{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.916 visninger | Oprettet:

Fartbøder, klip og offerfonden {{forumTopicSubject}}

Jeg må lige ud med det. Jeg er så p.... Irriteret over fartbødernes størrelse, klip og offerfonden. Hvor skal jeg starte?
Jo basalt set er jeg faktisk enig i at der skal gøres noget ved farten (hvis/når det er nødvendigt) og det skal kunne mærkes når der slåes ned fra politiets side. MEN det tyder på at politiet i dag ikke er i stand til at skelne mellem nødvendighed og ren og skær kassetænkning som dermed er til direkte gene for hele befolkningen. Når reglerne er så hårde som de er i dag, så bør der være en kontrol med hvor og hvordan de udleves. For eksempel lov om at den hårde strafudmåling kun må forekomme hvor der dokumenteret er sket flere alvorlige uheld. Og IKKE 300 meter før 70 skiltet på en hovedvej. Andre steder kan der stadig godt være fartmålinger, men straf af mindre hård karakter. For eksempel uden klip. Der skal simpelthen skelnes mellem klip og bødestraffens omfang og det er politiet selv ikke i stand til.
Og offerfonden? Den må sgu da bugne over af penge og hvad bliver de brugt til? Har aldrig hørt om det. Hvorfor betaler man så meget til den når der ikke er noget offer! Og hvis offeret er "os alle sammen" så skal vi vel også alle sammen have del i udbetalingen. Det giver sgu ikke mening i min verden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fartbøder, klip og offerfonden
  • #1   15. maj 2016 Jeg vil ikke melde mig uenig med dig, men måske du lige skulle have grundlæggende viden om hvordan offerfonden virker smiley

    Selvfølgelig tyvstjålet fra politi.dk

    "Offerfond

    Offerfondens formål er at hjælpe ofre for forbrydelser og trafikofre.

    Offerfonden yder tilskud til projekter og aktiviteter, der generelt kan styrke viden om eller indsatsen til støtte for ofre for forbrydelser og trafikofre - eller grupper heraf.

    Fonden finansieres af et nyt offerbidrag på 500 kr., som betales af lovovertrædere i sager, hvor der er begået kriminalitet af mere alvorlig karakter og ved grovere færdselsforseelser. Det vil sige sager, hvor der:

    vedtages bødeforelæg eller idømmes straf, forvaring eller ungdomssanktion for overtrædelse af straffeloven

    idømmes betinget eller ubetinget fængselsstraf eller ungdomssanktion for overtrædelser af andre love end straffeloven

    vedtages eller idømmes betinget eller ubetinget frakendelse af førerretten

    vedtages eller idømmes kørselsforbud, eller hvor den pågældende lovovertrædelse efter færdselsloven indebærer et såkaldt klip i kørekortet. Læs om, hvad der giver klip i kørekortet.

    Fonden forventes årligt at kunne uddele ca. 27 millioner kroner til støtte for offerrelaterede formål. Fondens midler administreres af et uafhængigt råd bestående af i alt tre medlemmer. Læs bekendtgørelse om rådets forretningsorden - her.

    Politiet varetager opkrævning af offerbidragene, og restancemyndighederne varetager inddrivelsen.

    Offerfondens økonomi hviler i sig selv. Der betyder, at der årligt kan udbetales midler svarende til indtægterne fra offerbidragene fratrukket omkostninger til administration af ordningen. Læs mere på www.offerfonden.dk."


  • #2   15. maj 2016 Ja de skriver en masse om indbetalingerne. Men jeg vil gerne høre om udbetalingerne. Og venter bare på skandalehistorierne i pressen om forkert administration og brug af fondens midler.

  • #3   15. maj 2016 Du kan da læse om udbetalingerne i deres årsberetning
    http://www.offerfonden.dk/~/media/_raw_offer/Raadet%20for%20Offerfondens%20Aarsberetning%202014.ashx


  • #4   15. maj 2016 Well spoken - trafiksikkerhed i Danmark gøres op i penge: hvor meget kan vi få hevet ind til statskassen. Intet andet. Og de penge skal bruges til at lappe huller i budgetterne, der fortsat ikke hænger sammen. Og kommer der ikke nok penge ind i bøder - ja, så hæver vi bare taksterne. Ren PostDanmark-logik.

    Og skulle man påstå andet, så trænger man alvorligt til et wakeup call.


  • #5   15. maj 2016 Og så er der mig, som synes at samtlige straffe for overtrædelse af færdselsloven burde fordobles.

  • #6   15. maj 2016 Med hvilket argument skal de fordobles? Fordi landets økonomi synker? Smuk tanke.

  • #7   15. maj 2016 Jeg er helt enig med dig Pernille.
    Og lad os så lige få set denne video her igen:

    https://www.youtube.com/watch?v=2BKdbxX1pDw

    Gutten der har lavet den rammer problemstillingen spot on.

    Og særligt til jer der synes det er fantastisk at bøderne bliver større og større. I burde VIRKELIGT set den - fra start til slut og ikke kun små dele af den.


  • #8   15. maj 2016 Søren, Naturligvis gøres det op i penge. Alt gøres op i penge lige fra antallet af plejehjemspladser til elevnormeringen i folkeskolen. Sådan hænger hele vores samfund sammen, og sådan vil det fortsætte med at være indtil folk gerne vil arbejde gratis og varer ligeledes bliver gratis. Med andre ord det kommer ikke til at ændre sig forløbig. Netop derfor, er bøder også en relativ effektiv sanktion og ganske udbredt inden for alverdens områder. Men at sige at vores trafiksikkerhed Kun gøres op i penge, det er faktuelt forkert. Det var måske sandt for 20 år siden, men i dag er der netop klippekort-systemet, offerfonden, alkoholkursus etc. Til at supplere den rent økonomiske sanktion. Tror nu nok at systemet er mere effektivt i dag end tidligere. Klippekortsystemet fik i hvert fald mig til at sælge min CBR....

  • #9   15. maj 2016 Trafiksikkerhed gøres kun op i penge - jeg siger det gerne igen. Det handler om, at man skal have budgettet til at hænge sammen og her indgår de kalkulerede lovovertrædelser.

