{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.564 visninger | Oprettet:

Harley Sportster - pris rimelig? {{forumTopicSubject}}

Til de der måtte være vidende omkring HD,

1. ER dette en sportster?
2. Er det fair at give 57 KDKK for den?
3. Hvad skal jeg være opmærksom på?

Vh - Michael
(Det er min første HD, nok også den sidste, men det står en HD på bucket-listen og denne er inden for rækkevidde)

MANGE TAK FOR HJÆLPEN!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Harley Sportster - pris rimelig?
  • #1   11. feb 2018 1. Ja, det er en sportster.
    2. Hvis den er 100% i orden, ville jeg max. give 40 klik for den, og så skulle den satme være fin!
    3. Hvis du ikke har forstand på HD, er det nok noget af det værste du kan få, 98% af de gamle sportstere er så forskruede og generelt kneppet af folk der ikke ved hvad de laver, så du skal være opmærksom på alt!
    4. God fornøjelse, og held og lykke smiley smiley


  • #2   11. feb 2018 Det eneste du får glæde af ved en iron sportster, er at blære dig med du kører HD i kredse der ikke har forstand på det... Jeg ville til enhver tid hellere køre på en Virago der er skrevet Harley Davidson på ( og det er SLET ikke på min bucket liste smiley )

  • #3   11. feb 2018 #2 Den der liste, får vi ikke lige den? Jeg vil vædde på at det er f.eks er noget med at stå foroverbøjet, nøgen og lænket til en bænk i Ørstedparken en dejlig sommeraften??? smiley smiley

  • #4   11. feb 2018 Gå efter en evo sporster istedet. De er tæt på og kan fås i det prisleje. De gamle jernsporster er ved at være ret forskruet. Men de kan blive rigtig fede. Og er på vej til og blive in.

  • #5   11. feb 2018 Michael hvis det er din første Harley vil du formentlig være glad for den,men du skal kunne skrue og du vil også finde ud af at den kun er til sjov og is, hvis du har mulighed for at prøve anden Harley og samtidig prøver den gamle jern hest vil du nok mærke en del forskel,hvis du står med 57000kr kan du få en ret fin fl 1200 eller flh der er meget mere maskine i..

  • #7   11. feb 2018 Tak for alle jeres kommentarer smiley

    @tom - Njah, den med Ørsted har jeg ikke lige på listen...men tak for inspirationen, som jeg formoder er baseret på erfaring smiley

    @Lars - siger du det måske kan svare sig at købe den?

    @SOS - FLH er jo absolut fine! Så kigger lidt der

    @Jesper - virkelig flot maskine! Kunne da overvejes...

    Jeg vil egenligt helst lave den om til noget lignende billedet (jeg forsøger at vedhæfte) eller finde noget tilsvarende



    profilbillede
  • #8   11. feb 2018 Jammen vis du selv kan skrue i mekanik og holde den kørendne så go for it. Men vis ikke så spring den over. Og ja prisen skal ned på den.

  • #9   11. feb 2018 Så helt ned omkring de 40K som Tom skriver? Trods den er repareret for de der ~56

  • #10   11. feb 2018 Er det ikke sportster man, Kalder for (tøseharley) spar de sidste 10-15 om og køb en fl 1200 eller noget i den stil. Du for meget mere Harley for pengene..

  • #11   11. feb 2018 Tak - men finder kun fl... til omkring de 100-120 >>>>>>>>

  • #12   11. feb 2018 Så er det fordi der er smidt en masse penge i dem.. Der er tit fl eller shovelhead til 60-70 på dba og guloggratis. Det er op til dig. Men sportster har aldrig været helt et hit..

  • #13   11. feb 2018 Nu har jeg lige set mig lidt omkring - hvad er ideen med alle de MC’ere uden afgift?

  • #14   11. feb 2018 Ideen er vel at kunne kalde sig harley ejer til 1/2 pris smiley

    Køb en evo sportster. Du finder INTET i denne kategori der er bedre for din økonomi.


  • #15   11. feb 2018 Der er mange meninger og smag. Gør det du føler for. Og køb aldrig en harley uden afgift. De koster sindsygt i afgift.

  • #16   11. feb 2018 Skriv Hd på guloggratis, så dukker der en ældre lilla shovelhead op.. Den står til 75 men prisen. Kan sikkert forhandles kender Ham. Holger fra ertebjerg på Sydals. han har altid passet og plejet den..

