{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi civil i ny BMW 335 !!!
  • #1   14. jul 2015 250 km/t med 18 km/l i et lokum, der vejer to tons - det er altså godkendt. Bliv væk.

• #2   14. jul 2015 Kender den fik en betinget 20 september sidste år smiley

• #3   14. jul 2015 Tommy P mon ikke det er en anden?
    Den her er indregistreret 2015 smiley

• #4   14. jul 2015 bare den bliver i jylland smiley

• #5   14. jul 2015 Jo sikkert ligner bare uhyggeligt meget smiley Gensynsglæden udeblev da også smiley

• #6   14. jul 2015 Blev stoppet sidste søndag på motorvejen fra rødby mod kbh.
    Kørte lidt friskt til med en mercer, Lige da jeg vælger at sænke farten igen, blæser der er sort golf op på siden af mig, og føreren holder sit fine røde skilt frem i ruden.
    Han sagde jeg var heldig han ikke havde en måling(kørte vidst alt for stærkt). Udover det var han meget flink, han fortalte mig hvornår jeg mistede kortet(hastighed), hvad xenon ville give i bøde, og at jeg ville gøre klogt i at bukke min nummerplade lidt ned. Ingen bøde, kun verdens største skideballe(som han selv sagde det). Og så skrev han reg nr og mit cpr nr ned.

Så møder i en Sort golf på E47 så er han meget flink smiley

• #8   14. jul 2015 Hellere denne smiley

profilbillede
  • #9   14. jul 2015 #7 om det er en vw up eller en lambo de kører i, ville jeg stadig trække ind hvis politiet bedte mig om det. Så det gør ingen forskel for mig, bortset fra jeg nok skulle betale endnu mere i skat, så de kunne få dyrere biler smiley

• #10   14. jul 2015 ja for skatten i dubai er sindsyg høj smiley

• #11   14. jul 2015 I Kolding er der også en sort Mercedes st car i civil udseende.

• #12   15. jul 2015 udstyr på sådan en politibil er da faktisk ret meget.. ?

Code Serienausstattung Standard Equipment
    S205A
    Automatikgetriebe Automatic transmission
    S216A
    Servolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
    S258A
    Bereifung mit Notlaufeigenschaften Tire with run-flat functionality
    S2DXA
    BMW LM Rad Sternspeiche 394 BMW LA wheel, Star Spoke 394
    S4CGA
    Interieurleisten "satin-silber" matt Interior strips, "satin-silber" matt
    S520A
    Nebelscheinwerfer Fog lights
    S548A
    Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
    Code Sonderausstattung Optional Equipment
    S1CAA
    Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles
    S230A
    Zusatzumfang EU-spezifisch Extra package, EU-specific
    S249A
    Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel
    S2PAA
    Radschraubensicherung Lug bolt retainer
    S2VBA
    Reifendruckanzeige Tyre pressure control (TPC)
    S3ACA
    Anhängerkupplung Trailer coupling
    S420A
    Abgedunkelte Verglasung Sun protection glazing
    S428A
    Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
    S430A
    Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip
    S431A
    Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip
    S459A
    Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory
    S465A
    Durchladesystem Through-loading system
    S494A
    Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
    S4AEA
    Armauflage vorn verschiebbar Armrest front, retractable
    S502A
    Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system
    S507A
    Park Distance Control hinten (PDC) Park Distance Control (PDC), rear
    S534A
    Klimaautomatik Automatic air conditioning
    S544A
    Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. Cruise control with brake function
    S575A
    Zusätzliche 12V-Steckdosen Supplementary 12V sockets
    S5DAA
    Deaktivierung Airbag Beifahrer Passenger airbag deactivation
    S698A
    Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD
    S6NSA
    Komforttelefonie mit erw. Smartphone Convenience telephony with extended smartphone connectivity
    S842A
    Kaltland-Ausführung Cold-climate version
    S850A
    Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling
    S888A
    Bordliteratur dänisch On-board vehicle literature Danish
    S8A8A
    Sprachversion dänisch
    S8KAA
    Ölwartungsinterval 30.000km/24Monate Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km
    S8SMA
    Fahrgestellnummer von aussen sichtbar Car ident. number visible from outside
    S8TGA
    Diebstahlsicherung Thiefproofing device
    S993A
    Modelljahrescode in FG-Nummer model year code in VIN
    S9AAA
    Aussenhautschutz Outer skin protection

• #13   15. jul 2015 De har en på fyn også samt en del andre fede biler, men de er så lette at kende, så der er kun et at gøre kør kør

• #14   15. jul 2015 Rene: hvordan er det nemme at kende?

