{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

politi. for lidt at lave {{forumTopicSubject}}

jeg var igår på vej hjem i bil og kommer til at ligge bag en "reklamebil" . jeg holder min afstand og vi køre bare derud af .
på et tidspunkt trækker han ind i en buslomme og da jeg triller forbi køre han ud igen !!! .
jeg er da så godt klar over at han vil se nærmere på mig men jeg har jo ikke gjort noget og fortsætter uden at bekymre mig .
efter ca 5 km mere vil jeg dreje til højre og da jeg svinger sætter han blink på og jeg holder ind .
jeg har kørt med mine forreste tågelys tændt for jeg at vide .
okay !!! det er en fejl hr betjent . jeg må ha` trukket i knappen da jeg tændt lyset .
han tager mit kørekort og går i hans bil for at tjekke mig vel .
ca 5 minutter efter kommer han tilbage og stiller mig en masse spørgsmål om hvor jeg er på vej hen og mit tlf-nr osv osv ting jeg ikke helt kan se hvad fanden han skal vide det for . nå men jeg svare jeg regner jo med at han lader mig slippe for den lille fejl som det jo nu engang var .
han slutter så af med at sige at jeg vil få en bøde i postkassen i løbet af de næste dage !!
og god fødselsdag siger han så fandeme.
ja jeg havde fødselsdag i går og så giver han mig en bøde for at køre med tågelys ??.
de går satme i små sko skal jeg love for .
han skal ikke ønske at jeg en dag kommer til hans hus hvis der er en fejl på hans rørsystem det kan jeg love ham .

er det bare blevet normalt at de ikke kan se gennem fingre mere og lige løfte en pegefinger . de langer sku da bøder ud som aldrig før syntes jeg .

nå men god jul alle .og husk at tjekke om i ved en fejl har fået tændt for meget lys smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  politi. for lidt at lave
  • #1   23. dec 2006 sørme en "smølf" en godt (h)jule-humør..

smiley

• #2   23. dec 2006 en = med

• #3   23. dec 2006 Der er jo desværre nogle magtsyge typer indimellem, også i politiet. Sur oplevelse du fik dig der.
    Måske han var en af de pansere der fik et lokum i hovedet under rømning af et af BZ` husene??

• #4   23. dec 2006 det er fanme plat, hold kæft en idiot. bøder bør kun gives hvis det man har gjort er været med vilje trods viden om at det er forkert, hvis det er gentagne gange... eller hvis forbrydelsen er utilgivelig... der skal ligesom være en lærestreg bag bøden og lærerstregen skal ikke være at strissere er nogle idioter... deres ry er sgu ringe nok i forvejen (desværre, for de fleste gør sgu en go tjans til få penge)

• #5   23. dec 2006 jeg har normalt ikke noget imod at betale prisen men jeg syntes sku det var lavt .
    jeg fortryder sku at jeg ikke sagde min mening til ham .
    men så var man vel blevet lagt i lænker og jeg ved ikke hvad .

• #6   23. dec 2006 jonas . fuldstændig min synsvinkel .

• #7   23. dec 2006 tak for det poppe smiley .

• #8   23. dec 2006 Tror sku ikke du får en bøde selvom han sagde det, men meld da lige tilbage!

• #9   23. dec 2006 ja og tillykke med dagen... må jeg godt slå din fødselsdags gave sammen med din julegaver... den har du aldrig hørt før vel : )

• #10   23. dec 2006 tro mig den kommer .
    køge politi holde hvad de lover desværre .

og jonas .nej aldrig smiley

• #11   23. dec 2006 Ja tillykke...med fødselsdagen .. sikke en gave smiley

• #12   23. dec 2006 hvis du får den bøde ... så klag over den ...

