''Kør selv ferie'' Tyskland - gode råd? {{forumTopicSubject}}
Konen har igennem længere tid plaget om, om vi ikke nok snart skulle tage på ferie.
... det bliver så en lidt ''spontan'' tur til tyskland. I bil vel at mærke
Jeg har et par enkelte praktiske spørgsmål, da vi/jeg aldrig gar været på fen type ferie fær. Tænker en del mc folk har været på tur den vej og kan dele lidt ud af jeres viden.
1. Hvordan har de det med at tale engelsk syd for grænsen? Vi er begge sprogmongoler, når det kommer til tysk.
2. Vi tænker at overnatte på hotel og andre beværtninger langs ruten (som bliver mere eller mindre planlagt). Er det en god idé at bestille værelse o.lign på forhånd?
3. Er der noget særligt vi skal være opmærksomme på v. kørsel i Tyskland?
Ud over det, er der så nogen bestemte seværdigheder vi bør ligge ruten efter? Selv vil vi gerne se et par af de gamle slotte, og vi har også overvejet at køre øst over mod Auschwitz, men ved ikke om det bliver i denne omgang.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
der ligger mange hoteller langs motorvejene , men det kan anbefales at booke en nat eller 2 på kurhotel også de kan fås til yderst overkommelige priser.
være obs på ?hvis du skal ind til bymidten skal du flere steder have et miljømærke , sørg for ikke at løbe tør for brændstof ,nogle gange er der pludselig kø i lang tid (har selv måtte tage 5 km i nødsporet ,ikke sjovt ,før bagefter) husk refleksvest og trekant ,der er høje bøder for disse ting.
der er masser af seværdigheder i tyskland ,alt efter hvad man er til .jeg kan fx godt lide at være i Berlin.og se alt hvad der er der ,.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
Hvis der ingen skiltning er så er hastigheden fri, men du vil automatisk have 50% skyld ved uheld hvis du er over 130 km/t
Og skal du ind i byer, så undersøg hvilke der kræver miljømærke
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
okt 2004
Følger: 35 Følgere: 175 MC-er: 9 Emner: 200 Svar: 931
1 Auschwitz
2 saltminen i Wieliczka
3 hygge i krakow se lidt seværdigheder,
Fin tur fik set 1 og 2 men alt alt for kort tid reserver 2-3 dage ekstra til krakow by
jun 2014
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 192
En rejse forsikring som kan erstatte hotelophold og hjemrejse i tilfælde af uheld og sygdom.
Tjek forsikringer på bilen, kasko er nok også godt at have hvis du ikke har, vejhjælp forsikring.
mobil abo. ved 3 med 3like home, da man har fri tale til lokale lokal nummer i Tyskland. eller andet med Eu roaming, så du ikke får en stor tlf regning.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Dog er der et par ting du skal være opmærksom på
1) Er i i bil eller på MC? Bil skal have klistermærke i byerne, det skal MC ikke.
2) Pas på fartkamera i de små landsbyer, rigtig mange har permanent kamera. Igen lige meget på MC da de tager billede forfra.
3) Tyskerne er ikke så gode til engelsk ude på landet, i byerne går det fint selv om de tit er lidt generte. De forstår en del Engelsk men de svarer ikke så gerne på Engelsk.
4) Der er mange motorvejs hoteller osv, men hvis du kommer sent kan du godt risikere at der er fyldt op. Jeg plejer ikke at bestille værelse på forhånd, men jeg er prøvet at blive afvist et par gange fordi der er fyldt op. Sucks hvis det er sent på aftenen.
Ellers skal du sige hvor du har tænkt dig at tage hen. Tyskland er et stort land og der er ret store regionale forskelle. Så de råd der gælder i en region gælder ikke i en anden.
Mvh en der bor i Tyskland.
nov 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 90
Jeg har selv gode erfaringer med booking.com. Når i ikke gider køre så meget mere, så kig efter hoteller indenfor XXX km, afhængig af hvor langt i vil køre. Angiv evt. faste præferencer på jeres profil på forhånd (skal have parkering, inkl. morgenmad, maxpris etc). Så kommer der en liste, hvor i klikker på "reserver".
Tyskland er stadig et undervurderet rejseland, så I skal nok få en god tur:-)
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 50 Emner: 90 Svar: 1.224
Tyske bilister er ofte hensynsfulde , de halvgamle vil ikke tale Engelsk og de unge er ikke for gode til det , men alt i alt et venligt rejse land
''Kør selv ferie'' Tyskland - gode råd?