1.629 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Hvad har jeg krav på at se hos kommunen Hvad har jeg krav på at se hos kommunen

Hej alle kloge hoveder, som nogle måske kan huske havde jeg sidst på sommeren en masse problemer med min nabo, da han havde sat hæk ind på min grund.

Nu har han LANGT OM LÆNGE sat hans hus til salg og for ikke at skulle til at diskutere med en ny nabo, vil jeg have undersøgt et par ting.

Et halvt år inde jeg købte mit hus (dec. 2010) lavede naboen en ny garage, hvor han lavede hul i muren på mit værksted, for at sætte spærene fast, dette fandt jeg ud af da jeg skulle have isoleret mit værksten og alt det materiale der blev blæst ind bare forsvandt, det viste sig så at det var blevet blæst ind i hans garage.

Kan jeg gå ned på kommunen og forlange at se bygningstegninger/tilladelse til hans byggeri, og hvordan er reglerne for at lave hul i muren på en andens bygning, han har IKKE kunne få tilladelse af tidligere ejer, da denne var død på dette tidspunkt og han har ikke snakket med hverken advokat, der bestyrede boet, eller ejers børn, da jeg har haft kontakt til dem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad har jeg krav på at se hos kommunen
  • #2   2. mar 2015 Ring til kommunen så kommer de ud og kigger
    Eller læs bygningsreglementet der er visse regler for at bygge i skel
    Max højre er 2.5 meter osv

• #3   2. mar 2015 Kommunen har været her ude for små 2 år siden, men det var 2 MEGET inkompetente personer, den ene var en mand der gik op i om jeg havde branddør i mit værksted, da han troede at det var erhverv... den anden var en kvinde der stort set ikke kunne snakke og forstå dansk, så måtte snakke engelsk til hende, så det kom der intet ud af.

Men jeg må jo køre på teknisk forvaltning i morgen og gå dem på klingen...

• #4   2. mar 2015 held og lykke med det....lyder som om du har behov for lidt medgang

• #5   2. mar 2015 Tror lige du skal tage en snak med den gratis advokatrådgivning, det lyder som om du har en god sag. Der mangler da vist både tilladelse og tinglysning af det der er foregået, (uden tilladelse)

• #6   2. mar 2015 Et forsøg værd

http://www.retshjaelpen.dk

• #7   2. mar 2015 Jeg ved at der ikke er nogen tilladelse, det er også derfor jeg vil på kommunen for at få dokumentation på at der ikke er nogen tilladelse.
    Det er jo vigtig at få styr på de ting inden et salg, så mægleren kan oplyse nye ejer om forholdene.
    Så jeg må nok hellere se hvad kommunen har at sige i morgen..

• #8   2. mar 2015 Jeg har 3 mure i min have på 4-8 meter, det er naboerne der har vedligeholdelsen, men mig der har brugsretten, MEEN er sikker på at naboen vil brokke sig hvis jeg begyndte at banke huller til spær.
    T

• #9   2. mar 2015 Jeg har renoveret de 3 sider jeg kan komme til fra min grund, den ind mod naboen trænger SERIØST til at blive omfuget, men han vil ikke gøre det og heller ikke give mig lov til at gå ind på hans grund og gøre det... så nu vil jeg vide hvad jeg har at rette mig efter, om det er et lovligt byggeri, hvem der skal lave muren osv...

• #11   2. mar 2015 Hej
    Han må sgu da ikke lave hul i din garage. men mener det forholder sig sådan, at er hans garage under 50 m2, så skal der ikke en tilladelse til, blot skal han anmelde det på kommunen, at den så måske er større i virkeligheden er en anden sag.
    Jeg ville ringe på teknisk forvaltning ASAP, måske du er heldig at få fat i en kompetent person.
    Du kan jo se i udbuds materialet fra ny mægler, hvor stor garagen er.

Og ja som der siges, så er der nogle højder der skal overholdes ifm skel.

• #12   3. mar 2015 Det burde stå i salgsopstillingen om det er et lovligt eller ulovligt byggeri.

• #13   3. mar 2015 http://www.danbolig.dk/bolig/lemvig/7620/villa/016012017nk-016?utm_campaign=boligsiden&utm_source=boligsiden_dk&utm_medium=exitlinks

Der står at garagen er 18 m2, men min er 49m2 og kan ses til højre i billedet... så jeg vil mene at hans er en DEL over de 18m2

Men jeg køre på kommunen nu her, så må jeg se hvad de siger...

