{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.263 visninger | Oprettet:

Kasko, ja eller nej? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har købt en SV 650S fra 2010 og den billigste forsikring jeg har formået at finde ligger på ca. 12.000 inkl. kasko, og ca. 2.300 uden kasko. Cyklen har kostet mig 40.000.

Jeg bor på Abel Cathrines Gade i København V og er 24 år. Jeg ved ikke hvor mange cykler der bliver stjålet i området. Jeg har en Abus Granit Detecto X-plus 8077 lås siddende på den.

Bør jeg betale så meget for en kaskoforsikring? Kender I eventuelt et billigt sted?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasko, ja eller nej?
  • #1   17. okt 2015 hvad er din selvrisiko? kort sagt skal du tage en vurdering om du ødelægger den, og/eller den bliver stjålet inden Ca 3 år. Ellers kan det ikke betale sig. Jeg bor selv i udkanten af kbh og har pr denne vintersæson tjent hjem, på at jeg IKKE har kasko på den.

• #2   17. okt 2015 Jeg synes at 12.000 i kasko lyder af meget på en cykel til 40.000. Der går ikke meget mere end 3 år, så har du betalt for din cykel 2 gange. Personligt ville jeg nok vælge den fra og så bruge nogle ekstra penge på at forhindrer at den bliver stjålet (flere låse), eller at du potentielt kan få den igen hvis den gør (GPS tracker).
    Du skal også tage højde for at du har en selvrisiko som bliver fratrukket hvis den bliver smadret/stjålet, hvilket gør at du får mindre ud hvis det sker.
    Kan den stå i en lukket gård eller lign. når du ikke benytter den?

Det med kasko er altid en vurdering ud fra prisen på køretøjet, samt hvad man er villig til at løbe af risiko.

• #3   17. okt 2015 Det er lidt som at spille på rouletten, bliver den stjålen hvis den står på gaden i indre København, eller ikke! Hvis den ikke bliver tyvet er kaskoen spildt, bliver den er det sgu ærgerligt ikke at have den! Personligt ville jeg hellere undersøge om jeg kunne finde et fornuftigt (sikkert) sted at stille den, og så bruge pengene på det. Men omvendt ville jeg aldrig bo sådan et sted smiley smiley
    Men brug en formiddag på at ringe til forskellige selskaber, det kan måske gøres billigere!

• #4   17. okt 2015 Hvis du overhovedet har de 12.000, så læg dem til side til når du skal udskifte cyklen eller til reparationer.

Jeg tror ikke Kbh V er specielt hårdt ramt af tyverier ift så mange andre steder.

• #5   17. okt 2015 5700 året på 123 forsiktring så hænger det beder sammen http://www.123mc.dk/forsikring/

• #6   17. okt 2015 Prøv lige og snak med IF forsikring, hvis du ikke har gjort det. Jeg fik som 26 årig uden nogen former for anciennitet kasko på min DRZ400 for 4800kr. De har nogle gode priser på Suzuki cykler.

• #7   17. okt 2015 Et medlemsskab af MCTC giver 20% rabat ved Topsikring. Det var måske værd at undersøge.

• #8   17. okt 2015 Kunne ikke i min vildeste fantasi finde på at vælge kasko på så billig en mc. Men ville heller ikke nøjes med en skivelås. For 2500,- får man den ondeste 19mm kæde med lås, med sådan en gennem baghjulet vælger tyven en af de andre mcèr... Synd for dem godt for dig smiley
    Og gerne en tracker så den er til at finde igen "hvis det går galt"

Gider ikke starte en ny diskussion med dem som nu påstår, at alle tyve render rundt med en Jammer og en accu vinkelsliber og kan stjæle alt på 3 sek.... Mine svar til dem står 10 steder i forum. Og fakta taler for sig selv..

Skal du have hjælp til en ordentlig kædelås så send mig en pb.

Mvh Brian

• #9   17. okt 2015 Matthias H. M hvad hjælper et MCTC medlemskab og 20% når Top DK´s forsikringer tit er 50% dyrere end andre smiley

• #10   17. okt 2015 Hvor har de så gode yamaha forsikringer?

• #11   17. okt 2015 Jeg snakkede med en på 27 som gav 4500 om året hos Mondux for en SV10000s med 5000 i selvrisiko. Prøv at hør dem ad.. God jagt.

• #12   17. okt 2015 Det kommer så åbenbart an på hvem man er, for ingen af de forsikringer jeg har spurgt, kan gøre det billigere for mig end Top.
    Men hvis man ikke spørger, får man heller ingen svar.
    En anden ting man måske lige skal være opmærksom på er, at har man lån i cyklen, så er det ofte slet ikke et spørgsmål om man vil have kasko eller ej. Långiver forlanger det oftest.

• #13   17. okt 2015 kasko eller ej , kan koges ned til følgende ,har du råd til at miste de 40k eller ej , hvis du har så tag risikoen selv. hvis ikke så lad forsikringen tage den.

