{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Hjælp til Muligt salg af MC! {{forumTopicSubject}}

Hej MCG, jeg står nu i den situation at jeg skal til og af med min MC :(! dog har jeg en mulig køber der kommer og ser den i den kommende weekend! Nu er mit spørgsmål til jer: Er der nogle bestemte ting jeg bør have styr på? jeg tænker på et dokument af en art med evt "vælter du køber du og bla..bla..bla" og hvad med i tilfælde af salg? er der nogle steder jeg kan finde et dokument til udskrivning, der bekræfter salget osv :P?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Muligt salg af MC!
  • #1   13. aug 2014 Skriv dit stelnummer eller nummerplade og så kan du hente en slutseddel der er udfyldt med alle de oplysninger databasen kender om din MC: http://www.nummerplade.net

Prøvekørsel:
    http://www.mctc.dk/media/52/dokumenter/Kontrakt_provekorsel.pdf

Alternativ slutseddel:
    http://www.mctc.dk/media/52/dokumenter/Kontrakt_slutseddel.pdf

• #2   13. aug 2014 Jeg takker og bukker Alexander (:

• #3   13. aug 2014 Bed køber aflevere sit kørekort imens. Det gør 2 ting - du ved med sikkerhed hvem han er - og han kører måske en anelse pænere på den - da han ikke lige vil stoppes og mangle sit kørekort smiley

Ellers brug din mavefornemmelse - er den helt forkert ved at lade ham køre den alene - så sku' du måske lytte til den.

• #4   13. aug 2014 Jeg er altid mistænkelig ved den situation, især efter de opslag jeg har set her inde.. jeg har bestemt ikke lyst til at stå i den situation at keglen stikker af med maskinen, men tak jeg vil bestemt bede om kørekort :D!

• #5   13. aug 2014 Du skal som minimum se kørekort inden prøvetur for at se om vedkommende har føreret til den pågældende MC kategori, i samme ombæring kan du jo lige se om billedet ligner smiley Jeg har altid praktiseret at lave et dokument a la; you break it, you buy it. med kørekortnr, salgspris og underskrift på. Og så have en købskontrakt fra fdm eller 123mc klar til et evt salg.
    Desuden skal du husk at fraskrive dig et hvert ansvar for garanti og reklamationer, der er alligevel ingen der kan blive enig om reglerne, da jura kan tolkes både i øst og vest

• #6   13. aug 2014 Hvis sælger vil se kørekort før prøvetur dækker han så også den bøde køber får af panserne i tilfælde af han bliver stoppet? smiley

Pas eller noget i den stil ville nok været at foretrække smiley

• #7   13. aug 2014 Nikolaj: Jeg kan egentlig godt lide ideen om man skal have kørekortet. En herindefra blev stoppet under prøvekørsel hvor han havde overladt kortet til sælger. Han gav betjenten sit CPR-nummer og han slog ham op for at se om han havde førerret og fik ikke en bøde. I sådan et tilfælde tror jeg at de fleste betjente vil være forstående. Om ikke andet kan de følge med tilbage til sælger.

• #8   13. aug 2014 Jeg ville IKKE købe en mc hvor jeg skal aflevere mit kørekort. Sælger kan se det, men han skal fandme ikke beholde det imens jeg prøver en tur! Så vender jeg mig om igen og går altså.. Han ka bare skrive kørekort nummer ned i stedet eller noget

• #9   13. aug 2014 Bare lav en kopi af kørekortet( evt billede med telefonen). Så ved du hvem der er ude på din mc og chaufføren har sit kørekort med sig.

• #10   13. aug 2014 Tobias H: Den holdning har du lov til at have. Men kommer køber uden kontanter, kammerat og måske ligefrem endda på gåben så vil jeg sku ikke være bleg for at kræve dette... det er mig der er på skidern hvis han daffer afsted på min motorcykel.

• #11   13. aug 2014 Det er sgu også sjældent at folk ankommer sådan! Men så skal der selvfølgelig gives noget i pant evt. Eller som jeg skrev før, skriv kørekortnummer ned! Ingen grund til at tage det fra ham smiley

• #12   14. aug 2014 Held og lykke med at bevise det alligevel smiley Har på fornemmelsen at dem som ankommer sådan økonomisk stå til rotterne og skulle det lykkedes mig at bevise at det var ham der havde nuppet den så tror jeg ikke engang at et erstatningskrav ville kunne hjælpe på det...

Kommentér på:
Hjælp til Muligt salg af MC!

Annonce