 Hej Rass..

Så lækker var hun da vist heller ikk.. Har du ikk set page3 idag?? Se det er kvali!! ;o)

• #15   2. maj 2007 Der er kun en ting:
    DE SKAL FORBYDES!!!!!

• #16   2. maj 2007 Nej de skal ikke forbydes men der burde indføres et "kørekort" for hunde ejere så man undgik at folk uden forstand på hunde opdragelse fik en hund.

• #17   2. maj 2007 Jonas B...

Det er vil som med hunde.. Hver sin smag.. ;o)

• #18   2. maj 2007 Jeg har også engang haft en hund der var utilregnelig og kunne finde på at bide uden grund. Den havde en kold lodning et eller andet sted. Det var en ruhåret gravhund, skal de så også forbydes??

• #19   2. maj 2007 Nikolai S - Uenig!! (men det havde du nok gættet!!)

Matin - Helt enig, og det ville da hjælpe hvis visse hundeskoler ville træne såkaldte muskelhunde i stedet for bare at fragive sig et ansvar!! Det er for tøset!! Har snakket med et par af de der trænerer, som ikke ville godtage min den store.. Men det var sjovt nok de samme mennesker der til en opvisning roste ham til skyerne og godt ville have ham til deres skole fordi han var så dygtig!! De af jer der mener at de bør forbydes, prøv lige at skriv jeres forudsætninger for at komme med de udmeldinger i gør!!

Rass - Det er sgu bare iorden.. smiley hehe - helt enig.. smiley

• #20   2. maj 2007 Tja. Golden Retriver var den hun der toppede statistikken sidst jeg så, foran Schæfer og der er politiets bid talt med. Men kloge åger er der nok af. Alt det pis der bliver fyret af i EB er lige så udokumenteret som det nogle herinde smasker sig med!!!

• #21   2. maj 2007 Jonas B:
    Så længe der findes folk der lader diverse medier styre deres holdning til ting vil den slags hunde set som utilregnelige og farlige. Det de bare ikke forstår er at der hver dag bliver aflivet mange hunde grund af dårlig/mangelfuld opdragelse bliver. og det er jo både store og små hunde.

• #22   2. maj 2007 Problemet med såkaldte "kamphunde" er at de desværre er blevet en slags status symbol for visse elementer i vores samfund. Og disse elementer går vist ikke så meget op i hvor velopdragen deres hund er...

• #23   2. maj 2007 Hvor mange af dem, der sidder her og brokker sig over disse hunde, har faktisk mødt sådan en hund, og snakket med den? Ræk venligst hænderne i vejret! *G* Lad være med at dømme noget man ikke kender til... Jeg kunne finde side op og side ned om mc'ister der kører dødskørsel... Men det er der vel ikke nogen af jer der gør?? Sov godt....

• #24   2. maj 2007 Jeg syntes også tit det er med hunde som med børn....dem der ikke har, er dem der er bedst til at opdrage dem.....

• #25   2. maj 2007 der er mange der konstant snakker om hunde der skal forbydes.Det er sgu de folk der har dem som ikke har har nosser og bruger sine hunde som nosser som skulle forbydes
    Har selv haft muskel hund som folk kalder dem og kender mange der har eller har haft nogle uden nogle som helst problemer.
    Jeg vil sige mindst 99% af de gange der er et eller andet med en hund ,er det sgu ejer det er galt med som har ødelagt hunden et fra hvalp af

• #26   2. maj 2007 Det skal lige siges at jeg hverken har eller har haft en såkaldt "kamphund". Så det er ikke derfor jeg forsvarer dem, men jeg har haft med hunde og hundeopdragelse at gøre hele mit liv så jeg ved gost hvad jeg taler om. Det tætteste jeg har på en "kamphund" er det bøvede eksemplar af hunderacen Border Terrier der kan ses på min profil.

• #27   2. maj 2007 Daws

Det er sq da ikke racen der bestemmer hvordan en hund bliver, det har jo også lidt at gøre med hvad den er avlet til, og hvem ejeren er.
    99% af problemhundene er det ejeren som har ødelagt hunden
    Jeg har trænet flere såkalde kamphude i alm. lydighed, uden de store problemer.
    Så tag hunde fra dem der ikke magter dem.-

Jan (hundetræner i 20 år)

• #28   2. maj 2007 Vi blev anbefalet vores af en vet. sygeplejerske, vi havde stor skepsis mod de såkaldte "kamphunde" men det er da gjort til skamme i den grad og jeg er glad for at vi lyttede til hende... det er de få der kan ødelægge det for de mange, præcis som med mc...

• #29   3. maj 2007 Tit er det jo ejeren der anskaffer sig en hund han ikke har forstand på, og det er jo sørgeligt - især for hunden som jo ender med at få et dårligt rygte, og måske skal aflives fordi den er dårligt opdraget. Og sommetider er det hunden der har en brist, fordi den er indavlet eller hvad ved jeg.
    Begge dele kan jo forekomme, så der er nok flere aspekter i det end som så..

Nu har jeg en papsøster som adopterede en amstaff sammen med hendes kæreste - det var en rigtig sød hund, men den endte også med at blive aflivet fordi den angreb en anden hund.. Om det så har været den tidligere ejer der ikke har været konsekvent i opdragelsen, eller dem selv eller hundens egen skyld er jo svært at gøre sig klog på..