    Det er penge. Og intet andet. 40% af pengene for lovovertrædelser i Århus stammer fra en vej, hvor 4% af ulykkerne sker. Enough said.


  • #10   15. maj 2016 Enig med Søren. Og det er på ingen måde rimeligt at politiet har frikort til at ødelægge folks økonomi og fratage vores kørekort for små ubetydeligheder fremprovokeret af deres urimelige håndtering af deres ret til fartkontrol. Det må og skal reguleres med lovgivning hvor og hvordan de må udføre fartkontrol. Og der skal differentieres i strafudmålingen ud fra ulykkesstatistikkerne, reguleret og fastsat ved lov. Det kan ikke være anderledes hvis det skal være i nærheden af rimelighed og respekt for hinanden.

  • #11   15. maj 2016 Ja, men så længe der cirka er 50% af befolkningen der ikke fatter hvorfor vi er nogle der er i mod disse tiltag som nye fotovogne, og højere bøder m.m. og de 50% tror vi andre bare er nogle fartglade psykopater bag et rat/styr, så er det svært at få lavet nogle ændringer til det bedre.
    Det sjove er at disse 50% selv mener at de ALDRIG overskrider fartgrænsen, og ALTID køre 50 km/t indenfor tætter bebygget område - uanset hvor stor og bred vejen måtte være.
    Og forsøger man at tage en saglig debat med dem, så inden man overhovedet er kommet i gang kommer følgende sætning som et lyn fra en klar himmel: "Du kan bare overholde loven"

    Så længe der er borgere her i landet med den tankegang og så stor en andel... ak ja, så bliver det aldrig bedre, Pernille... Desværre. Vi må nøjes med at kigge misundeligt ned til Tyskland. Hov nej vent... er der overhovedet nogle tyskere tilbage i live med deres sindsyge fartgrænser? 100 km/t udenfor tætter bebygget område, og store dele af motorvejen er fri hastighed? Hm, hvordan kan det mon være de ikke topper i vedensstatistikken med flest dræbte i trafikken, når vi ikke høre om andet end fart dræber. hmmm.... Mystisk.


  • #12   15. maj 2016 Alle er lige for loven.

    Alligvel sætter man straffen for at smide sin bil på fortorvet til 1000kr.

    Er man født med penge så er det reelt straffrit at skife på folk.
    Har man ikke så mange penge så er straffen i praksis at man bliver tvunget til at spise havregrød kogt på vand uden smør på i 25 dage.

    Med så stort gap mellem rig og "mindre velhavende" i landet burde man ikke sige alle er lige for loven ved at fastsætte en fast pengr takst for diverse selviske svinestreger


  • #13   15. maj 2016 Søren, Du kan sige det så mange gange du vil. Du vil alligevel tage fejl hver gang. Færdselsloven er mere end en pengemaskine, og jeg har allerede nævnt flere sanktioner som eksempler, og også brugt mig selv som eksempel på at klippekortsordningen fungerer da jeg solgte min CBR efter at have mistet kørekortet betinget.

    Du kan selvfølgelig mene at bøderne er for høje, men er de for lave, bliver folk jo ligeglade. Så kunne man differentiere bødens størrelse ud fra indkomst, ligesom ved alkoholsforseelser, men det er også administrativt tungt, og der er kun skatteborgerne, eller færdselssynderne, til at betale for den administration. At politiet så nogen gange kontrollerer nogle forkerte steder, det kan vi godt være enige om smiley

    Pernille, Jeg kører selv for stærkt, men jeg tager også ansvaret for det. Du kan sgu ikke sige at politiet har frikort til at ødelægge folks økonomi. Du kender færdselsloven, du kender bødernes størrelse, så tag dog ansvar for din egen kørsel! Du mister ikke dit kørekort for små ubetydeligheder, og dine hastighedsoverskridelser kan da umuligt være fremprovokeret at politiets kontroller! Du er 38 år, men du mener ikke at du selv har ansvaret for din kørsel? Det virker helt absurd. Desuden ér det allerede ved lov reguleret hvad politiet må og hvor de må gøre hvad. De må udfører trafikkontrol på offentlig vej og andre steder hvor offentligheden kommer; naturligvis, hvordan kunne det være anderledes? På offentlig vej har offentlighedens repræsentanter myndighed. At regulere bødestørrelser ud fra ulykkesstatistikker virker som et administrativt helvede, og hvem skal så betale for det bavl... Desuden, er en vej farligere dagen efter et uheld end dagen før uheldet? Hvis ikke politiet måtte lave færdselskontrol på alle veje, så ville du jo i praksis give fri hastighed på de pågældende veje hvor de ikke måtte kontrollere.


  • #14   15. maj 2016 Dima jeg er fuldstændig enig, med indtægtsreguleret bøder. lidt som spiritus bøder.

    Men jeg tror at man indførte klip, netop for at det bliver mere lige.
    Når man kører for stærkt, bestemmer man jo selv hvor meget offer fonden skal have smiley


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #15   15. maj 2016 Så længe det er neurotiske kvinder med fødselsdepression på 20. år (Insiderviden) der er med til udpege stederne og hastighederne for lokale fartbegrænsninger vil min respekt for dem være meget begrænset.
    Hurra for Fartkontrol.nu der tillader mig at afpasse hastigheden efter de faktiske forhold og i dag afslappet køre 115 mellem Stenløse og Måløv på en stort set tom Frederikssundsvej


  • #16   15. maj 2016 Så piver du vel heller ikke på offentlig forum, når radaren, napper dig, ved Veksø.
    Så fred med det, er selv træt af 70/80 Km/t på en 4 sporet vej. smiley


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #17   15. maj 2016 Den napper mig jo ikke, når andre før mig har meldt den på Fartkontrol.nu

    Trafikanter hjælper trafikanter mod landevejsrøverne.

    Og nu vi er der i området. Hvis der blev lavet en tunnel i begge ender hvor ringvejen krydser Frederikssundsvej kunne man fortsætte med fuld fart gennem Ølstykke, som tanken var da vejen blev forlagt.
    I Stenløse er det vel kun en snes forfaldne rønner der skal rives ned for at give plads.


