{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.416 visninger | Oprettet:

Oplevelse - At blive stoppe af politiet. {{forumTopicSubject}}

Blev for nyligt stoppet på motorvejen af en patrujlebil, som ikke havde fået lavet en måling. Det ærgrede ham kraftigt, ingen tvivl om det. Jeg havde overhalet en kassevogn, som satte farten op imens jeg var på siden af den og så tænkte jeg dumt, jeg skal nok komme forbi. Længere nede i køen bag mig, så jeg godt patruljebilen, så jeg trak ind efter overhalingen. Da de andre biler var kørt forbi, kom han selvfølgelig ind bag mig og tændte blinket. Han mente jeg på min GS500 havde kørt langt over 150 og stod til klip i kortet, så han var knotten over ikke at have en måling.
Jeg har i 20 år kørt bil på landevej og motorvej på tekniker og aldrig fået en bøde, Jeg har fået 2 bøder i privatbilen på 29 år, men han tillod sig alligevel at påstå at jeg elskede at køre stærkt på baggrund af de 2 fartbøder. Mærkelig konklusion mente jeg og sagde derefter intet til ham, hvilket han heller ikke var tilfreds med. Derefter kom der en pegefinger ( jeg har altid ment at 1 pegefinger peger frem, imens 4 andre fingre peger på afsenderen) om at jeg skulle stoppe med at køre på motorvejen som om at jeg ejede det hele.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oplevelse - At blive stoppe af politiet.
  • #1   12. jul 2012 Han fik nok ikke noget igår af konen smiley

• #2   12. jul 2012 tja .. bum

• #3   12. jul 2012 Bagefter ved man altid hvad man skulle have sagt.
    Det ville have været interessant at høre hans forklaring på, hvorfor han ikke standsede klovnen, der satte farten op, da han blev overhalet. De er livsfarlige i trafikken.

• #4   12. jul 2012 Ja ham der sætter farten op mens han bliver overhalet står også til et klip.

• ! Olsen !
    ! Olsen ! Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 64
    #5   12. jul 2012 Nogle af betjentene tror jo de er guds gave til folket. Der kan godt nok være nogle arrogante narrøve derude, og hvis jeg bliver mødt af en med den tone, får han heller ikke en fin behandling fra mig.

Heldigvis er det for det meste de søde betjente jeg møder, og de er tit til at snakke med.

• #7   12. jul 2012 Var det en medie betjent fra dummekassen?

• #8   12. jul 2012 Ved nu ikke helt, hvem der er til grin her? Bare synd, at der er så lille respekt om deres arbejde og folk ligefrem prøver at tage pis på dem.

• #9   12. jul 2012 Jesper S. Hvis det er spørgsmål til mig, så nej.

Han havde en ung elev med i bilen og for mig virkede hele betjentens opførsel som om at han skulle bevise noget overfor den unge mand. Selv sproget var i udførsel og toneleje noget jeg aldrig havde troet, jeg skulle opleve fra den kant.
    Efter sådan en omgang mister selv jeg troen på vores betjente.
    Pga. udtalelserne var det ret nemt at pladsere hans hjemby på danmarks kortet og det var ikke i nærheden af de jyske motorveje - han var meget meget østdansker.

• #10   12. jul 2012 var de andre mindre øst-danskere ?

• #11   12. jul 2012 Har jeg kørt for stærk og blevet taget i det holder jeg min kæft og tager imod min bøde, og siger gerne jeg ikke har nogen undskyldning for ved godt jeg kørte for stærk..
    Men når han i dit tilfælde ikke har en måling eller nogen anden mulighed for at vide en kæft om, om du overhovedet har kørt for stærk eller ej, skal han bare lukke luftindtaget og klappe i, forstår slet ikke hvorfor han overhovedet gider bruge sin tid på at stoppe dig, og det med de 2 fartbøder på 29 år er = du elsker at køre for stærk kan han da ikke bruge til en fløjtende skid, er sgu ingen der kan sige sig fri for ikke at køre for stærk i ny og næ, og dem der siger andet lyver..

