10.819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 54 Svar

Køb af scooter (30km/t) - Hvad skal man gå efter? Køb af scooter (30km/t) - Hvad skal man gå efter?

Min kære fætter (på 16) har spurgt mig til råds omkring hvilken scooter han skal købe, og jeg skal med glæde prøve at give ham lidt vejledning.

Dog er det alligevel et par år siden at jeg selv kørte rundt på scooter smiley Så der kan jo være sket lidt på markedet siden.

Hvad skal man kigge efter af scootere idag?

Kørte selv rundt på en Yamaha Jog R, som jeg var veldig glad for, men de er så også i den lidt dyre kategori. Anses Thansen scooter stadig som noget skrammel?

Han skal bruge den som transportmiddel, ikke sjov og ballade. Han er ikke den store mekaniker, så vi skal nok kigge efter noget nyt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af scooter (30km/t) - Hvad skal man gå efter?
  • #1   9. sep 2014 Jeg synes thansens er noget værre Kina skrammel og ville aldrig bruge mine penge på dem.

Jeg ville vælge den nye Yamaha Aerox R 30km/t hvis økonomien tillader det

• #2   9. sep 2014 http://www.123mc.dk/generic-trigger-sm-30-og-45/mcid-89732

den her er da fed sådan en motard knallert smiley

• #3   9. sep 2014 aldrig nogensinde købe en t-hansen, ikke i dag ikke i morgen aldrig.
    Jog r er altså stadigvæk klart det bedste bud på en god knallert (selvom den nye aerox 4-taktet kører pisse fucking godt) køb en brugt jog r der har kørt max 8-9 tusinde kilometer til en 7-8 tusinde der ser 100 % standard ud og så kan den køre de 2 år ud ude problemer!

• #4   9. sep 2014 eller såå en, den er sku fed

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/altomsachs.php

• #5   9. sep 2014 http://www.dba.dk/yamaha-jog-r-2010-6300-km/id-1009975884/

Hent denne her for 7800-8000 og kør ude problemer i mange år, Hvis de skal være helt std. kan man altid bytte en gianelli go for en std udstødning smiley Ville være mit råd.

• #6   9. sep 2014 Hvis han ikk skal skrue i den så gå efter en ny 4 takter .. De har bedste træk og mest økonomiske

• #9   9. sep 2014 og de trækker da i hvert fald ikke bedre...

• #11   10. sep 2014 En pgo hot 50 de billige og holde kørende

• #12   10. sep 2014 I mine unge dage kørte jeg bla. Honda SFX, det var i hvert fald en meget driftsikker én!
    Og mener den std. havde 5,3 hk (i forhold til PGO hot50 med kun ca 3 hk - ret mig hvis jeg er forkert), så den gik godt og uden skiven: min 70km/t efter speedo.

• Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 9
    #13   10. sep 2014 Jeps hold jer fra Thansen og jemogfix scooteren..

Personligt vil jeg køre Peugeot Speedfight 2 (ikke SF3 da den også har lidt ry for kina), pt. igang med at samle min nr 10 som ender i Matsort.. smiley

Ellers vil jeg sige JogR er fin eller hot50.. smiley

• #14   10. sep 2014 Jeg har en piaggio, og der har aldrig været noget med den, den står stille som mcèn vinteren over, og trykker et sekund på starteren, så springer den i gang.
    Har også hørt at Gilera skulle være fin.

