4.414 visninger
|
Oprettet:
Stor mc med lille kort {{forumTopicSubject}}
Hej med jer, jeg ville lige høre om nogle herinde ved hvad bøden ligger på eller hvad konsekvenserne er hvis man kører en mellem (eller stor for den sags skyld) mc med et A1 altså lille kørekort? Har læst nogle lidt ældre oplæg herinde som siger lidt forskelligt. Tænkte mere på hvor stor bøden er og om man får frakendt ens A1 kort. Håber i kan hjælpe.
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 103
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 108 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.340
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 45 Emner: 29 Svar: 818
maj 2017
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 7
Nu skal jeg selv opgradere mit kort om nogle måneder.... og har selv kørt 125 i 2 år, ville bare lige høre hvordan og hvorledes.
aug 2016
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Den 18 årige rigmandssøn kan med sit nye kørekort køre i fars Ferrari og køre som en sindssyg, gade race osv uden problem, det er der ingen lov om, men med et nyt MC kort må du køre på en MC der har 15hk, det er jo til grin...
Så jeg mener at der skulle laves nye regler både på MC området men bestemt også på bil kortet!
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.035
Men at efterleve dem er at tolerere dem.
Ved at leve med fuld frihed under fuldt ansvar, så slipper man for at leve med ALLE konsekvenserne af den lorte lov de snot dumme populister prøver at krænge ned i halsen på alt og alle i den her stat
Bryd reglerne helhjertet!!
Det er min opfrodring.
Ja jeg opfordrer i dybeste alvor til at se stort på kørekortbekendtgørelsen hvad angår kategori A1, A2 og A!
Reglerne ændres kun hvis populisterne skulle få lyst...
Tramp på reglerne hvis de tramper på dig . Dét er folkestyre.
Vi lever i et land hvor folkestyre betyder at folket styres, ikke at folket styrer
feb 2013
Http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/216897-den_reelle_konsekvens_af_at_koere_uden_der_korrekte_koerekort_til_mc__
maj 2017
nov 2016
Følger: 12 Emner: 6 Svar: 29
Bryd reglerne helhjertet, min ven! Vær en rebel. De er der ikke af nogen særlig grund.
feb 2013
Derudover er manglen på almindelig hensyn, for ikke at nævne hensynet til færdselssikkerheden skuda så åbenlys, at den idiot inde i københavns havn garanteret var din unge.
Helhjertet, hvad tager du overhoved det ord i din mund for din hader?
Den nar i havnen stak af fra de døende kvinder
Hvad ligner det at binde det jeg skrev sammen med den fucking kujons optræden
Buk dig
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
Jeg gætter på at det er din tilgang til subjektivt at bedømme hvilke regler der er okay at overtræde, fordi de ifølge dig er "dumme" er det der drages paralleller imellem..
Gutterne på vandscooterne valgte jo også at se stort på regler, fordi de vidste bedre..
Vi kan hurtigt blive enige om at MC kategorierne er lidt hjernedødt skruet sammen, specielt set i sammenhold til den ubegrænset B kategori..
Men det er nu engang sådan reglerne er
nov 2016
Følger: 12 Emner: 6 Svar: 29
Der er bare nogen typer, der ikke forstår det.
Måske skulle du tage og slappe en lille smule af. Der er vel ingen grund til at føle sig så ramt, er der?
#13: Lige præcis. Jeg kommer til at tænke på et gammelt citat fra George Carlin.
"Think about how stupid the average person is, and then realize that half of them are stupider than that".
feb 2013
Hvor man slet ikke må køre
Hvor han havde kørt og larmet uden hensyn
Og så formåede han altså at ramme et andet fartøj, ude i havnen......
Han overtrådte ikke de regler, fordi han ved grundig omtanke havde fundet dem unødvendige.
Hvis du afpasser hastigheden til forholdene, hvad er så problemet i at bryde hastighessgrænsen?
Omvendt, hvad er Værdien af at følge hastighedsgrænserne, hvis man kører så uopmærksomt at man netop IKKE afstemmer hastigheden til forholdene?
Problemet er netop at folk klapper hælene sammen slukker pæren.
Når de sår har drulket sig tilpas stive så slapper de af i hælene, men tændee stadig ikke i pæren.