Mit bud er hans egen mc var på værksted, lillemor havde kommunister i lysthuset, og da han så så dig komme glad afsted på din mc fik han nok smiley

• #12   12. jul 2012 Altså så længe der findes mennesker , fri vilje og motordrevne køretøjer så vil der blive kørt hurtigere end loven foreskriver

• #13   12. jul 2012 Efter min mening har politiet to muligheder når de stopper dig.

De kan give dig en bøde eller en moralprædiken ... Ikke begge dele ..

Tager mine fartbøder med et smil, kan kun takke mig selv. Ved godt jeg ikke må køre for stærkt, behøver ikke en eller anden 22 årig knægt fra politiskolen til at forklare mig færdselsloven .. så vil jeg i hvert fald også slippe for bøden ;P

• #14   12. jul 2012 Fatter ikke de 2 tumper ikke fik en bøde for et eller andet, mangel på situationsfornemmelse måske................

• #17   12. jul 2012 John P : + 1

• #19   13. jul 2012 Som østdansker vil jeg gerne takke vestdanskere for i mange tilfælde at være ufrivilligt underholdende smiley
    Og som tidligere politi'er er jeg bestemt ikke uvidende om, at der indenfor rækkerne findes politifolk som mangler at stikke fingeren i jorden, MEN jeg kender ingen tilfælde, hvor folk uretmæssigt er blevet standset på mc eller i bil.

• #20   13. jul 2012 Ja, politiet er vel nok dumme....

..... sålænge det ikke er os selv, der står og har brug for dem......

• Jimmy B
    Jimmy B Tilmeldt:
    jun 2011

Emner: 3 Svar: 5
    #21   13. jul 2012 Hold da kæft nogle idioter, den slags dulgier kan vi ikke bruge til noget her i landet, så jeg siger sku nej tak.

Betjenten skulle istedet, givet dem penge til en dunk benzin, så kunne ha forsat over grænsen.

• #22   13. jul 2012 wooop ja og alle de andre køre for stærkt så må vi også.. smiley

• #23   13. jul 2012 du gjorde noget forkert/ulovligt så er jeg ligeglad med om du cykled på fortovet uden hænder eller gjorde som du gjorde, når der kommer en betjent og siger sån så respektere man sku hvad han siger. istedet for at være flabet over for betjente.

• #24   13. jul 2012 Han kunne vel ikke stoppe alle , men tog dig istedet for alle andre i hele Istedgade og bad dig trække ... som alle andre i Istedgade også gør smiley

• #26   13. jul 2012 Du har det sgu hårdt, hva' Wooop. Også uretfærdigt at de stopper lige netop dig, fordi du også laver noget ulovligt, i stedet for alle andre...
    Tror da snart jeg skal have fundet en spand frem.

• #27   13. jul 2012 han tænkte vel rationelt at de andre var på arbejde og du bare var endnu en tosse halvfordrukken og på vej hjem fra byen

• #28   13. jul 2012 Woop : som jeg husker det , brokkede du dig også over at du skulle arbejde for din bistand ? kort tid efter skrev du om du skulle leje en cbr 1000 eller en R1 på din ferie i Thailand ? nu skriver du at betjenten er forkert på den : fordi han bad dig hoppe af cyklen , " da du bare lige tullede rundt "
    når andre påpeger du er forkert på den , er de også dumme . Jeg synes du lyder som en forkælet skoledreng.
    et gratis råd til dig, er : gro lidt op , tag ansvar , i dette forum er de fleste voksne mennesker , og de færreste synes du er rigtig på den .
    God weekend.

• #29   13. jul 2012 hahaha michael.. men det skal du ikke skrive noget om fordi så sætter han dig bare på sin filterliste så forsvinder alle problemer på denne jord..

wooop er ikke blevet 0,1% klogere i den tid han har været her.. han tuder stadig som før..

• #31   13. jul 2012 "30 minutters kamp på en cykel der ike er beregnet til at køre hurtigt på, og så komme frem mens man sveder og stinker af sved og andre skal lugte til det i 5 timer om dagen, og så overhovedet gide at bruge minimum en halv time, på at møde op og få 20 kroner i timen / 100 kr på 5 timer. Og samtidige har man gået ude en hel formiddag og savet brænde eller bygget noget som de har fået ordre på at skal bygges eller laves.

