Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ja eller nej den 3. Dec.?
  • #1   21. nov 2015 Jeg vil råde alle til at se det her klip, inden de stemmer.

Vi giver fuldstændig slip på vores danske lovgivning, hvis det bliver et ja. Så kan EU indføre love og bestemmelser som de vil.

Og europol kan vi stadig benytte, uden et ja. Det er varm luft det hele.

Så, et klart nej herfra.

http://kanal-1.dk/tv-fra-en-anden-planet-jens-peter-bonde-retsforbeholdet-del-1/

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   21. nov 2015 Jeg hører bare "mere overvågning" når ja-sigerne argumenterer, så det er helt sikkert også et nej her fra.

• #4   21. nov 2015 Nej.

• #5   21. nov 2015 Klart nej selvom jeg ikke er EU modstander - ja så behøver altså ikke mere EU.

• #6   21. nov 2015 Nu er Jens Peter Bonde ikke ligefrem en neutral kilde til fakta. Tværtimod.

Korrekt, vi kan stadig fortsætte samarbejdet med Europol, så snart parallelaftalen til det er på plads. Det tager ca. 5 år. I den mellemliggende tid er vi stadig med i samarbejdet, dog med længere behandlingstider.

Stemmes der ja, påvirker det ikke vores asyl- og indvandrepolitik, da de stadig er under de 10 forbehold "ja" partierne vil holde fast på. Og det er jo et punkt mange frygter.

Bliver et ja herfra.

• #7   21. nov 2015 Hvordan kan ja-partierne love noget, på vegne af det næste hold politikere der bliver stemt ind?

At tro på at der ikke på et tidspunkt bliver valgt nogen ind, der ikke føler sig bundet at deres forgængeres løfter er hamrende naivt.

Historien viser at politikere ikke skal bindes af deres egne løfter, men af lovgivning de ikke kan ændre på.

• #8   21. nov 2015 Og jeg siger helt klart NEJ!

• #9   21. nov 2015 Det eneste der kunne få mig til at stemme ja i EU regi. Er hvis det var for at begrænse EU's indlydelse. De har virkelig fået vist med stor tydelighed hvor inkompetente de er under flygtningekrisen. Men det var jo ikke nogen overraskelse. Så kæmpe NEJ herfra også.

• #10   21. nov 2015 Nej tak til mere stat.

profilbillede
  • #11   21. nov 2015 "Rumænske dommere får direkte magt i Danmark.

Hvis Danmark bliver en del af EU's efterforskningskendelse, kan en dommer i eksempelvis Rumænien beslutte, at en dansk statsborger eller en herboende udlænding i Danmark skal ransages, aflyttes eller overvåges, fordi de rumænske myndigheder mistænker ham eller hende for at have overtrådt rumænsk lovgivning."

Held og lykke siger jeg bare.

http://arbejderen.dk/node/162598

• #12   21. nov 2015 Jeg hører lige et "rygte" om at 50% nej ikke er nok til et nej ? smiley
    Sådan er det f.eks. i afstemninger ang. ændringer i grundloven.
    Er der nogen der ved noget om dette ?

• #13   21. nov 2015 I virkeligheden, så er det allerede afgjort, hvilken side valget går til, vi skal bare tro vi har indflydelse... Jeg har ingen tillid til dette såkaldte " demokrati " men jeg stemmer alligevel, men jeg har svært ved at tro på det ændrer noget. Vi har intet at skulle have sagt, vi skal bare tro det.

• #14   21. nov 2015 Stemmer nej

• #15   21. nov 2015 Carsten.
    Når et forslag er vedtaget i folketinget, og skal bekræftes ved en folkeafstemning, så skal der være mindst 30 % af de stemmeberettigede, der stemmer nej, før forslaget falder.

Løkke siger at han vil respektere et almindeligt flertal af de afgivne stemmer, men lad os nu se.

• #16   21. nov 2015 Så er det fandme med at lette røven og komme hen og stemme NEJ ! smiley

• #17   21. nov 2015 Har stemt Nej

• #18   21. nov 2015 nej

• #19   21. nov 2015 nej

• #20   21. nov 2015

profilbillede
  • #21   21. nov 2015 Stemmer blankt.

Jeg ved ikke nok om emnet til at foretage mig et kvalificeret valg.

• #23   21. nov 2015 Blank er så tæt på en ja-stemme man kan komme, uden at sætte kryds ved "ja"..

Grundloven § 42 stk. 5

"Stk. 5.
    Ved folkeafstemningen stemmes for og imod lovforslaget. Til lovforslagets bortfald kræves, at et flertal af de i afstemningen deltagende folketingsvælgere, dog mindst 30 procent af samtlige stemmeberettigede, har stemt mod lovforslaget. "

• #24   21. nov 2015 Det blir et stort rungende nej tak!!!!

• #25   21. nov 2015 og et nej herfra.. hc

• #26   21. nov 2015 Neeeeeeej smiley

• #27   21. nov 2015 Steffen, Løkke har allerede sagt han vil respektere et nej, på trods af den lov som du henviser til.

Men jeg ville stemme blankt uanset hvad smiley

• #28   21. nov 2015 Har stemt NEJ.

• #30   21. nov 2015 100% Ja ...
    Vi må endelig ikke tro det er et spørgsmål om vi vil være med i EU.. i så fald ville jeg nok stemme Nej... Men som det er nu og i fremtiden er vi underlagt ALT ( også selv om vi bilder os noget andet ind pga. nogle latterlige forbehold) Hvis vi alligevel skal både rette ind og betale, mener jeg i den grad vi også skal sikre os en plads ved forhandlingsbordet..

Til nejsigerne.:

Vi har for længst sagt ja, og er fulgt med den fremmede... Nu sidder vi i fangekælderen og siger nej til indflydelse på hvad for tv kanaler vi skal se og hvad vi skal have at spise... Blot fordi vi ikke synes det er rart at være fanget...

• #31   21. nov 2015 Nikolai - det ved jeg.
    Læs # 15.

Men kan vi stole på det?

• #32   21. nov 2015 Stemmer modsat ungdomspartiernes anbefalinger, særligt konservativ ungdom smiley

• #33   21. nov 2015 #30 Brian, vi er enige langt hen ad vejen, men hvis man sidder uskyldigt i fangekælderen, behøver man jo ikke synes om det! Der var dengang i 90erne hvor danskerne stemte nej, hvad gjorde man så? Fuskede lidt med nogen forbehold, truede med bål og brand og så stemte vi ja! Der stoppede min velvilje for EU, jeg håber at det bliver et rungende NEJ, men så skal vi måske bare høre råbene igen, "skyd efter benene" hvis folk har glemt det! Det er nok det nærmeste vi endnu har oplevet af terrorisme heri landet!!

• #34   21. nov 2015 @Tom.
    Tror ikke nogen på borgen vil opfatte et rungende nej, som et rungende nej til EU ( hvilket det for de fleste jo er )
    Vi sidder i kælderen, og det er der INTET i verden der kan lave om på.. At blive ved med at være trossig og tøsesur over den beslutning har KUN negativ betydning for os.. Vi er nød til at komme videre og få det bedste ud af den situation vi befinder os i ( gælder jo alt i livet)

Hvis EU modstanden virkelig betyder så meget for den enkelte, så stem efter dette til folketingsvalget, meld jer ind i folkebevægelsen mod EU.... De forbehold vi pt stemmer om er kun skadelige for os...

Jeg vil personlig også nødig overvåges af Ungarn.. Men på den anden side vil jeg jo også gerne kunne overvåge MC tyvene og kvindehandlerne i Polen ...