Kendte også en kollega til min far som havde en bullterrier - den slog en anden schæferhund ihjel, fordi den ikke accepterede hvad der på hundesprog betyder "jeg overgiver mig", når den ene hund underlægger sig den anden.. Så den var sgu skør!

Det er synd man ikke kan forbyde den type "nosse-løse" mennesker der anskaffer sig en kamphund for at blære sig - istedet for at skulle forbyde hunden.

• #30   3. maj 2007 Har ikke læst hele smøren... men har selv (eller mine forældre har, er flyttet hjemmefra nu) en ENGELSK Staffordshire Bull Terrier...
    Oprindeligt en kamphund, sådan set stamfaderen til pitbulls og Amstaff.

Hun er den sødeste hun EVER! Aldrig har den knurret af et menneske... Min fætters børn har prikket den i øjnene uden at den sagde en lyd (Jeg sagde tilgengæld en del da jeg opdagede det!!!!). Den hund er uden tvivl min bedste ven gennem tiden nogensinde!

Læs forøvrigt denne beskrivelse af hunden!
    http://www.bulldogbreeds.com/staffordshirebullterrier.html

Så farlig er den nok heller ikke

Jeg vil dog erkende at hun har haft et prik med andre hunde, når de kom for tæt på og begyndte at snuse kunne hun godt knurre lidt, men de få gange der er nogen der er "gået på hende" har hun aldrig bidt og har lagt sig om på ryggen hvis den anden hund virkelig ville "bokse".
    Men det at den ikke er glad for andre hunde har vi været opmærksomme på fra starten, og det har som sagt ikke været noget problem. Hunden har nogle "hundevenner" som den rent ud sagt pisser af glæde af at se!

Problemet er at folk ikke sætter sig ind i hvad de køber, det skal bare se "sejt" ud. Sådan en hund kræver tonsvis af motion og beskæftigelse! Vores hund bliver 16 i år, den bliver gået med to timer om dagen!!!

• #31   3. maj 2007 fra den side jeg linkede til:

Description:
    The Staffordshire Bull Terriers are have great strength for their size. They are stocky and muscular, but should also be active and agile. The breed is the 5th most popular dog in the UK (its place of origin), and it is the only breed to have the words 'totally reliable' in its breed standard. Furthermore, the Staffordshire Bull Terrier is one of only two breeds from over 190 recognized by the UK Kennel Club to have a mention of the breed's suitability with children.

• #32   3. maj 2007 Der hvor min mor går til hundetræning er der for øvrigt en sort labrador der har dræpt to hunde mener jeg det er... den blev aflivet da den forsøgte en tredje! Der var ingen advarsel eller knurren, bare direkte mod struben!

• #33   3. maj 2007 http://youtube.com/watch?v=odi0XlI-4_g

• #34   3. maj 2007 .. Og jeg som troede labradors var så søde..! smiley

• #35   3. maj 2007 Det er de også generelt, min pointe er bare at det ikke er sort og hvidt!

De hunde der er værst til at bide er gennerelt nervøse hunde, en hund der let føler sig truet eller presset op i et hjørne vil ofte reagere aggresivt.

• #37   3. maj 2007 Citat: Det er jo et videnskabeligt og statistisk faktum, at kamphunde, muskelhunde, whatever, er mere utilregnelige og voldsomme end "almindelige" hunderacer... Derfor bør de forbydes.

Skal mc´er som R1, ZX 10 R, GSX-R 1000, CBR 1000 RR osv så også forbydes, fordi de er voldsommere end "almindelige" mc ?

Måske man skulle overveje om det er noget med anskafferen af hunden/mc´en den er gal med ???

Tulle som ingen hund har lige pt - og ønsker sig en CBR 1000 RR

• #38   3. maj 2007 http://youtube.com/watch?v=gei2e6tHZlk&mode=related&search=
    Godt eksempel på hvorfor de har dårligt ry.

• #39   3. maj 2007 Når politiet's hundeafdeling også går ind for forbud, pga. hundendes mere utilregnelige adfærd, så er der nok alligevel noget om snakken.

Dermed ikke sagt at enhver "muskelhund" har et temparement som gør den på et tidspunkt går amok, men chancen er bare større for det sker.

At så de folk der har hundene altid kommer med den undskyldning at lige netop deres King ikke kunne finde på at bide, der vælger jeg så at tro mere på dem som har reel forstand på hunde.

Men det er da en sjov tanke, at langt de fleste "rocker" wannabees netop skal fise rundt med den slags hunde... Kan det tænkes der er lidt status i den slags kredse når man har sådan en hund?

Det kunne jo også være muligt, at efterhånden er det blevet så ren en race, at indavl er så tydeligt, at hundene bliver mere sindsforvirrede end godt er?

Tror dog stadig jeg nøjes med min slange... Den er knap så motionskrævende

• #40   3. maj 2007 Min bror har nu 3 Amerikanske bulldogs, og magen til kærlige hunde skal man lede længe efter, ihvertfald de 2 af dem da jeg ikke har mødt den nye hvalp.

De går sammen med en cokerspaniel (stavefejl?)
    et par katte da de havde katte, og de en nyfødt i huset.
    de 2 af dem har allerede vundet flere præmier til udstillinger og konkurrencer.