Er det det værd? At brug over en halv time på at cykle og svede, på en cykel der bestemt ikke er egnet til at cykle langt på?

Sæt dig nu ind i hvordan det ville være for dig selv"

det var årets tudetråd

• #32   13. jul 2012 michael, ikke nok med at han ikke gad arbejde for bistand, han gad ikke engang cykle LOL, men det var måske fordi at han hele tiden blev stoppet af dem der ville spille med sine muskler smiley

• #33   13. jul 2012 Synes mit lille indlæg om en hændelse, er spoleret af pænt mange mærkelige indlæg nu.

Er det ikke muligt for jer, at I selv opretter et indlæg og deri skriver hvad I mener om hinanden.

Jeg har ikke noget imod indlæg som kommentar til min oplevelse, men det er der ikke mange af de pt. 35 indlæg der er.

Mit indlæg var ikke en klage over at blive stoppet eller få en evt. bøde for at have kørt stærkere end loven tillader.
    Men læg venligst mærke til min tekst. "Længere nede i køen bag mig, så jeg godt patruljebilen, så jeg trak ind efter overhalingen. Da de andre biler var kørt forbi" de andre biler forsatte altså med samme hastighed som jeg havde, da jeg overhalede kassevognen, men ingen af dem blev stoppet, selvom de kørte lige foran næsen på patruljevognen ej heller kassevognen, som satte hastigheden op imens den blev overhalet.

• #35   13. jul 2012 Kent : hvad er det du ønsker ? hvis det er foregået som du skriver , har du mødt en sur betjent , og så ? jeg kan ikke se nogle spørgsmål eller oplæg til debat i dit oplæg, men som det ofte sker tager tråden en drejning , og det er sket her . man ejer jo ikke sin tråd.

• #36   13. jul 2012 Er i også på wroop`s filterliste he he, den knap bliver flittigt brugt smiley

• #37   13. jul 2012 Punkt 1. Denne tråd har sikkert fra trådstarter en pointe?
    JEG blev uretfærdigt behandlet, jeg fik en opsang af politiet, ingen bøde eller andet!!! MEN en FUCKING opsang!!! hvorfor lave en tråd om det, ved jeg ikke, og kan derfor ikke komme med et kvalificeret svar. kan dog tilføje, at jeg er blevet stoppet MANGE gange hvor jeg er blevet spottet, lavende noget på grændsen, eller langt over, hvor de ikke har en måling! og har fået masser af løftede pegefingre. nogle dumme at høre på, andre fornuftige!! MEN tvivler på der er nogen der interesserer sig for det!

Med hensyn til det der tales om af Wooop, passer det da perfekt ind i tråden!
    Han har, som dig, lavet noget ulovligt, OG taget i det (du kørte kortvarigt for hurtigt!) OG i føler jer bege uretfærdigt behandlet!!!
    PÅ det punkt, er i jo meget ens i oplevelsen!

AT Wooop så mangler forbindelse imellem Jorden, fornuften og hjernen, skal da ikke ligge dig til Last! smiley

• #38   13. jul 2012 Friis, det aner jeg ikke, kan man se hvis liste man er på?

• #40   13. jul 2012 John: Korrekt +1

• #41   13. jul 2012 Max-motor : hvis jeg falder udenfor din definition af et tænkende menneske , ånder jeg lettet op smiley
    og at du er enig med woop , overrasker mig ikke.
    og da jeg har set du kan skrive lange indlæg uden mening , vil jeg for en god ordens skyld ,med det samme sige at jeg ikke gider en lang debat med dig ,(bare hvis du kommer til at undre dig over manglende svar fra min side)

• #42   13. jul 2012 kan kun sige wooop du er til grin.
    kent betal din bøde du har kørt for stærkt og du blev taget i det... den er vidst ikke ret meget længere..

• #43   13. jul 2012 der er jo ingen der siger de aldrig køre for stærkt, men man tager sku sin straf som en mand og ikke begynder og pive over at "jammen det gør alle de andre" det er sku da for barnligt.

