{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.875 visninger | Oprettet:

Emsig Civil Politi {{forumTopicSubject}}

Beklager det sure opstød, men jeg har brug for lidt luft!

Da jeg kom hjem fra arbejde igår, parkerede jeg MC'en som sædvanligt foran opgangen i det centrale Århus. Jeg bor i første opgang fra hjørnet, dvs. 10m. Desværre er der opsat skilte med indkørsel forbudt, så turen skal ligges hele vejen uden om blokken. Da dovenskaben ofte vinder, triller jeg blot ind af vejen, velvidende at skiltet tydeligt siger indkørsel forbudt. Jeg vender MC'en rundt og parkere den ind til kanten.

En bil kommer op på siden og ud stiger 2 fyre. De går over til en parkeret bil, og viser deres skilt. Nysgerrigheden gør at jeg ivrigt følger med i, hvilken bølle de har fået fat i. Jeg bliver "vækket" af den ene, der spørger om han må se mit kørekort. "Det er vel bare et rutine tjek" tænker jeg, men ak. Han oplyser mig om at de har holdt længere nede i gaden og set mig trille 10m. FUCK, mener han virkelig det? Manden er fuldstændigt humor forladt, ja nærmest sammenbidt. Da jeg afslutningsvis spørger ham, hvad sådan en lille forseelse koster, mumler han at han ikke har tjekket taksterne de sidste par uger, men et sted mellem 500-, - 1.500,-.

Øv også, så blev den dag ødelagt! Jeg havde mere respekt for det, hvis han havde taget mig med for høj fart eller 'Lane Splitting', men det der var sgu for latterligt!

Er det normalt at vi har så sure og emsige betjente, der kun er ude på at opfylde deres bøde budget??

Et lille sidespørgsmål: Jeg får ingen kvittering eller bøde i hånden, er det normalt?

God weekend derude, jeg håber i får nydt det gode vejr idag, inden efteråret tager ved igen!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Emsig Civil Politi
  • #1   12. okt 2012 De burde hellere bruge tid på at lære folk og trække ind til højre på motorstien !!
    så var der måske mindre kø... anyway... sgu surt for dig, kan godt forstå du bliver lidt harm !!

• #2   12. okt 2012 som du ligger det op er han desværre i sin gode ret til at gi dig en billet... selv om det er noget små sko han går i...

og de gange jeg har overtrådt færdsels loven har jeg altid fået billetten med det samme...

måske du alligevel er sluppet.. smiley

• #3   12. okt 2012 Kan sagtens se det fra deres side, hvor går grænsen ? Ved at trille 5 eller 20 m.. For det ER jo ulovligt og du vidste det godt..
    Jeg forsvarer dem ikke, da det lyder som en meget ubetydelig forseelse, som sagtens kunne være afhjulpet med en advarsel..
    Der sker sgu værre ting i verden, som Allan siger f.eks. på motorvejene..! Surt, men heldigvis ikke verdens største bøde..

• #4   12. okt 2012 Men ja, det er meget normalt ikke at få nogen kvittering.. Du har jo heller ikke betalt noget endnu.. Men der kommer et girokort med posten, og måske forsiden på tilkendegivelsen..

Kan kun være enig med Christian G.

• #5   12. okt 2012 ja, det er ind i mellem at de tydelig vis får en blødning.. jeg fik også en bøde (og et klip) for overhaling højre om i Fredericia.. Jeg kommer nulrende i højre vognbane og på et tidspunkt triller (helt bogstaveligt) jeg til et lyskryds der skiftter til grønt lige 20 meter førend jeg er fremme ved det og hvor der er en dame der har placeret sin madkasse i yderbanen.. Så hun når at sætte i gang inden jeg kommer hen til krydset.. så jeg passerer i min bane, personbilen der på tidspunktet kører 10 km/t i venstre vognbane med en hastighed langt under fartgrænsen.. BUM 2000 kr og et klip...

Til dem der undrer sig over dette, så kan jeg oplyse at uanset hvor tåbeligt det måtte synes så SKAL man rent faktisk blive bagved når den anden bil har sat i gang.. så jeg skulle have bremset ned og blevet bagved.. enten i min egen bane eller lagt mig ud ti overhaling..

• #6   12. okt 2012 Jeg er iøvrigt ikke den eneste som er blevet lidt overrasket over dette..