Mennesker slagter lang flere dyr og mennesker end
    hunde gør, skal de så også aflives samt deres ejerer (forældre ?

Sørgeligt at der er snot dumme ejrere, men ligeså er der forældre der sagtens kan drages til skyld for at deres unge bliver psykopat, ligeledes er det med dyr incl hunde, kamp hund eller ej, du kan få en psykopat hund ud af en gravhund hvis den bliver misrygtet af ejeren.

Så tør lige visiret Michael (Vestjylland) *

• #41   3. maj 2007 Ja lad os endelig få nogle flere forbud!!! pffff De Aviser der skriver om kamphunde og muskelhunde har ikke en skid forstand på hvad faen det egentlig dækker.... men det sælger aviser!!!! Syntes de paraleller der er trukket mellem forbud mod kamphunde og visse typer MC'er er en rigtig god point... Når så en Cocker Spaniel skambider et barn, skal den vel også forbydes og når en eller anden klaphat tager en HT bus inden om på en MZ'er så det vel også en vild og blodig dræber maskine der skal forbydes!!??? Hold nu op med alt det snak om forbud af specifikke ting. Det er sku ham der holder i snoren, eller vrider i håndtaget der skal forbydes ikke hunden eller MC'en... (Jeg ved godt at der ikke er nogen der har foreslået at visse MC'er skal forbydes smiley

50C

• #42   3. maj 2007 kamphunde skulle forbydes, de er utilregnelige, og hvis folk ikke ved hvad det betyder, skal de forklares..

ja de er søde og kærlige og bider aldirig nogen, opdraget ordenligt, lige indtil en dag de fare lige i fjæset på en og bider øret af dem, som det skete for en bekendt, jeg har selv passet hunden, og den var sku dejlig, men åbenbart stadig uberegnelige..

problemet er at de folk der har dem beskytter dem fordi de aldrig har set hundene gøre noget, men den dag de hopper i hoved på en af deres børn, siger de, jamen det har den aldrig gjort før.. NEJ det er derfor de kaldes utilregnelige og ikke bidske!!! hvis man ikke vil lærer af andres erfaringer må man jo føle det selv.

jeg kan dog kun håbe de laver en lov så ejeren af hunde kan holde personligt ansvarlig for hundens handlinger...

• #44   3. maj 2007 MICHAEL. FÅ DIG ET LIV hr. ondt i røven over alt ting

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #45   3. maj 2007 Jeg har ikke selv kamphund og har som sådan ingen forudsætninger for at deltage, men jeg tror det er en blanding af ejeren og hunden. Det virker somom der ofte er to slags mennesker der anskaffer sig kamphunde, dem der går meget op i hunde og hundeopdragelse og dem der har en lille diller. De først nævnte får opdraget en god og tillidsfuld hund, da de forstår at opdrage hunden og de andre "rocker typer" skulle sgu ikke have hund. Disse typer ville sikkert også gøre en
    gravhund ondskabsfuld, men så er der lige det at en gravhund ikke kan forvolde så megen skade hvis den går amok, og sjovt nok appellerer en gravhund sjældent til denne type mennesker selvom det ville være et langt bedre valg for dem. At købe en kamphund uden forstand på hunde kan vel sammenlignes med en testosteron fyldt 19 årig der starter med at købe en r1'er!

• René J
    René J Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 13
    #46   3. maj 2007 Hej

Det kunne jo være at der af samme grund kunne drages en parallel til den tåbe der kørte motorcykel på cykelstien i Kbh. "De der motorbøller, vi burde forbyde motorcykler de er til fare for andre". Jeg ved godt det er sat på spidsen, men det er nøjagtigt det samme med hunde. Jeg har selv en Engelsk Staffordshire Bulterrier som er som en vilken som helst anden hund, den er faktisk blevet overfaldet 3 gange af en anden hund når vi er til hundetræning (en toller). Hvilken hund skulle så aflives?

MVH René

• #47   3. maj 2007 @Kasper O

Hvad er det lige i den film der er dypt foruroligende? En flot muskuløs hund der lejer med sin ejer.... Du kan hvis du kender bare en smule til hunde se at den hund ikke er aggresiv.

Har du nogensinde hørt om ipo træning?

(link fjernet)

(link fjernet)

Hvis det havde været en dansk-svensk gårdhund eller en gravhund (Jo de kan også svinges rundt på (næsten) samme måde, og jo de syntes også det er sjovt!) havde det bare været vildt sødt!

Min hund var præcis ligesådan på sine unge dage, DEN LEGER.

Jeg vil dog give dig ret i at de personer der laver sådan en film gerne vil spille på at hunden er barsk! Jeg skal heller ikke udtale mig om hvordan den er overfor andre dyr!
    Men lige den film har jeg svært ved at se det vilde i?

• #48   3. maj 2007 http://youtube.com/watch?v=J-1_WdNNBUc&mode=related&search=

Se lige den her! Den er sq for sød!

• #49   3. maj 2007 Min hund gjorde det samme, den kunne hænge i sådan et skide tov i over en halv time -uden at røre jorden! Den syntes det var mega sjovt (ligesom hoppepuder, rutchebaner, vipper, sne, you name it)!