Synes det er en skam realiteterne ikke er med i overvejelsen ja/nej, hos 90% af de stemmeberettiget

• #35   21. nov 2015 #34 Nu er/bliver jeg aldrig medlem af noget politisk parti, men derfor kan jeg vel godt interessere mig bare lidt for politik smiley Hvis ellers det bliver til noget, synes jeg vi skulle følge englændernes gode ide, med en afstemning om fortsat medlemskab af EU - som er noget helt andet end det EF vi sagde ja til i 1972!!

• #36   21. nov 2015 Kan kun bakke op om en ny afstemning om medlemskab af EU... Og kun appellerer til jer alle om at forstå det ikke er den afstemning der er forestående smiley

• #37   21. nov 2015 Ja

• #41   21. nov 2015 Et STORT RUNGENDE NEJ herfra ................. Jeg er total EU modstander, og kunne godt tænke mig en afstemning om vi skal være i EU eller ej.
    Mht d. 3 Dec så bruger ja sigerne argumentet om politisamarbejde som en skræmme model !! De håber at folk er så dumme at stemme ja fordi de skal tro på det..
    Den her afstemning handler jo kort og godt om vores EU liderlige politikere skal have mere magt eller ej , altså om du/jeg skal have mindre indflydelse på vores hverdag !! Mærkeligt at vi skal have en afstemning om vores retsforbehold .... eller er det ?? Nå nej vi stemte jo for retsforbehold engang for længe siden !! Gad nok vide om vi skulle stemme igen hvis det var faldet ud til deres fordel dengang ?? Nej nej
    Og jeg har den mening at vores politikere i dette land har problemer nok med at styre den magt de i forvejen har,, de behøver ikke mere magt smiley

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ.........................................................

• #42   21. nov 2015 Blev først stemmeberettiget i 2001, men har altid været modstander af EU.'
    Så kæmpe nej herfra. smiley

• #43   21. nov 2015 #40 enig, Norge sagde nej da vi sagde ja, og de klarer sig da fint! Så er der nok nogen der vil sige, de har jo olie! Ja, men vi har jo verdens klogeste mennesker, bare se på folketinget! Man kunne nævne: den lille Emil, hans gode ven kuglekongen, de hardcore radikale, øst/vest/syd/nord - og så noget mere, alt efter vindretningen, og så har vi (næsten) slet ikke nævnt alle de 2/3 generations levebrødspolitikere med kendte navne, og ikke ret meget andet! Men vi har fortjent dem, vi har selv valgt dem smiley

• #44   21. nov 2015 Ja, tak..

• #45   21. nov 2015 #41: Dengang vi stemte for retsforbeholdet, så tingene anderledes ud. Dengang var f.eks. politisamarbejdet et mellemstatsligt samarbejde. Det er rykket til at blive et overstatsligt samarbejde. Og jo, vi bliver stillet udenfor det direkte politisamarbejde. Vi har får stadig adgang til det, såfremt der stemmes nej, men det bliver ikke ligeså let tilgængeligt for vores vedkommende.
    Det kan det blive såfremt en parallelaftale falder på plads, men den aftale er ikke på plads d. 4. dec.

• #46   21. nov 2015 NEJ, tak..

• #47   21. nov 2015 Prøv at tælle sammen bare i denne tråd, hvor mange der stemmer nej til ophævelse af nogle forbehold . Fordi de vil ud af EU, og egentlig er fløjtende ligeglade med konsekvensen, efter devisen "står der EU på stemmesedlen så stemmer jeg nej"

Det er altså ikke et bevis på at dansken er en klog mand smiley

• #48   21. nov 2015 #47 Du burde sgu vide bedre smiley den gamle onkel Adolf ville også "samle" Europa, at han ikke kunne klare det, er jo lige meget i dag, vi har gjort det frivilligt smiley

• #49   21. nov 2015 Efter debatten i radioen i dag,- Ja.

• #50   21. nov 2015 Jeg vil tildels give dig ret Brian. Stemmer konsekvens nej til alt der giver andre ret til at bestemme mere over mig end nødvendigt !! Ja og særlig i tilfælde hvor det gælder EU. Jeg syntes som skrevet tidligere at vores politikere har rigelig at gøre med at styre den magt de har i forvejen !!!!!!! Og stemmer selvf også imod alt der har med EU at gøre bare for at vise min foragt for det system.
    Så kan du kalde mig dansken er ikke en klog mand, eller hvad du vil..
    Men mere EU bliver IKKE med min stemme

• #51   21. nov 2015 Hvad har de bildt dig ind Per ?
    Kom op til mig så drikker vi rødvin og så skal jeg gøre dig klogere !!

Kh en ikke klog dansker smiley Tak for sidst for øvrigt ser vi snart dig og modellen til en fredagsbar i klubben ?

• #52   21. nov 2015 #50: Så det eneste du ved om afstemningen er, at det handler om EU. Konsekvensen af de mulige udfald kender du ikke, ligesom du heller ikke ved hvilke 10 forhold i retsforbeholdet vi stadigvæk holder fast på.

• #53   21. nov 2015 Som sagt Tom.. Dette er IKKE et spørgsmål om vi skal samle EU eller ej, om vi skal være medlem eller ej. Du er også for kløgtig til at hoppe med på den vogn smiley

Man kan sagtens være EU modstander og stemme ja til disse dilemmaer. Det betyder jo ikke at vi bliver hverken mere elker mindre medlem...

Men skal sætte sig ind i spørgsmålet, vurderer med sig selv hvad ens holdning er til udfordringen, og stemme ud fra sin overbevisning..

• #54   21. nov 2015 50
    Kan egentlig godt lide dig Michael smiley
    Men lige her tager du et valg på det forkerte grundlag.. Og det er altså ikke kløgtigt....

Tror ikke på du er lige så irrationel i livets andre lignende faser smiley

Svare lidt til at fordi du absolut ikke bryder dig om den siddende regering, så stemmer du nej til alle deres forslag... Også hvis de vil give dig indflydelse i dit lokalområde eller sætte registreringsafgiften ned.... Du stemmer NEJ fordi du ikke kan lide dem som kom med et fornuftigt forslag.....
    Eller stemme nej til eks konens forslag om at du ikke længere skal betale børnepenge, kun fordi hun forlod dig med din kammerat.... Den møgso .... Vi siger Nej til hende uanset hvad hun foreslår... Faktisk uden at lytte eller læse... Bare NEJ smiley smiley smiley

Jeg er noget mere nuanceret.... Også efter et par flasker rødvin smiley smiley smiley

• #55   21. nov 2015 Jesper jeg kan det ikke udenad hvad o hvem osv Men har sat mig ind i det !!
    Det jeg læser og som jeg forstår mht denne afstemning, så handler det om hvorvidt vores kære politikere skal have lov til at " stemme " om ja eller nej til visse forbehold, i stedet for dig og mig !!! Da de forskellige forbehold blev lavet for at få dansken til at stemme Ja i tidernes morgen, da forlød det at vi skulle stemme om et forbehold hvis det skulle væk !! Altså: VI dig og mig !!!!
    Så ja det handler ikke så meget om hvilke forbehold der skal stemmes om men som jeg ser det hvem skal stemme om det i fremtiden !!!!
    Det her er det samme som når man lader en trunte flytte ind Så skal de sure underhylere pludselig ligge i snavsetøjskurven, bordet tørres af, højtalerene bliver forvist til værkstedet ( hvis man er heldig ) osv osv
    Og lad nu være med at påstå sådan er det ikke hos mig !!! DET ER DET smiley

• #56   21. nov 2015 Tak Brian Men som skrevet så handler den afstemning ( for mig ) ikke om de specifikke forbehold men om hvem der skal stemme om dem !!
    Enten så stemmer folket eller så overlader vi det til politikerne ?? det er som jeg tolker den afstem. d #

• #57   21. nov 2015 Gad vide hvad der ville ske, hvis vi lavede samme form for direkte demokrati som Sweitzts kører med? smiley

• #58   21. nov 2015 # 57 Kender det slet ikke Tom.