• #15   10. sep 2014 Piaggio og Gilera er samme..... den scooter med den mest stabile og solide motor

Men igen skal den kun bruges 2 år og ikke skrues i er THansen osv fine gerne 4takts .. Og ja de skal have stillet ventiler .. Men det sker når den er til service som man jo skal overholde for at garenti dækker

PGO er noget skrammel .. Nevøens er der konstant noget med og den har han haft fra ny .. Bund lovlig og enste som skruer i den er forhandler .. Hvilket han ret tit får lov til

• #16   10. sep 2014 15 lyder som en dårlig mekker eller en der vil havde penge i kassen prøv og skift

havde selv en pgo pmx fra ny (2009 tror jeg nok) og den fejlede intet på de 8k jeg kørte på den

ellers gilera smx/ rcr men så kan det hvis man er uheldig hurtig koste knaster (dog ikke iforhold til mc men) min havde kørt 16k+ det løse (spedometeret virkede ikke da den blev købt og heller ikke det første stykke tid) eneste der var insugnings gummi dog kan de være svære at få til at gå under de maximale 43kmt

• #17   10. sep 2014 Jeg giver #10 ret.

Jeg kørte Piaggio NRG mc3 og det var altså bare noget der virkede.

• #18   10. sep 2014 Ellers har jeg en Italiensk TGB kvalli scooter til 4995

• #19   10. sep 2014 Aprilia Scarabeo! Store 16" hjul og god to-takt motor. Danmarks mest oversete knallert, simpelhen:-)

• #20   10. sep 2014 Vi prøver at kigge efter en Jog R i første omgang. Den scooter kender jeg også selv ud og ind, så kan jeg da hjælpe ham hvis der bliver noget.

Kunne slet ikke forstille mig at han vil begynde og rode i tun. Lige pt. cykler han næsten 40 km. om dagen, så den skal primært køre ham fra A til B.

• #21   10. sep 2014 Har selv haft en Piaggio fra T.Hansen, hvilket jeg ikke kan anbefale.

Da udstødning skulle skiftes (hvilket den skal på et tidspunkt) måtte jeg omkring et prof. værksted, da udtydningen var umulig at få af. Alt var rustet fast og møtrikker og bolte er lavet af en slags "gummi" metal som bliver drejet over når du forsøger at skrue på den.
    Jeg fik flere "gevind" boret ud på knallerten, bare så simpel en ting som at skiftet front pæren, gik hen og blev et sand "helvede".

Med andre ord, - pris og kvalitet følges ad, så køb din knallert hos en autoriseret knallert forhandler smiley

Held og lykke.

• #22   10. sep 2014 Åhhhh hvor jeg dog husker de skønne dage i 1990, da jeg, som 16-årig købte en Yamaha 4-gears MED skivebremse smiley
    Sælger havde boret den så meget at indsugningspladen var limet fast.. Den kørte godt nok hurtigt, husker jeg...

(Den på billedet er IKKE min, men magen til)

profilbillede
  • #23   10. sep 2014 Haha jabbekot

Jeg husker også de unge dage med Puch MS, VZ, Monza, og Yamaha 4 gear'et smiley

Kæft det var tider haha

Ord som, anderøvssæde, maltezerbaglyte, tændrørshætte m.lys osv smiley blev flittigt brugt.

• #24   10. sep 2014 Tsvansen har sgu IKKE Piaggio, som er Italiensk, mener du ikke Giantco? MortenW

• #25   10. sep 2014 Uhh ja det var tider, havde selv en Grand Prix, blandt andet.
    Men det var hverken blink eller den der lamme bagagebære på smiley

profilbillede
  • #26   10. sep 2014 MortenW THansen sælger ikke piaggio ... Som er det mest solide scooter du kan få

Køre selv en del på en vold tunet Runner der er fra 2001 ukendt antal km.. mindst 30.000 km .. Der er sku aldrig noget med den og alle gevind er der osv

• #27   10. sep 2014 Kan ikke svare på spørgsmålet da jeg aldrig har ejet eller skruet i en scooter, men jeg kan varmt anbefale Puch Monza, evt. en juvel med stjernefælge og skivebremse hvis det kan findes endnu. ellers er en Suzuki K50 også en mulighed, da den føles lidt fysisk større end yamaha 4g og puch monza...

