1.850 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Hjemmebar, stabilitet af bordplade. Hjemmebar, stabilitet af bordplade.
I køkkenet har jeg bygget en hjemmebar. Bordpladen i den ene er fæstnet med en hyldeknægt men er ikke tilfreds med stabiliteten. Hvordan får jeg mere stabilitet i den svævende ende? Kunne godt lige her bruge et godt råd.
Havde tænkt på at få et´omvendt 7 tal´ som hyldeknægt med beslag i væggen. Hvad hedder disse beslag i fagsprog?
Vi fik nyt lagt nyt køkkengulv i december 2014 og vil ikke sætte noget beslag i gulvet.
0 synes godt om
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
feb 2011
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 58
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
http://www.byghjemme.dk/shop/habo-hyldeknaegt-circle-157396p.html
http://www.byghjemme.dk/shop/habo-hyldeknaegt-nemo-157398p.html
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
Har andet sted i huset forsøgt med et bordben på bordplade men ingen succes da jeg ofte ved uheld kom til at ramme bordbenet og så løsnede skruerne i toppen og kunne ikke sidde fast længere. Jeg vil ikke skrue benet fast i det nye parketgulv i køkkenet.
Tak for råd til Leif Borup L og Thomas J. Jeg vil finde et kraftigere hyldeknægt på byghjemme.dk
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
Alternativt (når du har prøvet et kraftigere beslag) har jeg selv med held forstærket selve pladen - på undersiden. Det er gjort med f.eks. en egetræs liste. Du kan nøjes" med en der er 15 x 15 - 20 x 20 mm og den kan godt sættes en 5 cm inde f.eks. (har du en overfræser - så runder du lige listen på de sider der vender ned mod gulvet - så mærker du dem ikke)
Jeg har gjort det ved et par hjørne skrive borde på et tidspunkt - hvor jeg heller ikke ville have ben.
Vil dog tro et bedre beslag kan gøre det. (er din plade 30 eller 40 cm bred..??)
De sidste 2 Thomas linker til - de ser sgu da helt ok ud.
PS: Få en overfræser på - og rund de udvendige kanter - på både over og undersiden. Bliver så meget federe at sidde ved
Hjemmebar, stabilitet af bordplade.