(link fjernet)

• #7   12. okt 2012 Det er ulovligt at køre ind hvor man ikke må, lidt som at man skal vente på at det bliver grønt i et kryds, din undskyldning er at man skal køre rundt om blokken! Muhammed i gjellerup gider ikke vente 2 min. på at det bliver grønt....

• #8   12. okt 2012 surt smiley især fordi vi allesammen lige kører over fortov og lige kører de 5 -10 meter ind der hvor man ikke må... Alså færdselsloven burde være først og fremmest til for at alle kan føle sig sikkert i traffiken og man ikke er til gene for andre... Og det er man jo egentlig ikke hvis man ellers som du siger "lige triller derhen", men ok så meget omtale der har vært i medierne på det sidste, så kan jeg godt høre at den bliver svære at modargumentere... bortset fra muhhameds sprogkundskaber så er det vel egentlig også det han undskylder sig med ;(

Men op i rø.... chancen for at du bliver stoppet igen den er så lille smiley

• #10   12. okt 2012 Jeg er helt enig i at jeg har overtrådt de gældende regler og selfølgelig følger der en bøde med det! Jeg er bare irriteret, mest på mig selv, over at man slår så hårdt ned i et lukket bebor kvarter. Man kunne jo have givet en påtale og advarsel og så ellers have sagt god dag ! smiley Men jeg lever vel i en drømmeverden der smiley

• #11   12. okt 2012 Kan jo være det er et problem i dit område, at folk/børn er utrygge over at biler / mc køre mod færdselsretningen, for at spare runden, og de så holder lidt øje med det, og der var du.

• #12   12. okt 2012 Dean: Jeg synes nu ikke at din sammenligning er retfærdig! Ja jeg overtræder færdelsloven, men bringer på ingen måde andre i fare, som man f.eks. gør når man kører over for rødt!

• #13   12. okt 2012 Jacob R- når du nu er så meget på politiets diller, så husk lige at melde dig selv næste gang du har holdt for længe i tomgang.

• #14   12. okt 2012 Thomas: Vi har været plaget af spærret veje, omlagt kørselsretning osv. de seneste 3 år pga. af vejarbejde. Desuden er kvarteret helt lukket og der kommer sjældent biler uden for myldertid (Læs: Tidligt morgen, Sen eftermiddag)

Betjenten fortalte mig at de var på en anden opgave, så jeg var vel bare på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt! Men sådan er det vel altid med det Politi smiley

• #15   12. okt 2012 Men jeg synes i øvrigt ikke at det er en emsighed når politiet giver bøder for at køre mod ensretningen..

• #16   12. okt 2012 Andre gang er de nu flinke og large. Havde konen bagpå og blev stoppet af blå blink.Den havde fået noget gaaaas så jeg tænkte nå det var det kort. En af gutterne var endda fra politijagt fra tv. De måtte op på over 170 for at hænge på sagde de. Snakkede lidt frem og tilbage og så fik jeg skam lov til at kører vidre uden bøde:-)

• #17   12. okt 2012 Thore J: Vejen er vel ikke ensrettet, når det ikke er skiltet? Er lidt i tvivl, da jeg ikke ved hvad bøden bliver på..

• #20   12. okt 2012 Det eneste der er at smile over i den her sag, er at jeg kan få nedsat bøde med 50% da jeg er studerende og tjener mindre end 150.000 årligt smiley

• #21   12. okt 2012 hvis ikke den er ensrettet, hvad er den så når trafikken kun komme en vej?? Det er vist fint nok at du får en bøde..

• #22   12. okt 2012 Hvis du ikke orkede at køre rundt om blokken kunne du bare have trukket. Når man udemærket kender reglerne, kan jeg ikke forstå man bliver harm over konsekvenserne.

• #23   12. okt 2012 Det er vist en tendens at folk ikke læser trådene igennem inden at de svare. Jeg har anerkendt at det var min fejl, jeg har overtrådt loven og det kvitteres selfølgelig med en bøde. Jeg søger ikke medlidenhed, men havde blot brug for luft for min fustrationer. Beklager hvis det var forkert af mig!

Man hører gang på gang at mange betjente giver en advarsel for mindre forseelser, og kunne da have håbet på at det også gik i mit tilfælde. Jeg vil dog tillade mig at kalde det reglerytteri, men sådan er verden nu en gang!

I må have en god weekend ! smiley

• #24   12. okt 2012 Der er måske blevet klaget over dig af en beboer der har ondt af at du kører ind der

• #25   12. okt 2012 Det er sådan noget der desværre sker. Man kan også komme ud for, at en betjent standser en med alt for høj hastighed, hvorefter han fyrer en eller andwen brander af og lader dig køre - det kaldes konduite. Gutten her har nok haft en skidt dag.