• #13   23. dec 2006 øv da også, ja min ven hvis du havde lagt hår og store patter slap du nok med en advarsel..
    Men tlk med dagen, dette med gaverne kender jeg godt hjemmefra,, katja har den 29 december

• #14   23. dec 2006 (-: nå nej det er jo ligegyldig hvis ikke man har gjort sig fortjent til en gave : )

• #16   23. dec 2006 Hehe, lidt surt, men tillykke med dagen alligevel, hehe

Kør herovre vestpå istedet.

Jeg var ude og køre en tur (stilletur faktisk:-) for mig selv i sommers, da der kommer en anden mc-ist mosende op bag mig.
    Fint, tænker jeg. Så var der jo en og følges med.
    Lige indtil jeg opdager blå blink i spejlene! De havde set ham og kørt efter, hvorefter de fik os begge to stoppet og fordi jeg jo lå forrest... Ja så fik jeg da en ordentlig balle for at "være kørt fra min makker". Ja, tak for kaffe! Vi blev sådan overfuset af den ene betjent og jeg kunne næsten ikk få sagt at jeg overhovedet ikke kendte den anden mckører.
    Da jeg så fik det fortalt stilnede han lidt af, men ville jo så se kørekort og det hele. Ingen problem herfra. Men ham den anden havde ikk sit med og han kørte tilmed på nedslidte dæk med bukket nummerplade.

Men hva sagde betjenten så? Jo, ham den anden skulle komme ind på stationen med hans kørekort indenfor en time og så ville de helst ikke se os i den nærmeste fremtid.
    Dang, jeg fattede ikk lige hvad der gik galt der.

Begge betjente overså total fejl og mangler på begge motorcykler og efterfølgende historie lyder også på at de havde grint lidt af ham den anden, da han var på besøg hos strisserene for at vise kortet.
    Såå... trods en utrolig mærkelig og foruroligende oplevelse med politiet, kan de faktisk godt være rimelig large. I hvert fald herovre, hehe

- Henrik

• #17   23. dec 2006 Hejsa
    Ja mange har noget at sige omkring bøder man "uheldigvis" får, og også gode råd !!! men at klage over den !!! ja det er nok ikke lige døjen vær smiley
    Men tillykke med føs`daen igår, og må du have en glædelig jul, tros alt.

HB

• #18   23. dec 2006 dannie j . ja det kunne være man skulle gøre det . bare for at genere dem . fik kun en seddel med fra ham . har ikke tilkendegivet noget .

• #20   23. dec 2006 "Sluk så det tågelys!" - ja det kan man sige til mange efterhånden. En regnvåd vej og så komme imod én, der lige skal vise sit tågelys - det er lige så træls - som at få en bøde. Men en alm tør vej - ja så kan jeg ikke se noget problem - men sådan er der jo så meget - i den færdselslov.

Jeg har selv tågelys foran - og dem bruger jeg da, når det er diset og tåget. Ellers må du da godt bruge om dagen - men ikke med nærlys - kun med parkeringslyset tændt - hvis det altså ikke er tåget. Ved lygtetændingstid skal du så slukke tågelyset og tænde nærlyset.

Konklusion: Sluk dem fremover og brug dem til det de er beregnet til - nemlig tåget og diset vejr - så kan du bruge pengene på stumper til din mc fremover.

• #21   23. dec 2006 nu var det jo ligesom om at det var en fejl de overhovedet var tændt . jeg bruger dem normalt aldrig . heller ikke i tåge !!! .

• #22   23. dec 2006 En fejl?. Manglende kendskab til sit køretøjs kontakter eller loven friholder dig jo ikke. Hvis jeg ikke lige havde tjekket, at mine små børn på bagsædet havde løsnet sikkerhedsselen - så får jeg jo også et klip - rettere ét pr. barn! - eller ikke lige havde set, at jeg havde glemt at tænde for nærlyset i byen, fordi gadebelysningen lyser rigeligt op - og klipper en cyklist - så hældes der jo også mere skyld over på dig. "Dumme undskyldninger" - som jo kan være rigtige nok - kan politiet jo ikke bruge - da så mange kører med forkert lygteføring.