  • #17   11. feb 2018 Tak GSXR - stilen er meget mere mig - meeeen må nok lige have en anden farve på smiley

  • #19   12. feb 2018 Hvis du vil ud og hjem med rene fingre, så er det Evo smiley
    De billigste 883,ere ligger ikke langt fra dit budget, men ved ikke om den bliver "lille" nok til dig ?


  • #20   12. feb 2018 Der går du ikke helt galt i byen.. Og så kan du også sætte dit eget præg på den.

  • #21   12. feb 2018 Ok, tak - og 85K er rimeligt? Afhænger naturligvis af stand

  • #22   12. feb 2018 michael,har du først fået ind i hovedet at du vil have en h.d xl883 sportster,så køb,du vil ikke fortryde. smiley

  • #23   12. feb 2018 85. Er måske lige optimistiske nok.. Men som du siger så kommer an på standen..og hvor mange penge der er smidt i den..

  • #24   12. feb 2018 @johnny - good point - prøves skal den da, men kan måske ikke helt forlige mig med størrelsen på den

    @GSXR - findes der en slags FDMtest for MCere?


  • #25   12. feb 2018 85 klik lyder af lidt meget , men ikke sikkert det kommer helt an på standen.
    Men fed stil smiley


  • #26   12. feb 2018 Ja, den er helt sublim(syntes jeg) - er motorerne på flh hæderlige/gode?

  • #27   13. feb 2018 Gad godt vide hvor han har kasko til 2000 om året

  • #28   13. feb 2018 Hvis du overvejer at købe en FLH/FL (generelt ældre Harley) - så vil du møde priser som svinger voldsomt meget.
    Rigtig mange tror at deres gamle cykler er guld værd - bevares, det kan de også godt være - men sådan helt generelt så er priserne højere sat i annoncer mv. end de reelt handles for.

    Du kan bruge min gamle FLH som reference.
    Jeg købte den for 54.000 kr for små 4 år siden.
    Mener jeg solgte den for lige under 60 igen.

    Pris og stand hænger ofte ret meget sammen.
    Shovelhead motoren på FLH/FL er relativt robust - HVIS DEN ER VEDLIGEHOLDT!
    Der findes uden tvivl mange gamle harleyer som trænger til en motor renovering - det koster normalt mellem 15 og 25.000 kr at lave på dem.

    Du bør tage en kender med ud og se på sådan noget, for man kan ret hurtigt komme til at købe noget lort (eller noget som kan komme til at koste boxen!).

    Vær også særligt opmærksom på om bremser, stel, motor mv. er originalt - og hvis ikke det er, om det er indskrevet i cyklens dokumenter hos færselsstyrelsen - få altid dokumentation på hvad der er afgiftet, hvor, hvornår og få billederne som skat lavede ved afgiftsætteslen.


  • #29   13. feb 2018 Har du set den shovelhead 1200 til 65k på guloggratis. Det er en fornuftig pris. Kan desværre ikke vedhæfte link på denne side. Men se om du ikke kan finde den.

  • #30   13. feb 2018 Tak Cf - virkelige gode input - jeg forsøger at finde en kender et sted nær København

  • #31   13. feb 2018 Der er en masse shovelhead til imellem 60-70 tusind

  • #32   13. feb 2018 Præcis.
    Man skal bare være vågen og passe på med hvad man køber, for det er ret nemt at lave en dårlig handel hvis man er uheldig smiley


  • #33   13. feb 2018 Michael, nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig men hvis du er i nærheden og død og pine skal have en gammel harley skulle du besøge Inside i Vejle. http://inside-vejle.dk/Brugte.htm

    Den du har i hovedet er en panhead - den er sjælden men en shovelhead eller en WL, begge i stivstel som på hjemmesiden er absolut også cykler med høj pølsevognseffekt smiley

    Shoppen ejes af mand og kone og de er både rimelige med priser og har mange års erfaring med pre-evo harley'er.

    ps - jeg har intet med inside at gøre udover jeg har handlet hos dem jævnligt


  • #34   13. feb 2018 Tak Per,
    Har kigget på deres side en del gange, da der er flere der peger på dem. Der er i stil med det jeg søger, men lader til det meste er solgt.
    Jeg bor i Greve(København), så det er ikke lige om hjørnet, men det kunne jo være turen værd.
    P.t. Skal jeg ud og se på elactra gliden om en uges tid og tænker at høre om en fra caps kunne hyres som ekspert.