• #26   12. okt 2012 Måske var det meget bedre hvis vi allesammen bare tolkede færdselsloven som vi finder det rimeligt. Så kunne det også være sådan at politiets anvisninger var at betragte som et diskussionsoplæg, og man havde ret til at tilkalde en bisidder smiley

Kasper: Min kommentar er ikke rettet specielt til dig. Jeg forstår din frustration, men jeg læser også, at du dybest set anerkender politimandens handling. Hatten af for det - og god weekend!

• #29   12. okt 2012 Max, jeg tror ikke på at du er tyv smiley

• #30   12. okt 2012 Vi skulle allesammen have en kompagnon som ham der rapperen Nelly har smiley

• #31   12. okt 2012 Det er godt de har tid til at give dig en bøde...! Nu hvor de ikke har tid til at gå imod kriminelle, folk der kører sindsyg i by og på motorveje etc... Det er langt ude, men måske slippet du for bøden da du ikke har fået en bøde på stedet? Det har jeg fået de gange jeg er bleven stoppet plus at de også har sendt den via posten.

• #32   12. okt 2012 Thore J..... jeg kender til flere steder hvor der er færdsel i begge retninger, men indkørsel forbudt i den ene ende af vejen. Så du må hellere aflevere "pappet"...

• #33   12. okt 2012 Nej da.. Jeg har næsten lige været til kontrollende køreprøve... Og jeg havde forresten 0 fejl.. :-)... Jeg kender også flere steder hvor der er indkørsel forbudt i begge ender, men der er stadig ensrettet mod udkørselerne... Så jeg hører da gerne om hvor så jeg kan blive klogere..

• #34   12. okt 2012 Den er vel egentlig enkel...

Laver du noget ulovligt og bliver snuppet i det, risikerer du en bøde smiley
    God weekend alle..

• #35   12. okt 2012 Hmmm. Er det lovligt at slå nogen lidt ihjel, bare man ikke gør det helt? Politiet er nød til at holde sig 100% til reglerne, altid. Hvor går grænsen ellers? Må man så gerne køre ind i en cyklist, men ikke tre? Sat lidt på spidsen, det ved jeg godt. Efter min mening skal de holde sig til reglerne, og reglerne gælder for alle. At jeg selv køre for friskt til tider er en anden sag. Jeg tager omvendt også bøden med et smil hvis jeg fanges.

• #36   12. okt 2012 Prøv at komme lidt udenfor matrikklen, og du vil opdage at det fungere fint i mange andre lande ikke at være så anale med alle regler, det er sådan en typisk kvalmende dansk mentalitet, at der skal være regler for alt og alt skal sættes i en bås.

• #38   13. okt 2012 Det er vores egen skyld. Vi kan ikke administrere selv at tage fornuftige beslutninger. Derfor skal staten regulere alt.

Tag en tur til USA. Højresving for rødt er tilladt, overhaling indenom er tilladt, kørsel uden styrthjelm er tilladt, og sådan er der masser af ting, som er overladt til den enkelte under hensynstagen til sund fornuft og respekt for medtrafikanterne,

Danskerne er de dårligste trafikanter jeg har oplevet i noget land. Fuck de andre er holdningen. Derfor har vi så mange love. Det er desværre noget kulturelt....

• #39   13. okt 2012 Trist bøde at få, når de kunne bruge kræfterne på rigtigpolitiarbejde.

Der er uheld næsten hver dag mod Kbh, men gør man noget ved det, nej. Jeg kører dagligt 220 km med 125km/t (økodåse) men bliver overhalet meget. Tog min cykel et par dage, og selvom jeg så kørte 160-170kmt blev jeg blinket ind konstant. Så, der kunne der sættes ind, tror ikke håndværkerbil kan kører under 150kmt ligesom andre firmabiler.

Og placeringen er helt ude i skoven. Jeg overhaler indenom på daglig basis. Fordi folk trækker kø flere km pga en lastbil skal overhales.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #40   13. okt 2012 Du skal ikke have bøde. Du bor der hvor 5 forskellige selskaber graver oven i hinanden, kommunen skal blande sig, og kan ikke nosse sig færdige, de har så til formålet deres egne MIDLERTIDIGE skilte sat op, så de kan rode i fred. Der er butikker som er gået nedenom og hjem på den konto. Forstod bødlen fra overdanmark dette, MÅ du gå fri.
    Kim, tror du ikke det netop er alle de regler, som gør os til en flok får der, som flere ovenstående indlæg indikerer, gør os nemme at styre?