• #23   23. dec 2006 Lad os nu glemme den "tågesnak" og ønske hinanden en GOD JUL - og lad os glæde os til foråret, så vi kan komme ud og køre med nærlys - der er heldigvis ikke tågelys på min ZX9´er smiley

• #24   23. dec 2006 Ja mon ikke han har fået indtryk af at du var sådan en "smartass" der altid kører med dem og du bare prøvede at slippe med en "dårlig undskyldning"...

Det er sgu virkelig surt som regel slipper man vel med en advarsel kunne jeg forestille mig..

Men tillykke med fødselsdagen og jul og godt nytår smiley

• #25   23. dec 2006 henrik.... rolig nu...

• #26   23. dec 2006 Hm. Jamen hvis jeg ikke vidste bedre lyder det lidt som Hugo xD
    Han var vel ikke 2 meter høj lidt gråhåret, med en kæmpe bjørnepote ?

og forresten tillykke..

• #27   23. dec 2006 hehe jeg må sige det havde du lidt godt af . jeg hader folk der har deres tågelys tændt på alle tider af døgnet. de skal bruges når det er tåget og det er så det. meeeeen du er jo flink og havde føsdag så han skulle have sagt du slap pga af føsdag. god jul

• #28   24. dec 2006 men kender det godt. skulle skifte koblings kabel på hyo i sommers. den dag mosten træf starter. mosler med det i en time da jeg ik meget teknik har. 3 gange er lykkens gang, men der går sikkerheds splitten til. hmmm satans. kigge i punge og ingen små penge, og ville ikk tage 25 øre på kortet ved biltema. aha vilså køre ud til den lokale mekker som jeg kender, blæser ud af indkørselen og har så glemt at lukke bagaerummet på bilen da jeg har hørt musik. får det lukket og køre videre. har såglemt selen. kommer 200 meter ned af vejen og ser 3 gule veste, hiver febrilsk i selen og det ser den ene og vinker mig ind. har spørger gevaldigt hvor jeg skal hen, og jeg svare at jeg skal 200 meter længere, god tur siger han og smider en bøde på 500 kr. pisse ireteret men hva fanden han gjorde hans job. men splitten kostede så 500.25 i stedet.

• #29   24. dec 2006 Købte for noget tid siden en MC. Den skulle til syn så afsted det gik(en onsdag), ingen problemer synet uden anmærkninger. Afsted til motorkontoret og omregistrere.
    Fredag er det fint vejr, så ud og køre. Efter et par kilometer overhaler jeg 3 biler, ud af øjenkrogen ser jeg en masse kontakter og instrumenter i den miderste bil og tænker "pis, en civilvogn". Jeg forsætter og han kommer ikke med, der går vel en 5-7 km før jeg ser ham i spejlet igen og han følger mig de næste 12-15 km.
    Da han langt om længe stopper mig, spørger han 3-4 gange om det er min MC hvortil svaret er "JA", jeg er rimeligt irriteret på dette tidspunkt. Jeg ved jo godt det gik "lidt" stærkt.
    Det viser sig at den foregående ejer ikke havde kørekort til MC og det er derfor jeg blev stoppet, de havde ikke registreret den i mit navn endnu. Da betjenten går igen får jeg et "fortsat god tur" med på vejen og så kommer den, "sæt lige farten ned, jeg har et par målinger på over 100 km/t på dig".
    Ingen bøde og 2 km senere kørte jeg bagved ham igen, da blev ruten godt nok lagt om...................................

Det skal lige siges at det var i Køge Politikreds, så de er ikke lige emsige allesammen.

• #30   24. dec 2006 Var § 33a ?? hehe

• #31   24. dec 2006 Se, det er jo stort,,, !!

Fy for den da, Chris, at du kan finde på sådan noget slemt noget..