  • #18   15. maj 2016 He he he kender den godt, men du kan jo være den første smiley

  • #20   15. maj 2016 Nu så jeg den video der var linket til tidligere. Lige et par tanker om dens argumenter.

    Fartgrænserne forbliver de samme, men bilerne bliver bedre og sikrere hvorfor man burde sætte fartgrænserne op. Hertil kan siges at der samtidig er kommet mange flere biler på vejene og at trafikken deraf er blevet mere kompleks, hvilket taler imod at farten skal sættes op. Dertil kommer at der aldrig har været så få dræbte som i dag, hvilket man kan argumentere for at man sætter over styr hvis man hæver farten, for at mere fart også øger kraften udløst i uheld, er vanskeligt at argumentere imod.

    Politiet holder sig skjult for at kunne udskrive flere bøder, hvilket blot viser at det er en pengemaskine. Her til kan siges, at hvis politiet holder sig synligt, så sætter folk farten ned når de ser politiet ja. Men det betyder samtidig, at når folk ikke ser politiet, så kan de konkludere at der ingen er, og at de derfor bare kan køre som de vil. Når politiet skjuler sig, har folk konstant en bevidsthed om at politiet kan være der, og virkningen er derfor, i teorien i hvert fald, konstant.

    De Canadiske fartgrænser i British Columbia virker dog helt absurde. Den strækning man ser i starten, med 50 km/t fartgrænse, ville nok have været 70-80 km/t de fleste steder i Europa og USA. Deri gemmer sig faktisk endnu en pointe; videoen er lavet med British Columbia i tankerne, og man kan derfor ikke bare uden videre overføre den til danske forhold. Ham som har lavet videoen, kæmper jo for at hæve grænsen fra 50 km/t et sted hvor vi i Danmark allerede har en meget højere fartgrænse. Forskernes argumenter med at sætte farten op med faldende ulykkesstatistik, er man også bevidste om i Danmark, og har jo netop derfor hævet hastigheden på motorvejene fra 110 til 130 mange steder, ligesom man laver en masse forsøg med at sætte hastigheden op til 90 på nogle landeveje.

    Alt i alt syntes jeg at det var en god video i dens egen kontekst, men til danske forhold, er den knapt så god.

    I Danmark synes jeg at vi mangler noget fokus på rent faktisk at køre så hurtigt som man må. Nu er jeg Aarhusianer, bosat i København, og herovre oplever jeg godt nok tit at ligge bag en bil på motorvejstilkørslen, som vælger at stoppe sin acceleration omkring de 90 km/t og kører ind på motorvejen med den fart. Shit hvor det pisser mig af. Det er jo decideret farligt til tider.


  • #21   16. maj 2016 Under mig ikke hvis bøderne er med til at betale de kampfly til 31.5 milliarder. Som vi kan bruge til at kæmpe krige andre lande har startet.

  • #22   16. maj 2016 Fartbøder skal bare betragtes som en ekstra skatteindbetaling.
    Men her er man så heldig, at man selv bestemme om man vil give et ekstra bidrag til skattefar.
    Dem som skal betale og er utilfredse: Tag en tudekiks.


  • #23   16. maj 2016 #21: Nu er bødeintægterne ikke decideret øremærket til enkelte udgifter i statsbudgettet.
    I finansloven fra 2015 var der budgetteret med ca 1 mia kr i bødeintægter, sat op imod et samlede budget på 1.092 mia kr, så er der altså tale om promiller, når man skal måle betydningen af bødeindtægterne.

    Som Mathias korrekt skriver, det er en frivillig skat.


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #24   16. maj 2016 Så kom Mathias frem fra sin sten.

    Når politikerne indfører at du kun må gå 3 km i timen på fortovet spreder du vel også villigt ballerne og tager den tørt.

    Jeg byder på tudekiksen bagefter.


  • #25   16. maj 2016 Ebbe T, det var da et useriøst argument; medmindre du altså synes at hastighederne i Danmark er 40% lavere end de burde være?

  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #26   16. maj 2016 Der er mange slaver af systemet i denne tråd, det er til at brække sig over.

  • #27   16. maj 2016 Ebbe, jeg er ikke bedre end alle andre og har og har også betalt mine bøder. Men jeg har aldrig tudet over dem, for jeg har selv valgt at ville betale ekstra "skat"

  • #28   16. maj 2016 Nhb, Du er selv en del af systemet smiley

  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #29   16. maj 2016 Din point er?

    Udover at skrive det åbenlyse selvfølgelig.


  • #30   16. maj 2016 At jeg ikke forstår hvad det er du brækker dig over. Jeg kan ikke få øje på nogen i tråden som ikke forholder sig reflekterende til lovgivningen, og som giver udtryk for at de ville overholde loven uanset hvad loven sagde - altså være slaver af systemet, som du så fint udtrykker dig.

  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #31   16. maj 2016 Jamen det er da også fint hvis du ikke kan få øje på det, derfor behøver jeg sgu da ikke at forklare og vise dig det. Jeg har det helt fint med at du ikke at få øje på det.

    Forsat god dag.


  • #32   16. maj 2016 Jeg er en af dem som nok argumenterer imod dine meninger i denne tråd, men ligesom de andre som gør det samme, er jeg også helt åben omkring at jeg ikke altid overholder færdselsloven. At det skulle gøre os til slaver af systemet virker mærkværdigt. Jeg har dernæst absolut heller ikke givet udtryk for at du var tvunget til noget som helst.

    Ja hav da en god dag. Jeg håber at dit humør forbedrer sig; om ikke andet for dine omgivelsers skyld smiley


  • #33   16. maj 2016 Here we go again... igen igen får os der er utilfredse med situationen bare at vide vi kan tage en tudekiks og tag ansvar for vores handlinger. Fat nu at langt de fleste af os er normale mennesker der ikke er typen der løber fra vores ansvar, og er villig til at stå ved de ting vi gør! FAT DET NU!