• #50   3. maj 2007 fald lige over denne her:

http://youtube.com/watch?v=amBWFm4EOns

En staffie på skateboard! Hehe

• #51   3. maj 2007 *faldte

• #52   3. maj 2007 Hmmm jeg er langt fra enig med mange af jer, har selv haft "kamp" hund i over 5 år nu, og han er sgu mere fredelig end de små hunde der løber rundt hvor jeg bor. Det er efter min mening ejeren og KUN ejeren den er gal med hvis hunden er agressiv, ok hunden kan være skør meen er der ikke også mennesker der er det, eks ham der kørte MC på cykelstien, eller mange af dem som er indlagt de forskellige steder i DK, men hva lad os også aflive ham/dem , og få rettet verdenen ind til højre. Og som der er skrevet tidligere, alle MC der kan køre hurtigere end 130 og er hurtigere i optræk end 0-100 på 8 sek skal skrottes. Nej vel !!! Men en form for hunde "kørekort" til særlige atraktive hunde har jeg dog ingen problem med, kan være det sorterer de fleste brodne kar væk.

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #53   3. maj 2007 He he...den er sgu sej den staff på skateboard!

• #54   3. maj 2007 Hmm har læst hele tråden. Har hund, og har næsten altid haft.
    Har læst en hel del om hunde (husk bøger er farvet efter forfatterens øjne/personlige meninger) Samt gået til både lydigheds træning og agillety.

Jeg har desuden modtaget specialtræning i kamphunde, og hvordan man "tackler" en der kommer imod dig i kamp situation...

Mine meninger er mine personlige baseret på undervisning, og egne erfaringer..

En muskelhund kan være den sødeste familie hund.
    En cockerspaniel den sygeste bidske hund.

Dette er facts.

En hund er et produkt af flere ting, og nej jeg sætter ikke procentsatser på! (samme med mennesker hvis nogen skulle have glemt det)

Gener, opdragelse, input, oplevelser... (og ikke nødvendigvis i nævnte rækkefølge)

Er det så nemmere at træne en muskelhund bidsk?? jeg TROR det ikke. Men den er unægtelig farligere end en puddel der er bidsk!!

Er sansyligheden for at en "kamphund"(husk ikke alle muskelhunde er kamphundetypen) bliver aggressiv ELLER/OG utilregnelig større JA Den kræver en fastere hånd at opdrage (husk på vi her taler gennemsnit) end en greatdane, når det gælder at få styr på de vigtigste grundregler for en hund.
    1 du må ikke bide i ting du ikke har fået lov til.
    2. hvis jeg siger SLIP så slipper du sgu!!
    3. Du er nederst i mit heraki.

Oftest når der sker noget, skyldes det manglende opdragelse/dårlig opdragelse. Men ikke altid. Der er visse ting man ikke kan forudse, og der er skaderne fra en muskelhund større end fra en schæfer, da den er stærkere.

Hvad kan man gøre/skal man gøre? skab et tilladelses system til at have hund, og kræv at folk tager deres hunde til træning (her vil der ske det at jeg modtager 200 Pm om "er jeg så en dårlig ejer når jeg ikke har gået til træning for at socialiserer og træne min hund" eller "kaldte du mig lige et svin"?)

Mange mennesker kan selv træne en hund, men BÅDE du og din hund ville sgu have godt af at komme ud og lære noget nyt......

Oftest er problemet at hundene ikke får sat faste regler op, For eksempel. Hunden må ikke gøre ret meget uden at have fået lov. Hunde skal ikke have 10 legetøjs ting liggende fremme. kun 1-3 ting. Resten er noget ejeren tilbyder når vi leger med vores hunde, og fjerner når legen er slut.
    Nej din hund må ikke hoppe op i sofaen eller sengen selv, det er tegn på at hunden mener den næsten er på samme level som dig. Den skal kaldes op, hvis den skal op. (og det er jo hyggeligt).
    Nej din hund må IKKE slikke dit øre, det er et lille tegn på ligeværdigelse. HUNDEN er ikke dig ligeværdig.
    Hunden spiser IKKE mad før dig, du er lederen, du spiser først, hvis der er noget mad tilbage(helst tørkost) får den efterfølgende.

Bidelege kan være meget sjove. MEN husk hvis den bare EN gang får for hårdt fast, stopper legen OMGÅENDE, og starter først senere når hunden ikke kan huske det var det vi var i gang med før... (mere end 10 min senere)
    Det er også en god bonding med din hund, men husk hunden skal ikke vinde ret tit, du er leder, du er stærkest.

Nej hunden skal ikke have tæsk når du kommer hjem efter en lang dag, og den har tisset. JA den ser skyldig ud, og ja MÅSKE, Måske ikke ved Den den har tisset. og hvad så, den skulle!! shit happens (for en hvalp, eller en bange underkuet hund, eller en syg hund, eller slet og ret for en meget trængende hund.)

Ups wall of paper sorry.

Point var/er forbyd de 2 racer der er kendt som KAMPHUNDE fordi de har en væsentligt større chance for at være utilregnelige på grund af fejlavl og indavl. Og lad folk have muskelhunde i stedet, der er lige så gode som alle andre hunde. Og tving folk til at lære noget om det de tager ansvaret for (kan vi ikke også indfører dette for vordende forældre ??? "smiler")

/Jesper

• #55   3. maj 2007 Lennard, har du valgt kamphund fordi du tænkte, hey det er den perfekte famillie hund, eller fordi du tænkte HEY en sej hund, den vil jeg da have, sådan en har vennerne jo også, det er da sejt??