• #41   13. okt 2012 til info
    har hørt der samlet set skal skrives kan ikke huske om det var 6000 el 9000 bøder om dagen for der kommer nok ind......ved ikk om det er korrekt ...............

• #42   13. okt 2012 Niels,
    Nej, jeg er bange for at det er den anden vej rundt.

Et eksempel, som alle kan relatere sig til:

I København kører de fleste cyklister som det passer dem. Imod ensretning, over for rødt, uden lys, på fortove og i fodgængerovergange.

Det har de gjort i mange år, så det er efterhånden blevet normen blandt cyklister.

Som modsvar, er bødetaksterne hævet, og der er razziaer en - to gange om året.

Hvis cyklisterne havde opført sig ansvarligt og hensynsfuldt, var højere bødetakster aldrig blevet indført.

Cyklisterne... ja de brokker sig naturligvis og føler sig forfulgt. Faktum er bare, at hvis man kører efter reglerne kommer man aldrig til at betale så meget som 25 øre i bøde smiley

• #43   15. okt 2012 Kim O: Det med cykellisternes hensynsløse adfærd i kbh kender jeg rigtig godt, kom en gang gående på en meget smalt fortov og ser en cykel komme i mod mig (på fortovet selvfølgi) jeg mente at nu når et fortov var forbeholdt gående kunne cykellisten ligeså godt komme ned på vejen så jeg flyttede mig ikke, hvilket pigen på cyklen blev meget fornærmet over og råbte til mig "så flyt dig dog din idiot"

Det er blevet lovhjemmel for generationen"dårligt opdraget" at få sine egen egoistiske behov opfyldt og gøre lige hvad man vil... om man så satte bøderne op til 1.000.000 så ville det ingen effekt have, for der ingen der håndhæver reglerne...

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#44   15. okt 2012 Nej og forældrene betaler bøden.

• #45   15. okt 2012 "Det er vores egen skyld. Vi kan ikke administrere selv at tage fornuftige beslutninger. Derfor skal staten regulere alt."

Taler du om dig selv?

Nu mangler du kun at sige at myndighederne = de offentligt ansatte aldrig begår fejl, og at alle beslutninger er resultatet af velovervejede modne overvejelser.

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#46   15. okt 2012 Ja rigtigt, hvis man tror det, så er man klar til en trøje med lange ærmer. Man kan ikke nævne fornuft og myndigheder i samme sætning..

• #47   15. okt 2012 Niels B,

Jamen det er der vel heller ingen som for alvor tror?

Peter K,

Der er da mange ting jeg sikkert mangler at sige. Du kan bare bare ikke udtale dig om det på et kvalificeret grundlag.
    Har du selv noget at fremføre, eller ønsker du bare en diskussion?. Hvis det er tilfældet, kan jeg henvise til Max Motor - han er altid god for en rask lille diskussion..

• #48   15. okt 2012 Det eneste jeg ved er hvad du skriver her, og den naturlige følge af den citerede udtalelse kan kun være at myndighederne aldrig tager fejl - ellers er deres beslutninger jo ikke bedre end dine. Jeg kan så, med godt kendskab til hvordan diverse myndigheders beslutninger tages, garantere dig for at det er de ikke.

• #49   15. okt 2012 Jeg kan desværre ikke stå på mål for dine fejlslutninger smiley

• #50   15. okt 2012 LOL

• #51   16. okt 2012 Max,
    Jeg kan godt forstå, at du er enig. Det står nemlig ikke noget.

Indlægget indeholder et spørgsmål og en henvisning til noget jeg ikke har skrevet.

Men det er da dejligt at I er enige. Tillykke med det!

• #52   16. okt 2012 Max,

"...Hvad fanden laver jeg egentlig?"

Godt spørgsmål smiley

"Jeg tror jeg lader lorten ligge på fortorvet for denne gang"

God ide Max. Plejer du at samle den op?

• #53   16. okt 2012 Nøøøøj, der var Max sgu......

• #54   16. okt 2012 Enig, det er ikke verdens største trafikforseelse, men en forseelse er det, og når man bryder loven så ved man risikoen for bøde er tilstede. Så betal uden brok, og husk du behøver jo ikke få flere af den slags bøder, hvis du altså lærer af din fejl :-).