  • #35   13. feb 2018 Hej Michael
    Nu skal man jo være varsom med fordomme men jeg tror ikke umiddelbart Caps er særligt vidende om ældre harley'er eller interesseret i at rådgive om privatkøb af den type du kigger på. I hvert fald er deres hovedbeskæftigelse nyere maskiner med prismærket på den høje side af 200k der er mindst ligeså hightech som din nye bil. Men kender du een fra værkstedet der er over 40 (helst over 50.. smiley ) og har sorte negle vil det da være en god hjælp


  • #36   13. feb 2018 Hmm???????:) - der må findes en veteranklub et sted herovre

  • #37   13. feb 2018 ????? = emoticon med elev med firkantet hat

  • #38   14. feb 2018 Jeg har en 70er og 75er sportster og har haft mange andre mc, men min 75er er jeg virkelig glad for, starter som en mis og trækker som en hest, jeg har købt sportster fordi jeg altid har været vild med sportster, både stilen og det spinkle sporty look, jeg kan bedst lide den gamle iron, da jeg synes evo motoren kommer til at ligne for meget japanere, min er en 1000er, og den er massere overskud i den, jeg er dog selv begyndt at kigge lidt på shovel da jeg selv synes den er flot og charmerende, og synes egentlig priserne på den holder sådan nogenlunde, selvfølgelig er der mange fantasi priser på dem, men de bliver heller ikke solgt. Men tag da ud og prøv lidt forskelligt og se hvad du kan lide at køre på

  • #39   14. feb 2018

    profilbillede
  • #40   14. feb 2018 Den er S....! Også flot Jimmi - tak for rådene smiley

    Du bor vel ikke tilfældigvis i nærheden af København?


  • #41   14. feb 2018 Nej på fyn ved Nyborg, så hvis du kommer her over F er du velkommen til at prøve den en tur, den er meget sjov, lav og larmende. Så der er massere af value for The mine hvis man er til den slags

  • #42   14. feb 2018 Flot tilbud! Det tager jeg gerne imod.
    Jeg skal tilfældigvis hente en bil i Ålborg mandag, kører derfra ved 13 tiden, så burde lande i Nyborg 16-17ish, kan det fungere?
    Alternativt en anden gang, der jo ikke såååå langt.


  • #43   15. feb 2018 #42 Når nu du alligevel skal til Aalborg, så fis lige over broen til Nørresundby og til højre ud til Jensens Bike&cars og få en prøvetur på denne her smiley Han er flink og er vejret til det den dag, er det ikke noget problem, men giv ham et ring først smiley

    http://www.123mc.dk/brugt/mc/harley-davidson/xlh1200-sportster/til-salg/152147


  • #44   15. feb 2018 Jimmi, jeg kiggede selv lidt iron sportster for år tilbage og blev rådet til at kigge efter revner i gearkassen hvor akslerne er ført igennem, der er åbenbart et svagt punkt. Har du set det på din også?

    Det er i øvrigt en rigtig flot styling du har givet din, men vist ikke helt original smiley


  • #45   15. feb 2018 Per, nej det har den dog ikke. Jeg havde problem med den smed en masse olie da jrg købte den, men det viste sig at være tidligere ejer der havde glemt at sætte slangen på til overløbet, så den sjaskede en masse ved det. Mange tak. Jeg gider heller ikke have noget originalt, det synes jeg er "uoriginal" mange sidder og piver over at cyklerne mister identitet og ditten og datten, jeg er ligeglad, jeg vil gerne have det sjovt og ud og køre på noget der er fedt og anderledes. Nogengange skal man ikke være så ræd for det, hvad er livet værd hvis man ikke nyder alle de sjove ting man kan.
    Michael, jrg skriver lige en pb til dig smiley


  • #46   17. feb 2018 Et godt råd hold dig væk fra de gamle Jernheste og gå efter en Evo i stedet for pris foreskellen er ikke ret stor..
    Jeg har haft en af de modeller..
    Det var noget af en skuffende oplevelse, den var rimelig pæn, men det var så også det... fortrød inderligt jeg ikke hoppede på en Evo...


    profilbillede
  • #47   17. feb 2018 Det er det samme der udspiller sig næsten hver gang hd drømmen skal udleves...
    Søge ordet er harley og man sorterer efter pris (lavest først) så skal man vende sig til tanken om en sportster... og som tiden går synes man egentlig de er ret fede. Det ender jo faktisk med man ønsker sig en sportster!
    Så spørger man de kloge......... og de siger altid at man er for fattig/nærrig og kigger på noget lort.
    Efter lidt tid i tænkeboks erkender man så at budgettet SKAL hæves. Og i det Øjeblik fjernes af underlige årsager ønsket om en sportster.... Det bliver nærmest pist væk. Og erstattes prompte af et hjertegribende ønske om en BIG TWIN... igen efter devisen søge ord harley shovel (lavest først) smiley

