1.571 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Maskinmester uddannelsen Maskinmester uddannelsen
Hej mcgalleri.
Jeg søger svar på nogen spørgsmål jeg har. Jeg skal starte på adgangskurset til august på MSK.
Mine spørgsmål er som følge:
~Hvor mange penge skal man ca. afsætte til bøger?
~Er der tid til et job ved siden af studiet?
~Får man løn under praktikken?
~Er der nogen kurser/noget man kan læse op på inden studiestart så man står bedre stillet (har selv en HHX og en elektriker uddannelse)
~Er der nogen der er nyuddannet og kan fortælle lidt om skolen semestre og de forskellige linjer?
På forhånd tak
André
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 247
Så brug du mandagen på dette, og held og lykke med uddannelsen.
maj 2006
Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 170
Du kan sagtens have et job ved siden af.
Løn under praktik er ikke et krav, men de fleste jeg gik i skole med fik da lidt mere end SU.
Hvis du har HHX og elektriker, tænker jeg ud springer både adgangskurset og værkstedsskolen over, så hvis du kan huske din matematik, så skal alt nok gå fint.
Linjerne du kan vælge efter min mening, spiller kun en rolle hvis du vil til søs, så er den maritime pakke et krav.
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 948
sep 2012
Følger: 14 Følgere: 136 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 643
Jeg havde ikke job imens da jeg ikke syntes tiden og lysten var til det.
For landbaseret praktik er jeg ret overbevist om at SU er det mest normale. Til søs får du løn i praktikperioderne.
Semestrene er specifikke for de enkelte skoler..
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 13
Bøger kan man som regel købe til halv pris brugt. Nogle bøger er et must og andre kan man sagtens nøjes med på pdf, men det er jo individuelt.
Om man har tid til et job ved siden af, afhænger af de forskellige semestre, nogle er mere krævende end andre, men vil mene at man sagtens kan have et fritidsjob, hvis ellers man sørger for at følge godt med i skolen.
Praktikken skal være lønnet til søs (i hvert fald på Martec) og i land er det meget forskelligt om man får løn.
Jeg har selv gået på HHX, og når du også er udlært elektriker er jeg overbevist om at det ikke bliver noget problem.
Det kræver dog tid og vilje, så skal man nok komme igennem
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 109 Svar: 400
Kan I remse nogle af de vigtige bøger op?
maj 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
God dag de herre ??
Maskinmester uddannelsen