{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.037 visninger | Oprettet:

Snyder POLITI {{forumTopicSubject}}

Hvordan foregår det med at drosle en MC?

Kan man drosle en f.eks. 599ccm ned til 34hk eller 15 hk??

Hvis man bliver stoppet og man kører på en maskine der er for stor, men man har droslet den ned, men ikke helt derned hvor den skal være, kan de så finde ud af det?

skal man oplyse det nogen steder hvis man drosler eller kan man bare sig det til dem hvis man bliver stoppet?

Får A1 kørekort om lidt, hvad er jeres bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snyder POLITI
  • #2   8. nov 2016 Der står lidt om det i en gammel tråd
    Se link

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/222807-vedr__drosling_og_stop_af_politiet


  • #3   8. nov 2016 Først og fremmest. Til A1 hedder det max 125cc motor - og det kan du ikke drosle en stor til.

    Når den er droslet skal den forbi en synsmand, som skriver det i mc'ens papire. En betjent vil som udgangspunkt forholde sig til hvad der står i papirene, med mindre der er noget der giver ham anledning til at tro andet.


  • #4   8. nov 2016 #ham den sure

    kan man snyde dem eller hvordan foregår det hvis man drosler lidt, men ikke helt ned....


  • #5   8. nov 2016 Hvis du VIL snyde dem. Så får du monteret et droslings-kit på motorcyklen, køre en til syn og får det skrevet i papirene. Så køre du efterfølgende hjem og fjerner droslingen igen, og din mc har nu den oprindelige effekt, men med ''drosling på papiret''.

    Men som sagt kan du ikke få f.eks en 600cc droslet til 125cc.


  • #8   8. nov 2016 Sølvræv...

    Slet dit indlæg igen. Teksten referer til de gamle regler, og er derfor noget ubrugeligt ævl i dette sammenhæng.

    Det villeder mere end det vejleder.


  • #10   8. nov 2016 Du kan IKKE drosle en 600 til 125 som sagt tidligere, period, done. Politiet er jo heller ikke helt dumme.

  • #11   8. nov 2016 Hvis jeg nu køber en 250ccm eller 300ccm er det så ikke realistisk overfor betjentene at snyde med at have neddroslet Mc'en lidt... så de tror man har en større mc men den er droslet, men man faktisk bare for en smule mere power end 125ccm ?????

  • #12   8. nov 2016 Ok gjort smiley

  • #14   8. nov 2016 fra 18-20 årig må du kun køre 125cc... så der er ikke så meget at gøre andet end end RS125 2 takt med 34 hk.

    Fra 20-22(24) år kan du køre op til 96 hk ved at snyde.

    Du køre den til syn med drosselkit, du får den drosslet.. du taber droslingen... du får ikke lov til at beholde den lap papir du får med så det er noget bullshit der bliver skrevet... politiet slår mc'en op og kan se den er droslet på registeringsattesten, du skal ikke køre med andet end kørekortet.

    Du er 18 så der er ikke så meget at gøre udover en RS125. De ville opdage du køre på større kubik, de kan ikke opdage du har flere hk.

    Du drossler ikke KUBIK du drosler HK.


  • #15   8. nov 2016 er det ikke også bare det der skal til??? at man drosler lidt at de hestekrafter der er så det bliver okay som 18 årig at køre på en stor mc, men som bare er droslet ned

  • #16   8. nov 2016 NEJ smiley

    For det er ikke hestekræfterne der er dit problem som 18 årig, det er motorens slagvolumen (fysiske størrelse).


  • #18   8. nov 2016 så kan jeg jo KUN køre på en 125ccm... sådan en lille fimse-maskine om man vil... Ellers tjek mit spørgsmål til lille mc i den anden samtale ''Tun. Tun. Tun.''

  • #20   8. nov 2016 Dude.
    Du er i gang med at tage dit MC kort.
    I din teori burde du også blive informeret omkring de regler og love som er gældende for den type kørekort du tager.