    Men derfor kan man godt være utilfreds alligevel, og nej det er kræftedme ikke tuderi. Loven skal give mening - det er nok noget af det mest fundamentale hvis den skal overholdes.
    Og hvis der er en grænse på 60 km/t på en vej hvor der sikkert kan køres 80 km/t, og det netop er sådan en vej ordensmagten elsker at lave fartkontrol - ja, så er man i sin gode ret til at kæfte op og forsøge at skabe noget opmærksomhed omkring problemet. Der er tydeligvis ét.

    Og det er sq også perverst at i det øjeblik der kommer nye fotovogne bliver der budgetteret med at så mange antal kroner skal de hive hjem. Allerede der burde alarmklokkerne ringe for almindelige mennesker og tænke "pengemaskine!"
    Samtidigt med vognene kom på gaden steg bødetaksterne også, taksten dobbelt op ved vejarbejde blev indført, og bøderne bliver ikke sendt til føreren mere men til ejeren af et køretøj (medmindre der skal klippes i kørekortet) Alsammen blev indført stortset samtidigt med de nye vogne.
    Ønske om maksimum profit fra politikerne siger jeg bare...

    Jaaaa jeg kan bare lade være med at køre for stærkt bla bla bla. Fat nu at jeg er et almindeligt menneske der køre 60 km/t i byen hvis vejen byder til det - ligesom ALLE jer andre. (bortset fra skolevognene [selv politiet køre for stærkt])
    Jeg er ikke fartpsykopaten vi høre om i medierne der køre 120 km/t igennem byen og mister herredømmet for derefter at flyve over i en mor med sin barnevogn, som så fint bliver kogt ned til af medierne at alle der køre for stærkt er nogle slemme slemme typer. Også selv om det drejer sig om 5-10 km/t for stærkt! Det er os der kommer til at betale mest til fotovognene, og ikke brian der suser igennem byen med 120 km/t


  • #34   16. maj 2016 Jeg er enig med dig Thunder smiley Synes dog ikke det med tudekiksen er så slemt heri, men der var altså et par enkelte som virkede som om ethvert ansvar for egen kørsel gled fuldstændig af på dem - her er du tydeligvis ikke en af dem nej smiley

    Det ville være dejligt med mere differentierede hastighedsgrænser. Desværre er det nok bare vanskeligere at operere med da det kræver en større arbejdsindsats end bare at erklære en vej for landevej og så smække et 80 km/t skilt op. Men der er trods alt fokus på at finde veje hvor man kan sætte farten op, senest fra 80-90 på nogle landeveje. Erfaringerne var så vidt jeg husker blandede, men der var nogle veje hvor det havde virket positivt og hvor man vist også så positivt på at opretholde den højere fartgrænse. Så mens sanktionerne måske også bliver værre i fremtiden, tror jeg da på at der kommer nogle mere fornuftige fartgrænser der hvor de i dag er for lave.

    Jeg lægger dog mærke til at jeg selv kører hurtigere på motorcykel end i bil. Man fylder mindre, kan bedre accelerere og det føles bare som om at man kan køre sikkert på motorcykel ved højere hastigheder end i bil. Er det kun mig med den fornemmelse?

    Lige med vejarbejde, er der fra vejarbejderne et kæmpe fokus på sikkerheden og der har været et stort pres på politiet for at gøre mere på den front. Jeg har i forbindelse med min uddannelse kørt med nogle Falck assistance-reddere, og de har alle fremhævet det som pisse farligt når de er ude at sætte skiltevogn op på motorvejen. Det er ikke det samme som vejarbejde, men lidt derhen af. Mange sætter ikke farten ordentligt ned ved vejarbejde, og de vejarbejderne må også føle sig udsatte. Så når man sætter bøden op, mon så ikke også at der er et element af at ville have folk til at tage vejarbejdsskiltene mere seriøst? smiley


  • #35   16. maj 2016 I det hele taget er jeg bare træt af alt den opmærksomhed vi her i Danmark giver vores færdselslovgivning. Virkeligt træt af det...
    Vi tror vi kan redde hver en sjæl, og hvis der dør bare ét individ i trafikken om året så er det for galt, og så skal lovgivningen strammes yderligere. Ironi kan forekomme, men sådan virker det lidt.

    Lad mig indvige jer i en hemmelighed...
    Så længe der er et motoriseret køretøj på en vej vil der altid være en risiko for en ulykke. Uanset hvor stram lovgivningen er. End of story!

    Og hvis man så tænker så langt til lige at give en tanke til hvor mange bevægende enheder der i trafikken hver eneste dag 365 dage om året under alle vejr forhold. Ja, så snakker vi nok millioner af enheder der bevæger sig hver dag.
    Er det så virkeligt så stor en katastrofe at der dør et par hundred mennesker om året i trafikken, så man bliver nødt til gang på gang og stramme lovgivningen? Nej, ikke i min verden - ikke når man sammenligner det med hvor mange bevægelige enheder der er hver eneste dag. Jeg ved det kan lyde lidt koldt og alt respekt og medfølelse for dem der har mistet kære i trafikken, men ikke desto mindre. Som sagt... Der vil altid være en risiko når vi færdes i trafikken. Ak ja, der er en risiko ligeså snart vi bevæger os udenfor en dør!


  • #36   16. maj 2016 Thunder, der vil som du skriver altid ske ulykker derude i trafikken. Desværre er farten ofte det der gør at det går så galt. Og ofte er det helt uskyldige det går ud over. F.eks. motorcyklisten der bliver dræbt af en højresvingede bilist.
    Ethvert dødsfald er et for meget.
    Det med at det er en ren pengemaskine skal man nok tage med et gran salt.
    Læs lige denne artikel fra JV.dk :
    http://www.jv.dk/artikel/2300721:Regionalt--Grus-i-pengemaskinen--Syddanske-fotovogne-staar-paa-ulykkesveje

    Hvis man er utilfreds med en hastighedsbegrænsning på et vejstykke kan man forsøge at få den ændret.
    Selv er det for mig lykkedes at få ændret en midlertidig begrænsning på 50 km/t på hovedvejen, når der er løb på Padborg Park.
    Den var helt unødvendig og blev straks fjernet.
    Uanset om man synes en hastighedsbegrænsning er god eller dårlig, så bliver man nødt til at rette sig efter den.
    Hvis de alle blev fjernet, så ville man nok få meget travlt på kirkegårdene.
    Men jeg vil holde fast i, at man selv bestemme om man vil betale lidt ekstra skat.


