1.850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hjemmebar, stabilitet af bordplade. Hjemmebar, stabilitet af bordplade.

I køkkenet har jeg bygget en hjemmebar. Bordpladen i den ene er fæstnet med en hyldeknægt men er ikke tilfreds med stabiliteten. Hvordan får jeg mere stabilitet i den svævende ende? Kunne godt lige her bruge et godt råd.
Havde tænkt på at få et´omvendt 7 tal´ som hyldeknægt med beslag i væggen. Hvad hedder disse beslag i fagsprog?

Vi fik nyt lagt nyt køkkengulv i december 2014 og vil ikke sætte noget beslag i gulvet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmebar, stabilitet af bordplade.
  • #1   5. jan 2015 Vinkel i T-profil, men elllers kunne du da overveje et ben mellem hjørnet af pladen og gulvet

• Leif Borup L
    Leif Borup L Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 58
    #2   5. jan 2015 Hvis den vinkel der er brugt ikke er laver i kraftigt t jern vil pladen være blød i det frie hjørne køb en galvaniseret t jerns vinkel og monter den med selvskærende 100 mm karmskruer muligvis skal hullerne bores op i jernet for skruerne,går ud fra murværket er tegl.

• #4   5. jan 2015 Til Knud:
    Har andet sted i huset forsøgt med et bordben på bordplade men ingen succes da jeg ofte ved uheld kom til at ramme bordbenet og så løsnede skruerne i toppen og kunne ikke sidde fast længere. Jeg vil ikke skrue benet fast i det nye parketgulv i køkkenet.

Tak for råd til Leif Borup L og Thomas J. Jeg vil finde et kraftigere hyldeknægt på byghjemme.dk

• #5   5. jan 2015 Dit beslag ser noget "klejn" ud. som der skriver - find et beslag i T-stål - det burde kunne gøre det.

Alternativt (når du har prøvet et kraftigere beslag) har jeg selv med held forstærket selve pladen - på undersiden. Det er gjort med f.eks. en egetræs liste. Du kan nøjes" med en der er 15 x 15 - 20 x 20 mm og den kan godt sættes en 5 cm inde f.eks. (har du en overfræser - så runder du lige listen på de sider der vender ned mod gulvet - så mærker du dem ikke)

Jeg har gjort det ved et par hjørne skrive borde på et tidspunkt - hvor jeg heller ikke ville have ben.

Vil dog tro et bedre beslag kan gøre det. (er din plade 30 eller 40 cm bred..??)

De sidste 2 Thomas linker til - de ser sgu da helt ok ud.

PS: Få en overfræser på - og rund de udvendige kanter - på både over og undersiden. Bliver så meget federe at sidde ved smiley

Kommentér på:
Hjemmebar, stabilitet af bordplade.

Annonce