  • #21   8. nov 2016 Vent til du bliver 20 år og køb en 300cc. eller en sv 650 cc

  • #22   8. nov 2016 Mathias er du sikker på at du er helt klar til at komme ud på de danske veje, iblandt andre billister. Du er ikke engang færdig med at tage kørekort, og du spekulerer allerede i hvordan du kan snyde og omgå de regler, som du netop nu sidder og læser op på????

  • #23   8. nov 2016 Næhhh... Bare køb en 125cc og kom igang, og nyd det den nu engang kan præstere. Der findes efterhånden mange fede motorcykler i 125cc klassen.

  • #24   8. nov 2016 Vil det sige jeg så gerne må køre på denne Mc fordi det er 125ccm men har 30 HK??

    profilbillede
  • #25   8. nov 2016 Ja og nej.

    Som den står nej, men drosles den til 15hk så ja smiley

    Og så kan du jo efterfølgende fjerne droslingen igen, hvis det er det du vil.


  • #26   8. nov 2016 15hk er decideret farligt at køre med... intet overskud, ingen muligheder for at komme væk... folk der lægger oppe bag en og presser... Dårlig til at komme ud af lyskryds....

    Skulle ha' været 34hk som før.. Vi snakker jo ikke om en R1'er...

    Den bedste mulighed du har er at købe sådan en RS125 du linker til. og så drosle den og fjerne det efter syn.

    Det er iøvrigt en skide sjov mc


  • #27   8. nov 2016 Elias G - farligt at køre med 15 hk?!?!
    Really dude?
    Man må sgu da køre efter forholdene.


  • #28   8. nov 2016 125cc 4-taktere kan ingenting.

    Har ét (upopulært) råd til dig:
    Køb den 600cc, få den forsikret, og kør. Indfør lidt civil ulydighed i de absurde regler vi har lige pt.

    Skriv privat hvis du vil vide mere. Taler af erfaring.

    Dette forum er fyldt med gamle triste mænd der ikke har andet at give sig til, end at fortælle andre hvor vigtigt det er at følge loven til punkt og prikke. Som om de aldrig selv har været unge.

    Og før nogen siger det; forsikringen kan IKKE kræve regres hvis man kører galt på en for stor MC, begrundet med lille MC kort


  • #29   8. nov 2016 Hvis du vil have en 125ccm MC over 15 HP skal det være en 2t

  • #30   8. nov 2016 #28 Det med forsikringen kan du ikke sige så hårdnakket.

    Alene.. Nej nok ikke.

    Men afhængigt af ulykkens omfang kan det godt medvirke til, at forsikringsselskabet kan/vil søge regres.


  • #31   8. nov 2016 #28 Forsikring vil typisk ikke dække hvis du ikke fører køretøjet lovligt.

  • #32   8. nov 2016 Det skal være en 125!!

  • #33   8. nov 2016 #31 Afhænger som sagt af situationen.

  • #34   8. nov 2016 Jamen hvis jeg bliver stoppet på for stor mc, så kommer det da til at koste en noget så dyr bøde...

    og der er vel stor chance for at blive taget på mc ikke sandt???

    Har dog kørt ulovligt i 2 år på knallert, men også kun fordi jeg har kørt udenom politiet eller kørt pænt forbi eller omkring dem....


  • #35   8. nov 2016 Det skal være en 125!!

  • #36   8. nov 2016 Det skal være en 125!!

  • #37   8. nov 2016 Altså bliver du ikke stoppet kan du jo slippe afsted med alt. Politiet kan jo ikke på forhånd vide hvilket kørekort du har... med mindre de kender dig på forhånd.

  • #38   8. nov 2016 #28 YEHH manner, det støtter jeg, og så fik trådstarter løst sit problem! Han skal jo bare glemme alt om kørekort og alle de nederen regler og den slags! Selv har jeg da aldrig haft et kort, og så kan panserne jo ikke rigtigt tage det! I mange år kørte jeg helt nøgen, men nu jeg er blevet gammel og fed, er jeg blevet mere blufærdig. Så nu kører jeg af og til med hjelm, smart ikke! De gange jeg har været stoppet, har jeg bare ventet til betjentene lå på jorden og brækkede sig af grin, og så er jeg stille og roligt kørt videre!