• #59   21. nov 2015 Problemet med denne afstemning er at det er hele pakken. Istedet for som kløgtige politikere i andre lande har forbeholdt sig for enkelte punkter. F.eks kan Irland og Storbrittanien springe på senere hvis de kan se tingene fungere. Hvorfor har vores lortepolitikere ikke sat sig det forbehold?
    Nå men som tingene er nu vil jeg ikke forbigås muligheden for at have lidt medbestemmelse. Men der er lang tid til valget, og jeg håber på en bedre saglig debat og konsekvenser end den jeg hørte på P4 i dag....... For det er som om politikerne ikke selv viste hvad det handlede om,- Ja-sigerne vandt...

• #60   21. nov 2015 Som det er nu sidder der en masse mennesker i et rum og beslutter en masse der har betydning for dk.... Men ingen af dem er danskere fordi vi har nogle latterlige forbehold ( som du åh så korrekt kommenterede . Kun var opfundet for at få dansken til at hoppe på limpinden) de giver ingen mening,, ikke dengang og slet ikke i dag....

EU er lidt lige som euro'en vi vil ikke have den. Fordi vi er bange for det kommer til at koste. Men glemmer at kronen er bundet ubrydeligt op på den så går euroen fallit så gør kronen også .....

Vi er underlagt alt der sker i EU... Reelt har vi ikke nogen mulighed for at vælge noget fra.. Ud over indflydelse... smiley

Folkeafstemninger om ting hr og fru Danmark ikke forstår, og ikke ønsker at sætte sig ind i. Er kun meningsløse udgifter for os alle.. Mange beslutninger er bedre taget af de politikere vi har valgt til føre vores sag.

• Sajmon ™

#61   21. nov 2015 De politikere vi har "valgt" til at føre vores sag, er jo netop enten løftebrydere eller også glemte de lige at fortælle hele sandheden under det såkaldte valg. (Det er det ikke i mine øjne).
    Så det er en helt anden sag de sidder og prøver at trumfe igennem, som det er sket så mange gange før.
    Hvis man er utilfreds med at en folkeafstemning koster for meget, så kan man passende følge den elektroniske tidsalder, og gøre det online - og dem der så ikke har den mulighed, må gøre det på lokale valgsteder.
    Afskaf 75% af vores "folkevalgte" nikkedukker og lad folket selv styre landet med hyppigere folkeafstemninger om mange flere af de ting som nikkedukkerne på nuværende tidspunkt sidder og beslutter, uden dem som deres tåbelige beslutninger får konsekvens, har en skid indflydelse på det.

Demokrati!!! BAH!

• #62   21. nov 2015 Det her kunne være starten på en revolution! Hvis et par af jer går i gang med at indfange politikere, og et par andre bygger en guillotine, så skal jeg nok være klar til at udløse den smiley smiley

• #63   21. nov 2015 Hæ hæ Sajmon .. Det kunne være sjovt at se hvordan 6 mil mennesker ville få hæklet et økonomisk velfunderet kludetæppe smiley

Den digitale afstemning bakker jeg 100% op..... Men tro mig. Danskerne vil have et forbehold for den slags når det indføres i EU ( vi er bange for at vi hackes af islam ) og når vi så har set det virker i landene omkring os, så prøver vi at ophæve forbeholdet... Men det kan vi ikke for der står "EU forbehold" på stemmesedlen og står der EU så stemmer Michael og Tom nej på autopilot da ALT EU er lort smiley smiley smiley

• #64   21. nov 2015 Elektronisk afstemning kommer ikke til at ske - man kan jo ikke garantere hemmelig afstemning.. Hvis man skal undgå snyd vil det jo kræve en registrering (f.eks. Login med Nem-ID) hvilket gør det muligt at registrere hvad man har stemt..

• Sajmon ™

#65   21. nov 2015 Og hvad så?

• #66   21. nov 2015 Det vil betyde at i nogen familier vil den ældste have 25 stemmer... I dag kan kone, børn osv jo stemme som de vil og bare fortælle de har gjort som de fik besked på...

• #67   21. nov 2015 Eller magthavere ville have nemmere ved at diskriminere og forfølge borgere, der "stemmer forkert"..

• Sajmon ™

#68   21. nov 2015 Det nemmeste i verden ville jo være at informationerne om hvem der har stemt hvad, ikke blev videregivet når først det er registreret at de har stemt.

• #69   21. nov 2015 Ja, ligesom hvis ATK bilerne slettede oplysninger om, hvilke nummerplader der var blevet registreret ved forbikørsel - men det sker jo ikke.. Så kan man registrere borgerne, så gør man det jo (åbenbart)..

• Sajmon ™

#70   21. nov 2015 Så din pointe er at det komplet tåbelige system vi har nu, bare er fjong dingdong og intet skal ændres?

Eller...?

• #71   21. nov 2015 #63 Der faldt du altså lige lidt i agtelse, du må selv finde ud af at rejse dig smiley Jeg vil meget gerne stemme FOR noget jeg kan se fornuften i, omvendt har jeg det lidt stramt hvis dem jeg ikke lige er enig med bare trækker "i mod alt "kortet, det er lidt for simpelt smiley Der MÅ være bedre argumenter, eller???

• #72   21. nov 2015 @ Tom

Brug 1/2 time her. http://3december.dk
    Hvis du derefter fortæller at du allerede havde 100% styr på hvad det går ud på. Hvordan fremtiden ved et "ja" vil se ud.. Og du fortsat mener at vi er bedre stillet ved at sige nej. Og fortsætte livet i EU udenfor europol...

Så bøjer jeg mig i støvet og kommer med en uforbeholden undskyldning smiley

• #73   21. nov 2015 Hvis jeg syntes vores politikere i dette land gjorde deres arb. bare til et 6 tal, så ville jeg da gerne overveje at stemme ja. Kan sagtens følge Brian + nogle få andre i deres argumenter om indflydelse i noget som vi desværre er blevet fedtet ind i . Men jeg mener ikke de gør deres arb. godt nok i forvejen.
    Ydermere så sidder langt de fleste i folketinget bare og pønser på en chance for at få en taburet i EU..
    Jeg mener vi skal tage en afstemning om vi skal være med i EU med alt hvad det indebærer eller ikke skal være med, selvf også med alt hvad det gør !!
    Og ja vi kan ikke klare os, de vil ikke handle med os, vi ender sikkert som et U-land osv osv bål o brand.............................................. Gør vi ??????

• #74   21. nov 2015 Brian jeg brugte ca 5 sek. på den side !! Jeg ville gerne vide hvem der stod bag den side.... scrollede ned i bunden !! Udgivet af justitsministeriet !!!!!!!!!!

Hmmm.. smiley

• Sajmon ™

#75   21. nov 2015 Hahahahaha. smiley

Det er godt med noget propaganda på sådan en lun lørdag aften. smiley

• #76   21. nov 2015 #74 Spot on!! Vi skal da nødigt gøre dem arbejdsløse, og jo mere bureaukrati, jo flere fedtede fingere skal de jo bruge smiley Brian, vi vil stadig være med, som vi er i dag, hvis du nu brugte lidt tid på at sætte dig ind i det smiley Der er vel ingen der tror at DK ellers bliver oversvømmet af organiserede kriminelle fra Andeby og omegn, som f,eks Bjørnebanden?? smiley smiley

• #77   21. nov 2015 #73
    Om justitsministeriet publicerer fakta eller nogle andre gør har ingen betydning..

