1.141 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

hvilken campingvogn hvilken campingvogn

Underligt spørgsmål, fra en underlig mand smiley
nu er jeg i off topic, hvor jeg plejer at være mester i SERIØST off topic smiley

for en del år siden, var konen og jeg ude og se på Campingvogne, bare for sjov.
der kiggede vi på en fabriksny med køjer, og 2 døre. en normal dør, og en i enden af køjerne.
så kunne man vippe køjerne på højkant, og under transport have en lille gummibåd, cykler eller noget andet der fylder, men ikke vejer, stående der.

Nu er jeg blevet gammel, og har 2 små børn. (samt ringe økonomi) og sad og snakkede campingvogne med konen. vi er nu nået dertil hvor vi overvejer at købe en (JA jeg er sat!!) og kom til at smakke om, at den model kunne vi godt li! MEN kan ikke huske sikkert hvad den hed.
Jeg husker den som en sprite et eller andet. MEN mine campingforældre siger, at sådan en har sprite aldrig lavet smiley
Konen siger Adria, men hvad ved hun??? (pis hvis det ER en Adria lol)

SÅ nu er jeg nysgerig!

NOGEN der ved hvad model det var, og evt. har erfaringer med den?

/Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken campingvogn
  • #1   17. dec 2013 Hvis børnene ikke for gamle så overvej en med køjer, men det er svært at svare på.
    Ud og kik, når du så finder den i vil have så køb i tyskland 0 Kr i afgift og ca 10-25000 at spare, ( DET SKAL VÆRE EN MODEL SOM FINDES I DK )

Våres har køkken i modsatte side som teltet Dvs, varmen far køleskabet er ud af vognen og ikke ind i teltet, Skal det være med eller uden wc? vi har ikke brugt den og det er ikke noget problem.

Men ud og kik få en dyb telt 2,5-3,0 Meter Tænk på vægten Jernstænger er meget tunge og billiger end fiber stænger

• #2   17. dec 2013 Du skal da bare ud tol en campinggård og lurer lidt...... smiley

• #3   17. dec 2013 Det må være en Kabe Hacienda i har set på.
    Det er ihvertfald en vogn med to døre og køjesenge.

• #4   17. dec 2013 Halløj jeg har sådan en Adria Adora 542 TK til salg det er lige præcis den model i snakker om. den er fra 2006 og vi har haft den fra ny. Desværre er børene på 15 og 17 ikke længere så camping minded, så vi skal faktisk se på en mindre model uden køjer. og ja den er billig.. meget billig med elvarme, gulv varme og 4 meters fiamma zip markise.

• #5   17. dec 2013 Din kone kunne godt have ret. Adria 542 TK har denne indretning. Hvis den extra dør ikke er et must, ville jeg vælge et andet mærke. mvh

• #6   17. dec 2013 http://www.dba.dk/billig-velholdt-lmc-koejevogn/id-1004466189/

Den indretning er den jeg selv leder efter, og der er modeller som har denne indretning til billigere priser end det her.

• #7   17. dec 2013 Det er en Adria Adora 542 TK du har set , vi har også en fra 2008 nok den bedste vogn vi har haft .

• #8   17. dec 2013 Steffen ; dercer da ikke afgift på påhængsvogne ?? Så hvordan vil du spare den væk ??

• #9   17. dec 2013 Momsen do Tysk 19%

• #10   17. dec 2013 Mig bekendt så findes denne model ved Bürstner Averso plus 440 TK, Caravelair Antares Luxe 496, mener også tec har lave en model

• #11   17. dec 2013 nu snakkede han om afgift ikke moms og de 6 % forskel rammer vist sjældent 25000 !