  • #39   8. nov 2016 http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/216897-den_reelle_konsekvens_af_at_koere_uden_der_korrekte_koerekort_til_mc__

    Nu blev jeg efterhånden så træt af alle gisningerne vedrørende færdselslovens konsekvenser af at køre uden eller med det forkerte kort til en given mc, så jeg tillod mig at rejse spørgsmålet til politiet. Her er hvad, de svarede.

    'Hej Claus,

    Jeg har forespurgt vores sekretariat hvor de behandler sagerne og fået følgende svar:

    Jfr. Rigsadvokatens meddelelse om sanktionspåstande i færdselssager, kan de udlede, at der er tale om en formildende omstændighed på grund af kørekort til en anden kategori.

    Rigsadvokaten henstiller til at der anvendes følgende takster ved fx

    Kørekort til solomotorcykel - kører med sidevogn 2000 kr.
    Kørekort til bil - kører motorcykel 4000 kr.

    På baggrund af dette, og fordi sigtede har nogen kørselserfaring på lille motorcykel, sammenholdt med at forskellen mellem lille og stor motorcykel (rent ydelsesmæssigt) ikke behøver at være særlig stor, vil de afgøre sigtelsen med den milde forseelse til bøde på 2000 kr.


    Håber det er svar nok.


    Med venlig hilsen

    Mikael Larsen
    Politikommissær
    cid:image003.jpg@01C9A7B5.91BC0F70
    Østjyllands Politi
    Operativ Leder Færdselsafd.
    Indvalg: 8731 1010 - 3701
    Mobil: 22 69 10 84
    Email: mla006@politi.dk'


  • #40   8. nov 2016 #tom wtf

  • #41   8. nov 2016 Din ansvarsforsikring dækker uanset om du har 1000 hk eller 15 - og den kan ikke komme efter dig bagefter og kræve pengene tilbage.

    Færdselsloven § 108 stk. 2

    Forsikringsselskabets hæftelse og regres

    § 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

    ”Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.”

    Kørekortet har ingen indflydelse på ansvarsforsikringen, og selskabet kan ikke kræve penge for skaden, med henvisning til manglende/forkert kørekort.
    Det er udelukkende handlingen der tæller.


  • #42   8. nov 2016 cf. Farligt i den forstand at de ikke kan køre 110 på motorvejen når det går op ad / der er vind. Det er mere farligt at være en langsom trafikant, end en hurtig.

  • #43   8. nov 2016 #bzr Hvad menes der præcist med de fornemme ord... så jo mindre en overtrædelse det er jo mindre er bøden eller hvordan ???


  • #44   8. nov 2016 #### Hvis jeg bliver stoppet på en for stor MC giver det bøde....

  • #45   8. nov 2016 Du får en bøde på 2000kr (eller en smule mere), og kan muligvis få den halveret hvis din årlige indkomst er under 158.925 kr.

    "Bøder til personer som har en særlig lav indtægt, kan nedsættes til det halve – dog mindst 500 kr. Nedsættelse kan ske, hvis årsindtægten (før skat) er under 158.925 kr. svarende til en gennemsnitlig månedlig indtægt under 13.244 kr. før skat. Denne indtægtsgrænse gælder for overtrædelser begået efter 1. januar 2014. (Reguleres årligt)."

    Og her kommer endnu et farligt råd: Du har 120 heste til rådighed, brug dem smiley
    Eller køb en Supermotard! Kan varmt anbefales hvis du kan lide at tosse rundt på ét hjul.


  • #46   8. nov 2016 Nu slynger jeg lige noget ud, var det en ide med et reality program ala de tunge mødre! En arbejdstitel kunne være MC curling smiley

  • #47   8. nov 2016 BZR... Det er ikke korrekt. Og du skriver det selv...