    Man får hvad man betaler for smiley men det er åbenbart umuligt helt at begribe når ønske og tykkelse på pung ikke stemmer overens smiley


  • #48   17. feb 2018 #47 smiley Fuldstændigt, mit valg ang Harley blev let , da jeg har "sat røv af fortidligt = læs 1/2 Dværg" og alt over min gamle Boldor bliver u håndterligt når der skal bakkes og navigeres med fødderne på grund. Sportsteren er nem at navigere med og lyd o.s.v er fuldstændigt på højde med en større Fat Bob som min makker kører på, sidegevinsten er så at med Evo motoren, kan man følges med flokken hele vejen, til turen er slut smiley

  • #49   17. feb 2018 Din tese - men HD har altid været på listen.

    Lige i mit tilfælde faldt jeg tilfældig over en sportster da jeg skulle noget andet på samme adresse.
    Vil helst have en j stil med Electra’en ovenover og har fint luft i budgettet, men vil ikke nødvendigvis smide det hele i en tohjulet smiley


  • #50   17. feb 2018 Hvornår introduceredes evomotoren?

  • #51   17. feb 2018 Evo kom som big twin i 84. Og som sportster i 86

  • #52   17. feb 2018 Hvilken model er så med evo og i stil med ovenstående Electra? smiley

  • #53   17. feb 2018 Michael H , hvis du alligevel har denne med i din overvejelse: https://m.guloggratis.dk/transport/motorcykler-og-tilbehor/motorcykler/harley-davidson/annonce/39486478-harley-saelges-eller-byttes
    Så når du da et godt stykke opad, hvis de penge den koster ,skulle ofres på en Sportster med Evo motor ?


  • #54   17. feb 2018 Ja sikkert nok - men kan bare SÅ godt lide stilen på den

    Bemærk - det er min første HD, så meget uvidende - tak for I bruger tid på det.


  • #55   17. feb 2018 Har du overvejet den prøvetur i nørresundby som jeg omtaler tidligere ?


  • #56   17. feb 2018 Michael, jeg fornemmer du ikke har vildt meget erfaring med mc og gamle motorer men mere går efter stilen end et skrueprojekt? Hvis jeg har ret i den antagelse vil jeg respektfuldt anbefale dig at slå en gammel harley ud af hovedet. Uanset hvor fine de ser ud og hvor velholdte de er kræver de altså en ejer der både har lyst, tid og evner til at skrue i dem hvis de skal være andet end pynt i dagligstuen. De er samtidig så gamle, at de færreste værksteder vil vide noget om dem endsige kunne foretage vedligeholdelse/reparationer indenfor noget der svarer til cyklens pris.

    Brug hellere pengene på en ny/nyere sportster. Der er bl.a. kampagne på en 883 sportster med vance&hynes tun til omkring 150k, der får du rigtig meget mc for pengene. Den flytter sig, starter når du trykker på knappen og du er med i klubben - og bliver du træt af den kan du sælge den næste forår med en minimalt tab.


  • #57   17. feb 2018 Du har fuldstændig ret, men jeg håber da de flestes tilgang er stilen frem for et skrueprojekt.
    Når det så er sagt, så sidder mine hænder rigtigt til at skrue, men der vil skulle læres noget - men intet er svært, når det er lært.
    Men....jeg håber da ikke jeg skal skrue på en ældre HD hele tiden? De er vel for pokker lavet til at køre, tænker jeg.
    Hvor meget tid, afhænger naturligvis af standen, anslået skal jeg da forvente at bruge på at lappe den sammen til næste tur?


  • #58   17. feb 2018 Du bliver bare så meget klogere Michael smiley smiley


  • #59   17. feb 2018 @Ruben - ja, men kan ikke nå det.

  • #60   18. feb 2018 Det var synd, men så må du jo prøve en hjemme på " Øen " smiley Vh.

  • #61   18. feb 2018 Lad os nu antage at jeg køber en sportster med den velrenomerede evo motor, som I siger - hvad vil det så ca. Koste at lave den om til den jeg har taget billede af? Og, hvem kan gøre det?



  • #62   18. feb 2018 Michael H
    Spørgsmålet er også hvad der kan svare sig,har du penge nok kan du få lige hvad du vil,et rigtigt godt råd til dig er,den der skal bygge for dig skal have 100% styr på hvad trafikstyrelsen og evt skat vil sige,det er ikke altid de er fornuftige i deres vudering omkring ændringer af typegodkendt mc, men du kan få bedre viden ved at spørge dem som lever af det.

    http://www.uni-trade.dk/
    http://www.mcparts.dk/
    http://www.ironbikes.dk/


  • #64   18. feb 2018 Køb noget der ligger så tæt op af det du ønsker i stedet for at købe et projekt. Det er både hurtigere og billigere - tro mig, jeg har været der!

