1.571 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

André B
André B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Maskinmester uddannelsen Maskinmester uddannelsen

Hej mcgalleri.

Jeg søger svar på nogen spørgsmål jeg har. Jeg skal starte på adgangskurset til august på MSK.
Mine spørgsmål er som følge:
~Hvor mange penge skal man ca. afsætte til bøger?
~Er der tid til et job ved siden af studiet?
~Får man løn under praktikken?
~Er der nogen kurser/noget man kan læse op på inden studiestart så man står bedre stillet (har selv en HHX og en elektriker uddannelse)
~Er der nogen der er nyuddannet og kan fortælle lidt om skolen semestre og de forskellige linjer?

På forhånd tak smiley
André

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maskinmester uddannelsen
  • #1   21. maj 2017 Et opkald til skolens studievejleder og han/hun vil kunne give dig svar på alle de spørgsmål du mangler besvaret.

Så brug du mandagen på dette, og held og lykke med uddannelsen.

• #2   21. maj 2017 Bøger 2-2500kr pr semester.

Du kan sagtens have et job ved siden af.

Løn under praktik er ikke et krav, men de fleste jeg gik i skole med fik da lidt mere end SU.

Hvis du har HHX og elektriker, tænker jeg ud springer både adgangskurset og værkstedsskolen over, så hvis du kan huske din matematik, så skal alt nok gå fint.

Linjerne du kan vælge efter min mening, spiller kun en rolle hvis du vil til søs, så er den maritime pakke et krav.

• #4   22. maj 2017 Jeg havde job ved siden af de første par semestre, men måtte droppe det i de sidste. Men det kan være de har slækket på mængden siden jeg blev færdig i 04 smiley Men jeg havde ikke tid til det. (eller også var jeg ikke klog nok til det)

• #5   22. maj 2017 Jeg mener at have brugt cirka 10.000 på bøger, er typen der ikke læser ret meget på en computer. Derfor købte jeg samtlige bøger. Er uddannet på Simac og har taget søpakken.
    Jeg havde ikke job imens da jeg ikke syntes tiden og lysten var til det.
    For landbaseret praktik er jeg ret overbevist om at SU er det mest normale. Til søs får du løn i praktikperioderne.
    Semestrene er specifikke for de enkelte skoler..

• #6   22. maj 2017 Jeg skal til at skrive bachelor projekt på Frederikshavn maskinmesterskole, så er snart færdig. Jeg kan prøve at svare på nogle af dine spørgsmål, som jeg har oplevet det.

Bøger kan man som regel købe til halv pris brugt. Nogle bøger er et must og andre kan man sagtens nøjes med på pdf, men det er jo individuelt.
    Om man har tid til et job ved siden af, afhænger af de forskellige semestre, nogle er mere krævende end andre, men vil mene at man sagtens kan have et fritidsjob, hvis ellers man sørger for at følge godt med i skolen.
    Praktikken skal være lønnet til søs (i hvert fald på Martec) og i land er det meget forskelligt om man får løn.
    Jeg har selv gået på HHX, og når du også er udlært elektriker er jeg overbevist om at det ikke bliver noget problem.
    Det kræver dog tid og vilje, så skal man nok komme igennem smiley

• #7   22. maj 2017 Jeg låner lige. Er selv interesseret i uddannelsen.
    Kan I remse nogle af de vigtige bøger op?

• André B
    André B Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   22. maj 2017 Jeg siger tusind tak for jeres tid i har brugt på at besvare mine spørgsmål.
    God dag de herre ??

Kommentér på:
Maskinmester uddannelsen

Annonce