    ''HVIS forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed''

    Det er rigtigt at kørsel uden føreret alene ikke er nok, til at forsikringsselskabet kan søge regres, men hvis den samlede hændelse betegnes som grov hensynsløshed så kan og vil de formegentlig.

    Og du kan være helt sikker på, at en ung mand uden føreret på 1000cc RR maskine, vil tælle med i den samlede vurdering.


  • #48   8. nov 2016 Med andre ord... det KAN være det, der bliver det afgørende for om det er ''grov hensynsløshed'' eller ej.

  • #49   8. nov 2016 Tillader mig lige at citere et svar fra en anden bruger:

    ----

    Jeg har arbejdet i branchen i 25 år, - og hvis din kone har fået regres hjem i en motoransvarssag, med henvisning til forkert eller manglende kørekort, vil jeg gerne høre mere om det. For så er det første gang i danmarkshistorien.

    Bemærk lovteksten;"”Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.”

    "Forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved uagtsomhed....."
    Et kørekort - eller mangel på samme - kan ikke fremkalde en begivenhed, det kan kun en handling.

    ----

    uagtsomhed kan ske ved A1, A2, A, 15hk, 50hk, 200hk,
    En mand med A kørekort kan pløje en barnevogn ned ved et rødt lys, på en 125cc, og det vil højst sansynligt blive betegnet som uagtsomt.
    En mand med A1 kørekort kan pløje en barnevogn ned ved et rødt lys, på en 1000cc, og det vil højst sansynligt blive betegnet som uagtsomt.


  • #50   9. nov 2016 Forsikringen dækker stadig

    Det er ikke grov HENSYNSsløshed uanset om du så gør dig til fører af et 48 tons lastvognstog, kun med A1 førerret.
    Ikke som udgangspunkt i hvert fald.

    Det kunne foregå forsvarligt, på en øde lukket tom P plads..


    MEN NOK OM DET.
    Det er besvaret og bevist 1000 andre tråde


  • #51   9. nov 2016 Der er 2 måder at snyde på.

    Den ene er at købe en "a1" mc der også laves med større motor.
    Evt bare tun en 125'er totakt.

    Du får måske nok nogen bøder du ikke ville få få en mindre larmende 30-50hk gammel maskine.
    Du får meget mere at se til med vedligehold og tilpasning.
    Og så er udvalget bare sørgeligt hvis ikke dubhar råd til nyt.


    Den anden mulighed er at købe et A2 køretøj med det samme.
    Brug dit overskud på at få gode dæk og styr på bremser lys handsker støvler rygskjold og en good hjelm.
    Og crash protectors på cyklen.
    De værste uheld sker på grund af nervøs håndtering

    Du bliver stoppet mindre.
    Derudover så er du mere forsigtig, da et styrt der involverer politi = bøde.
    Bliver du stoppet så må du ikke køre videre..

    Det har jeg prøvet nogen gange på mcer uden nummerplader.
    Så skal man snige den hjem senere eller hente den i bil.
    Og så er man kendt..

    Men jeg skal være ærlig og sige at jeg ville foretrække den sidste løsning.


    Hellere at du kører rundt på en A2 maskine nu under de her omstændigheder, end at du kører rundt på en tunet 125er i 2 år og tænker "ååårh når jeg får lov...."


    Det ser jeg som en af hovedårsagerne til de mange uansvarlige 18årige drenge i bil.
    I 2 år har de kørt rundt og saaaavnet faaaaaart.
    Så når de får bil er der et underskud der skaber en form for hævntørst.


    Der er en køreteknisk uddannelsesmæssig fordel ved at starte på en 125er.......

    Men det man lærer extra på en 125er, det lærer man satme ikke på en 125er på danske veje.
    Og hvad skal den alm friske motorcyklidt med de ekstreme evner man kan tilegne sig på en cykel der vejer 100kg?

    Ikke noget lovligt i hvert fald.