• #15   15. jul 2015 De små blink,, ren nummerpladeholder...

• #16   15. jul 2015 yeah right og så koster den kun 2500 i helårlig afgift..! Mig i røven.. det er ligesom ministerbilerne kæmpe biler mega motor og ingen afgift...! Det er til at brække sig over

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #17   15. jul 2015 Så bliv minister eller betjent. Det står dig jo frit for.

• #18   15. jul 2015 Esbern Snarre: Dine tåbelige argumenter, eller ihvertfalde forsøg på at fremsætte samme, er så hullede og ligegyldige at det næsten er synd for dig at dementere dem!

Løsningen på problemet er vel ikke enten at blive en del af problemet eller blive politiker, man kan vel som almindelig borger i dette land have en mening og give udtryk for den, samt ønske et alternativ - Det er vel ens ret som borger i et demokrati! Faktum er at pengekassen i dette land ikke er bundløs og jeg giver da Mikkel S ret i at der findes billigere og mindst ligeså gode løsninger, som at politiet skal køre rundt i store dyre BMW`er.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#19   15. jul 2015 Der er ingen argumenter i mit indlæg.

Det er på én linje, så hvordan du kan læse alt det ind i det, ved jeg ikke.

Men så slap du da af med lidt galde og fik påberåbt dig både demokrati og ytringsfrihed undervejs. Fik du også en tåre i øjet, mens du svovlede over hvilken bananrepublik, vi lever i?

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#20   15. jul 2015 Og bare lige for god ordens skyld, jeg er IKKE fan af vores registreringsafgift. J

• #21   15. jul 2015 Vi er da enige om at der ingen argumenter(læs:valide argumenter) er i dit indlæg! Bananrepublik - hvor kom den fra? Faktum er at du skriver at han kan blive politiker eller betjent, det er som et løsningsforslag så vedkommende kan gøre noget ved problemet - ergo er det et argument - Hvis vi skal diskutere kan det ikke nytte at vi skal starte med at udrede/definere hvad du egentlig har skrevet!

• #22   15. jul 2015 Mikkel.

Der er da meget mere fornuft i at køre i de biler, mere sikker og sviner mere på sigt.

Men ja utroligt vi har det syge afgift system,, for en masse kan få og få.

• #23   15. jul 2015 Rene, der findes masser er biler der sviner ligeså lidt igennem dets levetid, som er ligeså sikre, men som koster væsentligt mindre og som iøvrigt også er mere driftsikre og dermed statistisk set koster staten mindre at holde kørende!

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#24   15. jul 2015 Mikkel, jeg gider ikke være en ordkløver, men der var ingen argumenter i mit indlæg.

Hvis jeg må give dig et godt råd, så lad være med at bruge ord, du ikke forstår. Og nej, du behøver ikke "udrede/definere" noget for mig. Især ikke noget, jeg selv har skrevet.

Med hensyn til ministerbiler og dyre civile politibiler, så forstår jeg ikke rigtig forargelsen. Jo, hvis du oprigtigt mener, at bilerne er købt for at berige nogle offentligt ansatte og ikke for at opfylde et behov (fx at ministeren skal kunne arbejde fra bagsædet). Det har jeg bare ingen grund til at tro på.

Uanset om der er grund til at være forarget eller ej, så synes jeg, at det er impotent at sidde bag sin skærm og råbe op i misundelse, når I/du nu rent faktisk har mulighed for at gøre noget ved det. Få et job som betjent, klag til din lokale folketingspolitiker eller hvad ved jeg. Og det var heller ikke et argument.

• #25   15. jul 2015 Har heller ikke forstået man synes det er dybt problematisk at politiet i Danmark har gode biler. Så kan man jo blive ved. Hvorfor skal kantinen på den lokale folkeskole have lidt blomster og malerier på væggen når man kan nøjes med en hvid kedelig væg og fliser som det eneste på gulvet. Hvorfor skal der plantes dyre træer ved sygehuse. Hvorfor skal en sekretær have en Logitech mus når man kan nøjes med en rullemus som i gamle dage.... Helt ærligt.

