{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.429 visninger | Oprettet:

Utrolig at de kan blive ved.... {{forumTopicSubject}}

Fik denne henvendelse på en annonce på dba.dk.

dba.dk er underrettet:

Hej,

Jeg er virkelig spændt på at modtage din mail. Mit barns fødselsdag er
i næste uge, og jeg ønsker at købe din vare som en gave til mit barn.
Mit barn blev for nylig sendt til Unicef Nigeria for at arbejde der
for et år jeg savner mit barn allerede.

Jeg er en gammel kvinde, og i øjeblikket på et krydstogt tur i
øjeblikket, så jeg vil ikke være i stand til at komme hente det
personligt. Så for de ulemper, er jeg villig til at give ekstra 300 kr
+ post omkostninger, og jeg vil også være ansvarlig for porto gebyr.

Jeg ønsker at betale dig via bankoverførsel så komme tilbage til mig
med dine kontooplysninger og de ??samlede omkostninger, så jeg kan
foretage betalingen.

Det eneste spørgsmål, jeg har, er, hvis varen er i god stand? shipping
adresse er under

112 Nnebisi Road, 320001 Asaba
Delta State, Nigeria.

Dit hurtige svar vil være yderst værdsat. Jeg vil forventer
nedenstående krav fra dig.

1: Bankoplysninger ........
2: Porto ..........
3: 300 kr. + produkt omkostninger + Post Danmark gebyr .......

Med venlig hilsen
Christina Søgaard Mogensen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utrolig at de kan blive ved....
  • #1   28. maj 2014 Det mest utrolige er der stadig, findes idioter. Der ikke kan bare kan, finde ud af at slette den slags mail.

• #2   28. maj 2014 Tag udgiften det koster at sende en pakke til svindler-land. Behøver jeg fortælle hvad jeg ville komme i pakken? Nå det gør jeg så alligevel, skid i den, gerne mere end en gang, og så sender du "lortet" af sted!!

• #3   28. maj 2014 Kunne sgu godt være man skulle pakke noget ind og sende ned til dem, måske en virus i form af noget stærkt gift......

• #4   28. maj 2014 Ja, det er sgu irriterende.

Og jeg har NETOP modtaget en sms med landekode USA/canada

"hello
    is your bike available?
    respond to ... mailadresse" ...

• #5   28. maj 2014 Jeg har fået præcis den samme her for en uges tid siden, søren M...

Det er godt nok belastende -_-

• #6   28. maj 2014 ... og der fik jeg så lige en mere.

• #7   28. maj 2014 Sådan, fra luckymike?

• #8   28. maj 2014 jep smiley Den her var fra luckymike63@gmail.com og det var den forrige sørme også, selvom jeg der ved den første står Mike Nell som afsender

• #9   28. maj 2014 Husk at skrive en rigtig høj værdi af varens genstand så de skal betale ekstra moms/told etc for at modtage pakken

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #10   28. maj 2014 Hvilken vare er det du sælger, som er så god, at den skal sendes Nigeria ?

Men mange tak, translate.google.com

• #11   29. maj 2014 Oh yeah, LuckyMike har lige sendt mig en sms - han har virkelig brug for nogle cykler.. Måske er han ved at åbne en forretning?!? smiley

• #12   29. maj 2014 10# Et halssmykke..... smiley som fruen ikke vil bruge smiley

• #13   29. maj 2014 Jeg har taget kontakt til ham - han er meget interesseret smiley
    Nu skal jeg se hvor længe jeg kan holde ham hen med snak! hehehe...

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#14   29. maj 2014 Vent indtil at pengene står fysisk på din konto, så kan de ikke gøre noget.
    Også send et "smykke" der ligner, men måske koster 10 i TIGER.

Måske farligt, hvis Mufufu kender nogen i Danmark.

• #15   29. maj 2014 Haha nice MLN, jeg er i gang med det samme.

• Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #17   9. jun 2014 I dag:

"Hi what's the lowest price for the bike? reply to luckymike63gmail.com for more.Best regards Mike"

Tak for at denne tråd dukkede op da jeg googlede mailen smiley

• #18   9. jun 2014 Lucky Mike er sku en guttermand med alt det han vil købe smiley

• #19   26. jun 2014 ja det er han sku han ville til og med give 9000 for noget som jeg har til salg for 5000, jeg sender da bare lige de 3200 for fragt ikk ? xD

• #20   26. jun 2014 fik lige denne mail fra mike smiley

profilbillede
  • #21   26. jun 2014 Lucky Mike is still at it, he just sent me a reply to my guloggratis add.

Tim

• #22   26. jun 2014 det er sku utroligt han har sendt mig en ny sms fra et nyt dog dansk nr. prøver han at snyde den samme 2 gange ? lol smiley

• simon d
    simon d Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #23   26. jun 2014 luckymike har travl... fik en sms fra ham kl 13:27
    smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#24   26. jun 2014 Kiwi, han er joh meget smart, for når du har overført 3200,- så trækker han betalingen tilbage hos Paypal. Men sjovt, hvorfor han ikke selv betaler sin shipping agent.