• #44   13. jul 2012 Jeg er igang med at starte mit firma op og der får jeg sku ikke 100 kr i timen !! Jeg betaler endda benzin af det og skat og moms.. Så ingen grund til at brokke sig !

Vil du have offentlig ydelser så cykel dog !!

• #45   13. jul 2012 Wooop, du har min dybeste medfølelse, tænk sig at nogen forventer at du skulle svede! Og din oplevelse med betjenten må da have givet dig et psykisk knæk. Jeg fatter ikke at du kan klare det, du er bare en guttermand!

• #47   13. jul 2012 Wooop. . / Gokke

Du er som altid helt væk fra vinduet, tuder over en sølle cykeltur på 10 km. Du bliver sku nok aldrig mentalt ældre..

• #48   13. jul 2012 Hahaha det er for godt det her, wooop synes stadig det er synd for ham, jeg skænker dig en tanke når jeg kører forbi din stambænk om 10år

• #50   13. jul 2012 Jeg er så glad for min cykel - jeg kommer hurtig rundt omkring :o)))

• #51   13. jul 2012 Det er fanme mange af dem, der er har det job fordi de kan lide magten og en der oven i hatten er ude at lufte et nyt politikid kan virkelig slå rekorder i åndsbollet opførsel. Hvem har ikke set ham i skodaen fra kassen, Klaus tror jeg han hedder, magen til klaphat skal man da lede længe efter! Han er præcis årsagen til at flere og flere mister respekten for politiet.
    Jeg mødte for et par år siden også en af de magtliderlige betjente. Da han var typebestem (af mig) håndterede jeg resten af den politiforretning med tavshed, som er min ret som sigtet. Efter jeg kom hjem beskrev jeg hændelsen i et brev som blev sendt til ledelsen i pågældende politikreds. Betjenten fik en disciplinærstraf da det ikke var første gang han havde misbrugt sit tillidshverv.
    Betjente har magt og skal derfor opføre sig derefter med fornøden respekt. Gør de ikke det så send en klage til chefen, ham der stopper dig hører ikke på dig, men opfatter dig som en smartass, der bare svarer igen.

• #53   14. jul 2012 Max "for stærkt til hvad" prøv og læs teksten igennem. smiley
    Hvordan kan du sige det ikke er forkert og køre stærker end hvad der er tilladt..?

• #54   14. jul 2012 Max vis man har overtrådt loven så ER det jo reelt forkert det man har gjort !

• #55   14. jul 2012 Vi danskere har det for godt og er for navlepillende og egoistiske. Vi trænger til død og ødelæggelse i form af et jordskælv eller lignende, så man kan mærke man lever. Så tvivler jeg på man ville hyle op over de situationer der er beskrevet her.. Come on man! Politiet skal gøre sit arbejde om så det er en lille ubetydelig ting eller en stor ting. Politiet kan ikke stoppe alle ting. Der er ikke ressourcer nok til det! At bruge det imod en betjent når man selv bliver taget, fortæller mere om personen end betjente, akkurat ligesom at "retfærdiggøre" ens ulovlige handling, ved at beskylde betjenten for at være ny og macho... Kig indad istedet for at se udad! Så er det jo heller ikke være vel.. Intet justitsmord eller lignende!

• #56   14. jul 2012 Hold da kæft max er du ikke meget svimmel når du står op om morgenen, det kan skyldes at din hjerne har for meget plads i dit hoved og så bare suser rundt og rundt og engang i mellem banker ind i vægen på dit kranie,

Er glad for du køre på en scooter så ka det da ikke gå så frygtelig meget mere galt med dig, lov mig du ikke går ud og prøver kraften med noget vilder end den smiley

• #57   14. jul 2012 Det er typisk i folkeskolen man går efter personen når man ikke kan finde ud af at være uenige uden at blive uvenner.. Hold nu tonen og lad være med at smide med mudder fordi man har en mening til noget der er forskellig.. Det er ikke baboom eller scootergalleri det her.

• #58   15. jul 2012 men sjældent de ligefrem har sans for humor !

Kommentér på:
Oplevelse - At blive stoppe af politiet.

Annonce