{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

rene k
rene k
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 68

En billig men god mc til billig penge, muligt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle derude.

Jeg skal pt igang med et projekt hvortil jeg skal bruge en motor fra en mc men problemet er mit lave budget, selv er jeg kun på su og det er kun til ombygning, spas og som arbejdsmaskine så derfor hverken har jeg pengene eller lysten til at smide en større sum penge efter en ordenlig motor.

Jeg har kun få krav så som at det ikke må være en kinøjser samt så skal den helst gerne have +30 hk.

Jeg syntes selv at jeg har søgt nettet tyndt for alle billige mc'er til 3-4000 kr og faldt over en yamaha xs400 som skulle stå i god stand men blev desværre solgt for næsen af mig så er det ellers overhovedet muligt at finde en som fungere til den prisklasse eller kan jeg godt skyde en hvid pil efter det?

Fortsæt god aften og håber ikke at det opfattes som en annonce for det er det ikke men håber på input og evt gode bud og råd smiley

Edit: Det skal lige siges at jeg hverken har mc kort eller har viden indenfor mc'er, min viden/interesse ligger ved hifi og biler.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En billig men god mc til billig penge, muligt?
  • #1   1. okt 2013 Hvis det kun er en motor du er ude efter hvorfor så ikke bare finde en motor frem for en hel mc til billige penge ?.

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#2   1. okt 2013 Fordi at jeg gerne vil have komplet ledningsnet med, og ved kun at finde en motor, så har jeg ingen mulighed for at finde ud af om gearkasse osv går som det skal smiley

Jeg har ingen problemer i selv at skrue i en motor men mc motore er en ukendt verden for mig så hvis noget er defekt så kender jeg desværre ikke nogen ca pris på f.eks nyt karburator rep kit hvis der er karburator på.. At det kan komme senere er hvad det er smiley

• #3   1. okt 2013 Kig eventuelt rundt på det tyske marked, der kan ofte findes cykler og motorer i god stand.

hentede en komplet donorcykel op til min ntv i en så frem ragende stand at den kunne køres hjem fra hamborg, til sølle 1000 euro.

• #4   1. okt 2013 http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/sogeresultat?sort=8&search=motor

Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed men det ER da muligt at noget i mit link kan købes med ledningsnet. Det er da værd at spørge.
    I mange tilfælde BLIVER en motor altså også solgt med ledningsnet. Og tit kan de både høres og prøves. Dvs de sidder stadig i stellet på mcèn. Prøv da at spørge nogle af sælgerne.

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#5   1. okt 2013 Rasmus, har også kigget lidt på de tyske som mobile.de og autoscout24.de men i min prisleje syntes jeg ikke jeg rigtig fandt noget men ja hvis man går op i 1000 euro så kan man sagtens finde en del men så er der også meget gode muligheder herhjemme efterhånden som denne yamaha fzr 1000 http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/142754-yamaha-fzr-1000

Siger ikke på nogle måder at det er mange penge for en mc men det overstiger blot mit budget og så er det snart henne hvor jeg skal sælge/bytte hifigrej for at få en smiley

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#6   1. okt 2013 Chris, det kunne da være at jeg skulle undersøge det... Har før haft en yamaha xj900cc motor til at stå som jeg fik gratis men fik intet tændings anlæg med eller karburator så den røg væk igen. smiley Tjekker lige dit link.

• #7   1. okt 2013 Går ud fra du HAR været på DBA under skadet og reservedels motorcykler. Ellers kunne det også være et godt bud. Jeg købte for ca 3 år siden en skadet kawa Zx6r fra 07 for 8000. Motor gik helt perfekt. Så der burde være mulighed for at finde noget i dit prisleje af lidt ældre maskiner.

• #8   1. okt 2013 Mc-huset kunne måske også hjælpe dig med en motor og et ledningsnet.

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#9   1. okt 2013 Chris, hvis du ikke var en fyr så ville jeg sige at du er en skat... da jeg sidder en del på dba så går det til tider lidt hurtigt så har faktisk ikke set at der var en sektion som hedder det så det vil jeg da lige undersøge.

Ellers havde jeg lige kigget lidt på denne her http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/Reservedele/142575-honda-350-four-motor

• #10   1. okt 2013 Nu tør jeg jo dårligt give dig flere fif. Det ender vel bare med at du bliver ligeglad med at jeg er en fyr :-).

Ja den du linker til der havde jeg også selv lige set på. Et godt bud og måske du kan være heldig at ledningsnet kan følge med.

Det ER heller ikke lige til med DBA. Der er flere af de undersektioner der ligger åndsvagt skjult. Men den findes !

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#11   1. okt 2013 Fandt desværre intet på dba så mc-huset får et kald i morgen og så ser jeg om de kan hjælpe mig videre. smiley Takker mange gange for hjælpen indtil videre.

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#12   1. okt 2013 Haha Chris bare rolig, skifter ikke side smiley

Okay jamen er glad for at du også syntes at den honda er et godt bud.. Har skrevet til ham om prisen er for hele cyklen og hvis kun motor, hvad der så følger med smiley

Ja det fandt jeg ud af men så blev jeg da klogere på dba.

• #13   1. okt 2013 Held og lykke med det Rene. Kontakt mig hvis alt fejler. Så kan jeg nok hive en kanin op af hatten. det plejer jeg at kunne :-).