• #12   17. dec 2013 der findes et hav, ud og se på noget, og læg jer et budget, der er alt mulig andet habengut du skal have med, og nogen gange kan man jo være heldig og finde en god hel pakke "mit alles"....
    Startede selv med budget camping da det gamle fam. telt var træt, solgte min gamle fender guitar, - ja i griner og kom til at sige til konen hun måtte købe en cv for pengene jeg fik og hun fandt sku en vi brugte i et par år eller 3... ofrede småpenge på den og solgte den med et tab på 3000 kroner efter 3 sæsoner... haha - Iøvrigt en sprite alpin som er en let fin bette vogn.
    Behovet har ændret sig og jeg er nu endt ud med en noget nyere hobby 545... som vi købt let brugt. Der er rigtig mange penge og spare. og gode handler og gøre derude.

men tag ud og kig nogle steder, evt. søg lidt på nettet og få sporet ind hvad i kan lide og hvad i må køre med!

• #13   17. dec 2013 Tja der er kun momsen at betale i begge lande så den eneste forskel er som sagt de 6 % + en eventuelt laver start pris i Tyskland. Og den kunne skyldes mængde rabat eller fragten er lavere til Tyskland. smiley smiley

• #14   17. dec 2013 Jeg er ikke i gang med at købe endnu. Er noget til punktet med overvejelserne plus lidt praktiske ting hehe... Tak for den markante feedback. Mere end jeg regnede med.
    Ser på tingene i morgen smiley ligger i min dejlig varme seng. smiley

• #15   17. dec 2013 Uanset om du køber i DK eller i DE, så køb noget der holder. Vi købte en brugt Knaus Azur, som vi i flere år kørte med til bla. Rom og Torrevieja, ES. og det uden en eneste skrue løsnede sig. Er det det du skal, så spar ikke på kvaliteten smiley

• #16   18. dec 2013 Som #15, hvis man kører meget skal det være noget der er skruet ordentlig sammen. jeg købte en ny Hobby i 2003. Efter 3 ferier i sydeuropa, var alt inventar ved at gå løs i den. Derefter købte jeg en ny naus i 2006, som jeg stadig har. der er ikke en skrue løs.

• #17   18. dec 2013 Ja, man kan være uheldige, eller heldige. mine forældre har en nu 1/2 år gammel campingvogn, den har været på værksted 7 gange! den har kostet 250.000
    deres gamle kostede ca. 100.000 den var også 7 gange på værksted. på 8 år! og der var han selv skyld i de 4 gange smiley

Vi ved endnu ikke hvad vi vil, vi er vel i planlægnings fasen (riget fattes penge!)

• #18   18. dec 2013 PS til #16

naus = Knaus

• #19   18. dec 2013 Med to små børn er camping lige sagen smiley

• #20   20. dec 2013 nu har jeg fået kigget nærmere, og det ser ikke ud til at være en af de nævnte.

den må nu være ca. 10 år gammel modellen.
    den ekstra dør, var på den modsatte side af vognen.

smiley

drømme indretningen, ville værre dobbeltseng, køjer, samt god siddeplads til 4.... koste 30.000 og værre i god stand LOL
    MEN man må jo nok nøjes med de der rundsidde grupper, der bliver til dobbeltsengen smiley

• #21   22. dec 2013 tja en anden vigtig detalje er jo hvor meget du må spænde på krogen? - Men der findes da mange fornuftige vogne til en 30-40 af de lange. Hvad med sådan en hobby 540?
    Men ja kommer også meget an på hvordan man ønsker og bruge den. Vi gik fra en bette sprite også til en hobby 545 med stort telt. Det er fedt og have den rundsiddegruppe. Men det er sku også et bredt skrummel og slæbe afsted med.

• #22   22. dec 2013 Jeg må trække 1300. Jeg vil ikke køre hver anden dag. For mig er en ferie mindst en uge hvert sted, så selv Kassel skal min lille matrix nok klare smiley og ender jeg på 1400 er jeg lidt ligeglad. :O.... Det kunne sagtens blive sådan en 545.

• #23   22. dec 2013 nu er der væsentligt forskel på hvad en bil må trække og hvad der er rart/fornuftigt at køre med ! havde engang en carina e med 1.6 liters motor , og måtte trække 1300 . det var satme ikke nogen fornøjelse , bare til skagen .