    Købe en evo sportster og få nogen til at bygge den om? 150-200k vil jeg sige afhængig af hvad du ønsker.

    Men en evo-sportster lig din drømme bike kunne jo være denne her - havde jeg 150k der stod mc på ville jeg i alt fald svinge forbi Herning og se dyret

    https://www.dba.dk/harley-davidson-xl-1200-forty/id-1041572368/


    profilbillede
  • #65   18. feb 2018 Jeg vil faktisk godt uddybe lidt: Jeg var som dig på udkig efter en harley for mange år siden. Penge og ambitioner matchede ikke helt, men det endte med jeg købte et projekt gennem en lokal "harley-mekaniker". Aftalen var så at maskinen skulle stå hos ham til foråret.

    Af forskellige årsager - bl.a dødsfald i nærmeste familie gik der et års tid inden jeg kunne hente projektet.... og da var det solgt igen af selvsamme harley-mekaniker, der i mellemtiden havde fået rygmærke på....med en sur mand med pistol og en stor hat hvis du forstår... Jeg prøvede efter bedste evne at få pengene retur men det lykkedes aldrig - surt!

    Men harley skulle jeg have, og da der var kommet penge på kontoen igen måtte ambitionsniveauet og og kontoen igen matches og en stivstellet "nyrenoveret" HD med shovel motor kom hjem i garagen - Og en stor lås sat på garagen. Første længere tur - pludselig lyser olielampen!....da jeg havde humpet hjem fandt jeg ud af oliefilteret var monteret forkert. Næste tur.....motoren dør fordi batteriet er fladt, heldigvis kun et par km hjemmefra men desværre opad bakke. Nyt batteri - samme problem. Laderen lader ikke, så primærsiden skal lige skiles ad og ny rotor/stator monteres.... Gearkassen pisser olie ud af den mærkelige dobbeltaksel der er på big twin og jeg kan blive ved og ved.

    Jeg fik dog efterhånden skik på maskineriet, men de første 3-4år havde jeg vel kørt 4-500km. Så fulgte et par gode år hvor jeg et år endda var helt oppe på 1700km, men stadigvæk i adstadigt tempo for det meste, men jeg fik også smag for at vride øret lidt på krikken - og det skal man passe på med på sådan en gammel dame med tromlebremser.....

    Nå, man skal jo bygge om så den kom på liften igen.... og så var der pludselig familieliv, byggeprojekter, en lille ny, en syg kone, en lille ny mere osv og pludselig havde jeg ikke kørt mc i 2 år.

    Jeg erkendte så, at jeg hverken havde tid eller lyst til at skrue på en MC, jeg ville køre på MC. Og jeg ville have en cykel der både kan flytte sig, svinge og bremse, men da midlerne efterhåden var brugt op købte jeg guzzien på min profil.... og hold da kæft hvor er det fedt at have en MC der starter hvergang, bremser, svinger og i det hele taget er bygget til at køre efter nutidige standarder og europæiske veje, og ikke efter 1950'ernes interstates i USA. Jeg købte guzzien i slutningen af august, og da jeg stillede den ind for vinteren første gang havde jeg allerede kørt mere end jeg nogensinde har kørt en hel sæson på Harleyen. Næste vinterpause havde jeg kørt mere end jeg nogensinde har kørt på harleyen.

    Harley'en står stadig i et hjørne af garagen, jeg er lidt vemodig ved tanken om at sælge den, omvendt ved jeg med mig selv at den og jeg ikke passer sammen mere.

    Det er min personlige Harley-rejse... din behøves ikke at være slet så besværlig


  • #66   18. feb 2018 Per t
    Behold Harleyen. Du vil sikkert fortryde. Og den pynter sikkert også fint henne i hjørnet. smiley


  • #67   19. feb 2018 GSCR-manden, ja, jeg får den nok ikke solgt til trådstarter med den beskrivelse... smiley smiley smiley

  • #68   19. feb 2018 Hej igen,

    Glimrende og underholdende beskrivelse og en smule afskrækkende. Helt sikkert elementer jeg gerne vil undgå
    Njah, tænker du har misset mig som potentiel køber og tak for det smiley

    Jeg er nu faldet over disse to - har I lidt input:
    1. https://www.dba.dk/harley-davidson-flh-1340/id-1041773139

    2. https://www.dba.dk/harley-davidson-fxst-1340/id-1041792863

    Og ja ja, de er gamle smiley


  • #69   19. feb 2018 Har du kørt MC før? Det er altså en tung maskine, specielt den første du linker til er ingen skolecykel.