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#14   1. okt 2013 Mange tak skal du have Chris, og siger mange tak for tilbudet og tager gerne imod det hvis jeg får brug for det smiley

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #15   1. okt 2013 Hvad er det du skal lave af projekt ? Udover +30hk

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#16   2. okt 2013 At bygge en mini traktor/forvokset havetraktor med et sted mellem 20-30 gear ( afhænger af antal gear på mc gearkassen da en yderligere 5 trins f13 gearkasse fra en opel kommer på for også at få bakgear) så den kan bruges som arbejds maskine ved lav hastighed hvor den kan skubbe en sneplov, trække en hare, tromle osv men samtidig kan den også kører forholdsvis hurigt ( 60-80 km/t er længe nok) så den kan bruges som legetøj ved siden af smiley

Der skal kunne skiftes mellem onroad dæk ( kunne være sjovt at prøve den på lukket bane evt) og offroad til arbejde hvor hjulophæng bliver 4x100 med enkelt hjuls ophæng både foran og bag med baghjulstræk samt mulighed for tilføjning af vægt både foran og bag alt efter hvad der kræves til netop den opgave den bliver stillet smiley

• #17   2. okt 2013 hvis det er så har jeg snakket med en som har en 600ccm Suzuki motor til at stå som er olie kølet, har kørt 31000km... det er en totalskadet mc der sælges... 1500kr.... det burde da være muligt på dit "budget"

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#18   2. okt 2013 kim behøver vel ikke spørge om drivlinjen fungere smiley

hvor henne af i landet står den og har du lidt model info?

• #19   2. okt 2013 Har smidt en pb har den motor du søger med det gode moment Inc alt
    Mvh
    Jan

• #20   2. okt 2013 Den står i Årre.... Det er en Suzuki Bandit 600. årg 04. link til den her. http://www.123mc.dk/suzuki-gsf-600-totalskade/rsid-4122s6
    så kan du selv kontakte ham, den skulle fungere fint, altså motoren. Prisen på de 1500kr er for hele cyklen

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#21   2. okt 2013 jan, svarer lige om lidt, det går ikke så hurtigt fra mobil.

kim jeg takker mange gange og kigger på det når jeg kommer hjem smiley

• #22   2. okt 2013 Jeg har en motor fra en Suzuki gs400 til at stå. Har efter sigende brændt en ventil, men har ikke selv haft kigget.
    Mangler så karburator osv, men du kan få den billigt smiley

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#23   2. okt 2013 Nick det at skifte en ventil er ikke slemt men den skal være komplet og kunne køre, jeg kan ikke forholde mig til noget som ikke kan starte pga manglende dele for så ved jeg ikke med garanti om den virker som den skal. smiley

• #24   2. okt 2013 Har en hel Reservedels Suzuki GSX550,er, du må hente for 3500! MVH Visby smeden 40445219

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#25   2. okt 2013 Asger, din er også op til overvejelse. Troede ikke det var lige sådan at finde en til de priser men har nu fået mange gode bud som jeg vil studere nærmere.

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#26   4. okt 2013 Var for 2 dage siden ude ved en forhandler og se på en kawasaki gpx 600r komplet motorcykel som havde været ude for en mindre styrt ( sidespejl var knækket samt lidt ridser) og den skulle koste 3500 kr som de skulle sælge for en kunde, havde så aftalt i går med ham pr telefon at jeg ville tage en mekker med som har mc kort så han kunne prøvekøre den og alt var i fineste orden. I dag da vi kommer ud lidt før aftalt tid havde forhandleren snakket med ejeren og nu ville ejeren ikke af men den mere så det var ærgeligt samt sælger var irriteret på ejeren efter den har stået hos dem i 2 år nu så nu fik ejeren en regning på ca 3500 kr for opstalling af den plus ejeren må komme og hente den da de ikke vil bruge tid og plads på den mere.

Så nu er jeg tilbage ved tankegangen om kawasaki gsf 600 som bliver linket til længere oppe da den er billig dog mangler der stator og sidedæksel ved tænding så spørgsmålet er om man skulle købe det først ( ca 2000 kr for begge dele) og så montere det deroppe ( har aftalt med ham at han gerne vil købe delene hvis ikke jeg var tilfreds med mc'en) eller om man skulle lure videre på nogle af de andre bud smiley

Håber jeres dag har været bedre.

• #27   4. okt 2013 Sikke noget LORT for at sige det mildt. Og what a stupid ass ham ejeren dog er.

Mon ikke du mener Suzuki Gsf. Kawa har ihvertfald ikke lavet en Gsf :-).
    Du kan jo dårligt tabe noget ved det hvis der er en stående aftale om at ejeren køber delene hvis ikke maskinen virker. Go for it.

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#28   4. okt 2013 Hov jo det er en suzuki, jeg kan ikke helt finde rundt i de forskellige smiley

Men ja det var møg træls må jeg sige. Overvejer at køre ud forbi ham asger med hans suzuki gsx 550 til 3500 og se om jeg kan få liv i den da den kun står 15 min herfra smiley

Ellers ender det med den anden gsf 600 smiley

• #29   4. okt 2013 Det lyder som en god plan smiley

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#30   8. okt 2013 Så er den skadet suzuki gsf 600 bandit fra 2004 købt hjem og må sige at motoren ser virkelig pæn ud så glæder mig til at få liv i den. smiley

• #31   8. okt 2013 Super. Og vi glæder os til at se din kreativitet :-).

• rene k
    rene k Tilmeldt:
    dec 2011

#32   9. okt 2013 Hehe Det gør jeg også selv men det skal nok blive udemærket smiley

Kommentér på:
En billig men god mc til billig penge, muligt?

Annonce