Er som sagt 100% enig i at vi burde have en afstemning om et fortsat medlemskab .... Det får vi bare ikke af at stemme nej....

Folk må stemme det de vil, jeg accepterer fuldt ud uenighed. Men i dette tilfælde er vi garanteret ikke ret uenige ... Vi har kneppet tøsen, hun har født ungen.. Nu skal vi gøre det der er bedst for vores barn smiley

• #78   21. nov 2015 @Tom
    Vi fortsætter jo netop ikke som idag.. Betingelserne for Europol ændres i 2016. Og så står vi udenfor.

Jeg synes også at vi skyder os selv i foden ved ikke at have indflydelse på de regler vi er underlagt....
    Det er eksempelvis ikke sjældent ord som "forbandede tyvesvin" florere her på galleri... Jeg synes ikke Danmark skal være det lalleglade land man tager hen og begår kriminalitet i .....

• #79   21. nov 2015 Nej fra mig. Som udgangspunkt er jeg ikke imod samarbejdet med EU, men jeg bryder mig ikke om tanken om at en fremmed regering kan gøre krav på at få mig udleveret og dømt i deres land af deres love.
    Ikke at jeg har noget jeg er bange for at blive taget for. Jeg har fået 1 bøde for at køre uden hjelm(fordi jeg havde glemt hjelmen på skolen, mit nøglekort af ukendte årsager ikke virkede og jeg ikke gad gå hjem) og det er hele omfanget af mit kriminelle liv. Men af principielle årsager ønsker jeg ikke at andre lande kan blande sig i det danske politi's arbejde inden for de danske grænser.

• #80   21. nov 2015 JA JA har da kneppet tøsen !! Der har jeg taget mit ansvar Brian ... Men jeg havde selv medindflydelse på hvad skole, sfo, efterskole mv. han skulle gå i. Prøvede da også med gode råd mht uddannelse og andet !!
    Jeg lod ikke andre tage mine valg for mig

• Sajmon ™

#81   21. nov 2015 #78 - Så opklaringsprocenten på tyverier stiger pludselig ved at opretholde politisamarbejdet på tværs af grænserne?

Seriøst? Fuck det - så fik du lige mit ja med i bunken... (not)

Lige nu er opklaringsprocenten ca 0 - ca samme antal sager som overhovedet bliver åbnet og efterforsket, af de politister som i stedet har travlt med at pålægge befolkningen ligegyldige ekstraskatter for ligegyldige færdselsforseelser, for at kunne betale for ministerpension og dyre vine til dyre middage.
    Den elendige ledelsesstil som politiet er underlagt, ændres jo ikke fordi der er flere muligheder for at samarbejde på tværs af grænserne.

• #82   21. nov 2015 Uden tvivl et NEJ!

...ryster på hovedet af de skræmme/propaganda plakater nogle af ja-partierne har hængt op.

Alene deres argumenter med at det vil blive sværere at fange pædofile/børneporno, er den værste gang mundævl. LANGT størstedelen af alle de sager køre igennem interpol og ikke europol... Man spiller bare på folks gode samvittighed. Desuden vil vi SAGTENS kunne fortsætte i europol samarbejdet, det er bare ikke en ordning som har været prøvet før.

Politikerne skal ikke have muligheden for udenvidere at ændre på lovgivninger, som ellers ville kræve en folkeafstemning. Det er meget muligt at de "lover" at vi nok skal stemme og evt. andre ændringer... Men det skal fandme ikke love en afstemning, de skal tvinges til en afstemning.

• #83   21. nov 2015 #80
    Andre tager dit valg nu.. Pga nogle forbehold smiley

Tror man skal tro på noget tungere end julemanden for at tro vi får det lettere mod international kriminalitet udenfor Europol ....

• Sajmon ™

#84   21. nov 2015 Opklaringen af international kriminalitet starter med at der sker noget efterforskning. Det sker ikke i det her lorteland - og så dur resten af flowchartet lissom ikke rigtigt til en skid.

Start med at løse DET problem - så kan vi bekymre os om samarbejdet bagefter.

Nåe ja.. Du skal ikke forvente at jeg holder vejret mens jeg venter. smiley

• #85   21. nov 2015 Nu bliver et nej-valg så heller ikke = ingen europol. Vi vel som sagt stadig kunne fortsætte i europol samarbejdet, bare under en anden (dog ikke tidligere afprøvet) ordning end nu.

For mig handler valget nu heller ikke om europol, men om hvorvidt den siddende (... Og kommende) regering kan vælge og vrage imellem retsforbeholdene som de vil.

• Sajmon ™

#86   21. nov 2015 Vorherre bevares - den flok idioter skal da ikke have så meget magt.

• #87   21. nov 2015 # 85 Præcis Milling også min holdning... politikerne har rigeligt at se til

• #88   22. nov 2015 Mit store idol indenfor politik: Anders Samuelsen anbefalder et nej, så derfor bliver det et klart nej. Efter at have set diverse film, er jeg chokeret over nogen overhovedet ville stemme ja, tænk på lakrids piberne!

• #89   22. nov 2015 Jeg vakler lidt og syntes stadig jeg mangler at læse lidt mere op på det!

• #90   22. nov 2015 #85: Korrekt, vi har stadig mulighed for at fortsætte europol samarbejdet, under forudsætning af, at der forhandles en parallelaftale på plads. En sådan tager min 5 år.
    I den mellemliggende tid er vi udenfor.

• #91   22. nov 2015 Med MotoGP briller:

Det er vedtaget af FIM/Dorna, at alle teams skal bruge den samme ECU, med det samme software - slut prut!
    Nu kan vi, som team, stemme om, hvorvidt vi vil være med til at bestemme hvilke sensorer og hvilke værdier ECU'en kan understøtte (ja), eller om vi hellere vil stå udenfor, og bare tage hvad der kommer (nej)..

Hvori består dilemmaet? At stemme nej, fordi man er tøsesur over at skulle bruge den samme ECU som de andre, er da fjollet..

• #92   22. nov 2015 Jo det er fint... smiley
    Men jeg vil hellere køre med Karburatorer og platin-tænding, for det kan jeg selv rode med, uden at spørge om lov først, og der kommer ikke lige pludselig en eller anden hardware/software-fejl som fucker det hele op.... smiley

• #93   22. nov 2015 Det er muligt du vil det Fister... Men det hverken kan eller må du.. Du er underlagt EU lov.. Men har ingen medbestemmelse.
    Lidt ligesom 60 % af de danske ægteskaber smiley

• #94   22. nov 2015 Og det er lige der det går galt.... Jeg vil ha' medbestemmelse... smiley

PS. Der findes 2 slags mænd... Dem der er "under tøflen" - Og dem der ikke tør indrømme det smiley

• #95   22. nov 2015 Smukt beskrevet Fister smiley

JA er os der indrømmer vi er inder tøflen, men gerne vil være med til at bestemme hvor ferien går hen og hvilken bil vi skal ha...

NEJ er dem som tror de derved får fuld indflydelse..... Mens de venter køre de på yoga ferie på Mors i en pink Fiat 500 smiley smiley smiley og giver konen ret i at der ikke er nogen grund til at bruge over 7000,- på en MC så længe børnene er små smiley

• #96   22. nov 2015

JA er os der indrømmer vi er inder tøflen, men gerne vil være med til at bestemme hvor ferien går hen og hvilken bil vi skal ha...