Det er deres arbejdsplads. De har kørt i gamle Mondeo'er de sidste 15 år. Nu får de nyt som alle andre erhverv og så brokker man sig. De har jo ikke kun million BMW'er, det er måske et par stykker ud af 100 biler i hver kreds.

• #26   15. jul 2015 Ministerbiler er en helt anden sag. De presser ikke køretøjet og ligger på 50 i byen, 80 på landevejen. Udelukkende. De bliver brugt som et simpelt transportmiddel fra A-B med rolig kørsel. Det gør politiets køretøjer ikke. Alligevel har vi ministerbiler i form af Passat Phaeton 6,0L til langt over 1.000.000 kr. hvor Søren Pind kan sidde på bagsædet med sine briller oppe i røven.

• #27   15. jul 2015 Esbern: Jeg forstår skam fint de ord jeg bruger, du fortsætter dog med at argumentere, uden at ville stå ved at du rent faktisk gør det - Kan du ikke stå ved hvad du skriver!? Nu kan jeg nu engang ikke rigtig hoppe ind i min bil og køre hen til dig, debatten foregår online og det er vel fint nok og i bedste fald totalt irrelevant hvor og hvornår den foregår!
    Man kan fint komme med sin utilfredshed i et offentligt forum, uden at ønske at blive politiker eller betjent, disse fora hvor diskussioner foregår er her vel netop for at man kan lufte sin utilfredshed og derigennem påvirke andre, så igen, dit "ikke argument" er forfejlet.

Jeg er ikke foraget som sådan, men jeg har svært ved at se behovet for en stor dyr BMW, når en Toyota Avensis kunne gøre det ligeså godt og endda utvivlsomt mere driftsikkert - Vi kan og må vel kunne diskutere hvad der er ret og rimeligt, igen uden at vi alle behøver at blive politikere og betjente - For hvis vi alle skulle blive enten politikere eller en del af det offentlige erhverv som vi mener der er fejl og mangler i blot for at kunne udtale sig herom, ja så ville vi jo alle være politikere, betjente, sygeplejersker, læger, sugeplejersker etc.

Misundelse? hvem har sagt jeg er misundelig? ligesom med din bananrepublik så lægger du ordene i munden på mig, hvis du ikke kan diskutere uden at tillægge den anden debattant ord og meninger du selv har fundet på, så er det da først impotent, for nu at bruge dine egne ord. Jeg og andre kan fint have en mening om at noget er forkert, uden at det har med misundelse at gøre, f.eks. kunne jeg mene(som jeg gør), at man skulle bruge pengene på udsatte børn og unge, så at du lige fandt på at mine indlæg skulle bunde i misundelse, det må stå for egen regning!

Hvad angår dit "råd", så mestrer jeg fint det danske sprog som dets begreber, begrebs definitioner mv. og når jeg nu hjælper dig med at definere et ord som du selv har brugt, så er det fordi du tilsyneladende ikke har for fem flade øres ide om ordets betydning, ligesom du benægter at dine meningsprægede indlæg i en diskussion, ikke er argumenter - Kære ven, det er præcis det er argument er - for at kunne blive en del af løsingen på problemet, så skal jeg eller andre blive betjent eller politiker!

Argument definition: "Et argument kaldes logisk gyldigt, hvis konklusionen faktisk følger af præmisserne, ellers er det ugyldigt. Et logisk gyldigt argument kaldes holdbart, hvis alle præmisserne er sande."

Præmissen er at store biler er dyre og noget billigere kunne findes, din konklusion som løsning er at man skal blive politiker eller betjent - Dit argument kan være logisk, hvis man kan påvirke til at andre udfald i valget af biler, som politiker eller betjent"

Tillykke, du har fremsat et (måske) "logisk argument"

• #28   15. jul 2015 Matthias: Hvem har skrevet at politiet ikke skal have gode bile??? Du ligesom Esben lægger ordene i munden på folk, vi er nogen der argumenterer for at man kan finde gode egnede biler til langt mindre end en luksus bil som en stor BMW må regnes for at være - Statskassen er ikke bundløs, jeg er sikker på at sygeplejerskerne også gerne ville have en Segway hver, så de ikke blev trætte og udpinte af at gå hele dagen, hæren ville gerne have de nyeste kampvogne hvert år...Faktum er bare at statskassen ikke er et bundløst hul og derfor skal der prioriteres og nej, en stor dyr BMW er ikke en nødvendighed for et godt, sikkert og brugbart arbejds klima for en betjent!