  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #37   16. maj 2016 Jonas mit humør er helt fint, i top faktisk. Men kan godt se at det vil være svært for at barn som dig at forstå. Men jeg bruger altså ikke smileys konstant og efter hver en sætning.

    En anden ting.. Du svare ikke udfra det man skriver. Du er helt væk med dine forklaringer og svar. Det er lidt sjovt at læse. Også derfor folk ikke svare dig, men derimod bare forsætter med at skrive hvad det nu er som at de vil ud med.

    Men nu har jeg skrevet lidt med dig, så må det være nok for nu.

    God aften, og velbekomme













    smiley







  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #38   16. maj 2016 #25 Jonas skrev: "Ebbe T, det var da et useriøst argument; medmindre du altså synes at hastighederne i Danmark er 40% lavere end de burde være?"

    Der er både en fulderik i sin brandert og en olding der er faldet på et fortov i nærheden indenfor de sidste 5 år, og der er også en dame som blev ramt af en småløbende fodgænger, da hun gik ud af opgangen med næsen i sin smartphone. Derfor 3 km/t fartgrænse på alle fortove i 1 km radius. Farten dræber.


  • #39   16. maj 2016 Nhb, Jeg står inde for mit skrevne i debatten og de perspektiver jeg har tilført den. Dine forståelsesevner vil jeg ikke tage ansvar for.

    Derudover har jeg ikke mere at sige til dig.


  • #40   18. maj 2016 Måske skulle man sætte hårdere ind mod bilister, der har indtaget alkohol eller euforiserende stoffer?? Er de da ikke roden til (næsten) alt ondt? (i trafikken)

  • #41   19. maj 2016 #40 mobil telefoner

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #42   19. maj 2016 Like it or not.....bøder og betaling til offerfonden kan undgås! smiley

    Og ja, så overholder man hastigheden! Man undgår at indgå i den udråbte skjulte skattebetaling, konspirationsteorien om at fartsager medtages i rigets budgetplanlægning osv. osv. osv. Alternativet til dette er størstedelen af denne tråd; Tudekiks!

    Og dog....der er faktisk nogle indlæg der konstruktivt tager fat i noget helt andet, nemlig differentieret fartregulering, hvilket er en brav kamp og virkelig en bjergetape. Hvordan skal "folket" dog få overbevist dem der laver reglerne- og dem der rådgiver herom, at man faktisk godt kunne køre 100km/t på en del landeveje *uden* problemer eller med udsigt til flere ulykker (blot ét eksempel). Her savner jeg f.eks. alle de respektive interesseorganisationer som f.eks. FDM, MCTC m.fl.

    Guderne skal vide hvor mange sponsorkroner jeg har lagt i "kassen" - og ja - det er røvtræls.....men dette er nu én gang det regelsæt vi har (indtil videre) og indtil det ændres, såh........


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #43   19. maj 2016 Jeg synes at det er fint med apps som Fartkontrol.nu

    Så er det kun turister der ryger i fælder som den ved Farøbroen og vi andre kan afpasse hastigheden efter de reelle forhold.

    Takket være ovennævnte app er jeg meget mere tryg ved at køre 120 på de store landeveje uden trafik, i sikker forvisning om at venlige medtrafikanter har anmeldt hvor skatteopkrævningsvognen holder.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #44   19. maj 2016 ...en god hovedpude! Intet andet... smiley

  • #45   19. maj 2016 Mærkeligt så mange mener det nu er fartkontrollerne der bestemmer hastigheden og ikke de generelle hastighedsgrænser.

    Det er selvfølgelig fornuftigt at køre for stærkt der hvor der ikke holder en vogn og så samtidig kigge på telefonen for at se hvor den næste holder.
    Ironi kan forekomme.


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #46   19. maj 2016 Nogle af os kan både tænke selv og behøver ikke bruge 100% opmærksomhed på bare at føre køretøjet.

  • #47   19. maj 2016 Jeg vil tro, ( og det er kun min mening ) at 95 % af de biler, man køre bagved, kan man se en ændring af kørsel, når telefonen bliver taget frem og brugt til et eller andet. Ændring af hastighed lidt slingren på vejen, ændring af afstand til bilen/mc foran.
    Det er ikke behageligt at køre i tæt trafik, på mc, og bilen bagved bliver ved med at køre tæt, og bremse kraftigt, hver gang man sænker hastigheden en lille smule, pga der skal rodes ved et eller andet på passager sædet.


  • #48   20. maj 2016 #45
    Hvis du vidste hvad du snakkede om havde du ikke skrevet
    Det er selvfølgelig fornuftigt at køre for stærkt der hvor der ikke holder en vogn og så samtidig kigge på telefonen for at se hvor den næste holder

    Man sætter telefonen til at advare i god tid hvis man nærmer sig noget man har sat den til at alarmere om.

    F.eks. ved vejarbejde så man kan planlægge alternativ rute inden man havner i kluddermor.

    Normalt tager det lidt tid for etaten at sætte deres fælder op.
    På den tid er den første fartkontrol.nu bruger normalt kørt forbi og holder lidt længere fremme for at opdatere tjenesten.


  • #49   20. maj 2016 Hvis du overholder hastighedsgrænserne, så har du slet ikke brug for at få en advarsel.

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #50   20. maj 2016 Ja, og det gør vi så ikke, fordi de er fastsat efter aller laveste fællesnævner.

  • #54   20. maj 2016 Når folk der ikke forstår ret meget begynder at postulere logik for perlehøns, som var det guds gave til folket, så hopper kæden af for mit vedkommende





    profilbillede
  • #55   21. maj 2016 Gu´ ve om der er nogen der overholder færdselsloven der ryger op i det røde felt over bøde-debatter? jeg tvivler...