• #29   10. sep 2014 #28 læs #20

Han forventer ingen tuningsprojekter

• #30   10. sep 2014 Pgo hot.. Billig, kører altid og er super simpel og skrue i, selvom det sjældent er nødvendigt..

Hvad paul har haft af dårlige oplevelse med en pgo vil jeg da gerne høre mere om.. Det er sjældent man høre det smiley

• #31   10. sep 2014 En hot 50 er også et godt bud! Dog er det kun drankere der kører dem standard og generelt indvandrere uden hjelm og med bagvendt kasket der kører dem ulovligt.. Man skal passe meget på, der findes næsten ikke en hot der ikke er forskruet..

• Emil N
    Emil N Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #32   10. sep 2014 Nu er jeg 16 år og køre selv scooter nu. Har en Piaggio New typhoon fra 2012, super lækker knallert med god komfort og gode kørenskaber. Har selv brugt den i en periode til at køre til skole på og må sige den gjorde det rigtig godt. Ud over det har den et godt optræk og en solid motor. Min køre 75 med 45 udstødning og pillet skive.

• #33   10. sep 2014 lad ham da starte paa en puch maxi.. den maske skal aldrig skrues... de køre bare. var også min første knallert og har den endu smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #34   10. sep 2014 Hvad er budgettet ?

• Emil N
    Emil N Tilmeldt:
    sep 2014

#35   10. sep 2014 Glemte at skrive at den koster 12000 plus levering og nummerplade, http://speedline.dk/da/scooter/oversigt/31/, jeg købte min brugt med 6600 km på tælleren for 5500, med kun en ejer. Det eneste var at der lige skulle et nyt bagdæk på men ellers var den fejlfri.

• #37   10. sep 2014 Eigil M Tjaa scooteren har kørt 5-6000km og bla har den fået ny krumtap lejer og cyllinder pga en oliepumpe stoppede med at virke (3500km)
    Tændings problemer .. Kunne ikke køre i regnvejr

Også rasler den fra hinanden.. Det skruer nevøen dog selv sammen igen alt andet er fixet på garenti

• #38   10. sep 2014 Har endnu tilgode at se en oliepumpe der er stoppet med at virke af sig selv på en pgo eller set nogen af dem rasle fra hinanden medmindre den har været i klørene på en ukyndig smiley

• #39   10. sep 2014 Eigil M Jeg kender til flere hvor kun forhandler har skruet i maskinen

• #40   10. sep 2014 #39
    tilfældigvis samme forhandler ?

• #41   10. sep 2014 KJJ92DK 2 hvorfra den ene har lukket butikken da der ikke var penge i det mere .. havde både MC og scooter

• #42   10. sep 2014 Flere ligefrem? Det lyder vildt.. smiley

Det må være klimaforskellen der gør udslaget, for det er sjældent hørt her i nord..

Måske i skulle overveje en ny forhandler?

• #43   10. sep 2014 Eigil M Køre ikke PGO ... Køre Geliera Runner når der køres scooter

11 hestes by racer

• #44   10. sep 2014 som sagt prøv og skift

• #45   10. sep 2014 Ellers tak .. Har prøvet en PGO og syntes stadig det er noget bras holder mig til piaggio og geliera maskiner det ved man hvad er

• #46   10. sep 2014 det gør man også med en ordentlig mekker ved pgo

• #47   11. sep 2014 KJJ92DK Ja Hiper2 motoren behøver sjældent en mekaniker og er kraftigere bygget både i motor og stel specielt Runneren i stellet

For ikke at glemme skivebremsen ibag .. Mindes jeg ikke at PGO findes med smiley
    Kraftigere motor HK/moment som "afdroslet" div. pgo modeller bla takket vandkølningen .. Hov det havde PGO heller ikke smiley

For ikke at glemme komforten .. PGO og mange andre scooter mærker er sku alt for spinkel/bløde i stellet når først der kommer 100kg på sædet.. Man kan ligefrem mærke hvordan de giver sig hvis man køre lidt hårdt på i sving o.l.