• #29   15. jul 2015 Lad os blive enige om at vi er uenige. Kan du få en Toyota Avensis med 350hk? Nej. Jeg syens at det er fint at de får noget lækkert at køre i når det er fundamentet for hele deres arbejdsplads. Og som jeg sagde før (jeg argumenterer også), alle erhverv kan spare flere penge end de gør. Jeg synes personligt at det er skide fedt at det danske politi får kvalitet. Uanset hvad du gør ved en Avensis vil styringen og kræfterne ikke blive som en BMW 335. Jeg har ikke ondt i røven over skattekroner går til lidt godt til det danske politi. Og som jeg sagde før, det er hele deres arbejdsplads at sidde i en bil. Det er jo også kun færdselspolitiet som har fået dem - det bliver jo ikke sådan at alle betjente kører i 335. Take it easy.

• #30   15. jul 2015 Jeg har bare meget svært ved at se problematikken i dette her når vi sidste år brugte 80 millioner skattekroner på at holde noget så lamt som en sangkonkurrence i form af Eurovision. Jeg har masser andre ting, som jeg synes er spild af penge. Gode biler til vores politi er ikke én af dem. Jeg betaler gladeligt min skat til det.

• #31   15. jul 2015 Allan, den mercer kan lige så godt komme fra Fredericia ;). Og det er korrekt at politiets biler er uden afgift, MEN når at de er færdigmonteret med udstyr står de i mange tilfælde til samme pris som vi skal give for dem.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

#32   15. jul 2015 Mikkel:

(1) Der var ingen argumenter i mit indlæg. Prøv at google ordet, det er klart defineret. Læs fx Toulmins argumentationsmodel for en forklaring og hjælp til at analysere argumenter. Så gider jeg ikke snakke mere om det, mit velmente men måske lidt perfide råd står ved magt.

(2) Enig, det er fint, at du skriver dine meninger herinde fremfor at råbe dem på gaden. Dem, der gør det, virker helt nuts.

(3) Det nytter bare ikke noget at diskutere det offentliges forbrug i et forum på nettet - vi kunne lige så godt blive enige om, at sommervejret er noget lort. Det er fint med mig, at du gør det, men hvis du VIL ændre det og ikke bare råbe op, så er det ikke her det sker.

(4) Misundelse - ja, jeg satte en stråmand op og gjorde grin med ham. Den passede så ikke lige på din mening (det beklager jeg), men den passer med garanti på flere andres i den her tråd.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #34   16. jul 2015 Vi må have nrpla.de til at lave en søgefunktion på forsikringsselskab, så man kan finde alle Politiets nummerplader på at de er selvforsikret.

• #35   16. jul 2015 Er alle offentlige køretøjer

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #36   16. jul 2015 Ja, men det er nok ikke Skov - og Naturstyrelsen som kører i hurtige biler, som provokerer til at man kører hurtigere selv.

• #37   17. jul 2015 Ebbe T, kommentaren var også mindet på at hvis at man kunne sorterer efter selvforsikrret så ville der komme mange køretøjer frem som man ville skulle grave igennem for at komme til dem der formentlig er patruljekøretøjer.

• #38   17. jul 2015 Danger:
    Jeg kører i Kolding og har derfor kun set den her.

• #39   17. jul 2015 Allan, Kan også sagtens ske Kolding også har en

• #40   17. jul 2015 Ja man ved det jo ikke idag, for politistationen ligger ude ved motorvejen og man ser aldrig de kører ind der, som i gamle dage når man så dem nede i byen dreje ind på stationen i midten af byen, hvor jeg mener en politistation bør ligge.

• #41   18. jul 2015 Allan, de blev jo "smidt ud" fra den gamle station

• #42   18. jul 2015 Jamen jeg mindes bare de sagde den var slidt ned!

Kommentér på:
Politi civil i ny BMW 335 !!!

Annonce