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #56   21. maj 2016 Hvorfor holder farisæerne sig ikke bare ude af bøde-klip debatter?

  • #57   21. maj 2016 Hvis alle tuder i samme retning, er det jo ikke en debat smiley

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #58   22. maj 2016 Kan I ikke bare debattere på Cyklistforbundets side i stedet for at være imod dem der kører MC her?

  • #59   22. maj 2016 Jeg kører også motorcykel, tænk at ikke alle på to hjul tænker ens ? det er da
    en befriende tanke smiley


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #61   22. maj 2016 Jeg synes stadig at du skulle skrive på cyklistforbundets debatforum, hvor du sikkert vil høste stor anerkendelse, blot du lover at holde til højre på landevejen, så de kan overhale dig.

  • #62   22. maj 2016 Dét kan du tro jeg også gør smiley Har til tider også vest på - den er helt gal

  • #63   22. maj 2016 Så melder jeg mig på banen.

    Pernille: Det er folketinget der sætter rammerne for politiets arbejde. Politiet har ikke bedt om 100 fotovogne, det har politikerne.

    For det andet så er det da faktuelt at højere bøder samt klip mindsker lovovertrædelser. Jeg kører ikke 240 km/t på motorvejen som jeg ville have gjort hvis det var som i Tyskland. Ergo virker skidtet. 240 km/t kontra 140 km/t er i mine øjne lig med færre ulykker.
    Hvis man vil køre for stærkt, som mange af os gør en gang i mellem, så gør det dog, og lad vær at klynk når politiet blinker én ind. Det er jo vores egen skyld.

    Alternativet: Pil dog jeres plade af jeres mc og kør som i vil.

    Og ja, politiet er også en virksomhed (penge er vejen frem - men det er stadig folketinget der står med ansveret). Klag til dem.

    God søndag


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #64   22. maj 2016 Stråmand.

    Langt de fleste der snuppes af fotovognene får den mindste bøde på 1000 kr.
    Dem der snuppes ved vejarbejder bliver det når trafikken er meget svag og arbejderne er gået hjem.
    Ved min søns skole bliver fotovogen først stillet op når alle børnene er mødt, da de fleste afpasser hastigheden efter de faktiske forhold,

    I stedet for at fange de få der kører 50-60 når børnene skal krydse vejen, fanger man mange der kører 50-60 når børnene ikke er ved vejen. (Grænsen er 40 døgnet rundt, fuldstændig hul i hovedet)
    En irettesættelse med det samme + en bøde ville hjælpe på adfærden.


  • #65   22. maj 2016 Mathias.

    Det er folketinget der sætter rammerne for politiets arbejde, og vi/i (vælgerne) sætte rammenerne for folketinget, derfor skal vi klag til os, eller eventuelt mere produktive, foreslå alternativer i offentlige fora, som kan kan udnyttes af alle :).

    Mit forslag:

    Bruge tilsvarende teknologi (RFID, OCR skanning osv), lovgivning eller ressourcer som var brugt i fotovognens udvikling (Eller afgift til <30% over hastighedsgrænsen), til at finde en måde at fange MC tyvene, selv om de insisterer deres ven kom forbi kun for at vise deres nye MC og de vidste ikke, det var stjålet.


  • #66   22. maj 2016 Nu har politiet gud hjælpe mig også fået en nummerplade scanner, så de kan tjekke om man har betalt, afgift, stjålet nummerpladen eller Lign..
    Man kan sq da snart heller ikke lave noget ulovligt mere, uden at blive nuppet.
    Det sq for dårligt smiley


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #67   23. maj 2016 Ej hvor fedt. De faste kameraer kan se at Hassan og Ali kører på DIN stjålne motorcykel. Hvad hjælper det

  • #68   23. maj 2016 Det er i patruljebilerne de er sat i.
    Jeg vil tro de stopper ham smiley


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #69   23. maj 2016 Det kommer an på hvilke politiske ordrer politimesteren har fået udstukket.
    "Vi skulle jo nødigt starte 3. verdenskrig"


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #70   23. maj 2016 Du kan bide skeer på, at når man har fået nyt legetøj, så følger der også måltal med i hatten....så alt der tændes rødt lys på bliver stoppet! Trust me! smiley

    Meeen....om WW3 skulle starte på den baggrund....argh.... det tror jeg nu ikke!


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #71   23. maj 2016 Hvis politiet eftersætter nogle x.G motorcykeltyve, der så kører sig ihjel, så skal du bare se ghettoen koge, og det pynter ikke på politimesterens bonus.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #72   24. maj 2016 Hvis og hvis.... nu er det vel ikke sådan Ebbe, at du på den ene side - og altid - beskylder Etaten for alverdens dårlige love bliver efterlevet herhjemme, og på den anden side også siger, at dem der bryder loven skal gå fri på grund af misforstået forskelsbehandling - uagtet udfaldet? smiley

  • #73   24. maj 2016 Det der kendetegner mennesker - desværre - er, at man SELV skal rammes personligt, før lovgivningen giver mening.

    Vi tager et eksempel:
    I kører bil og mc i fritiden. I er ved at gå amok over diverse kampagner mod fart, klip, bøder, færdselstavler mm. I kører normalt 120 km/t på landevejen med gode oversigtsforhold og sætter farten lidt ned til 100 km/t ved sving. Det plejer jo at gå fint......
    I hader færdselsreglerne, i hader klip og i hader bøder. På landevejen giver det jo INGEN mening at måtte køre 80 km/t, og dermed risikere at blive straffet hårdt, hvis man vælger at køre 130 km/t.

    Nu spoler vi tiden lidt frem - nogle er der måske allerede....

    I får børn, i har det godt, det er torsdag eftermiddag og grillen er sat ud i haven. Børnene er henholdsvis 11 og 14 år og følges ad hjem fra skole, cyklende på landevejen, på vej hjem til far og mor hvor aftensmaden snart venter, men......... En bil (eller herinde en mc) kører 120km/t i et sving. En bil kommer tilsvarende i modsatte side og førnævnte bil/mc "panikker", kører for langt til højre, ind mod de cyklende børn. Han kunne ikke nå at reagere og fik ikke sat farten tilpas ned i tide.. Begge børn dræbes.

