{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slibning af knive?
  • #1   13. apr 2014 Det kan du da sagtens selv gøre. Det kræver bare, at du har en slibesten eller andet til at slibe med, men det kan fås billigt, og så kan du jo altid slibe dem smiley

• #2   13. apr 2014 Jeg vil anbefale dig at købe dit eget knivsliber sæt og helt specifikt, vil jeg anbefale dig at købe et Lansky Knivsliber sæt. Der er 3 eller 5 (du vælger selv sæt) slibesten og så et stativ til at sætte kniven i,

Det er et system som alle kan finde ud af at bruge, inkl. undertegnede som har sættet med 3 slibesten. Jeg har på et tidspunkt slebet knive for en slagter som var pænt imponeret af, hvor skarpe hans knive var blevet.

Så køb dit eget sæt, det er en 1 gangs udgift og så kan du ellers selv slibe dine knive barberblads skarpe de næste mange år

Her kan du se, hvad det er jeg snakker om (link fjernet)

• #3   13. apr 2014 prøv at gå ned i den nærmeste føtex/bilka/salling der har en slagter afdeling og spørg dem pænt om du må låne deres båndsliber (slagtere elsker kage). Så får du nok lov til at låne den :-).

• #4   13. apr 2014 forresten!

når du siger gode kokke knive er det så i damascus stål? I så fald kan en alm slibesten/båndsliber ikke gøre det ordenligt.

• #5   13. apr 2014 En god slibesten koster faktisk lidt.. King/sun Tiger eller naniwa sten er noget af det bedste til prisen. En korn 800 til at skærpe æggen og en korn 2000 til at polere. Kommer lidt an på hvor sløve de er, hvis de er helt flade så skal du bruge 2-300 i korn for at starte helt forfra. En rigtig hyggelig beskæftigelse forøvrigt.

• #8   13. apr 2014 Der var en tråd engang om slibning, de fleste sendte dem til en gut der kunne laserslibe, nordjylland mner jeg det var,

• #9   13. apr 2014 Tak for alle jeres inputs! Det skal jeg lige se ordentligt på.

Det er IKKE knive af damaskus stål. Det er et eller andet tysk sæt.. Müller tror jeg det hedder. De har bare mere potentiale end jeg udnytter nu, jeg bruger dem stort set ikke fordi de er så sløve smiley Det er kun brødkniven der er ok.

• #10   14. apr 2014 +1 på lansky-sættet. Det holder max.

Alternativt så hop i Ikea og køb deres knivsliber OG deres keramiske strygestål. Med de to ting kan jeg slibe mine køkkenknive helt skarpe - så man kan barbere hår af armen bagefter... Det er et billigt lille sæt, og er super hurtigt til lige at vedligeholde knivene fremover...

En proff slibning er selvf. også fedt, men om noget tid skal du jo friske dem op, så du skal alligevel finde en løsning du selv kan finde ud af...

• Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 56
    #11   14. apr 2014 Jeg bruger også Lansky. Så får du den rette vinkel på slibningen. Og du kan også købe slibesten som tilbehør til brødkniv.

Kommentér på:
Slibning af knive?

Annonce