{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.958 visninger | Oprettet:

levering fra ebay? {{forumTopicSubject}}

Hej derude jer som har handlet meget på ebay smiley
Har en vare jeg har ventet længe på fra Hong kong som endelig er kommet til Danmark, men har ikke brug for varen mere aliggevel.
jeg kan slippe for at betale told og skat og så sender de bare varen retur til afsenderen står der i mit brev. men jeg ser vel aldrig mine penge de har trukket for varen for længe siden igen vel?
nogle der har prøvet dette før høre jeg gerne fra jer?

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  levering fra ebay?
  • #2   26. apr 2015 var os det jeg tænkte smiley men kunne ligeså godt lige høre folk som måske havde prøvet det, ja må bare sende varen videre smiley og tak

• #3   26. apr 2015 Mange forhandlere på ebay plejer at være rimelig servicemindede, jeg har fx lige modtaget noget til 20kr inkl fragt som var skævt hvilket jeg brokkede mig over og har nu fået alle pengene tilbage.

Skriv eventuelt til sælger og hør dem ad, jeg tror du har gode chancer for at se dine penge igen hvis den ryger retur!

• #4   26. apr 2015 prøver at skrive til sælger.
    og tak smiley

• #5   26. apr 2015 Alle kina shops jeg har handlet ved har man kunne sende retur. Aldrig benyttet mig af det, men hvis noget var forkert, har jeg endten fået penge igen, eller ny tilsendt mod et billed af defekt vare.

• #6   26. apr 2015 Bare lige for forståelsen. Du kan købt en vare der er blevet snuppet i tolden?

Hvis du så vælger at lade den gå tilbage/ ikke indbetale told og moms og afhente, skal du nok lige undersøge hvad det kommer til at koste i porte osv for at få den returneret, kunne godt forestille mig at det kunne blive halv pebret.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Svar: 134
    #7   26. apr 2015 Du gør som der står i brevet.... Sender retur..... Og vupti, så kommer penge retur på Pay Pal konto.

- Går ud fra du har brugt Pay Pal - ikk'

• #8   26. apr 2015 eller hvis du ikke har modtaget, afviser du den bare, så sender de den retur uden beregning

• #9   26. apr 2015 Hvis du har fået en regning fra Posten ang ekspedition og told, så kommer du til at betale for den ekspedition. tolden slipper du måske for nu når du ikke vil modtage pakken.
    Hvad var det for noget grej?

• #10   26. apr 2015 Jeg kan bare gå ind og afvise den så ville den blive sendt retur står der, så slipper jeg for told afgift ja.
    Men de har allerede trukket de 1400kr for 2 måneder siden, det er dem jeg er bange for ikke at se igen?
    Er ikke klar over om det koster noget at få sendt retur? Står der hvertfald ikke noget om?

• #11   26. apr 2015 Allan. Ja det en regning fra posten, du siger jeg ikke slipper for deres expeditions gebyr? Øv smiley så det ikke meget ved og sende tilbage?

• #12   26. apr 2015 Det er kun 160 så vidt jeg husker, men kan du ikke sælge delen?
    Hvad er det for en del?

• #13   26. apr 2015 Ja det 160. Og hvis jeg os skal betale noget for og få den sendt retur kan jeg vidst ligeså godt beholde varen smiley ?
    Det sådan en facelift altså anden baglygte og undertail til yamaha r6 i blå. Ved ikke hvor nemt det er og komme af med igen? smiley

• #14   26. apr 2015 Post Danmark destruerer din pakke, hvis du ikke betaler gebyret. Den bliver altså IKKE sent tilbage. Jeg har prøvet det smiley

• #15   26. apr 2015 Ja men spørgsmålet er bare hvad jeg skal give for og få den sendt retur så jeg kunne få pengene igen.

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Svar: 134
    #16   26. apr 2015 Følg slavisk... Hvad de skriver til dig i brevet fra Post DK...!

• #17   26. apr 2015 Destruere lol.
    Jeg fik en pakke, som skulle fortoldes, Post DK fik åbenbart ikke læst min mail med kviteringen så jeg ku betale moms og gebyr; mens jeg ventede på svar fra dem, så var min pakke altså i mellemtiden sendt tilbage til Kina, og kinamanden havde overført pengene tilbage til mig smiley

De destruere det squ ikke, medmindre det noget ulovligt smiley

• #18   26. apr 2015 Nu er jeg storforbruger af eBay med alt muligt skrammel - og nej pakken destrueres ikke den skal lige så fint returneres hvis man nægter modtagelse.

Syntes dog det er dårlig stil at hustle sig til tilbagebetaling fordi du har fortrudt.
    Under din handel på eBay kan du se om sælgeres accepterer at den returneres.
    Er dette tilfældet er det jo ok - du kan dog ikke længere nødvendigvis spore din pakke længere da den ændrer tracking nummer.

Har nægtet modtagelse af flere legetøjs ting der er røget i tolden, har dog aldrig påført sælger unødvendigt bøvl eller omkostninger ved at forlange penge tilbage.

Vi er i DK forkælet med en masse fortrydelsesret men når man handler i Bag Indien må man feje foran ens egen dør.

• #19   27. apr 2015 Der er stor forskel på det ! Handler meget og mange i Kina giver gerne kr retur eller noget hvis der er fejl på vare småting hvor mod USA er en anden snak ! Købte en kul tegning af mand i USA da jeg fik den hjem var samme tegning til salg igen og blev da trist da jeg åbnede for det var et dårlig print og der var kaffe på og sat lidt kul streger da jeg skrev til ham blev har sur og gav dårlig anmeldelse af mig som køber !

Kommentér på:
levering fra ebay?

Annonce