Valgte du et profilbillede af dig selv med en pistol i hånden fordi du tænkte hey pistoler er seje, og farlige, så er billedet af mig, at jeg er en sej og farlig person, eller syntes du bare, SOM MIG at det rentfaktisk er et godt billede??

Dette indlæg er for at vise at der altid er forskellige tanker bag de valg man laver, og ikke efter dig Lennard smiley

MEN ofte ser man at uheldige elementer vælger efter hvad der er sejt, og ikke fornuftigt (18 år med en 200hk maskine) dette gælder mange ting her i livet. Og er desvære skyld i mange folks problemer.

Så det er rart at høre du og din hund har det godt. OG det er heldigvis det man hører fra de fleste. OG nu ved jeg slet ikke om din er en muskelhund ELLER en Kamphund....

Kamphunde racer er fremavlet med 1 ting for øje!!! det er muskelhunde ikke!

/Jesper

/Jesper

• #56   3. maj 2007 Hvad er en kamphund......? Jo det er vel end hund som har muskler og som kan skade folk og dyr hvis den vil.

så må min hund jo også være en "kamphund"....

så skulle alle hunde jo forbydes. En foxterrier som er møjforkælet og som bliver behandlet som et barn kan sku godt finde på at bide (har det det) et barn i ansigtet fordi barnet sad sammen med dens ejer. så blev hunden "midsundlig". Hvem har skylden...... Ejeren.

Jeg har også fået bidt hul i mit ene øre af sådan et kræ. Og i min hånd af en gal gravhund som sprag på min. (fik dog en flyvetur)

Når vi nu er igang. Så skulle vi også lige forbyde alle racercykler efter det vi har set i avisen. Og alle unge måtte ikkke få kørekort før de var/er 45. alle over 65 skal af med deres kørekort fordi de også er skyld i mange uheld. osv osv.

Det er IKKE hunden der er problemet. Det er ejer med de små pikke som har behov for noget at fremvise fordi deres egen "ting" ikke virker mere efter alle de steroider.

• #57   3. maj 2007 så vidt jeg husker er der kun 2 racer der er defineret som kamphunde af dansk kennel klub, men jeg kan sagtens huske forkert.

/jesper

• #58   3. maj 2007 Tosa og Pittbul

• #59   3. maj 2007 Hey jesper valgte AMSTAFF fordi den har været i familien i mange år før jeg fik den, og har altid godt kunne lide dens gemyt, dejlig robust familiehund. Hvis du møder min ved du hvorfor.

• #61   3. maj 2007 Lill Ø - Enig!!

• #62   3. maj 2007 Det da sjovt at hunde som Tosa og Pitbull er forbudt men hunde som Dogo Argentino, Fila Brasilliero (forkert stavet sorry) kan man godt have... haha... Ville sku hellere møde 10 Pitbulls i søndermarken end en Brasa eller Dogo!!! Argentino'en er opdrættet til at opstøve og dræbe Puma i Argentina. Den bliver stadig brugt til dette i sit hjemland... Fila'en er oprindelig opdrættet til at opstøve og nedlægge undvegne slaver.......

Tosa og Pitbull er kun forbudt, fordi de stadig bruges aktivt i kamp i deres hjemlande, Japan og USA. Men fordi de bruges i kamp som race, gør dem jo ikke til dårligere dyr end en indavlet schæfer med et nervøst sind! Så forbudet er efter min mening bestemt og foreslået af folk der ret beset ikke fatter en skid om hunde....

Et sidste pip..... Det at formanden for DKK for foretræde for folketinget, er sku ikke nogen garant for at der bliver truffet en korrekt beslutning mht. hvad der skal ske i forhold til "farlige hunde" Det ville være det samme som hvis Lacour fra Rådet for større færdselssikkerhed fik lov til at bestemme om hvilke MC'er han mener er forsvarlige....

50C

• #63   3. maj 2007 Lil Ø og Jesper S.
    Enig eller ej, synes jeg, at begge jeres indlæg er dybt saglige og meget seriøse. Lækkert med indvendinger med noget kød på, der giver en noget at forholde sig til - fremfor små latterlige analoger til MC samt forsøg på at køre logiske konsekvenser ud hvor de ikke kan bunde.
    Tak skal i have. Mere af det.

• #64   3. maj 2007 Enig (søborg) I, kender selv et par stykker der har haft netop de hunde, og jeg nupper også til hver en tid AMSTAFFen som modstander der. Selv en mastino napolitano er sgu også en giftig hund når den bliver vred !! smiley

• #65   4. maj 2007 Jeg har 2 pekingeser.. HA!!

• #66   4. maj 2007 Hvad der er latterligt og ikke er, er nok en smagssag Søren B...... Hvad med at komme med et sagligt indlæg selv, i stedet for at nedgøre andre folk med dine små spisfindige bemærkninger. Jeg aner sku ikke engang hvad "latterlige Anal(oger) til MC" betyder!? Det kan godt være at den type sprog kan dupere tøzerne på sygeplejestudiet, men ikke mig og slet ikke her! Så kryb du ned under kåben og hold godt fast på motorvejen og kom så ikke her og tal om latterlige indlæg!