Tror at den betjent må være rimelig tilfreds med sig selv og sover garanteret godt om natten, velvidnde om at han har knaldet sådan en TRAFIKSYNDER som dig..

Phyyha, det får ligefrem nakke hårene til at rejse sig på mig ved tanken om at hvad der mon kunne have sket hvis det var gået upåagtet hen ??

Træls for dig at miste 500 spir på den måde,,,

Mvh
    Bo

• #32   24. dec 2006 henrik ringkøbing . jeg er ikke et sekund i tvivl om at min lygteføring var forkert . jeg kender nu godt køretøjets kontakter .
    det er desværre sådan at tvister man "hurtigt" på drejeknappen så glider den samtidig ud i en ydre position der så aktivere tågelyset .
    en fejl der takseres til 500 kr .
    jeg syntes sku bare det er at gå i bitte små sko at lange en bøde ud for det når jeg ikke ellers har haft gentagne oplevelser med loven .
    det drejer sig om som jeg ser det at de har minus fornemmelse for at vi alle kan fejle .selvfølgelig skal det ikke være en fejl af grovere karakter men for pokker da et tågelys . ja uha det er farligt .
    han trak selv ind i en buslomme for at jeg kunne passere ham !!! det er heller ikke lovligt . steder med gul kant-afmærkning er det ulovligt at bringe et prvat køretøj til standsning !! .

nå men fuck det . de får deres latterlige 500 kr og så ved jeg jo at jeg fremover ikke længere behøver at ha` nogen fornemmelse for at skulle hjælpe de sørgelige røvhuller med noget som helst .jeg vil sku lave et nytårs foresæt der går ud på at modarbejde dem mest muligt :-).

• #33   24. dec 2006 Har sel v en bøde med tågelygter tændt, jeg kan nu ikke se at d blænder mindre når der er tåget men op i r... med det. Jeg er til gengæld pisse hamrende sur over at blive stoppet på motorvejen, med manglende baglys midt om dagen. Bilerne susede omkring ørene på en. Det var mit relæ til kørelyset der hang og derfor kun lys i de forreste tågelygter. Jeg prøver at forklare ham at bilen at bilen var synet 3 uger forinden. Den eneste kommentar "de opdager skq ikke alt i de synshaller men du kan komme ind og besøge dem igen hvis du ikke erkender det her" kan kun sige han var ekstrem fatsvag. Da jeg kommer hjem slukker jeg bilen og da jeg starter den igen virker de. men hvad såent er livet... har betalt en parkeringsbøde på Hjallerup marked for at parkere hvor jeg godt må holde se det er sur røv, vi var vel omkring de 20 der fik en... Men ellers så forsinket tillykke med føsdagen Chris....

• #34   24. dec 2006 God gas,sådan en har jeg også fået engang,jeg har også fået en for at holde med nærlyset tændt under en standsning,det er nemlig også ulovligt.

Men God jul,fødselsdag og nytår

• #35   24. dec 2006 <b>NB: i øjeblikket er de nye Politielever ude og kører patrulje, hvor de bla. skal øve i at skrive bøder..DERFOR fik du den her og DERFOR går de i meget små sko</b>

SÅ pas på derude

• #36   24. dec 2006 De burde også at øve sig i alm. høflighed, nu de er i gang, hehe.
    Jeg har kun oplevet 2 gange, hvor de var høflige og hvor man faktisk kunne føre en samtale med dem. Og samtalen gik ikk nødvendigvis på bøden og dens rigtighed smiley

• #37   24. dec 2006 TEDDY det er bare fordi du ikke har tågelys på ventoen at du er så snæver synet.. Næ nej da du havde corsaen kørte du med alt hvad der kunne lyse tændt i alt slags vejr!!!! Tudefjæs tør øjnene og køb et sæt tågelygter kammi.. GOD JUL til dig og hils familien.... :O)

• #38   24. dec 2006 Færdselspolitiet stinker sgu... smiley

Kommentér på:
politi. for lidt at lave

Annonce