{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Er det sort arbejde ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, så er den gal med naboen igen igen...

Denne gang har han meldt mig til Kommunen og Skat, for at drive autoværksted.

Kommunen har allerede for 2 uger siden afsluttet sagen, da de ikke mente der var nogen hold i den.

Men så har jeg i dag får brev fra Skat, hvor de skriver at naboen har meldt mig for at drive autoværksted på adressen og lave biler sort.

Dette skulle havde stået på i flere år, faktisk skulle det være startet 2 år FØR jeg købte huset.

Nu vil jeg så høre jer kloge hoveder...

Jeg har en garage på 50m2 hvor jeg har lift... jeg mener jo ikke at det er sort arbejde, hvis jeg giver en kammerat lov til at stå i min garage og lave hans egen bil, når jeg ikke får en krone for det, men ser Skat også sådan på det, eller hvad er jeres erfaring ?

Hilsen ham der er MEGET glad for at naboen har sat hans hus til salg.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det sort arbejde ?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   31. mar 2015 Det er på ingen måde sort arbejde - det er en vennetjeneste.

• #3   31. mar 2015 Oversavet til salg smiley

• #4   31. mar 2015 Er det Sort arbejde når en neger skovler kul i en mørklagt kælder muahahaha smiley

Lyder som et fint naboskab der smiley

• #5   31. mar 2015 Oliver, han er rent ud sagt skudt i hovedet.
    Der er en i området der har søgt en byggetilladelse, og så undersøger kommunen jo tingene, der så de så på et luftfoto at der var noget der ikke passede med den salgs annonce der var i avisen på naboens hus.

Han har 4 ulovlige byggerier på hans grund, bla. har han tilladelse til en garage på 18m2 men den er på 94m2 + han har lavet 3 børne værelser på 1. sal uden at søge om tilladelse eller noget til dette.

Nu tror han så at det er mig der har anmeldt ham, og fred være med det, han kan tror hvad han vil, selv om kommunen har forklaret ham at jeg intet har med sagen at gøre, ud over at jeg har fået et kopi af brevet, fordi det er i skel mellem ham og mig den store garage er opført, så er de åbenbart forpligtet til at oplyse mig om at byggeriet er ulovligt.

• #6   31. mar 2015 Han er vel sur over det ikke er ham der må låne liften smiley

Hvis ikke man må rode med biler og motorcykler sammen med kammeraterne ( ulønnet) for skat. Så tror jeg vi er mange der i større eller mindre grad gør noget ulovligt...
    Kan slet ikke få ind i min knold at det skulle være lovstridigt..

• #9   31. mar 2015 Oliver, jeg tror der er mange i byen der har lyst til at springe den, han blev for nogle år siden taget i at springe 8 postkasser nytårsaften...

Lars N. Hvad skulle de kunne give mig en bøde for ?

• #10   31. mar 2015 fedt han har sat huset til salg. og til skat siger du han har set sig ond på dig, fordi du har sagt nej tre gange til at lave hans bil, for 700 kr sort smiley hc...
    PS.. MERE KUL PÅ

profilbillede
  • #11   31. mar 2015 Inviter da skat til en kop kaffe og snak med dem om problemet smiley nej det var kun for sjov , de har problemer nok ned at jage andet , husk at bevis byrden er blevet vendt om så skat skal bevise at der foregår betalt arbejde på adressen , i gamle dage ville du skulle bevise at du ikke tjente penge på arbejdet , men idag skal de bevise det , smiley

• #12   31. mar 2015 Regner også med at ringe til dem i morgen og forklare hvordan det hænger sammen og samtidig invitere dem på kaffe.... tror bare ikke de siger ja... kommunen gad ikke komme til kaffe....

• #13   1. apr 2015 De kan jo godt finde på at kontrolere om du handeler meget ved reservedels firmaer smiley
    Men hvis du nu afligevel skulle have lavet en lille smule sort, så kan du skrive det på som B indkomst. Også er der ikke noget at komme efter.

• #15   1. apr 2015 Søg på "sort arbejde" på SKAT.dk
    Så kan du læse deres definition af det.

• #16   1. apr 2015 Det kan jo kun være sort arbejde, når er er penge imellem jer. Man må gerne arbejde gratis og vennetjenester er faktisk ikke ulovligt.

• #17   1. apr 2015 Så har jeg snakket med en flink dame ved skat.
    Jeg forklarede hende det som det var at det var en privat garage med lift, og at der en gang i mellem kom en kammerat og lånte garagen, hvilket hun bekræftede at der intet ulovligt var i så længe jeg ikke lejede det ud på time eller dags basis.
    Hun beklagede at en nabostrid skulle ende ud i en anmeldelse, men at det desværre var noget de så dagligt.
    De har derfor allerede afsluttet sagen...
    Og de ville ikke en gang komme til kaffe smiley

• #18   1. apr 2015 hmm.
    syntes du ikke at det
    måske er tid, til du inviteret din nabo til en påske frokost.

mvh

• #19   1. apr 2015 De må have en forbandet god kaffe derinde hos skat siden de ikke gider komme ud.

• #20   1. apr 2015 HC, jeg har inviteret ham flere gange, gav ham endda en skriftlig indbydelse til min 40 års fødselsdag, men han dukkede ikke op, han valgte der i mod at ringe til politiet og melde at der holdte en masse biler ulovlig parkeret. Hvad han lige havde glemt er at jeg har betjente i familien som også var med, så de kunne ringe og fortælle deres kollegaer hvordan det hang sammen. Så jeg har ikke inviteret ham siden.

• #21   1. apr 2015 Ikke alene er det ikke sort arbejde at give en hånd med til en ven når bilen eller mc'en ikke vil køre. Du skal ikke være momsregistreret hvis du tjerner under 50.000.- året på det (hvis du altså tager kaffepenge for det). Desuden er du endda dækket af arbejdsskadelovgivningen under "håndsrækninger" som er en lov der dækker i tilfælde af at du kommer til skade hvis du gør det. Denne træder i kraft så snart man udføre et stykke arbejde gratis som personen du udfører den for, ellers skulle have betalt for.

Din nabo er totalt blæst i hovedet og har ingen idé om lov og ret.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #22   1. apr 2015 Det er rigtigt man ikke skal være momsregistreret, men indkomster skal opgives til skattevæsenet uanset størrelse. smiley

• #23   1. apr 2015 Selvfølgelig skal den det Sajmon. Moms og skat er to vidt forskellige ting smiley

Kommentér på:
Er det sort arbejde ?

Annonce