• #56   16. okt 2012 Hvorfor være glad når man betaler bøder. meget underligt udsagn

jeg har betalt mit til fartbødekassen i år, men glad og med min gode vilje fanme nej ikke i tusind år om jeg vil være glad for at spytte i den pengemaskine.

Man er glad når man betaler ny MC, eller en kasse pils

• #58   11. dec 2012 jeg syntes det stinker sådan noget. hvorfor laver man alle de ensrettede veje, indsnævninger osv i byerne. det gør bare at trafikken køre dårligere, for alle kan kun køre samme vej(mere co2 udslip). politiet skal også have et vis antal sigtelser for at de kan få deres penge, hvis antallet af sigtelser falder fra det ene år til det andet, siger regeringen at de ikke har brug for alle de betjente og penge. så bliver de skåret i bugetet. på lyngby st. står de gerne i civiltøj(5-6stk) ved juletid, og deler bøder ud til fodgænger som går over for rødt.

• #59   11. dec 2012 Kennet H: Uanset hvordan du vender og drejer den, så bliver der ikke delt bøder ud til borgere som ikke overtræder loven, så hvis alle borgere der færdes på Lyngby St. opførte sig efter lovens forskrifter så ville der ikke være noget at lave for politiet der...
    Som om det er synd for folk, men jeg kan godt hørte at du syntes det er en bagatel, hvor er grænsen så ? folk skider efterhånden så meget på færdselsloven at bagatel grænsen er forsvundet...
    Så derfor lad vær med at gå over for rødt hvis du ikke vil have en bøde, færdig bum...

• #60   11. dec 2012 martin. det jeg syntes der stinker er at borger der feks har været udsat for indbrud i hjemmet, eller deres virksomhed, overfald mm. der gider politiet i mange tilfælde ikke at bruge mange resurser hvis det koster for mange politi timer, og de måske ikke for opklaret forbrydelsen. det har været i medierne hvordan borger har haft fimlet tyven, og alligevel gider politiet ikke at fortage sig noget. når der så er brugt for mange politi timer i forhold til antal af sigtelser, så er det at de tropper op alle mulige steder hvor de ved at de kan få nogen sigtelsel hjem på få timer. de gør det jo ikke for at højne trafik sikkerheden. (selvom det påstår de jo)

• #61   11. dec 2012 Kennet H: på det punkt er jeg enig med dig, det er alt for ringe, men så må problemet løses andet steds end at sige at vi så vælger feks. færdelsloven fra for at opklare andre fordrydelser, politiet skal bare have resurser til det hele. Jeg er synsyg træt af at se på lovløsheden blandt københavns cykelister og savner faktisk at politiet laver en kæmpe indsats der, men det har de heller ikke resurser til...

Det jeg mener er at når man begynder at slægge på grænserne så er det er glidebane, hvornår skal man sige, "nu er det nok" ? så skal der bare en lov ændring til at det skal være lovligt at gå/cykle over for rødt, og cykle på fortov, cykle på fodgængerfelt.. Flytter men den grænse så har bare du lavet en ny der står for skud.

• #62   11. dec 2012 Hvis fodgængerne og cyklisterne overholdt færdselsloven, så kunne politiet måske tage sig af nogle af de andre forbrydelser. smiley
    Der dræbes mange af de bløde trafikkanter årligt, men det er vel ret få der dør af et indbrud, så prioriteringen er måske ikke helt fejl, som den er i dag?

• #63   11. dec 2012 i gamle dage var færdelspolitiet synlige i trafikken, gader og stræder. det skabte en form for trykhed i nærområdet, og man tænkte sig lige en extra gang om inden man smuttede over for rødt eller lign. i dag springer de frem fra en busk civilklædt. vi ska have mere synligt politi på gaderne, så tænker folk sig om.

• #64   20. dec 2012 Synes at tråden fortjener en afslutning. Jeg har her til formiddag modtaget et brev fra Østjyllands Politi. De ønsker sig åbenbart 2.000,- i julegave og til gengæld for jeg et Klip i kortet! Det må siges at være årets lettest Julegavekøb..!

God jul til jer alle!

• #65   20. dec 2012 sur... røv.....

men god jul

mvh

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#66   22. dec 2012 Det er usselt, de undergraver deres autoritet ved at tryne hæderlige borgere, og så søge "dialog" når det brænder.

