2.148 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

:( Ford Fiesta :( Ford Fiesta

Ja, min Fiesta på str med en mc har siden jeg købte den generet mig ganske meget. Så selv om det er en bil, så håber jeg nogen vil komme med lidt input.

Fejl : jeg skal skifte alle 4 tænderør mindst hver 3 månede. Den hakker helt vildt ved acceleration. Og skifter jeg ik tænderørene når den begynder med det, så går den bare ud.
Problemet er, at når jeg tager rørene ud, så er de ca lige så rustne som hvis du ser en motor der har stået ved huggeren i knap 30 år. Altså vandvittigt tæret og hullerne er fuld af vand.
Jeg blæser det hele tørt, skifter tænderør men idag hjalp det nul og en niks.
Har lavet en bundplade så ik at vandet kommer op underfra, sat ekstra plade på øverst på køleren, så der er helt lukket der også. Prøvede på et tidpunkt at tætne tændhætterne med cillicone, men efter et par måneder var den fuld af vand igen.
Har fået tjekket om toppakningen er røget, og den bruger ikke vand.
Pleas en der ved hva f..... der er galt. Hjæææælp

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  :( Ford Fiesta
  • #1   10. nov 2015 Det er vist bare en Ford. smiley

• #2   10. nov 2015 Hæ hæ hæ. Ps jeg køre personligt Toyota. Det er fruens

• #3   10. nov 2015 laver den gnist?

• #4   10. nov 2015 Nu er det godt nok noget med nogle rustne tændrør og en masse vand hvor det ikke burde være, hvilket også lyder meget som problemet. Når det er sagt, så har jeg en kammerat som også har en Fiesta, den lavede nogle af de samme numre med at hoppe og danse. Efter længere tids søgen og banden, fandt han frem til at det var en flækket tændspole som var problemet. Han opdagede det sjovt nok ved at den ligepræcis ikke hoppede når den var våd, for så var der åbenbart forbindelse. Men den havde en tydelig revne da han afmonterede den, det er da værd at prøve på din...
    Han har desuden kørt over 200.000km i den uden at skifte andet end fjedre for, bagrudevisker og støddæmpere i bag, foruden service slf, så helt elendig mekanik kan det umuligt være...

• #5   10. nov 2015 Masser af gnist. Den er fra 02. Har altid været sød ved den. Sidst den gjorde det fik den nye kabler også

• #6   10. nov 2015 Det er også det eneste problem. Nå ja, tændspolen blev forresten skiftet også, så tvivler på den er flækket. Men igen. Tænderørene ruster og der er vand i hullerne. Det må jo kunne komme derned på en måde. Har kørt i regnvejr. Skyndt mig ud og åbne hjelmen, og der er ikke en dråbe at se. Hjelmen er heller ik våd på indersiden. Mystisk

• #7   10. nov 2015 Måske en sprinklerslange der er utæt og vander toppen af motoren. ...

• #8   10. nov 2015 Ja det lyder nok lidt underligt smiley men prøv at smag på det, køler væske smager vildt sødt, det dør man ik af smiley
    Men jeg tror nu ikke det er kølervæske der er nede ved dine tændrør, for det ville ikke kunne ruste så.
    Der må komme vand ned et sted fra, og rent vand kan kun komme fra når det er vådt vejr.
    Er det en 16 ventilet hvor rørene sidder oven i toppen midt i? med meget lange tændrørshætter? for de skal jo slutte helt tæt oppe ved ventildækslet så evt. vand ikke kan komme ned.

• #9   10. nov 2015 Ja det er en 1,4 16v hvor de sidder i midten. Mekanikeren tjekkede sidst om det var køler vand/ sprinkler vand. Sidst den gjorde det tog jeg sågar luftfilter kassen af. Der er ik en dråbe vand der oppe. Hætter og alt er nyt. Så ergo må det jo være en form for kondens, kan bare ik rigtig se for mig hvor der så skulle være kommet fra. Og det mest trælse af det er at, det er konen der køre i den hver dag. Og jeg for mega skæld ud hvergang smiley
    Men hva, det var jo hende der ville h den

• #10   10. nov 2015 på focus kan der komme vand ned fra sprinklerdyserne og gør tændrørne ruste - ligesom dine.

Der skifter man pakningen ved dyserne. Det er bestillingsvare hos Ford, men ikke ret dyrt.

Kik lige efter på din om det ikke er noget af det samme.

• #11   10. nov 2015 Kanon. Jeg prøver at få det tjekket. Fandme om jeg ville blive en glad mand hvis det ku virke

Kommentér på:
:( Ford Fiesta

Annonce