Forbliver kyniske aka hjerteløse.
Vælter rundt i havnen med en hastighed der slet ilke tilpasses forholdene, og larmer til gene for 1000vis af mennesker der ærlig talt burde finde luftgeværerne fre og begynde at skyde efter de svin der vælter rundt i havnen hver weekend i deres brandert.
Han måtte så kun køre en lidt mindre kraftig vandscooter.......
Og det er så det du fokuserer på..
Flot
Jaja.
Det svin har samme tankegang som mig martin
Der er bare nogen typer der ikke forstår det...
Snakker du om typer der Bare har svært ved at fatte bestemte ting, martin?...
Når kællingen begynder at kagle skældsord så plejer jeg at hæve stemmen og bede om kammertonen.
Tiltal/omtal mig uden den fornøsne respekt, og jeg river mudderet ud af hænderne på dig og fister din mavesæk med dit eget snavs
mar 2017
Jeg er til dels enig.. Hvem har ikke kørt for stærkt på knallert i bil eller andet (det har jeg da ihvertfald)
Det er Tilgengæld farligt når man begynder at sortere i love og regler for hvad lige præcis jeg kan magte, i forhold til andre..
Men der findes bare folk derude som netop ikke fatter for 5 kr blandet..
Det er blandt andet også dem du opfordre til at se stort på reglerne.. Fordi du mener at du godt kan magte en stor MC som 18 årig nybegynder..
feb 2013
Nu vil jeg ikke kalde en yamaha xg250 for en stor mc.
De 18-19 hestekræfter og topfarten på 125kmt er næppe farligere end Dima på 18 år i en fiat 500 med en promille på 0.4
Når man strammer garnet kvæler man barnet
Og så får folk ikke ilt nok til hjernen
Jeg så hellere at vi lod tosserne lære af reglerne, end som idag hvor tossernes adfærd bruges som grundlag for at sætte de nye standarder. Hvilket fører til dekadencens fremtog
Dødstallet er steget de senere år. Idiotien er på fremmarch, deraf den herskende lovløshed. Snarere end omvendt.
Det er min ide om kausalsammenhængen
17årig knægt må køre den her bil med myndig passager og yderligere læs på ladet. 130/80/50 i byer.
Men han må vente 3 år før han kan køre vespa 150eren, så den skal op på ladet
feb 2013
Nu henvendte jeg mig godt nok til trådstarter.
Ud fra formuleringen at dømme, og i spørgsmålets natur er han tydeligvis typen der tænker sig om
Men andre ser måske tråden og ser det som en ubetinget opfrodring til helt at se bort fra alle råd om valg af begyndercykel
aug 2016
Kan kun opfodre til og følge de ( måske åndssvage) regler som er opsat.
apr 2014
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
Seriøst...
aug 2016
maj 2017
Skal selv have opgraderet kortet her sen sommer, så mit spørgsmål var egentlig bare med henblik på at købe en ny cykel lidt tidligere..... kører dog forholdsvis fornuftigt synes jeg selv (hvis man troede jeg var ung og dum), har kørt 125cc i 2 år... kører altid efter skiltning og fartgrænser... kald mig bare kedelig
apr 2017
Følger: 4 Emner: 2 Svar: 19
mar 2017
Det synes jeg er sejt
apr 2017
Jeg kan ikke snakke på andres vegne, men for mit vedkommede er der ingen problemer i, at starte på en større MC end 125cc.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Jeg syntes 2 år på en ninja 250 r var skide gode og gav mig en stor erfaring i MC verdenen. Men jeg forstår ikke at en på 26 ikke behøver at skulle de samme 2 år igennem..
Det burde være erfaringsbasseret og ikke alderbasseret. og så som i gamle dage med 34hk eller 48hk så vi helt sløjfer A1 kørekort eller lader de 16 årige få det.
Hvad skete der med det forslag om 16 årige skulle køre mc?
apr 2017
Jeg forstår ikke hvorfor reglerne blev ændret, før da kunne en 18-årig drosle en ZX10R fra 185 hk til 34 hk uden nogle problemer.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Danmark valgte så bare at skyde den 2 år længere op ad stigen end de fleste andre lande...
Stor mc med lille kort