{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.181 visninger | Oprettet:

Er her en Seat Altea kyndig? {{forumTopicSubject}}

ved godt det her er mc galleri men prøver lykken alligevel..

En Seat Altea FR TDI fra 07 der har gået 330xxx km er vi ude i den snart er helt færdig.. ved godt de har problemer med stort set alt mellem nummerpladerne men den har trods alt kørt i stedet for at holde på værksted og man må gå ud fra børne sygdommene er væk?? er det bare mig der ville være mere skræmt over at købe en der har gået 150 feks?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er her en Seat Altea kyndig?
  • #1   21. sep 2016 Jeg har lige solgt en seat cordoba fra 08. py ha der var rust mange steder.

  • #2   21. sep 2016 ja det lider de desværre alle sammen af. alt fra vag koncernen i de årgange rådner op..

  • #3   21. sep 2016 Er det 1.9 eller 2.0 Tdi?

  • #4   21. sep 2016 Som skrevet øverst oppe er det en FR og det er 2.0

  • #5   21. sep 2016 Ah min fejl, havde overset FR.. Jeg er virkelig ikke fan af deres 2.0 TDI.. de er meget svage i forhold til de ældre 1.9ere..

    Vag forhandlerne havde et kæmpe boom af dem for omkring 10år siden med kæmpe regninger, og de store Leasing selvskaber som ALD kunne ikke komme af med dem, pga turbolader, intercooler, svinghjul osv var svage på dem.. men det tyder da på at dine fejl er blevet udrettet med det antal kilometer


  • #6   21. sep 2016 ja for svinghjul og turbo er jo slid dele ligesom bremser osv, og går stærkt ud fra at de dele er blevet skiftet.??

  • Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #7   22. sep 2016 Det behøver ikk nødvendigvis være skiftet. Jeg har netop solgt min Altea 2.0 med 313.000 på klokken - den havde periodisk raslen ved svinghjulet, og lænede sig formentlig op af en udskiftning.
    På trods af det er en utrolig letkørt bil, ofte med relativt meget udstyr, og til en billig penge, så vil jeg ikk anbefale den. Der er simpelthen for mange mulige dyre reparationer.


  • #8   22. sep 2016 ved det men den har fået skiftet partikel filter, EGR køler osv .og som sagt smutter der er svinghjul eller turbo så må man bare skifte det.

  • #10   22. sep 2016 #TheMan: Kender to personer som har fået skiftet turbo på 1,9 TDI motoren efter ikke ret mange kilometer, så tror begge motorer har lidt svagheder.

    Og så skulle der, efter hvad jeg er fortalt, være en del Seat'er som har problemer med aircondition anlægget. Min tidligere svoger købte en helt ny Seat Altea, og hans aircondition kom aldrig rigtigt til at fungere ordentligt. Det var åbenbart ikke et helt ukendt problem på modellen.


  • #11   22. sep 2016 FR motoren i Altea'en er kendt for at spise dysser til morgenmad smiley Min Bro havde en, den fik godt nok skiftet en flok dysser, og have altid en eller anden motorfejl.. Jeg ville ikke røre en FR med 330.000km med en ildtang!

  • #12   22. sep 2016 Min far havde en for 3 års tid siden. Den havde kørt 70.000 km da han købte den, og 20.000 km senere havde den spist dysserne. Da turboen også røg inden 110.000 km solgte han den.

    Men den kørte godt når den kørte.


  • #14   23. sep 2016 Du skal ikke være bange for kilometertallet, bare prisen er rigtig. så der er råd til reparationer.

  • #15   23. sep 2016 3 sæt dyser ligefrem ? dvs 15000 i stumper +moms og arbejdsløn ? havde fundet et andet værksted efter første gang de ville bilde mig ind at alle 4 var gået på en gang

    normalt står de af en af gangen , som regel på grund af dårlig forbindelse i topstykkeledningsnettet , men skifter man ikke det sammen med en deffekt dyse så må man betale senere

    har en gang set at testeren sagde der var 2 dårlige men det var reelt kun en da ledningsnettet i toppen var bagt mere end færdigt


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 26
    #17   26. sep 2016 dyser er en svagt punkt på fr modellen,ledningnet på dyser er også,svinghjul og kobling er heller ikke helt godt,men det er det sgu ikke på nogen nye dieselbiler,tandempumpe er også noget lort,egr stinker,baghjulslejernes abs er beklædt med gummi,det rådner og så er der absfejl,ratvinkelsensor viser tit fejl pga dårligt batteri,turbo soder til,men ja det er lykken med en dieselbil,jeg har haft min sidste dieselbil

Kommentér på:
Er her en Seat Altea kyndig?

Annonce