NEJ er dem der kommer og knepper konen, når manden er sendt på arbejde! smiley smiley

• #97   22. nov 2015 Du tror jeg er på arbejde Tom... Men det ved din kone ikke passer smiley
    Skal vi ikke bare droppe hemlighedskræmmeriet og starte en swingerklub ?? smiley

• #98   22. nov 2015 Yoga-ferie på Mors.... smiley LOL ! Det har jeg sgu aldrig været tvunget til... smiley

Men måske interessant hvis man ka' komme med på holdet for de 15-25 årige kvinder... ?? smiley

http://www.dagens.dk/billedgallerier/k%C3%A6re-sexglade-mand-derfor-skal-du-lade-din-k%C3%A6reste-dyrke-yoga

profilbillede
  • #99   22. nov 2015 Nå.... Hvis i er færdige med at rykke i dyret, så må vi tilbage til virkeligheden smiley

Det var EU-afstemningen vi snakkede om... smiley

• #100   22. nov 2015 Nej for fanden, vi vil høre noget mere om Brians swingerklub smiley

• #101   22. nov 2015 Hvis du kan lide flere flygtninge, Genmodificeret mad og slappere fødevaresikkerhed ville jeg stemme ja

så jeg stemmer nej smiley

• #102   22. nov 2015 @TheMan
    Rigtig godt eksempel på dansk uvidenhed.....

• #103   22. nov 2015 @TheMan: Bortset fra, at flygtninge/indvandre politikken ikke har noget med den afstemning at gøre

• #106   22. nov 2015 Nej nej John De er ikke fulde af løgn !! Det bliver bedre tider og det bliver guld og grønne skove... I hvert fald for dem selv smiley
    Vores politikere elsker EU og arbejder hver især benhårdt på at krige sig selv en taburet dernede. Derud over så er det meget bekvemt for dem at kunne bruge argumentet : at de bare retter sig efter EU regler, når de trumfer noget igennem som de godt ved er upopulært i befolkningen.
    Så er det jo nemt for dem at " vaske hænder "

• #107   22. nov 2015 Nej tak. Vi stemmer reelt om folketinget kan vælge for os i EU spørgsmål uden at sende beslutningerne til folkeafstemning.

• #109   22. nov 2015 Nej tak.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #110   22. nov 2015 Nej til at afgive al lovgivningsmagt til EU-embedsmænd. Vi bliver aldrig spurgt mere hvis vi stemmer ja.

• #111   22. nov 2015 #110 Du vel klar over, at du er ca. 100 år for sent ude, det næste bliver vel at du vil give kvinder stemmeret, eller noget lignende vanvittigt? smiley

• #112   22. nov 2015 Især den her bryder jeg mig ikke om:

"EU-eksperter: Danskere kan overvåges for lovlige ytringer og handlinger efter ordre fra udenlandske myndigheder."

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8198183/EU-eksperter-Danskere-kan-overv%C3%A5ges-for-lovlige-ytringer-og-handlinger/

Så derfor: NEJ

• #113   22. nov 2015 Stem nej ,er ja er ikke en mulighed

• #114   22. nov 2015 # 107 Præcis hvad det handler om når jeg krydser ............ NEJ

• #115   22. nov 2015 Der er sg'u ikke noget at sige til, at borgerne meget sjældent bliver spurgt om deres mening, når de ikke engang vil forholde sig til det de bliver spurgt om, men bruger stemmesedlen til at "lære EU-liderlige politikere en lektie"..

Det kan godt være at vi synes at "borgen" er en børnehave, men hvad må de ikke synes om os?

• Sajmon ™

#116   22. nov 2015 https://www.facebook.com/enhedslisten/videos/10153570438116023

Så endnu en gang - kom med nogle gode argumenter for at sige ja. Indtil videre har i brugt mest tid på at fortælle os andre hvor dumme vi er når vi ved inderst inde at vi ikke ønsker at give al magten til dem, som gentagne gange har vist at de ikke kan styre den.

Lad være med at fortælle hvorfor man IKKE skal stemme nej, men hvorfor man skal stemme ja.

• #117   22. nov 2015 Simon de må tænke hvad de vil .... De behøver bare ikke stemme for mig hvis jeg selv har muigheden

• #118   22. nov 2015 Man skal stemme ja hvis man ønsker at vores politikere får indflydelse på de regler som vi skal leve efter, og hvis vi ønsker at fortsætte i Europol som vi gør i dag..

Mistillid til vores politikere, er ikke et valid svar på hvorfor vi overlader beslutningerne til politikere i de andre EU lande..medmindre man har mere tiltro til dem selvfølgelig.

• #119   22. nov 2015 Hell No!!!!

• #120   22. nov 2015 Ha ha lad os nu bare få overstået d 3. dec, så samler vi tråden op om et år og ser hvordan det går ............. smiley

• #121   22. nov 2015 #118 Brian, nu anså jeg dig lige for at være en fornuftig fyr, og så brækker du det her op
    "Man skal stemme ja hvis man ønsker at vores politikere får indflydelse på de regler som vi skal leve efter, og hvis vi ønsker at fortsætte i Europol som vi gør i dag.. "
    Jeg ville gerne have politikere, i folketinget, der bestemte reglerne vi skal leve efter! Jeg er knapt så begejstret, når det er græske bjergbønder der sidder i et andet land (eller rettere to, der er jo noget med et "flyttecirkus") der bestemmer de regler!

• #122   22. nov 2015 EU får jo Berlusconi til at fremstå som en ærlig mand.

Det bliver et nej herfra. Faktisk vil jeg gerne stemme nej to gange.

• #123   22. nov 2015 @tom
    At det er græske bønder der har medbestemmelse er jo sådan det er idag.... Vi kan bestemme om vi også skal have et besyv med smiley
    Vi lever ikke udenfor EU ( selv om mange tror det ) smiley

• #124   22. nov 2015 #123
    Du får det til at lyde som om at det eneste vi skal stemme om, er hvorvidt vi får medbestemmelse på nogle regler vi alligevel skal følge.. Det er ikke sandt!
    Vi er ikke med i EU´s fælles retspolitik nu, og har ingen indflydelse på den heller. Det betyder også at vi ikke skal rette os efter den..
    Og det er sådan det vil fortsætte med at være hvis vi stemmer nej.
    Det er altså ikke sådan at hvis ikke vi stemmer ja, så får vi ingen indflydelse på retspolitikken, men at vi pludselig skal følge den!
    Der er noget du har misforstået tror jeg.. smiley

• #125   22. nov 2015 Nej buggi jeg har helt styr på det smiley
    Vi skal nu ikke rette os efter EU i de retspolitiske områder hvor vi har forbehold.. Det betyder desværre ikke at der ikke er mange steder hvor det har indflydelse på hverken vores liv eller indenrigspolitik...
    Vi giver jo heller ikke los iflg denne afstemning. Vi indfører en tilvalgs ordning på de 22 punkter vores politi og efterretningstjeneste ønsker indflydelse.
    Europol risikere vi at stå HELT udenfor ...

• #126   23. nov 2015 Satser på at Englænderne får stemt sig ud af EU... Og håber så på efterfølgende at der er nogle danske politikere, der også får åbnet øjnene en smule... Vi har trods alt altid haft et godt øje til øgruppen i atlanten.

Grundideen om EU var god nok... Men vi er kommet aaaaaaaaaaaalt for langt fra den oprindelige tanke.