50c

• #67   4. maj 2007 Søborg- Jeg synes du fokuserer på det negative i det jeg skrev. Det var ikke en kritik mod dit indlæg som hverken var værre eller bedre end så mange andre indlæg som jeg blandt andre også skriver. Lad være at tage det sådan.
    Pointen i mit indlæg var, at det er rart når nogen engang imellem løfter niveuaet i sådan en grad som jeg mener ovennævnte gør.

• #68   4. maj 2007 Lil Ø, jeg er enig i meget af det du skriver, men det du siger at "Alle hunde udeog untagelse skal holdes på ejerens matrikel nr.. hvis ikke den er i snor. Kan ejeren ikke finde ud af det, er vedkommende ikke egnet til at have dyr."

Se det mener jeg er noget fis, ikke alle bor på landet, med større grunde, hvor hunden kan luftes, jeg bor i kbh, og hvis det med matriklen skulle holde, så måtte vores hund kun gå fri inde i vores lejlighed (Det er en Norfolk Terrier). Det er noget med at tage sine forholdsregler, når man er ude at gå tur. Vores hund går fri og mange af de andre hunde vi møder på det område hvor vi lufter, de går også frie. Jeg holder øje, med min hund - læser de signaler den sender osv. En hund sender mange signaler, inden den reagerer..

Ydermere tager jeg forholdsregler over for de hunde, jeg møder, jeg lader f.eks, aldrig min hund løbe løs over til en hund i snor, da det kan skabe problemer..

Det handler om respekt. Respekt for sin egen hund og respekt for andres hunde..

Bare min mening..

• #69   4. maj 2007 Tja Steffen det da muligt at mit indlæg var usagligt, opfarende og utidigt... det var tidligt på morgenen og blev sku nok lidt stødt på manchetterne. Men det var nu også bare ment som modvægt på et indlæg der favoriserer en holdning til dette emne, mens andre indlæg der repræsenterer en anden holdning, som åbenbart ikke passer ind i visse skribenters smag, skal nedgøres som små latterlige indlæg der ikke kan bunde. Jeg vil da gerne tage sådan et indlæg seriøst, men så vil jeg gerne bede om en uddybning om hvad der ikke holder i de indlæg som Søren B refererer til?

Søren B: Ja jeg fokuserer på det negative, for hvor er det positive i dit indlæg henne? det da fint at du syntes et indlæg er godt, jeg læser masser af indlæg på forum hver dag jeg syntes er gode, men har jeg ikke noget direkte indspil til debatten, så undlader jeg at skrive noget..... Der jeg stejler er, når andres indlæg bliver latterliggjorte, uden at du dog forsøger uddybe med din egen holdning, hvad der er latterligt ved dem og hvor du mener de ikke kan bunde?! Hvis jeg nu mener at man kan drage en paralel mellem lovgivning omkring hunde og mc'er, og du ikke mener det, så kom med dit modargument!

Jeg mener selv at have et hvis kendskab til hunde og har en holdning til problemstillingen, hvilket jeg har givet udtryk for i denne tråd, som handler om kamphund/muskelhund (hvad det så står for???) . Det indlæg jeg reagerede på var ikke et positivt indspark i debatten, blot en tilkendegivelse af en holdning der ikke er bakket op og en latterliggørelse af andres indlæg. Se det syntes jeg er barnligt og Arto agtigt.... Men Point taken Stefen, kan da godt se at retorikken i mit forrige indlæg er barnlig og afspejler min indre svinehund og det undskylder jeg da for.

• #70   4. maj 2007 Søborg- Så du mener ikke, at det er ok at rose folk når du læser noget som er godt?

• #71   4. maj 2007 Se nu fokuserer du jo på det forkerte Søren B.... Jeg har da ikke noget problem med at du har behov for at rose folk... Men der filmen knækker er at andres indlæg er latterlige og ikke kan bunde, uden at du dog kan argumentere for den holdning. Hvor er det positive i forhold til debatten om hundene henne i dit indlæg?? Jeg kan sku ikke se det....

• #72   4. maj 2007 @Søborg - De sammenligninger jeg snakker om, er dem hvor man sidestiller MC og hunde.
    Det mener jeg er en skidt sammenligning, idet jeg synes det er absurd at sidestille et levende væsen ( hunden) med et objekt (MC). Jeg gætter på, at meningen med dem er, at se på konsekvensen af MC'en der kører ind i en lille pige og hunden der farer i flæsket på en lille pige, og ud denne konsekvens stille spørgsmålet - er det ikke det samme?
    Dette mener jeg bare, er en små naiv forsimpling - man kan ikke rent logisk legemliggøre et objekt (MC'en) og sige at den har en vilje, og den udfører handlinger. Og omvent kan man heller ikke fjerne "sjælen" fra hunden og sige, at den kun er styret af ejeren og den kun gør ting fordi ejeren ønsker det.
    Kan du se mit problem? En MC er kun noget i kraft af den person som sidder på den, og en hund vil omend trænet af de bedste trænere i verden altid have et element af autonomi (jf. heste som bliver bange og løber så rytteren falder af, eller i værste fald sparker.) Derfor kan du ikke lave analogen, og derfor er det i min mening små latterligt og uigennemtænkt, at lave denne sammenligning idet man ikke kun kan nøjes med at se på konsekvens niveauet i sådan en debat, men er nød til at grave dybere ned.