    Og hvad er ambitionsniveauet? En tur til pølsevognen ved havnen en sommeraften i solskin eller superrally rundt om i Europa hvor du klokker +15.000 om året?

    Igen, har du økonomien til det så køb noget nyt eller næsten nyt.
    En ny cykel holder i mange år hvis du bliver grebet af at køre og du kan hurtigt komme af med det igen hvis du mister interessen eller hende den langhårede nede fra pølsevognen pludselig bliver rund om maven smiley

    Havde jeg købt en ny første gang havde jeg totalt set sparet penge og haft en up to date MC


  • #70   19. feb 2018 Per har fat i noget temmelig vigtigt..... Har du kørt HD eller synes du bare de ser så fede ud at det er blevet til en drøm ???

    Jeg havde kun kørt små ture på en HD før jeg købte... Jeg fandt aldrig lykken i at køre på den. Og endte mit HD eventyr sidste år efter 17 år og sølle 12000km, For mig var det kørestillingen,vægten og den yderst begrænsede nedlægning der gjorde det ikke var Harleyen der blev valgt når der skulle rulles på 2 hjul. Med mindre den stod på is og snak på den nærmeste havn. Så synes jeg ikke den var sjov... Har senere konstateret at der findes harleyer som jeg sidder meget bedre på. Men dem kan mit øje ikke lide ( og de kan jo stadig ikke komme rundt om hjørnerne på asfalten, samt det tager sin tid at bringe en +300kg cykel til standsning smiley )


  • #71   19. feb 2018 Hej igen og tak igen,
    (På E20, så kort besked)

    Jeg har tidligere haft denne - Yamaha XVS 1100 - til stor begejstring for en busfuld japanere smiley

    Var glad for den, byttede med en Wrangler, og ja, skulle have købt HD dengang.

    Skal faktisk mest hente pølser og is, køre en sensommeraften - evt. Med nogle langhårede fra pølsevognen.....så kommer ikke (umiddelbart) til at køre længere ture.

    Ser iøvrigt den første her kl. 15.:45, da det er lige ved Nyborg


    profilbillede
  • #72   19. feb 2018 se nu barer at få købt din drømme harley,ellers vil du fortryde.

  • #73   19. feb 2018 Køb du bare en af de ældre slæder du linker til...er kørselsbehovet som du siger, er afstanden jo heller ikke længere end du kan smutte hjem og hente en trailer og en rampe og gutterne ved pølsevognen gir dig en hånd med at læsse den smiley , hvis de ikke har forspist sig smiley

  • #74   19. feb 2018 Så! Er jeg sgu solgt!
    Den stod snorelige og de, ejerne, var dedikerede Harley folk. De sælger kun fordi de havde købt en electra-trike. Vild maskine iøvrigt.
    Man kunne spise af gulvet i deres Harley-hus/garage, hvor der var indbygget MC lift i gulvet og Harley historik og plakater osv. Overalt.
    De beklagede at den blændende flotte maskine ikke var pudset - vandvittigt!

    Nå, men det til en side - er prisen helt hen i vejret?


  • #75   19. feb 2018 FXST'en til 110? Det er ikke den billigster FXST'er og heller ikke den dyreste på DBA.

    22000 er vel siden hovedrenoveringen i 2010, det er godt 3000 om året så den er da blevet rørt og kørt jævnligt, så pakdåser og pakninger er ikke tørret ud

    Melder historien noget om cyklens totale km-tal? Gearkassen har jo nok flere km på bagen, samme med primærdrevet?

    Det er en evo og åbenbart ejet af entusiaster, såeh hvis det er den cykel der tænder dig er prisen vel ok? Det er i alt fald nu man skal købe og ikke om 2-3mdr når lærken synger og græsset er grønt


  • #76   19. feb 2018 Køb for hel... og med elstart...op med mulvarpeskindet og ud og sælg flasker resten af året smiley , fordi lå den ikke "lidt" over budget start ? smiley

  • #77   19. feb 2018 smiley - vissevasse - budget x 2 er vel bedre end 3 ??

    Er der noget specielt I ved der skal væres opmærksom på ved disse modeller?