• #14   17. okt 2015 Ja Michael, men 12.000 årligt er altså en hamper pris for at forsikre noget som man ikke engang får 40.000 for hvis uheldet er ude.

• #15   17. okt 2015 jeg ville vælge kasko hvis det var mig

• #16   17. okt 2015 #9: Frem til at jeg skiftede til Runa forsikring, var Top Dk med stor margin dem der for mig var billigst med MC forsikring. Og der hjalp de 20% rabat en del mere.

• #17   17. okt 2015 Jeg har det bedre med at RISIKERE at miste 40.000kr end at med sikkerhed miste 12.000kr årligt de næste 2-3-4 år

• #18   17. okt 2015 Kim : det er egentlig ligegyldigt for ligningen . det gælder for alt forsikring ,at selskabet er en foretning derfor laver de en præmie som modsvarer risiko og tillægger avance. hvis man har råd til at løbe risikoen , hvadenten det er en mc til 40k eller bil til 500k , har du råd til at bære risikoen er det bedste foretning at tage risikoen selv (selskabet har så den fordel at de kan sprede risikoen , vi har den fordel at vi kan passe ekstaordinært på køretøjet og derved formindske risici.)

• #19   17. okt 2015 Jeg synes nu nok, at prisen på forsikringen indgår i ligningen.

Min kasko på Ca. 3000 årligt virker fornuftig.

12.000 årligt for en MC som er 40K værd lyder uhyrligt. Det svarer jo til at jeg skulle betale mere end 60.000 i forsikring årligt for min bil...

• #20   17. okt 2015 så er i nok ikke samme alder , eller bor samme sted præmien afspejler jo risikoen ,generelt set ift alder etc,men uanset hvor høj/lav præmien er hjælper det ikke ,hvis man ikke kan klare risikoen for at miste hele summen.
    Jeg har fx betalt 200k i forsikring på min båd og hus over en 15-20årig periode , det er hverken brændt eller stjålet ,så det er det rene tilsæt , men HVIS så havde jeg ikke haft råd til at erstatte det.

• #21   17. okt 2015 Prøv minforsikring.dk de burde gøre det for 4000kr.

Alka mener jeg også lige har lavet deres om.

Samme gælder Tryg.

• #22   18. okt 2015 Jeg har fået stjålet 2 motorcykler her i Frederikssund. Har været meget glad for kasko begge gange. 12000kr for en sv650s lyder altså møj dyrt selvom du kun er 24. Det burde kunne gøres for 6000kr eller mindre.

• #23   18. okt 2015 Hmmmm ......... Nu bruger Nik jo også kasko i stedet for lås,alarm og lign. Så hans cykler er de letteste at rende med smiley

• #24   18. okt 2015 12.000... Så bliver du squ snydt...

Jeg giver 3.500 for kasko på zx6r (Værdi 80k - 100k)
    Og jeg er "kun" 20

Hos Top Danmark

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #25   19. okt 2015 Suzuki forsikring er normalt billig http://www.suzuki-mc.dk/suzuki-fordele/mc-forsikring.aspx men trådstarterens alder (Under 26 år) fordobler præmien og området er det dyreste.
    Jeg har Lærerstanden og de underbyder Suzuki.

Årlig præmie 2650 på en Burgman 650, og et banalt styrt kostede ca. 10 gange så meget i kåbedele og arbejdsløn.

• Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #26   24. okt 2015 #24 David F: har du kun MC forsikring hos Topdanmark eller har du samlet alle dine forsikringer hos dem? Og er du medlem af MCTC så du får de 20 % rabat?

Jeg er 31 år, har en zx6r fra 95 til 2600 kr i ansvar kun, så din pris er da godt nok billig alderen taget i betragtning smiley

• #27   24. okt 2015 Ja jeg kunne nu også godt tænke mig at høre hvor yamaha forsikringer er billige henne? For jeg vil så gerne købe drømmecyklen R6 i stedet for at skulle købe en kedelig gs500 og optjene anciennitet smiley
    Fandme sure penge når jeg gerne vil starte på en R6 men er bange for kasko bliver for dyr og er mega ræd for at den bliver stjålet!! Og gider ik miste alle de penge... Samtidig vil jeg heller ikke betale en formue for kasko og jeg er 24 - det ser sort ud smiley

• #28   24. okt 2015 #27: Så skal du enten købe en gammel brugt R6'er, hvor kasko ikke er nødvendigt, eller udskyde drømmen

• #29   25. okt 2015 #28 Tænker på en 2005 model.. smiley

• #30   25. okt 2015 Det var sgu en hamper pris. Godt man ikke har den unge alder mere. Min GSX750F gav jeg 2200 for og min XL1000 Sportster giver jeg 1600 for i kasko. Du burde kunne få den ned i omkring 5000 eller mindre. Ring rundt og stil dig ikke til tåls med første og bedste løsning.

Kommentér på:
Kasko, ja eller nej?

Annonce