• #127   23. nov 2015 Jeg stemmer ja, og det gør mig lidt ked af det at høre de argumenter der er blevet ført frem I denne tråd. Jeg respekterer folk stemmer nej, hvis argumentationen er på plads.
    Så godt gået til Brian for at komme med nogle link.

• #128   23. nov 2015 Du stemmer ja, og er lidt ked af de argumenter, der er kommet fra nej-siden? Dén lader vi lige stå lidt...

• Sajmon ™

#129   23. nov 2015 #127 - Så du vil altså give vores såkaldte "folkevalgte" al magten til tid og evighed, så de kan give den videre til EU til tid og evighed?

Wow.... Det grænser jo næsten til religion. Komplet tåbeligt.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #130   23. nov 2015 Jeg tror Nicolai er ked af, at 90 % af brugerne på MC-galleri bevidst vælger ikke at sætte sig ind i, hvad de stemmer om (og ovenikøbet er lidt stolte af det), men i stedet råber floskler ud over det hele.

Sådan har jeg det også.

Brian er den eneste i den her tråd, der har forstået, hvordan den folkeafstemning hænger sammen, men han får ikke en ben til jorden, fordi folk holder sig for ørerne.

Det er sgu da deprimerende.

Hvis der var nogen gode argumenter fra nej-sigerne, men det er der jo ikke. Jeg læser i hvert fald kun to dårlige af slagsen: (1) man kan ikke stole på staten eller vores politikere, og (2) man kan ikke stole på EU.

Jeg er ikke indædt fan af EU, men jeg er fan af, at folk tænker sig om.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#132   23. nov 2015 Hatten af for, at du skriver det så klart. Jeg er helt uenig, men det har vi jo lov til begge to.

Hvad var det, salig Churchill skrev: "The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."

• #133   23. nov 2015 Det er jo ret "belejligt" at ÎSIS har hærget rundt i EU, lige på et tidspunkt hvor det forkromede EU styre er falmet. Hvis man ikke viste bedre ville man jo nærmest tro det var bestilt arbejde !
    Så kan en masse skynde sig at stemme JA, i frygten for at blive skudt.
    Der sidder nok en masse flinke mennesker i EU styret, som har liiige de rigtige formuleringer kar hvorfor man skal sige JA .. Men stadig tror jeg vi får et sundere (og i fremtiden revideret EU ) vi kan bruge til noget ved at stemme NEJ.

• #134   23. nov 2015 #133: Øhhhhh. Nej for det vi skal stemme om, har ingen påvirkning på vores flygtninge/indvandre politik.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#136   23. nov 2015 John P.

Den tale, du citerer fra, handlede netop om, at en "os og dem"-mentalitet er en risiko lige nu, hvor flygtninge står i kø for at komme ind i Europa. Hun mindede om, at den mentalitet ikke er særlig smart, fordi det primært er uskyldige mennesker, der bliver udpeget som syndebukke.

Det er muligt, at det er en ultraeuropæer, der holdt den tale, og at den er ude af trit med befolkningen, men i mine øjne har hun fuldstændig ret.

Men nej, den har ingenting med afstemningen at gøre.

• #137   23. nov 2015 Afstemningen vedrører, i min simple optik, afgivelse af (mere) suverænitet. Så #135 er ikke helt galt på den. Der har været, og er stadig, stærke kræfter der arbejder for at Tyrkiet skal optages i EU. Og for et par år siden kom en fremtrædende tyrkisk politiker, med den (ærlige/uheldige?) udtalelse, at hovedformålet for tyrkerne, var at indføre islam! Så stem i bare ja, om få år er Tyrkiet med, så må vi se hvordan det går smiley

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#138   23. nov 2015 Altså Brian har i virkeligheden skrevet alt det, man kan skrive om afstemningen. Folk burde selvfølgelig undersøge, hvad det egentlig er, der skal stemmes om, i stedet for at opfinde deres egen afstemning inde i hovedet.

Tom - hvordan ville du have det, hvis jeg kørte i den forkerte side af vejen, fordi færdselsreglerne - i min simple optik - handler om afgivelse af min personlige suverænitet, og det vil jeg ikke acceptere. Det lyder dumt, ikke?

Stem nej til færdselsreglerne den 3. december 2015, siger jeg bare!

• #139   23. nov 2015 #138 Jeg gider ikke spilde min tid på at diskutere med en der bare VIL have det sidste ord, og diskuterer udelukkende fordi det åbenbart giver en halvstiveret, og ja, jeg mener dig!! Jeg har forståelse for dem der stemmer ja, og deres grunde til at gøre det, du er mere interesseret i at svine og nedgøre dem der ikke tænker som du selv gør! At det så nok ikke er mange, er kun godt!

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#140   23. nov 2015 Tom, stop dig selv. Gå efter bolden, ikke?

Du har jo ret i dit indlæg - afstemningen handler om suverænitetsafgivelse - min pointe var egentlig bare, at det ikke nødvendigvis er en dårlig ting. Det må man vurdere konkret.

Hvis du ikke kan lide den sarkastiske tone, så beklager jeg - jeg var ikke klar over, at der var så fintfølende typer på MC-galleriet. Især ikke dig, der normalt ikke holder dig tilbage.

• #141   23. nov 2015 #140 Det er sgu nok det fornuftigste du endnu har skrevet her, så jeg vil gøre som du forlanger, stoppe her smiley Og det ud fra en konkret vurdering, du vinder - jeg får ret - alle glade! smiley

• #142   23. nov 2015 NEJ HERFRA!

• #144   23. nov 2015 Her er meget grundig analyse af hvad det betyder for os at vi fjerner retsforbeholdet..
    Absolut interessant læsning (omend det er lidt langt).

http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2941310/vores-retssikkerhed-er-paa-spil-3-december/

Det forankrer blot mit NEJ endnu dybere....

• #145   23. nov 2015 @Buggi
    Nu er du så dybt nede i Enhedslistens skræmme kuffert at klarsyn er en gætteleg smiley

• #146   23. nov 2015 @Brian
    Hvis du kendte mig bedre ville du vide at jeg er så langt fra enhedslisten man næsten kan komme i min generelle overbevisning, men lige præcis når det kommer til borgernes rettigheder, så er EL sammen med LA, nok de eneste der rent faktisk taler lige ud af posen. De har hver deres grunde, men ikke desto mindre er de begge gode til at få fakta på bordet.
    Og troværdighed synes jeg nu ikke generelt er det problem EL kæmper mest med, omend jeg er meget uenig i størstedelen af deres politik.

Intet af det Pernille Skipper skriver i sin Kronik er faktuelt forkert. Der er enkelte gætterier, det erkender jeg, men selv hvis du tager alle spekulationer og gætterier væk, så er de perspektiver som et JA giver, ganske skræmmende, og vil være et kæmpe skridt baglæns for Danmark og de værdier danskerne er vant til og har kæmpet for at opnå..

