695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Nyt trægulv til hytten Nyt trægulv til hytten

Hey folkens,

Skal ud og have købt gulv til vores nye hytte. Det er til rum uden gulvvarme og drejer sig omkring 90kvm. Skal være lyst og kunne holde til noget. Gider ikke ridser, når man flytter rundt på møbler eller lillemanden kaster med legetøj.

Hvad vil i anbefale af gulvtype/mærke og er der nogen steder der er billige evt. SE, DE, gerne links...

På forhånd tak for input,,,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt trægulv til hytten
  • #1   8. sep 2013 Skal det kunne klare dine krav. Er laminat gulv vist den bedste løsninh.

• #2   8. sep 2013 100% enig med Michael !
    Pergo er svaret på dine bønner ( og så er det billigt smiley )

• #3   8. sep 2013 Vi har et Kæhrs trægulv, og blev lagt i hele huset for 6 år siden.
    Dengang havde vi samme krav til gulvet så du har.

Vi har 2 mellemstørrelse hunde, og ville have et gulv som kunne holde til at blive brugt.
    Jeg husker tydeligt sælgerens ord, han sagde"du får mig aldrig til at anbefale et laminatgulv, frem for et naturligt trægulv"

Vi havde noget snak frem og tilbage om det, og endte med at stole på sælgerens ord, om at trægulv sagtens kunne holde til alm brug, og ikke bare sådan var at ridse !!
    Det skulle vi så ikke have gjort..
    Allerede efter 1 år lignede det lort i de områder vi opholder os mest.
    Der er store ridser og markant slitage overalt..

Skulle jeg vælge idag, ville jeg ikke være et sekund i tvivl, så blev det et laminatgulv.

• #4   8. sep 2013 @per.

Jeg lagde junckers eg i "de fine rum" og laminat i børneværelserne....... Samme resultat som du beskriver, da jeg konfronterede sælgeren med resultatet efter blot 1 år, fik jeg beskeden " det er charmen ved ægte træ"........ Rend mig i øven med charmen ! Livet er for kort til konstant at støvsuge et hvert sandkorn væk inden det sætter sig i skåne dupperne under stolebenene.... Og hunden bryder sig ikke om hjemmesko....

Børneværelserne tilgengæld. Der ligner gulvet noget spritnyt ( hvis man skovlede legetøj og kluns væk fra toppen smiley )

Mvh Brian

• #5   8. sep 2013 Mine forældre fik lagt et slidstærkt og meget holdbart lyst trægulv i sommerhuset. 2 år gammelt og meget ridset. På trods at hyppig støvsugning. Men man går jo meget ind og ud i et sommerhus, og hunden tørrer ikke lige poterne af. Meen jeg synes ikke det er særlig pænt. Det blev valgt fordi det netop skulle kunne tåle meget, og var, uden at lyde træls, møghamrende dyrt. Netop fordi det jo skulle holde mange år frem.
    Lyst træ må være sværere at holde pænt, ser tit mange mørkere gulve der ligner noget der er nyt, på trods af mange års brug.

• #6   8. sep 2013 Pergo laver forskellige serier, den stærkeste kan anbefales og er ikke meget dyere end de almindelige. De er alle sammen stærke som sådan, men titan x modellen er imponerende!

• #7   8. sep 2013 Som de andre. Dit liv er for kort til at holde et massivt trægulv.. Har det i udestuen,- tydelige spor efter stilethæls osv.

• #8   8. sep 2013 Lakér det med den lak de bruger i gymnastiksale, så skal du se smiley
    eneste minus der er at det er højglans - hader glans i gulvet!
    vi har selv lige fået høvlet gulve og lakeret - har børn og der er mange ridser
    allerede, men giv det en gang vand i ny og næ så rejser gulvet sig lidt og de værste hakker forsvinder.

• #9   8. sep 2013 +1 til Brian S. Kort og kontant......

• #10   8. sep 2013 Lyder super. Havde også tænkt på laminat.

Er Pergo det bedste eller kan nogle af de andre vær med?

Og hvad skal tykkelsen som minimum være?

• #11   8. sep 2013 8mm pergo er toppen af poppen. Men også en anelse dyrere ( også det letteste at lægge smiley )

• #12   8. sep 2013 Jeg hører du ik spørger om pris , men i den billige ende er der jo Bauhaus de har kæmpe udvalg,
    Mikael

• #13   8. sep 2013 Har pt et har de helt billige hvor vi bor og der gik 1dag før ridserne kom.

Overvejer Pergo Orig. Excellence til en ca pris på 230 pr.m2

Lyder det fornuftigt eller kan det gøres billigere men samtidig med samme styrke

• #14   8. sep 2013 vi har lige fået nyt gulv over hele huset næsten (stue, soveværelse, gang, plus 2 værelser), og vi valgte også Pergo Orange serie. kostede 300 m2, plus ca 40 til underlægningsplader

• #15   8. sep 2013 Vi skulle have gulv i stue og køkken.
    2 store hunde, den ene på ca. 80 kg.
    2 ungen og en barnevogn der bliver kørt gennem huset.
    En idiot, der også render gennem i sko..... (Mig)
    Og efter 4 år er der ikke brugesspor.

Gulv manden testen med en Ruko nøgle.
    Kradset med nøglen på gulvet. Der kom noget der lignede ridser, men det var jern støv fra nøglen og kunne tørres af med en finger.

Køber aldrig andet end pergo.
    Mener det var 15 års garanti, hvis det var erhverv. Altså skulle ligge i f.eks butik.

Men køb noget der ikke er alt for blank. Alt skidt kan ses i lyset fra vinduerne.
    Siger min kæreste med rengørings vanvid.

Kommentér på:
Nyt trægulv til hytten

Annonce