• #67   22. dec 2012 Surt, men så har du vel lært at du skal køre udenom? smiley

• #68   22. dec 2012 kæmpe surt. så må du tage turen udenom og forurene det mere.

• #69   22. dec 2012 Jeg er ved at blive ældre = 44. Og jeg må bare erkende, at jeg selv syntes, at jeg har haft en god og høj moral indtil videre. (Afsky for hælervarer m.m) Og jeg syntes ikke, at man kan bebrejde den enkelte betjent, at han forholder sig til reglerne.. De er løn ansatte som så mange andre, og får derfor sat rammer for deres arbejde.. Men jeg fatter ikke ledelsen af vores beslutningstagere, når der skal laves regler for selv de mindste ting, og derved fjerne individets ansvar. En lille ting som at få en bøde for at trille inden om, syntes jeg siger det hele.. Giv for helvede den tosse der ikke kan finde ud af at trække ind, en bøde i stedet. Hvorfor er der ikke fokus på den lovovertrædelse? Jeg er ved at blive "gammel".. med det mener jeg.., at jeg betaler mig fra en inderoverhaling, hvis jeg mener det er rimeligt at kører forbi, og så giver jeg betjenten en skideballe for at have forkert fokus smiley Moralsk forkert... Ja, men jeg er træt af at få frataget friheden til at tænke selv.
    God jul

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #70   22. dec 2012 Men når du har gjort det 3 gange skal du til køreprøve for at beholde dit kørekort.
    Senest dér vil jeg tro din lille spas ophører?

(Men jeg er enig i at tumpen skal rufle ind til højre)

• #71   22. dec 2012 Hej Espen.
    Du har helt ret.. Oprøret ophører når det får den konsekvens.. Og ja, man burde gå ind i politik..

• #72   23. dec 2012 Esben og Paw:

Får det nogensinde den konsekvens??? Jeg har kørt MC i rigtig mange år og i alle årene har jeg med forsigtighed "inderhalet" og kørt filterkørsel mellem bilerne - også sammen med MC betjente på tjeneste knallerter. Jeg har fået påtale som endte i retten en gang, og da smed dommeren anklagende part ud.....

Der er fornuft til:-)

• #73   23. dec 2012 Hej Knud.
    Godt at høre fra dig. Jeg ville også gå i retten med
    en sag, jeg ikke mente rimelig.
    Oftes, ender det men en fornuft beslutning.

Rigitg god jul

• #74   23. dec 2012 Laver samme nr. men er endnu sluppet afsted med det. Syntes det er helt forrykt og straffen står absolut ikke mår med forbrydelsen. Nogen gange kunne man godt få den tanke at der er flere penge i at flå ellers lovlydige skattebetalenden borgere frem for at gå efter de rigtig kriminelle. Når man nu på vej hjem fra arbejde ( hvor man allerede har lagt halvdelen af sin løn i skat) bliver noteret for at køre 56 km/t igennem et industrikvarter på en bred vej!! Var det mig der kørte for stærkt eller var fartgrænsens ikke sat efter forholdene?? Nå men det koster så en tusind lap mere... Hjemme i lejligheden støder jeg så på naboen der har haft indbrud! Det har politiet ikke tid til at tage sig af (de havde jo travlt med at straffe mig for min forbrydelse!!!). Er det retfærdigt?

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

#75   23. dec 2012 Nej der er det ikke, men hvad var det Odenses politimester sagde da 50 muslimer smadrede skadestuen: "stemningen var ikke til anholdelser" !

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

#76   26. dec 2012 Knud, jeg forstår det som om du mener i at køre indenom i myldretiden?

Jeg opfatter Paws indlæg som om han f.eks. overhaler indenom en bevidstløs kegle der i lettere trafik padler afsted i midtersporet istedet for at trække ind til højre.
    Den slags kan ihvertfald give klip. Desværre er det ikke den uopmærksomme i midtersporet der får det.

• #77   26. dec 2012 Esben F

Jeg er faktisk - i bilen en gang blevet standset, hvor jeg havde kørt inden om sådan en, det blevt påtalt, men det førte ikke til noget.

Det - fik jeg at vide - var da heller ikke grunden til at jeg blev standset. Grunden var min hastighed.

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

#78   28. dec 2012 Hvis vi nu alle skal til at fortælle om dengang vi, eller moster Oda, er blevet nappet i en overtrædelse og er sluppet med en advarsel, så bliver tråden vist længere end Busa's pattertråd.

Kommentér på:
Emsig Civil Politi

Annonce