    Når i står i den situation, som forældre eller anden form for pårørende, synes i IKKE at klip, frakendelse, bøder osv. er høje nok i forbindelse med færdselsforseelser.
    Men så igen, man skal jo altid selv rammes før at man forstår alvoren.

    Køb en banecykel?


  • #74   24. maj 2016 Mathias hvis du gad at læse hvad der argumenteres for så kunne vi være sparet for dine fantasier om at der er nogen der tænker som du åbenbart tror der er. Total spildtid. Der må kunne findes tråde som du forstår og som du kan debattere i istedet for.

  • #75   24. maj 2016 Fedt argument, Pernille.

    Læs selv dit debatindlæg én gang til. Du skriver, at der er for meget kontrol, du er grædefærdig over bødernes størrelse, klip, frakendelse mv. Du tager ikke ansvar for din kørsel. Hvis du ikke kan uddrage pointen fra min sidste kommentar angående det faktum, at folk selv skal rammes af ulykke før de forstår alvoren i eksempelvis noget så "uskyldigt" som at køre 95 km/t i en 60 zone eller først at gasse ned 200m efter byskiltet (der var du jo også grædefærdig når ATK holder).

    Kør efter reglerne, stop klynkeriet og tag ansvar for din kørsel.

    Jeg kører heller ikke altid lovligt, langt fra, og synes da det kunne være fedt de dage jeg kører på min 636'er med ubegrænset fart så jeg kunne ligge på de 270 km/t fra Odense til Esbjerg. Men jeg kan godt se logikken i loven, og jeg tuder ikke når jeg bliver blinket ind til siden med 200 km/t. Jeg har selv valgt min hastighed.


  • #76   24. maj 2016 Pernille, Når du sådan beder andre om at læse debatten, så formoder jeg at du selv har gjort det - hvilket jo også ville være naturligt som trådstarter. Du taler om nogle argumenter, men du har ikke selv forholdt dig til de mange modargumenter...

    Mathias’ indlæg giver desuden fin mening og der kan kommes med mange eksempler på at folk som er blevet personligt ramt, pludselig får en langt hårdere indstilling over for fartsyndere (måske endda overdrevet hård) Modsat er det nok vanskeligt at finde nogen som er personligt ramt og synes at sanktionerne er for hårde – betragt det gerne som en udfordring hvis du ønsker at holde fast i din nedladende tone over for Mathias.


  • #77   24. maj 2016 Om I opfatter det nedladende eller ej så har I (stadig) ikke forstået pointen i indlægget. Og tillægger derved mig og andre i tråden meninger vi ikke har og heller ikke har givet udtryk for.

  • #78   24. maj 2016 #77: Pointen med din tråd er vel, at pive over offerfonden, som du ikke var klar over eksisterede, og dermed forkert formodede den bugnede af penge.

  • #79   24. maj 2016 Nu må du simpelthen holde? Du tager jo hverken ansvar for din kørsel eller dine kommentarer.

    Tillader mig at citere dig i din allerførste sætning (ja selv din overskrift):
    "Jeg må lige ud med det. Jeg er så p.... Irriteret over fartbødernes størrelse, klip og offerfonden. Hvor skal jeg starte?"

    Er det ikke din holdning? - du skrev det for et par dage siden?

    Jeg har lige argumenteret for, at bødernes størrelser/klip osv egentlig måske er meget smarte og passende. Så er vi jo uenige og kan argumentere og debatere. Var det ikke det der var meningen med din tråd?

    Et citat mere, fra dig:
    "MEN det tyder på at politiet i dag ikke er i stand til at skelne mellem nødvendighed og ren og skær kassetænkning som dermed er til direkte gene for hele befolkningen"

    Gene for befolkning, næh - jeg mener derimod at det sikrer tryghed.
    Politiet der ikke kan skelne? - næh, det er folketinget der sætter rammerne og politiet skal håndhæve love og regler. Kan ikke se hvorfor du klager over politiet.


    Nu har jeg penslet dine holdninger ud - og tilføjet mine. Jeg forstår simpelthen ikke lige hvad du mener med at det er holdninger du ikke har, når du skriver dine holdninger i første indlæg?


  • #80   24. maj 2016 Pernille, eftersom du endnu ikke har forholdt dig til mine modargumenter, men blot hævder dig misforstået og tillagt forkerte holdninger, så har jeg tilladt mig at dissekere dit indlæg nr. 10 og besvaret hver enkelt del ud fra mit oprindelige svar i indlæg nr. 13. Måske du kan fortælle specifikt hvor det er jeg har misforstået dig? smiley Hvis jeg har misforstået dig, vil jeg kun blive glad.

    Pernille: ”Det er på ingen måde rimeligt at politiet har frikort til at ødelægge folks økonomi…”

    Svar: Du kan sgu ikke sige at politiet har frikort til at ødelægge folks økonomi. Du kender færdselsloven, du kender bødernes størrelse, så tag dog ansvar for din egen kørsel!

    Pernille: ”… og fratage vores kørekort for små ubetydeligheder fremprovokeret af deres urimelige håndtering af deres ret til fartkontrol.”

    Svar: At miste sit kørekort kræver eksempelvis 3 klip inden for 3 år, at du undlader at give den mulige hjælp ifb. Med færdselsuheld, spirituskørsel eller at du overskrider hastighedsgrænsen med 60%. Hvilke af disse er små ubetydeligheder? Med andre ord, du mister ikke dit kørekort for små ubetydeligheder, og dine hastighedsoverskridelser kan da umuligt være fremprovokeret at politiets kontroller! Du er 38 år, men du mener ikke at du selv har ansvaret for din kørsel? Det virker helt absurd

    Pernille: ”Det må og skal reguleres med lovgivning hvor og hvordan de må udføre fartkontrol.”

