{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fdm kørekursus
  • #1   19. dec 2013 overvej lige "mestersvinger" i stedet smiley

• #2   19. dec 2013 Var der i år og det var HELT kanon vi leje en hytte på campingpladsen ved Jyllandsringen og hvis økonomien er til det tager vi afsted igen i år så go for it smiley

• #3   19. dec 2013 Hvis nu Henrik nu hellere vil lære at bremse og undvige !! smiley

Der er et rigtig godt vandrehjem inde midt i Silkeborg. Rent og pænt med gode forhold. smiley

• #4   19. dec 2013 Skal siges at jeg var på Fdm niveau A i foråret ( Det var kanon godt) der boede jeg med nogle andre privat. Denne mulighed har jeg ikke i det nye år - det er kun mig der skal afsted. Er mestersvinger godkendt af forsikringsselskaberne ?

• #5   19. dec 2013 Har kigget lidt på det..... Men det virker sgu noget kedeligt smiley er det kke mest for tilhængere af gul trafikvest ?? Eller er der rig mulighed for at få kørt kneesliderne helt ned, og pille i dæk fnuller af kyllinge sporet i pauserne smiley ?

• #6   19. dec 2013 det er et ganske udmærket kursus , hvor du selv bestemmer om du vil køre knæet i asfalten eller ej .....

• Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
    #7   19. dec 2013 Hvornår på året er det?
    Vi kunne måske godt rede op på gæsteværelset hvis det passer med tiden.
    Bor næsten lige ved siden af Jyllands Ringen.

• #8   19. dec 2013 Hvis du har flere banedage i bagagen så kan niveau A måske være lidt tamt. Det var første gang på bane for mig, og det var kanon sjovt - YES der kommer fnuller på dækkanten. Men det er et kørekursus så der er på ingen måde frit race på banen.

• #9   19. dec 2013 Glenn W. Det er enten d.15-16 eller 22-23 april.

• #10   19. dec 2013 Jeg bliver lidt skræmt af "på ingen måde" smiley læste at man skal tage a før man kan komme på b...... Er de lidt mere fleksible i virkeligheden ?

Kan være jeg bare skal melde mig til, kan jo altid sige tak for idag og køre hjem hvis det er for teoretisk og pædagogisk smiley

• #11   19. dec 2013 Det er et kørekursus... Ikke et racerkursus..

Og har man været på bane en del gange, er det måske ikke fdm a kursus man skal vælge...

Jeg kan godt få min cykel rundt i svingene på hæderlig vis, men jeg lærte sq en del på de kurser...

Pt har jeg været på 2xA og 3xB, og skal også afsted næste år..:-)

• #12   19. dec 2013 Du skal tage det bogstaveligt, A kommer før B ! men som michael skriver så bestemmer du selv kurvehastigheden. På langsiden står der 2 rækker med6-8 kegler . Du tager "bare" modsatte række end den forankørende og overhaler. Må sige det er lettere sagt end gjort smiley

• #13   19. dec 2013 Det er et absolut lærerigt kursus. Jeg var på A for et par år siden på min gamle knallert, men tager et A igen næste år. Det er en perfekt måde at starte sæsonen på smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #14   19. dec 2013 Køber en cykel i foråret. Hvis man skulle vælge mellem de to kurser, hvilket vil være et godt starter ? er ny cyklist.

• #15   19. dec 2013 Simonsen. Du kan først deltage på niveau B når du har " bestået" niveau A.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #16   19. dec 2013 Skal jeg starte på mesterevinger eller fdm ?

Tror nemlig sådan et kørekursus, gerne med undvige og manøvre vil være fornuftigt.

Så kan jeg altid lære at køre stærkt bagefter.

• #17   19. dec 2013 @Brian S
    FDM-kurserne er for alle, også dem der kører med gul vest - de må bare ikke have dem på under kurset. smiley
    Det er ikke en trackday, men et køreteknisk kursus, hvor man undervises i alle aspekter af motorcykelkørsel. Det er uden tvivl de kurser, jeg har lært mest af og jeg har rykket mine evner og grænser på en motorcykel enormt (2xA + 2xB).
    Mestersvinger er en anden type kursus, hvor man fokuserer på svingkørsel på banen og minimerer undervisningsdelen. Her kører jeg også væsentligt stærkere og det er bestemt heller ikke kedeligt.
    For mig er det FDM i foråret og Mestersvinger efter sommerferien.
    Begge kurser er godkendt af mit forsikringsselskab (GF) og de fleste andre selskaber. Men det er altid en god ide at kontakte sit selskab inden man tilmelder sig.

• #18   19. dec 2013 Det der med godkendt af forsikringen, er det ikke kun noget man tænker på hvis man har kasko dækning ??

• #19   19. dec 2013 @Simonsen
    Jeg ville helt klart anbefale FDM til at starte med - der er klart bedre undervisning. Men du burde også unde dig en tur på Mestersvinger og Knutstorp, der er så meget federe end Sjælland-/Jyllandsringen.

• #20   19. dec 2013 @Brian S
    Jo, det er med henblik på kaskodækning.

• #21   20. dec 2013 Ang. overnatning prøv airbnb.com, så slipper du for telt

Kommentér på:
Fdm kørekursus

Annonce