• #14   3. mar 2015 sikke nogle salgs billeder han må da være elektriker...
    18 kvm ++

• #15   3. mar 2015 Naboens garage er nok tættere på de 30 kvm i runde tal. 18 kvm holder i alt fald ikke...

• #16   3. mar 2015 Så har jeg været på kommunen, de skulle have en officiel klage for at kunne gå ind i sagen, så det fik de med det samme.

De vil nu skrive til ham, og bede om dokumentation på de "18" m2, samt tilladelse til op føringen.

Der er i BBR kun oplyst de 18m2 men den bygge sagkyndige, var meget enig med mig i at ud fra billederne var der en del mere, ham mente også at en eller anden regel om hvor meget man må opføre i skel var en del overskredet, så de ville når tidsfristen for bevisførelse tage ud og se på forholdende.

Mht hullerne han har lavet i min mur, skal jeg lave et civil søgsmål, for skade på min ejendom, da dette ikke er noget kommunen har lovhjelm til at gå ind i smiley

Men nu afventer jeg lige hvad de finder ud af inden jeg går videre med sagen...

• #17   3. mar 2015 #14

Han er gør det selv mand af værste skuffe, der er sgu ikke noget der er godkendt eller noget... de værelser på 1 sal. er heller ikke oplyst til BBR...

Så en evt. køber skal sgu sikre sig at tingene bliver bragt i orden inden de skriver under...

• #18   3. mar 2015 Han er da vist en værre platugle! Ifølge salgsopstillingen er huset reelt på 202 kvm og ikke de 154, som er angivet smiley Den kan være kommunen også gerne vil tale lidt med ham om manglende byggetilladelse og den slags smiley

• #19   3. mar 2015 havde han banket hul i min garage, var jeg nok gået rimelig meget balistisk på ham....og så banket de spær tilbage igen smiley

• #21   3. mar 2015 Der er der godt nok flere ting som skriger af hjemmefusk i den annonce der... Ledninger og slanger som hænger og dingler overalt, lister er nærmest ikke eksisterende, råt murværk indvendig, råt betongulv... hul i vægen på pigeværelset? Man kan jo blive ved.

Han virker umiddelbart ikke som typen der ville bekymre sig over en byggetilladelse... Hvordan ser det ud der hvor han har banket spær op på/i din bygning? smiley

• #22   3. mar 2015 Jamen jeg har sat troltex plader op og isoleret så det kan ikke ses inde fra min side...

Ja han er fusker i stor stil, der er intet der er søgt tilladelse til, alt strøm og vvs på loftet er noget han selv har lavet, det samme med de rør i stuen, der er helt lukket af til ventilation i krybekælder osv...

De 3 værelser på loftet er efter hvad jeg kan finde ikke registreret i BBR og jeg tror sgu heller ikke det er godkendt, eller søgt tilladelse til det...

Jeg håber at ejendomsmægleren er på forkant med tingene, så en evt ny ejer ikke kommer i klemme alle steder....

• #23   3. mar 2015 Køber må jo sørge for at få en byggesagkyndig med på sagen.

Evt kan du få en kompis til at spille køber og stille de rigtige spørgsmål til mægleren, efter at have rekvireret opstillingen hvis ikke den er på nettet.

• #24   3. mar 2015 700.000,- for 200 m2 er sgu billigt, der mangler lidt "final touch" men absolut beboeligt.
    Men det lyder som om han kan få en del bøvl med teknisk forvaltning ang hans strøm, vvs osv.

• #25   3. mar 2015 #23
    Det var faktisk ikke så dum en idé.. desværre kender jeg ikke nogle der kan stille de spørgsmål, som naboen ikke ved hvem er...

Måske man skulle snakke med en der viste en del om sådan noget og give ham en skilling for at "lege" køber...

• #26   3. mar 2015 #24

Der skal vel være en el attest nu om dage, og lever tingene ikke op til loven skal han jo få det lavet korrekt inden salg...

Men jeg gad sgu godt se tilstands rapport og el rapport....

• #27   3. mar 2015 Det kan du bare rekvirere ved mægleren, som mail.
    Jeg kan da sagtens bestille det og sende det til dig.

• #28   3. mar 2015 Jeg har fået det Allan, der står ikke en skid... smiley

• #29   3. mar 2015 En opstilling uden tilstandsrapport er intet værd.

• #30   3. mar 2015 Det er den nemlig ikke, men er der ikke mange gange de først vil lave sådan en når der er en evt. køber ? Der står godt nok i salgs papirerne at tilstands og el rapport er under udarbejdning.

• #31   3. mar 2015 Det er en del af udbudsmaterialet

Kommentér på:
Hvad har jeg krav på at se hos kommunen

Annonce