1.150 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

vægtafgift skat (manglende postlevering) vægtafgift skat (manglende postlevering)

Jeg modtog i fredags et brev fra skat om at jeg manglede og betale min vægtafgift på motorcyklen. Så jeg har fået en regning + et rykkergebyr på 65 kr.

Sagen er den, at jeg har verdens dovneste postomdeler her i området (min teori) for oplever tit at jeg skal have breve, som jeg aldrig får. Så mit gæt er at det første brev aldig er kommet?

oplevede noget lignende hos dong for ca 6 mdr. siden, der ringede jeg bare indtil dem, og de sagde at de kunne se jeg aldrig har misset en regning hos dem, så det var nok en manglende levering af girokort, så derfor skulle jeg bare betale regningen uden gebyret, også var alt i orden.

mit spørgsmål lyder så på om den kamp er værd at tage hos skat for 65 kr? >.< de har jo en tendens til at være lidt tunge at danse med.

Desuden, er der noget jeg kan gøre, for at melde det til post dummark, eller er det også bare spild af tid?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vægtafgift skat (manglende postlevering)
  • #2   7. dec 2014 Få det dog tilmeldt betalingsservice.

• #3   7. dec 2014 Det vil ikke være først gang Skat sender en uberettiget opkrævning - de har nul og niks styr på deres opkrævninger og for ikke længe siden var dette også fremme i medierne. Skat's holdning til disse forkerte opkrævninger: du skal betale alligevel.

Jeg fik selv en opkrævning for et par måneder siden på en bil jeg ikke har haft længe. Den bliver ikke betalt i sagens natur (jeg kan jo selvfølgelig se i mine betalinger i Betalingsservice, at de HAR fået penge en gang). Nu er det nok to måneder siden de ville have penge og jeg har ikke hørt fra dem siden.

• #6   8. dec 2014 Ja, som en anden siger: røb lige at tjeck din e-boks.

• #7   8. dec 2014 Der ligger hverken noget i eboks, eller på min netbank.

Den er ikke tilmeldt pbs da det er andet girokort jeg får på denne cykel, og første girokort manglede der et pbr nummer så den kunne ikke tilmeldes der. smiley

Må bare betale og se glad ud, ikke just fordi de 65 kr vælter min økonomi, det er bare principielt irriterende.

• #9   8. dec 2014 Vægtafgift på min gamle kværn samt licens kører/kørte fint over pbs. Der manglede bare nogle numre på sidste girokort så den ikke kunne tilmeldes.

• #10   8. dec 2014 Jeg fik nogel tilsvarene, med flere fejl, men at retter alle fejl vill koste mere i tid end var væred at bruge. Især som Skat meddelt mig, at der var en 400kr gebyr for at klage. Så denne end med at Skat fik et circa 600 kr ekstra gevinst i vægtafgift i år. Man må håbe det går til en god sag.

Tim

• #11   8. dec 2014 Hundehoveder.

Kommentér på:
vægtafgift skat (manglende postlevering)

Annonce