909 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

bilvalg- erfaringer bilvalg- erfaringer

fruen og jeg står og skal have ny bil. og vi har fundet 2 biler

1: seat ibiza st., 2010, 1.4. kørt 40000km, service ok, 1 år til syn, har det meste i udstyr, men mangler træk, og et par andre ting til vores behov.. 100.000kr

2: Mazda 3, 2010, 1.6, kørt 130.000km, service ok, nysynet, har det udstyr som vi skal bruge. 115.000kr

vores kørselsbehov er ca 14000 km om året..plus der er familieforøgelse på vej..

hvilken bil er bedst til prisen.. kom gerne med erfaringer og råd

vi har bestilt prøvekørsel, så vi kan få vores egne erfaringer.. men jeg vil gerne høre jeres

michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bilvalg- erfaringer
  • #1   19. jul 2015 Er det en TSI den der Ibiza? Det lyder også dyrt for en 2010 model synes jeg.

Det er jo to forskellige klasser biler du har kig på. Ibizaen er noget mindre end mazdaen

• #2   19. jul 2015 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/14-16v-reference-st/2550406

det er sgu prisen for den model.. de ligger i det område.. plus/minus lidt du ved

• #3   19. jul 2015 Har i andre børn end det der er på vej?
    Ibiza har ikke meget plads på bagsædet. Det går an hvis der kun er et barn med i bilen, så kan autostolen være bag passagersædet. Men med 2 børnesæder, kan den godt knibe med pladsen omme bag. Jeg vil dog anbefale at få efter en 1,2tsi motor. Er den læsset med babyudstyr mv, så vil i sætte stor pris på den ekstra trækkraft den har.
    Mazda 3 er en større klasse, og det vil i tydeligt mærke, især på pladsen ved bagsædet. Samtidig også en velkørende bil. Bagagerummet er stort nok hvis man kan pakke en bil godt nok. Af de 2 du kigger på, vil den være mit valg.

• #4   19. jul 2015 har altid været glad for mine mazdaer. dog ældre modeller. nu har jeg en 323 f fra 2000 det er den der lille station car. den er der ingen problemer med.. så ville vælge Mazda igen, en seat er sikkert lige så god men kender ingen ting til dem

profilbillede
  • #5   19. jul 2015 #3 den TSI modellen har jeg faktisk ikke kigget på.. men den ser også fin ud.. men den er vel en tand mindre end mazdaen pladsmæssigt, går jeg udfra??

• #6   19. jul 2015 Ja Ibiza er en bilklasse mindre. Den er i klasse med Mazda2 (polo-klassen). Mazda 3 er i golfklassen.
    Det er primært i kabinen du mærker det. Den er smallere. Til gengæld er bagagerummet større på en Ibiza ST, og mere regulært i udformning og afgang.
    Med samme teknologi som Ibiza ST, er der også Skoda fabia. Den er en anelse mere rummelig end Ibiza, og der er mange af dem på markedet, så prisen er lavere.

• #7   19. jul 2015 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/12-tsi-105-style-st-eco/2548047

Den her motor burde der være noget mere liv i.

• #8   19. jul 2015 Prøv at kigge på dacia det er det nye billige mærke. Der kan du få meget bil for 115000 og så er det en ny med garanti.

• #9   19. jul 2015 he he.. den har vi lige kigget på.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/12-tsi-105-style-st-eco/2487249

den her er indtil videre nr 1 hvis vi snakker seat

• #10   19. jul 2015 Læg mærke til at tsi motoren på trods af sin mindre størrelse, har et større moment en Mazda 1,6. Men når du kører de 2, vil du uden tvivl synes Mazda 6 er en mere lækker og velkørende bil. Bla er komfort og støjniveau bedre.

• #11   19. jul 2015 Hvis du allerede er deroppe i pris, så er der ikke meget længere til en helt ny bil. Hvad med den helt nye Skoda Fabia? Den er altså ret lækker synes jeg.

• #12   19. jul 2015 #10
    ja det var en af de ting jeg kiggede på..

Hvad med reservedele priser.. Seat er vel i bund og grund VW, men hvad med mazda

GODE INPUTS
    kom bare med flere

• #13   19. jul 2015 ang budget startede vi imellem 80-100.000, så vi er allerede et godt stykke over vores budget. så en ny bil er ikke i kikkerten

• #14   19. jul 2015 Dacia logan stc. Helt ny 109000 med garanti. Det er måske et kig værd frem for en 5 år gammel bil.