Min egen holdning til disse hunde bygget på et meget snævert grundlag, jeg har personligt ingen interesse i at have et dyr med hvilket der er en risiko for at jeg ihar kontrollen. Hvis jeg skal have en hund ( hvilket jeg ikke ser som en umulighed) skal det være en race som jeg, i tilfæde af den går amok, fysisk kan undertvinge mig. Og dette tror jeg, er sværere med en muskelhund eller en kamphund. Samtidig er jeg heller ikke helt afvisende for et forbud, idet jeg synes, at argumenter som "den angriber kun hvis man truer den" er ok, men det har små børn svært ved at forstå. Og jeg ville have meget svært ved at tilgive mig selv og ejeren af hunden hvis mit barn en dag fik bidt ansigtet i smadder pga. hun bed en hund i øret.
    Helt slutteligt kan jeg heller ikke ret godt se nødvendigheden i at have en muskel/kamphund. En hund for mig, er en ven af famillien og en man bliver glad ved at se er glad. Og disse færdigheder har alle hunde, også kamphunde. Men der følger bare for mange uheldige ting med en sådan hund. Dette leder til, at jeg har svært ved at forstå hvorfor man vælger en hund med disse minusser når man kunne få en med lige så mange plusser, men uden så mange minusser.

• #73   4. maj 2007 Anskaf jer en kat i stedet he he. smiley

http://www.fjolletobak.com/detail.php?search=katte&type=6&select=6&x=0&y=0&content=12277

• #74   4. maj 2007 Steffen jeg tror vi snakker forbi hinanden. Hele mit argument mht hunde og mc var såmænd ikke en sammenligning, men for at anskueliggøre, at det ikke er hunden, ej heller 1000cc raceren der er problemet, men ejeren af disse. Det er ikke Pitbull eller Tosa der er noget galt med, det er ham der står i den anden ende af snoren. Det er ikke 1000cc maskinen der er noget galt med, det er ham der hiver i håndtaget. Heri ligger min sammenligning. At det lige blev en mc som blev brugt som eksempel, ja det var såmænd for at folk her på mcgalleriet havde en større tilknytning til det objekt end f.eks en tunet bil eller whatever.

• #75   4. maj 2007 Søren B du misforstår pointen... Jeg håber da ikke at du tror, at jeg eller andre er af den opfattelse, at en MC har sin egen vilje.. Hmmm hvordan skal jeg anskueliggøre min point..... Her er hvad jeg prøver at sige, så må du kalde det naivt eller whatever det jeg sådan set ligeglad med, men det er så min måde at formulere min mening om emnet.

1. Der er en der postulerer, at nu har en hund skambidt igen en KAMPHUND/MUSKELHUND!!! Nu skal de alle forbydes. Jeg siger så, at det ikke er hunden, men ejeren det er galt med, Havde den mand der havde den hund været ansvarsfuld i sin omgang med hunden, var skaden sikkert ikke sket. Det være sig at have den i snor, eller den måde han har opdraget sin Hund. Havde han nu haft en svag sjæfer eller en labrador, havde resultatet så været anderledes? Det mener jeg ikke. Ergo er det ejeren ikke hunden.

2. En ung mand pløjer ind i to buschaufører på en 750 racer og endnu engang er der panik! Er det 750'erens skyld at denne ulykke skete? tjaa den unge mand på 26 havde nok ikke blæst afsted med 200/t på en GS500. Men at give motorcyklen skylden er jo naivt. Ham Der kørte har jo opført sig uansvarligt og her er netop min point.

Det er ham der ejer hunden og ham der ejer motorcyklen, bilen, revolveren, atombomben, scudmisilet der er noget galt med. ikke tingene. Ja en hund er et levende væsen, men altså også et væsen der kan styres med en snor og en ordentlig opdragelse. Man kan gøre alt til en dræber ved den omgang man har med det/dem. Bare se diverse massemordere, de har sku ikke vokset op i kernefamilien med masser af kærlighed og tryghed og det har den hund der skambider heller ikke. ja selvfølgelig findes der pshykotiske hunde, men det behøver de altså ikke at være kamphunde eller såkaldte muskelhunde for at være.

Muskelhunde er iøvrigt et meget negativt ladet ord som er opfundet af nyhedshungrende ludere af journalister.... det skal jo gerne lyde af noget. Hvad er en Muskelhund? Alle hunde har sku da muskler ;P

• #76   4. maj 2007 Øhhh Buschaufører = Buspassagerer og Sjæfer = Schæfer.... Det skulle vist gå lidt stærkt...

En anden lille point Søren B: Du siger du ikke ville købe en kamphund, men en hund du kan styre, såfremt du skulle have hund. Nu har du fået MC og hvad har du valgt? Ja det jo ikke en 1000RR med 155hk på lakridsen. Med de bekymringer du udtrykker vedrørende at køre på MC, er det også min vurdering at en 1000RR kunne vente lidt uden at det ville gøre noget. Men dertil og så sige at fordi du ikke føler at du kan magte en stor stærk hund og så til at de skal forbydes, se der kan jeg slet ikke være enig! Og når det er sagt, så syntes jeg sagtens man kan drage en paralel imellem valget af hund/MC uanset om hunden er levende og MC'en død, så er det ham der anskaffer sig begge dele der bestemmer om de skal være farlige eller ej. Selvfølgelig er det sat på spidsen og selvfølgelig kan en hund godt være farlig i en ansvarsfuld persons hænder, men så er det ikke racen, så er det selve hunden der er noget galt med. Jeg er i bund og grund ved at være godt træt af alle de forbud vi lever med i vores dagligdag. Forbuds Sverige??? Ej sådan er det vist ikke mere..... Og hvem af os, frie fugle, landevejenes konger, gider og finde os I at blive umyndiggjort af lovgivere, der lovgiver efter hvad der står i EB og hvad der lige er tidens trend.... IKKE MIG!

