{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Biler blinker ikke?! {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg er begyndt at lægge mærke til en stigende tendes blandt bilister - de blinker ikke! Jeg er forholdsvis ny i trafikken, så jeg ved ikke, om det altid har været sådan, men jeg ser da dagligt min. 3 biler, der ikke blinker, når de skal dreje.

Det er ikke noget, der er et stort problem for mig, fordi jeg er meget opmærksom på, at folk ofte gør noget uventet. Men vil egentlig bare høre, om I oplever det samme, og om det bare altid har været sådan?

Og nej, jeg hverken tuder eller brokker mig, jeg undrer mig bare...! smiley

God søndag!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Biler blinker ikke?!
  • #1   22. jun 2014 det er velkendt.... alle de 9 år jeg har kørt bil og 2 år på MC har jeg set det dagligt.... jeg blinker personeligt altid selv fordi der er ikke noget mere irriterende end man holder og venter på en bil der kommer kørende også blinker idioten ikke og drejer i sidste øjeblik.... og samtidig er det risikoen for at fejlbedømme for hvad man forventer personen gør i trafikken når de ikke blinker... jeg mener det er uansvarligt ikke at blinke!!

• #2   22. jun 2014 he he , ser tit folk på mc, der har glemt at slå blinklyset fra. smiley inkl mig selv smiley
    bare hold øje med om de sætter farten ned, de steder hvor der er en sidevej..
    men godt du er opmærksom på det.. mvh hc

• #3   22. jun 2014 Helt enig, David.

Ja, det ser jeg også engang imellem, HC smiley
    Nemlig, man kan typisk godt fornemme, om de har tænkt sig at dreje. Især hvis de f.eks. bremser før en sidevej, som du skriver.

• #4   22. jun 2014 Oplever det samme hver evig eneste dag og det er super træls.
    Det kræver næsten ingen ting at blinke, alligevel "glemmer" nogen det. typisk hvis de holder i en svingbane og har tanken folk må vel vide hvilken vej jeg vil... Men når man så har oplevet flere gange folk kører ligeud i svingbaner tvivler man lidt..

• #5   22. jun 2014 faktisk synes jeg ikke der er mange ændringer i bilisterne brug af blinklys - bortset fra, at de nu mange gange antager at blink er nok - de behøver ikke orientere sig inden de drejer - bare ud med vingen!!!

• #6   22. jun 2014 jeg køre igennem varde jævnligt... der er det ikke blinklys der mangler.. gennerelt baglys og satme også bremse lys for at det ikke skal være løgn...

• #7   22. jun 2014 Jeg blinker ikke.. Det rager ikke folk hvor jeg skal hen smiley

• #8   22. jun 2014 Nej og cykelisterne gider ikke række armen ud og vise af, når de skal dreje...... pisse irriterende!

• #9   22. jun 2014 Jeg synes nu også ofte at jeg oplever flere og flere der lige skal nå med over krydset for gult og nogle gange rødt.
    Jeg har kørt bil og mc i 5 år og synes jeg ser denne tendens mere og mere også desværre....

For lige at svare dig.. Jeg har altid oplevet at folk "glemmer" at blinke og har bare lært mig selv altid at være opmærksom på at tænke "hvad kunne bilisten finde på at gøre her"

• #10   22. jun 2014 kør op på siden og spark på deres dør.

drejer de ud foran mig uden at blinke, så får de hornet og det lange lys.

• #11   22. jun 2014 #9

Det har nu været et problem-og et problem af de store- i Årevis. Jeg kunne virkelig ønske mig at strisserne laved nogle uvarslede kampagner ved større kryds, De kunne de indrage et antal kørekort hver eneste dag, og ingen tvivl om at DET ville have en stor effekt!

• #12   22. jun 2014 mht folk som holder i svingbanen og ikke blinker, så er det ikke lovpligtigt at blinke mere, så snart du er i svingbanen, og denne KUN er til sving.