  • #78   19. feb 2018 Den FXST ser fin ud !! Godt forstå du er lun smiley pøj pøj med HD jagten
    Og nej tror ikk der er noget specielt at være obs på andet end hvis du skulle købe andre brugte mcer


  • #79   19. feb 2018 Få dokumentation på cyklen og hvad der er lavet ved den. Ikke for garanti men HVIS du om et år står og skal sælge den er det meget stærkere med fotos og regninger i stedet for "den tidligere ejer fortalte mig den var renoveret".

    Få den også synet af sælger - det burde være en smal sag men giver ro i maven den dag den er din


  • #80   19. feb 2018 @Per
    Havde overset dit svar

    Læser det som om det er godt den er blevet rørt?

    Ved faktisk ikke hvad totalen er, hører ad

    Den fik ved renoveringen ny knastaksel, der skulle give den 3,5 HK mere. Det at den er skiftet formoder jeg er godt.

    Der må være værkstedssedler på det, hører ad.



  • #81   20. feb 2018 #77 ja, knap så mange flasker .. smiley
    Og står du og vifter med 100 af de lange, tror jeg du får den med dig hjem, hvis du er heldig smiley


  • #82   20. feb 2018 @80 Ja, jeg mener det er et godt tegn den er blevet luftet regelmæssigt. Jeg kan også se den har fået lidt at leve af efter farven på forrørene smiley

    Knasten er nok skiftet som du skriver, men det i sig selv kan dårligt kaldes en "hovedrenovering" så der skulle gerne være dokumentation for andet? Vil da tro ventilløfterne og måske oliepumpen også er skiftet ved samme lejlighed?

    Til info har den også hypercharger kit på:
    https://www.motosport.com/kuryakyn-harley-hypercharger-kit

    Udstødningerne er heller ikke originale men ret svære at bedømme på billedet. Måske supertrapp? Var der en slags skiver bagi i stedet for et åbent hul? I så fald er det en rigtig god udstødning hvor man kan regulere bagtryk (og larm) ved at lægge flere eller færre skiver i.

    Der alene ligger timer af hygge, kvinderne vil sukke henført de små børn hyle og de gamle mænd true med stokken når du kører ned til pølsevognen med alle skiverne i.

    Hørte du den igang? og var du ligefrem ude at trille?


  • #83   20. feb 2018 Få den nu købt. Og opret den her inde med det samme smiley

  • #84   20. feb 2018 Hvis du ikke køber i dag lægger jeg et bud in på 115.000 på torsdag.... så bliver sælger ikke nem at forhandle med smiley smiley smiley

  • #85   20. feb 2018 F*** dig Per smiley - jeg ringer og siger ok idag(100), med forbehold for dokumentation og syn af sælger.

    Det var den slags udstødning du nævner med de der skrive bagtil, se billede.

    Hørte den ikke, var ikke strøm på, virkede ikke suspekt og vejret var dårligt uanset.

    GSXR, det skal jeg høre straks/hvis den bliver min.


  • #86   20. feb 2018 Glemte at vedhæfte

    profilbillede
  • #87   20. feb 2018 Total fed udstødning.. Få den nu købt. Du vil sikkert fortryde hvis den er solgt på mandag..

  • #88   20. feb 2018 Er det den fra Nyborg?

  • #89   20. feb 2018 @jimmi - ja smiley
    Kender du noget til den?


  • #90   20. feb 2018 Lov os at du rykker den forfærdelige BBQ rist af det bagskærm, hvis du bliver ejer af den...Du bliver simpelthen bandlyst af pølsevogns ejeren, første gang du viser den frem hos ham, hvis den er på ... Jeg ville sgu også være nervøs, hvis en pludselig dukkede op og måske begyndte at lange Frankfurtere op på bagskærmen smiley smiley ..Fri konkurennce selfølgelig...meeen alligevel... smiley

  • #91   20. feb 2018 Det er god humor smiley - men jeg lover dig den ryger af som det første smiley

  • #92   21. feb 2018 Spøg til side Michael, men skal der absolut være en bagagebærer på en HD, skal det være den model der buer efter skærmen smiley A, la den her :
    https://www.leatherup.com/p/Motorcycle-Parts/Bikers-Choice-Luggage-Rack-for-Harley-Davidson-2006-12-FXD-with-Solo-Seat/271210.html


  • #93   21. feb 2018 Den FSXT ser fin ud - også til prisen smiley
    Jeg håber det lykkedes for dig at få den handlet hjem. Du bliver uden tvivl glad for den smiley


  • #94   21. feb 2018 Du ved godt hvorfor den står på en dørmåtte ikke? dryp dryp smiley smiley

    Ikke at det gør noget, de fleste drypper lidt, dog mener jeg 5-gears kassen er forbedret mht utætheder ved akslen hvor der er lagt en o-ring ind, modsat 4-gears kasserne hvor der kun var en -slidt- glidepasning!