• #25   26. jun 2014 Simonsen, han har slet ikke brugt paypal, så det kan være ligemeget..
    Det er en andenpart der sender en falsk mail om hvordan at paypal/westernunion/bankofamerica, kræver at du sender kvitteringen på at pakken er blevet sendt, før pengene kan blive sendt.
    Dog er det sådan, at ingen af de overstående firmaer benytter sig af den politik. De antager sig intet ansvar i et privatsalg, og kunne ikke være mere lige glade..
    De risikere ikke én krone!

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#26   26. jun 2014 Kaasje - Prøv at se Kiwi's billedet.

• #27   26. jun 2014 Simonson, Lad mig citere: ( smiley )
    "..according to paypal's policy(1) you'll have to send the extra amount to the shipping company through westernunion(2) or do it easily online ( www.westernunion.dk) using your credit card and then send the westernunion money transfer information to paypal for verification(3), so the transaction can be finalized(4).. Here is the info you need to send the fee to the shipping agent(5) through westernunion..."

"I will advice you to check your inbox or spam/junk folder for the paypal confirmation email in one of these folders..(6)"

-------

Jeg har markeret et par eksempler som jeg vil forklare her hvorfor er bevis på at beløbet aldrig har været overført.

(1) - Ifølge PayPals retningslinjer, står der intet om følgende, grundlaget for dette er selvfølgelig at PayPal ikke blander sig i privat salg, eller stiller nogen former for sikkerhedsmæssige krav ved overførsel. Derudover modstrider dette punkt, punkt (5), som forklare at pengene ikke bliver sendt til PayPal som godkendelse af forsendelsen, men derimod til en ukendt "fragtmand".

(2) - Hele fidusen med at sende det via WesternUnion som er en "konkurrent" på bank markedet til PayPal, er at overførslerne er ENDNU mere anonyme og usikre via WU i forhold til Paypal.

(3) - Som nævnt ender pengene slet ikke hos PayPal, det vil de aldrig gøre, da PayPal, som nævnt førhen, intet ansvar tager sig til transport sikkerhed eller lignende.

(4) - Og her ligger bomben så. Pengene kan ikke ses på din konto, i din historik, "venteliste" eller noget andet sted. Den eneste bekræftelse du har på at pengene er sendt, er den mail PayPal har sendt, hvortil kvitteringen for at du har sendt de 3200 til en ukendt fragtmand skal tilsendes. Igen gør PayPal IKKE brug af dette, og det står IKKE nævnt ifølge deres retningslinjer.
    Du kan altid genkende disse mails på at du ingen aktivitet kan se på din PayPal konto.. Uanset hvad der står i mailen.

(5) - Det gik op for mig, da jeg skrev punkt 4, at ikke kun vil køberen her snyde produktet ud af (kiwi i dette tilfælde) sælger, men også 3200 kroner for transporten som skal ligges ud på forhånd! Hva' fanden, skal man nu betale for at blive snydt??

(6) - Denne mail vil selvfølgelig være falsk. Du vil efter 24 timer modtage endnu en mail, eller "rykker" om at de stadig venter din bekræftelse, og det eneste der mangler er din påsendning af kvitteringen.

-------

Puha, det blev længere end forventet. Dog håber jeg at det giver lidt afklaring til hvordan man altid kan sikre sig hvorvidt det er troværdigt eller utroværdigt.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

#28   27. jun 2014 Men han skriver dog, at han bruger Paypal. Første linie, 13'nd ord.
    Ved dog ikke om man kan overføre penge på bankmaner gennem Paypal.

Men rolig, jeg har lugtet lunten. Har selv legede med sådan nogle tidligere.

• #29   27. jun 2014 Simonsen, jeg er skam helt rolig, den lange smøre var skam heller ikke tiltænkt dig, men mere fremtidige personer der læste indlægget, eller havde mindre forstand på sådanne sager. smiley
    Beklager hvis jeg fik udtrykt mig anderledes.

• #30   28. jun 2014 Yep helt korrekt Kaasje, han siger at det er igennen paypal osv.. men ikke nok med et det er imod deres retningslinjer så kan man tydeligt se at mailen fra "paypal" er falsk, jeg ligger lige nogle tags til fremtidige læsere så de kan finde denne tråd på google smiley Mike Nell luckymike luckymike63 luckymike63@gmail.com

• #31   28. jun 2014 et billed mere af sms, men han gad sku ikk at svare haha smiley

profilbillede
  • #32   29. jun 2014 Jeg har lyst to at sige ja til ham hvis han sende de 250 non-refundable dkk registration administrative omkostninger (mine) till at se på sagen first.

Tim

Kommentér på:
Utrolig at de kan blive ved....

Annonce