• #147   23. nov 2015 smiley hvis jeg skal lære dig bedre at kende Buggi, så lad da vær med at køre fra mig hele tiden smiley

Imo har udviklingen af verden og mennesket generelt, ændret de værdier vi har kæmpet for. Vi er i en evig evolution, som ikke kan standses. Selvom alt var bedre i gamle dage smiley

• #148   23. nov 2015 En ting er sikkert. Brian S og jeg stemmer NEJ for det siger LA

• #149   23. nov 2015 Jow jow Brian, men det her er netop ikke fremskridt, det er tilbageskridt smiley

Jeg var ikke klar over at jeg havde kørt fra dig? Hvornår har vi været ude og køre sammen? smiley smiley

• #150   23. nov 2015 # 127 Nikolai # 130 Esbern Snarre Syntes det er fint at i sammen med Brian stemmer ja ?? Og er også enig i at Brian er kommet med gode argumenter for hans valg, men er ikke helt enig i at der ikke er kommet gode fra nej sigerne.
    Tror bare ikke de er forstået !!
    Hvis det ene og alene var et spørgsmål om de 22 forbehold kunne jeg da sagtens stemme ja !! De fleste fornuftige vil da gerne arb sammen om bla. politi samarb. MEN MEN
    Ja jeg er indædt EU modstander præcis derfor lægger jeg mærke til en ting !!
    Når i sætter X ved et ja så har i også sagt ja til " tilvalgsordningen " som lægger fremtidige afstemninger op til folketinget at stemme om ( og kun folketinget )
    ikke dig og mig !! Og jo lille Lars og de andre står og lover at det ikke vil gælde bla intigrations politikken ?? Men tilvalgsordningen gælder regeringens ret til at droppe andre forbehold og hvem ved hvem der danner regering fremover !! Mener de alle har lovet noget de ikke har holdt ?? Eller husker jeg forkert ? " de har lovet "
    Det er en blanco check !! Jeg giver en øl den dag vi får en afstemning om det !
    Omvendt så sender i en tier til mig den dag vi ikke har flere forbehold smiley

• #151   23. nov 2015 Jeg mener helt sikker, at vi Danskere bedst ved hva' der er godt for Danmark.
    Det skal en blandet flok af nord, syd , øst, vest og central-europæere fandme ikke bestemme for os... smiley

Det er DANSKERE der skal bestemme i Danmark !
    Vi må og skal ikke afgive mere suverænitet til EU... !!!

Derfor skal det bare blive et nej den 3. December...

• #152   23. nov 2015 Kære "Nej-sigere".... HUSK !!

At der selvfølgelig skal der være flere nej-stemmer end Ja-stemmer samtidig med at minimum 30 % af alle stemmeberettigede stemmer nej...
    Derfor skal der ( for et EU-valg ) være en usædvanlig høj valg-procent, før det kan lade sig gøre... Nok op omkring 61 %

Ved Europa-Parlamentsvalget i 2014 var valgdeltagelsen i danmark desværre "kun" 56,40 % ?
    Jeg håber at "dansken" har fattet alvoren og letter røven i et noget større antal denne gang...

• #153   23. nov 2015 smiley

• #154   24. nov 2015 Lökke har sagt han respektere et nej, selv om de 30% ikke er naaet.

Det er allerede naevnt flere gange i traaden.

• #155   24. nov 2015 Stoler ikke på lille Lars... smiley

• #156   24. nov 2015 Stem i bare ja.... Det sker der nok ikke noget ved. smiley

profilbillede
  • #158   25. nov 2015 hans henrik har været så sød mod mig i hele min mcg uddannelse herinde, derfor stemmer jeg også nej!

• #160   25. nov 2015 #159 Det lyder sgu godt, men hvad kommer du i den lakridspibe? smiley smiley

• #162   25. nov 2015 #161 Hvis det er den slags at JA sigerne ryger i deres lakridspiber, giver det jo pludselig mening smiley

• #163   25. nov 2015 Ha ha ... så lige lille Lars i nyhederne, han blev konfronteret af to piger på 21 og 22 år. De spurgte til hvorfor der næsten kun var focus på europol i debatten, de syntes der manglede lidt om bla tilvalgsordningen !!!!!!!!!!!!!!
    Der fik han sq et los i løg posen !!

• #164   25. nov 2015 Et stk. Nej herfra. Husker alt for godt hvordan skærsilden ventede på dem der stemte nej til Euroen (Ifølge ja fløjen) - historien taler vist for sig selv.

• #165   26. nov 2015

profilbillede
  • #166   26. nov 2015 Det er sgu et smukt skema, det der... smiley

Udbred det endelig til "folket" smiley

• #168   27. nov 2015 @john P

Hvad så hvis det er en Rumæner på tyvetogt der pløjer DIN datter ned, på villavejen hvor DU bor.....

Synes du så heller ikke det kunne være "lidt" smart at få ham udleveret til rettergang i Danmark ??

• #170   27. nov 2015 Det kunne jo være at hans forbrydelse ikke var strafbar i hjemlandet... Der har man lært børn ikke at cykle hvor tyve køre stærkt.......

Alting gælder begge veje.. Jeg ser ikke noget problem i at man straffes i det land man begår en forbrydelse. Sådan er det jo allerede hvis man fanges på fersk gerning....

• #172   27. nov 2015 #168 Nu ser du vist spøgelser Brian, en Rumæner på tyvetogt?? Det har vi da ALDRIG hørt om smiley

• #173   27. nov 2015 Du har ret Tom... Der stak fantasien vist af smiley

• #174   27. nov 2015 Sådan kan det jo gå, alle eventyr begynder jo med, der var engang, en ærlig hårdtarbejdende rumæner smiley smiley

• #175   27. nov 2015 Gu fanden vil vi ikke have dem i DK brian.. det koster millioner af skattekroner at ha dem i fængsel, husk mange af dem bare kommer herop for at komme i fængsel, det er det rene hotel.

• #176   27. nov 2015 At de skal udleveres til retsforfølgelse, er ikke ens betydende med, at straffen skal udføres i det land hvor dommen er afsagt.
    Så vi kan sagtens få udleveret en rumæner til retsforfølgelse herhjemme, men som så skal afsone i sit hjemland. Og omvendt.
    Derfor er billedet blot endnu en usand skræmmekampagne fra nejsigerne.

• #178   27. nov 2015 Det bliver et klart og rungende JA herfra...

• #179   27. nov 2015 LANDSFORRÆDER!

• #180   27. nov 2015 Så så så, drenge.... Det er et frit land vi lever i - ENDNU ! smiley

• #181   27. nov 2015 Elias er Go nok... Han bliver såmænd også voksen en dag ( om han vil eller ej ) smiley smiley smiley

• #182   27. nov 2015 Modenhed kan ramme selv den bedste... smiley

• #183   27. nov 2015 #182 Se det var jo nyttig info, jeg går straks i gang med at bygge et fort, sådan noget vil jeg sgu da ikke rammes af!! Vrælll smiley smiley

• #184   28. nov 2015 Tom, jeg har selv holdt det på afstand ved hjælp af Disney Junior, jeg måtte dog få to børn for at holde mit dække vandtæt smiley

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#185   28. nov 2015 Jeg stemmer Nej

profilbillede
  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

• #187   28. nov 2015 Folkeafstemningen d. 3 handler kort og godt om at flytte magt på bla. retsområdet i tre retninger samtidig : FRA vælgerne til politikerne , fordi alle beføjelser overlades samlet og på forskud ... FRA folketinget til ministerierne , fordi den lovgivende myndighed flyttes til embedsmænd og ministre ... FRA den danske grundlov til EU , fordi unionens institutioner overtager lovgivende, udøvende og dømmende magt fra folketinget og danske myndigheder....

TÆNK OVER DET !!!!
    Hvis det bliver et ja på Torsdag er det en kollektiv kasteration af dansken !!