    Så af hensyn til sikkerheden vil jeg snbefale dig at snyde ved at ligne en ældre fyr de første 6 måneder.
    Så bliver du mere skilled calm rutineret og så kan du køre på en måde der så småt risikerer politi indblanding det næste stykke tid. Bliver du så stoppet, så overvej bare at skifte cykel for ikke at blive genkendt så du ikke bliver stoppet af den grund.

    Hint:
    Offroadere kan køre på trapper smiley
    Og morskaben på sådan en ligger ikke så meget over hastighedsgrænserne som på en racer smiley

    Jeg havde en lille 250cc motard som min cykel nummer 2. Jeg savner den sååå tit stadig.
    Det var inden jeg tog mc førerret

    Har så også kørt afdroslede / pumpede scootere uden nummerplader siden jeg var 15
    Så i mine øjne er det en gradsforskel

    Det er det ikke i lovens øjne

    Kan godt forstå hvorfor man ser med store øjne på loven
    Men kan også godt forstå hvorfor man bare ser stort på den.

    Den er i hvert fald hård og firkantet


    Nu kommer det kørekort til 17årige

    Så kan små piger køre hummer H2 fuld af 7 passagerer, 70+ kmt på landevejen med en stor anhænger hvori der står 2 1300cc hayabusaer og en ladning krudt og kugler

    Men 19årige James skal køre 124cc


    Jajaaa.
    Politikerne er ikke videnskabere


  • #52   9. nov 2016 Truck 17 år

    150ccm 20 år


    profilbillede
  • #54   9. nov 2016 Hvor faen er din kørelærer i alt det her? Får i intet at vide om lovgivningen i køreskolen?

  • #56   9. nov 2016 Det her var morsomt...
    Jeg ventede til jeg kunne køre A2 lovligt, men var jeg 18 og skulle ud og køre, så havde jeg taget en rs125 af ældre årgang, de er nemme at lave når de går i stykker, de er hurtige og hvis man er lidt ferm, så kan man tune dem nemt.


  • #58   9. nov 2016 ved at køre på en 30 -34 hk maskine?

  • #59   9. nov 2016 smiley

  • #60   9. nov 2016 "Don't ride faster than your angel can fly"...

    eller på JH'sk: "Kør ikke hurtigere end tegnedrengen kan følge med"......


  • #61   9. nov 2016 Jeg har skrevet dette før (jeg startede på en rs50 pga jeg ikke havde mckort) men hvis jeg skulle ind under de nye regler på a1 så havde jeg købt en 500 kubik og bare kørt på (og kørt pænt for så er risikoen for at blive stoppet meget lille) og blev jeg stoppet, så må man jo bare betale bøden med et smil. Jeg har så aldrig været under nogle begrænsninger på mit mckort smiley

  • #62   9. nov 2016 Kenneth?




    ....køb en 125cc med 15hk, kør på den - lær faget, opgrader når du må


  • #63   11. nov 2016 Du afslører så ringe viden om motorcykler (og teknik i al almindelighed), at det formentlig vil være selvmord (hvilket næppe vil være et tab for menneskeheden, men til gengæld kan det i værste fald blive til mord), hvis du ikke nøjes med det, du må.


  • #64   11. nov 2016 #63 det er ingen nødvendighed at vide noget om teknik for at blive en god mc-fører. Og at sige en dør ikke vil være et tab klæder ikke nogen. Jeg forstår godt din bekymring, men jeg synes du skulle pakke det andet væk, for ganske få år siden havde trådstarter kunne lovligt køre med 34 hk. Var det også dødsensfarligt dengang?

  • #66   11. nov 2016 Hold nu kæft man smiley som om at ''voksne'' mænd er så meget bedre? Altså ringe agtelse for loven.

    Er i klar over hvor mange ''voksne'' der køre rundt uden kørekort, kører på bund ulovlige maskiner, skider ombygnings og afgiftsregler et stykke, blæser med +250km/t ud af motorvejen.

    Ja vi kunne blive ved.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #67   11. nov 2016 "Grov hensynsløshed" er ikke "jeg kom bare lige til at...." eller at køre uden kørekort, uanset hvor stiv og skæv, og hvor hurtigt man kører - så fat det dog for fanden da.