    Svar: Det er allerede ved lov reguleret hvad politiet må og hvor de må gøre hvad. De må udføre trafikkontrol på offentlig vej og andre steder hvor offentligheden kommer; naturligvis, hvordan kunne det være anderledes? På offentlig vej har offentlighedens repræsentanter myndighed. Hvis ikke politiet måtte lave færdselskontrol på alle veje, så ville du jo i praksis give fri hastighed på de pågældende veje hvor de ikke måtte kontrollere.

    Pernille: ”Og der skal differentieres i strafudmålingen ud fra ulykkesstatistikkerne, reguleret og fastsat ved lov. Det kan ikke være anderledes hvis det skal være i nærheden af rimelighed og respekt for hinanden.”

    Svar: At regulere bødestørrelser ud fra ulykkesstatistikker virker som et administrativt helvede, og hvem skal så betale for det bavl... Desuden, er en vej farligere dagen efter et uheld end dagen før uheldet?



  • #81   24. maj 2016 Herinde, og også set i mange andre debatfora, misforstår man bevidst hvad man ønsker at misforstå. Og fred være med det. Det tjener blot ikke noget formål at fortsætte en sådan misforstået linje. Der er ikke så meget mere i det. Beklager at I ikke får mig op i det røde felt, men godt forsøgt.

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #82   24. maj 2016 Matthias og Jonas har snart bygget nok stråmænd til at overgå Burning Man
    http://burningman.org/


  • #84   24. maj 2016 Pernille, det var en invitation til at rette mine misforståelser, men det vælger du så ikke at gøre. Fred være med det, men mon ikke snarer det blot er vanskeligt at modsige sine egne ord når de er udtrykt så tydeligt som du gør det i det citerede.

    Ebbe, et, Burning Man er fedt, to, name calling er normalt en god måde at lægge distance til andre og ikke forholde sig refleksivt til det de mener


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #85   24. maj 2016 Hvad var det du ikke forstod ved stråmandsargument?

    Du og Matthias, som åbenbart selv plejede at bevæge sig med 200+ på motorvejen, skyder os andre i skoene at vi piver over ikke at måtte køre som I plejede.

    Det Pernille f.eks. nævner er at fotovognen og byskiltet opstilles 500 meter udenfor byen, hvor vi godt kan finde ud af at reducere farten så vi kører 50-ish når byen egentlig starter.
    Mit eksempel med 120 på en øde landevej er f.eks. den 4-sporede Frederikssundsvej med midterrabat og hverken bebyggelse eller sideveje.



  • #86   25. maj 2016 Jeg har hørt 3-årige argumentere bedre end dig Pernille. At du er 38 år begriber jeg simpelthen ikke. Jeg tror umiddelbart at scootergalleri er vejen frem for dig. Der er alle enige i at bøder er for store og at politiet skal få sig et liv istedet for at "ødelægge folks økonomi". Der slipper du for andre personer, der prøver at modargumentere dine synspunkter, for det magter du tydeligvis ikke at stå model til.

    Ebbe: det som vi nævner er, at jeres forslag nok er en meget stor administrativ opgave.
    Som Jonas før har spurgt om, hvem skal stå for de undersøgelser og udmålinger af vejene? Der er forskel på at hæve hastighedsgrænsen fra 80 til 90 km/t på enkelte strækninger kontra individuelt at skulle vurdere samtlige danske veje.
    Der er regler for, at det skal være nemmere. Og jeg kommer personligt selv nogle gange hvor jeg tænker "hmm, det byskilt kunne da godt have været rykket lidt længere ind mod byen", men så stiller jeg det op i forhold til samfundet og finder det som et bagatelproblem at jeg skal bremse 50 meter før. Jeg kan ihvertfald ikke hidse mig op over så små ting.

    Det komiske er vel at folk bliver ved med at brokke sig over fotovogne/"pengemaskiner" og klip i kørekortet når det nemmeste bare er at sætte farten ned og følge reglerne. d
    For at tage den med 200 km/t på motorvejen så misforstår du pointen. Klip, bødernes størrelse og frakendelse af kørekortet virker jo præventivt og får mange til at tænke en ekstra gang over hvordan håndtaget vrides. Derved har man jo opnået det man ville, nemlig at folk passer på deres kørekort. Hvis du vil køre 200 så kør dog 200? Men stå dog til ansvar for det du gør?

    Når det så er sagt, sætter jeg pris på at du "slår igen" med argumenter og dine holdninger, i modsætning til trådstarter.
    Hvis alle var enige ville dette forum ikke give mening.


  • #87   25. maj 2016 Ebbe, jeg ved godt hvad et stråmandsargument er, men jeg ser ikke relevansen. Min argumentation til Pernille har været meget transparent og jeg inviterede hende til at fortælle hvor jeg havde misforstået hende. Umiddelbart synes jeg dog at hendes holdninger er tydelige. Jeg tillægger dog ikke dig hendes holdninger. Det ville være som at sammenligne enhedslisten med socialdemokratiet smiley

    Som tidligere skrevet, har jeg også selv set fartkontroller som jeg ikke syntes var helt fornuftige, ligesom der også er veje hvor jeg syntes man burde kunne køre hurtigere. Men lovgivning kan sjældent gøres individuel uden for store administrative byrder. Jeg kender ikke den specifikke vej du nævner, men siden den ikke er en motorvej, er man vel næsten nødt til at have en lavere hastighedsgrænse end hvis det var en motorvej - måske den er omgivet af skov, uden nødspor og uden autoværn imellem færdselsretningerne. Jeg ville nok selv køre for hurtigt der, ville også betale bøden og mene at det trods alt ikke havde været hjernedødt hvad jeg foretog mig. Hvad jeg dog ikke ville gøre var at give politiet skylden for at jeg fik en bøde og give dem ansvaret for min kørsel. Det ser jeg så heller ikke dig gøre


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #88   27. maj 2016 Troll..... Pernille.... Når/hvis du poster noget, så må du da som minimum stå på mål for sagen! Afmagtsholdning.....tjek!

    Pernille skulle have luft, men magtede ikke at følge op med refleksion på hendes egne tanker - alternativt, så er hun uden tvivl blevet klogere! smiley


Kommentér på:
Fartbøder, klip og offerfonden

Annonce