• #24   23. dec 2013 Er helt enig, er tidligere kørt rundt med en Nissan Sunny 1.5 i en måned, med Max påhæng. Gik ok, men der skal røres i gryden. Har også kørt med firehjulstrækker. Stærk men tørstig.
    Har en Hyundai matrix 1.5 td. Som er optimeret en del ( vil jeg tro. Kører omdrejningstælleren ud i 5 gear. Ca. 190ægte kmt. Burde Max gå 160) den klarer rimeligt at køre tunge trailere indtil videre, syntes dog den vugger lidt, den korte træk afstand til trods... men det er hvad jeg har at gøre godt med. Har trukket en campingvogn på 1800 kg. efter en ulykke, hjem til ejeren. 250km. Klarede den ok.

• #25   23. dec 2013 vi kører med vw caddy 1.6 tdi 75 hk bluemotion. Selv med vores gamle campingvogn og ferie oppakning havde den noget at se til, da der så blev opgraderet fik motoren også lige ny styring... For når vi skal afsted så er der jo nok 1600 kg i bilen og det samme med campingvognen... selvom jeg prøver og holde den så let som mulig. Men ja Sådan er det jo, kører du med godt 100 turbodiesel hk... så er det nu ikke det store problem.

profilbillede
  • #26   23. dec 2013 iflg. standard, har den 110 Hk og 230nm så vidt jeg husker.
    Da jeg ikke har kunnet finde en boks, men ikke er i tvivl om den er optimeret, jeg vil ud fra hvad jeg kan læse på nettet, anslå at jeg har CA. 120HK og 260 Nm +-

SÅ det er ikke det jeg frygter. der findes MANGE bedre biler, ingen tvivl om det. MEN den skal nok klare det smiley

http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/s/cfmc2005.asp
    der kører de med den tidligere 3cylindrede version! min er 4 cylindret. de havde (mener jeg ) 80 hk at gøre godt med! men er ikke sikker smiley

• #27   23. dec 2013 og offslow, dejligt vogntog!

• #28   23. dec 2013 ja det er en rummelig vogn og en rummelig bil. Så når der så er fyldt op med pik pak, 5 mennesker, 2 hunde... cykler på taget og topbox... så har jeg sku egentlig brug for alle vw'ens hk... sådan da. kører med 147 hk/315 nm... største minus v. de nymodens bluemotion er at der er store spring imellem 4-5 gear... så den er ikke helt lagt ud til at køre 70-80 med max læs på... når det skal gå op af bakke. Men den klarer det da smiley

• #29   25. dec 2013 hvad kører du så på L.?

• #30   25. dec 2013 Den går omkring en 11 stykker. Med 3400 total celler og topbox på taget. Til hverdag går den en smule længere end den gjorde std. Men den har jo næsten 100 hk v. 2000 rpm, så den kan godt smiley

• #31   25. dec 2013 Det er sku ok.
    Mine forældre havde en Grand vitara. Den kørte op til 6 km pr.l. med campingvognen. Kørte i hele Europa. 30.000 om året. De har endeligt skiftet bil. Nu små 10 km pr. L. Kæmpe økonomisk forskel.

• #32   25. dec 2013 kan også godt få den under 10. Men så er jeg også hård ved den. Hvis jeg kører jævnt går den imellem 10-11... Men kommer jo også an på om der er mange stigninger hvor man kører.
    Vi er rigtig glad ved den caddy, det er en billig bil, synes jeg. Den kører fornuftigt, mangler nok en anelse komfort i forhold til dyrere biler... men det er jo en økopot. Men for dælen den kan arbejde efter den har fået landberg optimering smiley

• #33   25. dec 2013 Ja, Landberg kan sku noget. Vi var meget tæt på selv at købe sådan en.

• #34   25. dec 2013 synes man får meget bil for pengene... men ja lige så snart man smider udstyr efter den så ryger den hurtigt op i pris!

Kommentér på:
hvilken campingvogn

Annonce