• #13   23. jun 2014 Minibiler for folk der ikke kan køre bil, og de store tyskere der bare ikke giver en fuck, er altid synderne synes jeg smiley

• #14   23. jun 2014 Det er ikke engang løgn. Det er sgu altid minibilerne smiley

• #15   23. jun 2014 Synes der er en tendens til at folk holder i en venstresvingsbane og blinker til venstre

Det er forbudt.

Medmindre man skal forsage en u vending

Det er nemlig kun tilladt at blinke når man finder set nødvendigt til vejledning for den øvrige færdsel

F.eks.
    INDEN man bevæger sig ind i venstresvingsbanen.

Ikke de 40 sekunde man holder der og venter.

Medmindre man skal vende.

Det der med førerløse køretøjer glæder jeg mig snart rigig rigtig meget til at alle de metroseksuelle mænd i deres minibiler, for ikke at nævne alle kvinderne med børn i bilen og fulderikkerne, får sig anskaffet.

SÅ bliver bilernes handlinger til at regne med for os på to hjul

• #16   23. jun 2014 Det er ikke forbudt.. Du har misforstået noget.
    Det er ikke mere end et halvt år siden jeg måtte generhverve kat B og du dumper en køreprøve hvis ikke du blinker når du holder i en svingbane, venstre eller højre

• #17   23. jun 2014 Mc Atsi:

Jeg må give den foregående ret, og der må være noget du har misforstået!

• #18   24. jun 2014 Det er rigtigt det jf ordlyden af påbuddet om Tegngivning ikke er forbudt at blinke il venstre i en venstre svingsbane

Men det er forbudt af samme grund som man ikke må blinke til højre i en højresvingsbane hvis der er en indkørsel til F.eks. En tankstation tilknyttet svingbanen, såfremt det kan misforstås som om man vil ind på tanke .

Skal man ikke foretage en uvending skal man undlade at blinke i en venstresvingsbane HVIS det er vildledende.

Hvad det som oftest er når der holder flere i venstresvingsbanen.

At man SKAL gøre det til en køreprøve siger mere om hvad kørekortsbejendtgørelsen er end det siger om hvad færdselsloven er.

Man SKAL også have praktisk erfaring i at slukke en bil i brand i en tunnel inden man må gå til køreprøve i kategori B

Det er ganske vist en smutter, og formentlig rettet siden 2012 men det illustrerer meget godt hvad kørekortsbekendtgørelsen er

Altovervejende hovedløst makværk

• #19   24. jun 2014 Jeg fik af vide fra en kørekorts sagkyndig i statens bilinspektion at man behøver ikke blinke mere så snart man ER kommet ind i svingbanen, da man kun må svinge i denne svingbane. Med mindre det er en kombineret lige ud/ svingbane

• #20   24. jun 2014 Så ham der har dumpet dig på det grundlag kasper j må nok hellere kigge på reglerne igen

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #21   24. jun 2014 alt du lærer til teori om hvordan folk burde opføre sig, det passer ikke. smiley

• #22   24. jun 2014 Man dumper også hvis man ikke har hænderne placeret kvart i tre på rattet

Eller kører med den ene hånd på gearstangen

Færdselslov og kørekortsbekendtgørelsen (herunder retningslinherbog regelsæt for køreprøven) er to forskellige sæt tekst.

• #23   24. jun 2014 Min personlige kæphest er rundkørsler
    Det er p***e irriterende at holde og vente på at køre ind i en rundkørsel og så hr. knoldesparker er så nærig at han ikke vil slide på blinklyset, så kunne man jo fint være kørt ud....eller når frk. mobil først sætter blinklyset til når hun er begyndt at dreje på rettet og næsten er ude af rundkørslen fordi hun jo ikke kan lave så mange forskellige ting mens hun vender garderobekrisen med veninderne smiley

• #24   24. jun 2014 Masser af mennesker kan slet ikke hitte ud af blinklys i rundkørsler, og reglerne er til tider også misvisende. Konlusionen for mig er: pas på folk i rundkørsler og nyd så bare at indretninger e så bare kan afvikle en grusom masse trafik

Kommentér på:
Biler blinker ikke?!

Annonce