Søren B jeg vil gerne undskylde retorikken i mit tidligere indlæg, men meningen i det står jeg ved! Alle bør kunne sige deres mening her inde uden at blive kaldt latterlige og Naive osv. Har man et indspark til den igangværende debat, så kom da med det. Kommenter ud fra egne holdninger på andres indlæg og giv gerne andre medhold i deres postulater, det er helt fint.... Men lad nu være med at kalde folks udtalelser for latterlige, bare fordi man ikke lige forstår meningen, eller er uenig.

50C

• #77   5. maj 2007 Selv om jeg er mega træt af alle de debatter der er omkring kamp/muskelhunde, kommer der alligevel lige en kommentar fra mig.
    Jeg har selv en Am.Bulldog, som er den dejligste hund i verdenen, sød, kørlig, opdragen mm., men jeg og mange der har den type hunde er udemærket klar over at instinktet til kamp ligger i generne, og man skal være opmærksom på de signaler hunden sender.
    Det kan man bl.a. lære ved at gå til træning med hunden, læse om racen mm.
    Jeg er da personlig træt af at en hund som f.eks. Am.Staff er blevet så populær i visse kræse, hvor man tilsyneladen ikke har sat sig ind i hvilken hund det er og hvordan man behandler en hund. Men tror det var gået lige sådan hvis disse mennesker havde forelsket sig i enhver anden race.
    Selvfølgelig er der nogle hunde der er syge i potten, men det er der i alle racer.
    Jeg håber at i der vil forbyde disse racer en dag har mulighed for at stifte bekendskab med en sådan hund, mere end 10 min. og gennem avisartikler, så vil i se at de er kærlige som alle andre hunde.

• #78   6. maj 2007 Mht. hunde og andre husdyr der ikke føres i snor, så er det jo sådan i danmark at det er tilladt at skyde omstrejfende dyr...
    Jeg er ikke et hunde menneske, og mange hunde ejere fatter ikke at man ikke deler deres begejstring for de 4 benede kræ, så hold venligst jeres kæledyr i snor når i færdes på offentlig vej.

• #79   6. maj 2007 haha Der er sgu noget du har misforstået Du må sgu da ikke bare skyde hunde der ikke er i snor Det ville sgu være vildt at allle gik rundt med jagtgevær rundt omkring og bare skyd løs.

• #80   6. maj 2007 hehe Ville være et kønt blodbad inde på Vesterbro eller Christiania smiley Men der er sikkert nogle gamle love omkring omstrejfende hunde, der kommer ind på gården meget langt ude på landet og gør skade på dyrene, som man godt må skyde.... Men den går vist ikke i byzoner....

• #81   6. maj 2007 mange for og imod det der kaldes kamphunde.
    men jeg har prøvet at se en af dem bide sig fast i en ældre dames puddel. ikk noget med at knurre eller ruske, kun bidt sig fast. vi stod 2 mand med sikkerhedssko og sparkede igennem, uden resultat, først efter en tredie mand kom med en hegnspæl og slået den 3 gange over ryggen sagde den piv og slap puddelen.
    det syntes jeg er skræmmende.
    siger bare at det er godt at det ikk var en person den havde fået fat i.

• #82   6. maj 2007 ps.
    den blev godt nok lidt halt efter den tur vi gav den og den gik hen og hvilede sig en halv times tid, men så var den også frisk igen og kom logrende hen for at blive kælet for. den bar sku ikk engang nag.
    sej hund.
    politiet kom og kørte den hjem til ejeren.

• #84   6. maj 2007 Søborg - Jeg trækker mine ord tilbage, din sammenligning var da den blev underbygget ikke latterlig. Det er jeg ked af.

• #85   6. maj 2007 JA!!! Forbyd dog alle hunde, så slipper vi sq da for at træde i en dej på fortovet eller at et åndsvagt kræ pisser op af baghjulet!!! FORBYD-FORBYD-FORBYD!!!!!

• #86   6. maj 2007 lol Martin.... Du er skummel!.... Søren det er helt ok smiley

• #87   6. maj 2007 Jeps enig, lad os forbude ALLE hunde der bider, for de er jo kamphunde, væk med dem.

• #88   6. maj 2007 forbude = forbyde

• #89   6. maj 2007 Og Steinkind.... Gad vide hvor mange Bilejere siger det samme om MC'ister???...

"De går sku mere op i deres motorcykler end deres børn, til at brække sig over! Og især racermaskinerne!!! Væk med dem, jo før jo bedre"

Forbud Forbud Forbud JEG BRÆKKER MIG SKU!!!! Og jeg som troede at MC'ister var frie sjæle, liberale tænkere HA!!!! Sikke en gang Hykleri!!!

• #90   6. maj 2007 Ja og tak for det Martin P ;P

Kommentér på:
Nok en grund til forbud mod kamphunde

Annonce