• #188   28. nov 2015 Og hvis det bliver et nej på torsdag er det dommedag for ALLE!!!

jeg kan også unødigt overdrive smiley

• #189   28. nov 2015 Så så Rene synk nu lige snottet, ikke pive !! Du bliver selvf ikke kastereret sådan rigtig , det vil bare føles sådan !! smiley

• #190   28. nov 2015 Jeg vil bare opfordre alle til at stemme.
    Og hvis ikke man kan gennemskue de forskellige skræmmekampanger og bliver endnu mere forvirret af de mere eller mindre sande tosserier på sociale medier, så er det nok klogest at følge de politikkere man ellers stemmer på

• #191   28. nov 2015 Dommedagen kommer heller ikke, sådan...rigtigt....man bliver bare snottet smiley

• #192   28. nov 2015 GGG Rene.... smiley

• #194   2. dec 2015 Hvis du har tænkt dig at stemme ja i morgen, fordi du synes at Danmark skal være med i Europol, er her lidt fakta:
    18 lande, der slet ikke er med i EU, har aftaler med Europol.
    Det er INGEN eksempler på lande der ikke har fået en samarbejdsaftale om europol, hvis de har ønsket det.
    Er der virkelig nogen der har fantasi til at tro, at Danmark - som EU land - vil blive afvist, hvis vi beder om en aftale?
    At vi skulle blive smidt ud af europol, er et hult argument for at få indført alt det andet vi også stemmer om.
    Noget af det andet vi stemmer om, er at forpligte sig til en fælles retspolitik mellem lande med forskellig lovgivning.
    Hvordan kan det give mening, hvis det endelige mål ikke er at vi skal have ens love i hele EU?
    Hvis man f.eks. er impliceret i et trafikuheld i Rumænien, SKAL de danske myndigheder udlevere en dansker til retsforfølgelse i Rumænien, hvis en rumænsk dommer beder om det - så kan man jo afgøre med sig selv, om man har tillid til det rumænske retssystem.
    En del af aftalen med Tyrkiet om at bremse flygtningestrømmen, er at sætte turbo på processen, for at få Tyrkiet med i EU.
    Altså et land, hvor det er ulovligt at kritisere den fremherskende 'religion'.
    Så hvis man blogger om det vanvittige i at koranen foreskriver 100 piskeslag for sex mellem ugifte, kan man så være sikker på at man i fremtiden ikke kan forlanges udleveret til retsforfølgelse i Tyrkiet?
    I Malta kommer man også i problemer med et ungdomsflirt, hvis en 19-årig hygger sig med en 17-årig, for der er den seksuelle lavalder 18 år.
    Og hvis det bliver et 'nej', så kan vi være 100 % sikre på at vi kommer til at stemme om det igen på et tidspunkt, traditionen er jo at vore politikere ikke accepterer et nej, - for hvis de gjorde det, ville vi ikke skulle stemme om dette igen i morgen.
    Så herfra bliver det 'nej', vi får en ny chance til at sige 'ja', hvis det skulle vise sig at være en fejl.
    Men hvis et 'ja' skulle vise sig at være en fejl, så fanger bordet.
    Vi har ingen grund til at tro at vi kan have tillid til at EU kan klare dens slags opgaver.
    F.eks. står der udtrykkeligt i Schengen-aftalen, at den ikke skal implementeres, før EU har sikret de ydre grænser effektivt.
    Hvordan gik det lige med det?

• #196   2. dec 2015 det bkiver uden tvivl et nej.. ALLE STEDER på nettet har nej et stort flertal. den megafon måling må være lavet af idioter

• #197   2. dec 2015 www.bt.dk/politik/ellemann-giver-nej-siden-en-opsang-er-folk-blevet-bindegale
    Han kan endnu den gamle

• #198   2. dec 2015 Det bliver et nej tak.
    1. Stoler ikke på politikere
    2. Hvis ikke vi kan samarbejde uden et ja så viser det kun hvor inkompetente de andre lande og vi er og så skal vi selvfølgelig ikke være en del af det.
    3. Hvis 5 firmaer skal arbejde sammen om en opgave behøves de ikke slå sig sammen til et firma. Hvorfor skal vi så mere ind i EU
    4. Folk siger man må tage det sure med det søde. Hvorfor skal vi ikke sige nej til tiltag der kan svække vores lands værdier? En værd bussines man ville altid tænke på egne interesser og sådab skal det også fungere med vores land.

Så stort nej tak her fra og fremover.

Bryder mig i øvrigt ikke om valgkampen der intet supstans har haft ud over at et nej gør en til pædofil og Politiet er magtesløse uden et ja. ( politiet er uduelige uanset udfaldet. Og jeg er ikke mere pædofil i morgen efter mit kryds i morgen end jeg er i dag.)

• #199   2. dec 2015 Hvis nu "man" fortalte lidt mere om hvad vi stemmer om, men det eneste vi hører om er europol, altså politisamarbejde, hvad med de andre 20+ emner der er på spil? Det virker lidt som om at man råber "ulven kommer" - bare for at få os til at se bort fra resten! Desværre gider de færreste sætte sig ind i det (det er satme også noget tørt skidt) og derfor ved ikke mange hvad de rent faktisk stemmer ja eller nej til, og DET er sgu et problem!! Hvad i stemmer er op til jer selv, jeg stemmer nej fordi jeg tror det er bedst for vores land, men det er jo min menig! Og nej jeg stemmer ikke DF smiley smiley

• #200   2. dec 2015 #199: Hvis man (eller du) bare fulgte med i en enkelt tv debat, så ville man (du), have set at debatten også handler om meget andet end Europol.

• #201   2. dec 2015 Her er hvad vi faktisk stemmer om
    http://www.ft.dk/samling/20151/lovforslag/l29/html_som_fremsat.htm

• #202   2. dec 2015 # 200 Du har ret Jesper, det er begyndt at handle om andet. Men jeg må give Tom ret det har været rigtig meget fokus på europol !!
    Men mit bud er at det har været med vilje, at det var meningen for at fjerne fokus fra tilvalgsordningen !!

• #203   2. dec 2015 #200 Hvis du tager de Tv-debatter som den rene sandhed, burde du nok prøve at komme op fra sofaen og følge lidt med i livet smiley Jeg har endnu til gode at se sådan en "debat" der ikke drejer sig mere om at svine modparten, end at fremsætte saglige argumenter smiley Og så har jeg en lumsk tanke, om at medierne, særligt TV, ikke er helt uvildige, jeg har ikke noget at have det i, bare en følelse, men både kærlighed, had osv er kun følelser, så det har vel sin berettigelse? smiley
    Den her er også lidt interessant, men igen er det så tungt at de færreste gider læse det!
    http://www.fyens.dk/indland/EU-ekspert-Stemmesedlens-formulering-er-politisk-farvet/artikel/2901762

• #204   2. dec 2015 Kan godt støtte op Tom !
    Jeg håber at kunne fejre et nej på Fredag til Fredagsbaren i klubben !!
    Ellers bliver det gravøl !!

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#205   2. dec 2015 Uffemanden er konverteret til islam

• #206   2. dec 2015 #203: Synes nu jeg har set nogle ret gode debatter.
    Den anklage med stemmesedlen er blevet mane til jorden igen. Sådan har de altid set ud, og det er de ud fra en lovtekst hvor der står, at der skal stemmes "ja eller nej". Og fordi ka står først i lovteksteb, har det også altid stået først på stemmesedlen.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#208   3. dec 2015 Hurra!

• #209   3. dec 2015 SÅDAN !!!!! Sov godt

• #210   3. dec 2015 Ja tak! For et NEJ TAK!

• #211   4. dec 2015 YES.

• #213   8. dec 2015 Hvad viser den video udover at Jean Claude Juncker har en form for humor?
    I øvirigt tror jeg ikke han er fuld.

Især hans kommentare til Viktor Orban er ret morsomme hvis man kender hans politik.

Kommentér på:
Ja eller nej den 3. Dec.?

Annonce