• #48   11. sep 2014 helt korekt men nu bliver der ikke spurgt for at komme over i biler efter en rs6 med fuldt udstyr men efter en fx en corolla 1.4 (kan ikke lige huske den nye models navn)

• #49   11. sep 2014 KJJ92DK Der blev spurt til en scooter der kunne klare de næste 2 år uden selv at skulle skrue udover service .. Da må det da blive den scooter med den mest solide motor opbygning og stel

Som jeg skrev meget længere oppe så var en 4t thansen scooter IKKE et dårligt valg bla. pga garenti og muligheden for at købe service pakke
    Holder man service og alm vedligehold så er de også stabile og økonomiske i drift

• #50   11. sep 2014 tja vi havde flere baotion i min husstand (3knækte med 2års mellemrum) og det var ikke os alle der huskede at tjekke olie så den ene kørte tør 2gange og kørte videre der var vist også en der blev byttede på garentien

• #51   11. sep 2014 Det er vist mest et religionsspørgsmål om det ene er bedre end det andet når det gælder de anerkendte mærker.

Thansen er noget værre bras og vil ikke eje det om man så sparer halvdelen i pris kontra en af de anerkendte mærker.

Det samme gælder for jem&fix Kina bras

• #52   11. sep 2014 Jeg har min PGO Hot50 til salg, da jeg er rykket op til mc.
    http://www.dba.dk/pgo-hot-50-2013-2621-km/id-1008647948/

Jeg har aldrig haft problemer med den, og har været ganske tilfreds.
    Så kan godt anbefale PGO smiley

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    aug 2014

#53   11. sep 2014 Hellere brugt kvalitet fremfor kina kvantitet.. Det noget skrammel.

• #54   11. sep 2014 GÅ til din nærmeste hjem og fix stil dig foran forgaflen på scooteren, tag fat i styret og hold dækket med dine fødder. Oplev overraskelsen når du ser en forgaffel kan flexe over 5 cm uden at dækkes rykker sig... Jeg ville ikke turde køre 5 meter på den. Lidt bedre med t-hansen men sku ikke meget..

• #55   11. sep 2014 Jeg tager fejl, det var en PGO jeg havde i sin tid smiley

• #56   11. sep 2014 Pgo er heller ej fra thansen.. Få li styr på facs inden man pladrer ud med fordomme smiley

Mon ikke du har haft en cpi, som kører med en licens motor fra minarelli. Nogenlunde samme som som på aprilia sonic og yamaha jog r smiley

• #57   12. sep 2014 er cpi ikke en lodret??

• #58   12. sep 2014 Jeg har en piaggio vespa 2t stående med en hiper 2 pro motor. Den er 100% std lige blevet ny lakeret. Kørt ca 1000 km står meget tæt på at være som ny, der er vindskærm med. Hvis det kunne have interesse kan du skrive en pm.

Thansen scootere skal man ikke købe, de ruster for et godt ord. Deres 2 t motore (cpi) er en kuna kopi af en kort vandret minereli (staves?) motor, og er kendt for at knække mellem krumtapshus og gearing.

Nu har jeg ikke læst hele tråden. Men er stadig ret up to date med scooter og scooter motore, så har du et spørgsmål er du meget velkommen til at skrive.

• #59   12. sep 2014 Vær obs på at der findes 4 forskellige hi-per motore smiley

Hi-per 2 gl (old zip motoren)
    Hi-per 2 ny (std hi-per motor
    Hi-per 2 pro (std har den en 17,5 mm DO frem for en 12 mm)
    Hi-per 4 (4takts motoren)

Desuden er det pisse ligegyldigt hvor mange heste de fra fabrikken har på motoren. De er alle droslet til 1-1,2 hk på baghjulet!

Kommentér på:
Køb af scooter (30km/t) - Hvad skal man gå efter?

Annonce