4.944 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Stor MC- med droslingskit- politi ? Stor MC- med droslingskit- politi ?

Hvad sker der hvis jeg Fx kører på en Suzuki SV650 (70hk) men som er blevet droslet ned til 34hk til syn. Men hvis nu at jeg piller droslingskittet af og bliver stoppet af politiet hvad sker der så ? Bøde- kørekort ?

Jeg er 20 år gammel og har lille Mc kort.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stor MC- med droslingskit- politi ?
  • #1   4. mar 2009 hvis du kører på "stor" mc med lille kørekort koster det 3000 i bøde.
    hvis du kører uden kørekort koster det 5000.

• #2   4. mar 2009 det var det, jeg fik afvide da jeg tog kortet.

• #3   4. mar 2009 Tja hvis du kører galt og der er mistanke om ugler i mosen, og de så tester det. Få du lov til at betale af på det i meget langt tid, tror også du automatisk får skylden lige meget hvad. Så lad være..

• #6   4. mar 2009 UANSET hvad, så bør du overholde den regl, selvom det er træls, eller det er det jo så ikke, for på en sv650, der er der masser af træk selvom der er drosling på, den render bare ikke så stærkt på toppen

men hvad faen, du skal jo lige lære at køre inden du giver den max gas

• #8   4. mar 2009 Hmm nu har jeg f.eks. forsikret min GS1000, (med drosling). Men forsikringsselskabet ved ikke at den kun har 34 hk(da jeg ikke har informeret dem om det), de tror den har de der 90´stykker den har standart. Så hvis jeg nu bliver indblandet i en ulykke burde forsikringen vel reelt set dække, da de er gået med til at jeg har forsikret en 90 hk maskine eller hvad?.. Læste på et tidspunkt et indlæg herinde fra en person som vidst at det med at forsikringen ikke ville dække, kun var hvis man havde kørt groft uagtsomt, og så er det vel egentlig lige meget om det var med 34 eller 180 hk, så ville forsikringen ikke dække det..

• #10   4. mar 2009 Jeg er lykkelig uvidende, var jo ikke noget lille kort da jeg tog. Startede også på en GS450 så det betød ikke det store, man skulle jo lige lære at køre. men de kan jo ikke kontrolere det når man bare bliver stoppet, er kun hvis du kører med hovedet under armen eller er med i en ulykke

• #11   4. mar 2009 man må jo gå ud fra at der er en grund til at man ikke må have mere end 34 heste når nu loven er sådan og at statestikken peger i retning af at der kunne være noget om unge motortrafikanter og hyppige uheld, så hvad med at vente den korte tid på det store kort...

• #12   4. mar 2009 Jonas: Tror 34HK-reglen ville hjælpe mere i statistikkerne hvis den blev lavet for de ældre som pludselig skal have mc, og de ved jo alt, de har jo kørt bil i mindst 30år.

• #13   4. mar 2009 højvang... jeg vil til dels give dig ret... man kunne måske sige 18-21 max 34. 21-120 max fx 50 heste de første 2 år.. det ville jeg syntes var smart..

• #14   4. mar 2009 Benny har ret! Forsikringen SKAL dække og kan IKKE smide den over på dig med mindre DU har gjort noget groft hensynsløst mht til kørslen!

Der var en tråd herinde med en forsikringsmand med over 20 års erfaring, han smed paragrafferne ind, der var ikke noget at være i tvivl om.

Meeeeeeen derfor kan jeg selvfølgelig ikke opfodre til ulobligheder;)

• #16   4. mar 2009 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=93224
    Til opbakning af Rasmus indlæg;)

• #17   4. mar 2009 Nu snakkede jeg jo ikke noget om ulykker eller forsikring, men om hvad der sker hvis jeg bliver stoppet på en Mc der har droslingskit på synspapir`erne men ikke IRL. Mister jeg kørekortet eller bare en bøde ??

• #19   4. mar 2009 Jf. GF's betingelser, så dækker kasko ikke hvis man ikke har lovbefalet kørekort. Men har fører handlet med grov hensynsløshed, kan forsikringsselskabet kræve regres på ansvarlige.
    Det er domstolen der vurderer om man har handlet med grov hensynsløshed, ikke politiet eller forsikringsselskabet.

• #20   4. mar 2009 og trols de kan ikke se at du ikke har drosling på så de skal indkalder dig til syn så du har masser af tid til at smide drosling kittet på igen

• #21   13. mar 2009 koster sgu ka kun 2500...

• #22   13. mar 2009 Jeg synes det er alle pengene værd. Kunne aldrig drømme om at køre med 34 hk hehe!

Kommentér på:
Stor MC- med droslingskit- politi ?

Annonce