    Det er en bevidst handling, som at du f.eks fører et helt vogntog op på cykelstien for at pløje mennesker ned, med henblik på at skade eller dræbe dem - og det skal lige kunne bevises i retten.

    SÅ kan forsikringen kræve regres...

    Men der er endnu ingen tilfælde i Danmark, hvor der har kunne bevises - så lad være med at overfortolke på reglerne.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #68   11. nov 2016 Og alle jer som ikke mener 15hk er nok til noget som helst, eller at det vil være farligt i trafikken - LUK NU RØVEN.

    Jeg er ikke gammel og kedelig, men jeg ser værdien af at føre et køretøj man til hver en tid kan magte, og som ikke tager røven på en - specielt når det kun er 2 sæsoner man er tvunget til det før man kan købe noget med 48hk.
    Hvem kører dog alligevel så uendeligt meget motorvej at det nogensinde bliver et problem at man "kun" kan køre 100km/t? Lastbiler og kvinder i små lortebiler kører stort set aldrig over 90, og dem ser man da ikke fylde ret meget i ulykkesstatistikkerne...?


  • #69   11. nov 2016 Jeg skriver jo også, at det alene (føreret) ikke kan føre til regres.

    Min pointe er bare, at bliver man involveret i en ''ulykke'' hvor man virkelig har været en klaphat, så er det jo ikke just med til at mildne omstændighederne. Thats all...


  • #70   12. nov 2016 Jeg har i mange år kørt RD 350.
    I erkendelse af min alder, er jeg skiftet til 400 Seca.


  • #71   12. nov 2016 Jeg overvejer seriøst en sideventilet bsa m20/m21 eller ariel vb600 med de her 14-18 heste, og det bliver sgu aldrig farligt i trafikken. Man lærer bare at holde sig til de veje, der passer maskineriet, og læse forholdene så man ikke kommer i uføre smiley
    Her er problemet nok nærmere de utilstrækkelige bremser mere end manglende hestekræfter.


  • #72   12. nov 2016 hamdensure - Jeg lærte selv på en GN125 til mit 34hk kørekort... en mc med 13 hk og 105 kg.... Den var da fuldt ud lovlig at lære på?

    Ligesom en skolecykel med 50 hk er god nok til at få for stort kørekort til en R1M med 200hk.

    Bare fordi man er blevet uddannet i at få kortet på en maskine der er godtkendt til kategorien er ikke ensbetydende at man har erfaring i alle de maskiner kortet kan tilbyde!

    Sajmon: 15hk gør det UMULIGT at overhalve ved 70-80 hvor der ikke er 400 meter frit udsyn. Så kan man bare lade være med at overhalde? Well... sig det til alle de unge der forsøger som er tvunget til at ende i rabatten. En ny mcist kender ikke sit overskud på sin maskine lige med det samme, og det kan lede til nogle våvede overhalinger. Jeg var selv tvunget til at bremse for 2 år siden (i bil) da en ybr 125 forsøgte at overhale en anden bil, (som vidst satte farten op i det han overhalte?). Det var aldrig sket på en 48 hk eller en 34hk.

    Jeg holder fast i de gamle regler var bedre. Men den ideelle regel burde have lyt: 34hk (eller 48hk) og derefter stort kørekort automatisk efter 2 års skadefri kørsel.

    Overskud skaber tryghed. smiley


  • #73   12. nov 2016 Jeg har også trillet rundt på en GS 125 og jeg kunne sagtens overhale dem jeg havde behov for at overhale...(dvs dem der lå 10km/t under skiltenes anvisning)

  • #74   12. nov 2016 Mange ulykker sker fordi folk overbremser.

    Hvad med vi bare begrænsede folks bremse kraft hvis de ikke har abs?
    Så sku folk satme nok lære at køre langsommere.

    spøg til side.

    Frihed under ansvar er ok

    Ansvarsfritagelse under frihedshæmning er jeg ikke ok med


Kommentér på:
Snyder POLITI

Annonce