• #15   19. jul 2015 Den model der hedder zandero koster 99900 med 5 døre og ny med garanti.
    Jeg får ingen procenter men der kommer hurtig noget uventet med 130000 km på klokken og med en helt ny har du trods alt noget garanti de første år.

• #16   19. jul 2015 Hvorfor ikke kigge på en Ford Focus 1,6 fra slutningen af 00'erne? Sådan en købte vi i januar og er indtil videre meget tilfredse. Det er ingen racer, men jeg synes faktisk den trækker ganske udmærket af en benzin og være, selv fra lave omdrejninger.

De bliver flere steder nævnt som et af de allerbedste brugtkøb i 80-100k klassen, så den er i mine øjne bestemt et kig værd.

• #17   19. jul 2015 Ved godt det er helt i den anden grøft, men vi købte i foråret en Renault Clio 1,2 fra 2011 med 40 tkm på klokken og til 80.000,- det er sådan en stcar udgave, rigtig fin bil der bare kører og kan findes til 75 - 80.000,-

• #18   19. jul 2015 #16
    den har vi også været en del interesseret i.. men mht. det udstyr vi gerne vi gerne vil have i, ender vi faktisk i samme prisleje, som de andre med en bil der er lidt ældre, og har muligvis lidt flere km´er på klokken

• #19   19. jul 2015 #17

UHH.. du ved.. vi har alle sammen noget vi kan li´ og ikke li`..
    og jeg har en fordom mod franske biler.. smiley

• #20   19. jul 2015 hvad er det for noget udstyr du gerne vil have ?

• #21   19. jul 2015 træk, fartpilot, 6+ airbags,
    og nu er det ikke udstyr, men km/l spiller også ind og undervognsbehandlet

• #22   19. jul 2015 hvor mange km på liter

• #23   19. jul 2015 15 km/l +

• #24   19. jul 2015 Har haft en 2011 Ibiza. Godt nok ikke en ST og en TDI'er. Der er IKKE særlig meget plads på bagsæderne (benplads).

Jeg er 187... og der var ikke plads til folk bag mig.

• #25   19. jul 2015 Jeg har haft en 2010 mazda 3.
    Den var jeg utrolig glad for, købte den fra ny, en 110 HK diesel.
    Kørte 100.000 km i den, fuldstændigt fejlfrit.., og den kører godt.

• #26   19. jul 2015 Har lige solgt en Skoda fabia stc 2007. 80000km fejlfri, aircon,fartpilot,træk.varme i sæder/spejl osv osv 1,2 bensin opgivet til 16,9km/L har med pensionist bag rattet kørt 20.
    Solgt for 50k

Jeg synes man får meget bil for pengene.

• #27   19. jul 2015 Mazda 3 så skal du bare se rustproblemer, bagskærmskanterne falder af den når de er få år gamle.
    Seat er VW´s sekunda varer.
    Kik på noget Toyota, der får du slidstærk kvalitet, sagde ham der har været over 30 år i brugtbil verdenen smiley

• #29   19. jul 2015 michael h: vi købte vores Focus som en stationcar fra 2007 med 121kkm på tælleren og den har klimanalæg, træk, læderrat, alufælge, fuld servicebog, vinterdæk, fartpilot, nyskiftet tandrem + mere til 82500kr. Den er selvfølgelig ikke så ny som dem i kigger på, men prisen er også lavere.

Lige meget hvilket bil i vælger så ville jeg ikke være så bange for kilometer, bare den har overholdt alle service. Faktisk ville jeg være mere bange for at købe en som kun havde kørt 5000km om året i dens levetid.

Og med familieforøgelse på vej ville jeg helt klart gå efter en stationcar, jeg var ikke selv meget for det, men i dag er jeg godt nok glad for bare at kunne lodse alt ind bagi uden at skulle have gang i et større spil tetris smiley

• #30   20. jul 2015 Køb en ny Davis logan og sæt træk på , så har du en fornuftig stc. Jeg ikke selv dacia men Mondeo V6 og Suzuki grand vitara V6 men synes at de tilbyder meget til prisen

profilbillede
Kommentér på:
bilvalg- erfaringer

Annonce