    Det er ikke grund til at aflyse købet - blot til info


  • #95   21. feb 2018 Drypper alle Harley'er ikke lidt her og der. Men gør dog ikke.. smiley

  • #96   21. feb 2018 jeg tror at det for det meste er de gamle modeller der drypper,min gør ikke. smiley

  • #97   21. feb 2018 Lidt som med kvinder smiley

  • #98   21. feb 2018 Michael - nej faktisk omvendt: Det er de unge kvinder der drypper, de gamle er knastørre smiley

  • #99   21. feb 2018 Nu var det inkontinens jeg tænkte på - men du har beklageligvis nok ret smiley

  • #100   21. feb 2018 Så blev den mindsanten min! smiley
    MANGE MANGE MANGE tak for alle jeres kommentarer, råd og vejledninger smiley

    Lægger billeder på når den er i hus


  • #101   21. feb 2018 Tillykke. Vi glæder os til at se nogen billeder af den.

  • #102   21. feb 2018 Stort tillykke med den smiley , fik du så et lille afslag smiley ? Vi glæder os til lidt billeder af den smiley

  • #103   21. feb 2018 Mange tak! Nøh, der var andre der ville have den. Men får nogle stumper(ikke nogen der er faldet af, inden I går ned af den vej smiley ) og så var de så flinke at levere den smiley , så får den søndag.

  • #104   21. feb 2018 Umiddelbart vil jeg sige du har gjort et godt køb, selv uden afslag. Den ser velholdt ud og der er mange kvalitetsdele monteret der har kostet kassen: Supertrapp udstødningen koster omkring 7000 alene, hypercharger vel et par tusinde, sadlen ligeså plus det man ikke kan se er lavet i løbende vedligeholdelse og renovering.

    Eneste minus som jeg kan se er at du ikke hørte den igang, det betyder nok ikke noget men jeg ville nok have bedt dem lade batteriet (hvorfor var det i øvrigt dødt) og starte dyret op....men det får du jo så tid til på søndag, så kan du sidde hele aftenen ude i garagen og lave wroom-wrooom lyde.

    Husk dog at olien er stiv som smør hvis det bliver så koldt som DMI lover..... så ikke noget med at lege


  • #105   21. feb 2018 Det fornemmes også sådan, glad for du bekræfter det.
    Deres maskiner var sat på “stald” for vinteren, og det var jo tilfældigt min vej faldt forbi, så de kunne ikke nå at lade det - men det har de gjort til på søndag. Men de lever og ånder for HD, hvilket gjorde mig tryg nok.

    Jeg tænker den hører til inde i huset smiley til sæsonen starter.

    Javel! Tak smiley


  • #106   23. feb 2018 STORT TILLYKKE !!! Så kan det ikke bliv forår hurtig nok smiley

  • #107   23. feb 2018 Tak! Nej, det må godt gå lidt stærkt med det smiley

  • #108   25. feb 2018 Så er den rykket ind smiley

    profilbillede
  • #109   25. feb 2018 Sæt dig ned. Tag en kop kaffe og en småkage. Og opret den her inde. Vi glæder os til at nogen flere billeder.

  • #110   25. feb 2018 PS. Den er skide fin..

  • #111   25. feb 2018 Flot flot cykel , har du haft den "slået igang" eller venter du til den skal på vejen med det ?

  • #112   25. feb 2018 Mange tak skal I have - er SÅ glad! Billeder kommer....

    Ja, startede den da den ankom - helt kold og øjeblikkelig start. Sikken lyd smiley smiley


  • #113   25. feb 2018 Harley har verdens fedeste lyd i min verden. :).

  • #114   7. mar 2018 Hva så Michael, er du blevet færdig med at pudse? Ellers har louis.de tilbud på pudsemiddel:
    https://www.louis.de/produktkategorie/motorrad-reiniger-pflegemittel/340

    Og når du så er færdig tag så lige og opret biken herinde så jeg kan give dig en ekstra-høj!


  • #115   7. mar 2018 Njah, der er et godt stykke endnu - men har netop lagt nyt guld på nogle ørne på skærmene.

    Tak for link, det kan jeg helt sikkert bruge.

    Nu vi er ved det, hvilken voks er den bedste? Altså den BEDSTE overhovedet.

    Forsøger mig lige med den der oprettelse.


Kommentér på:
Harley Sportster - pris rimelig?

Annonce