{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Hvordan skal han forholde sig? {{forumTopicSubject}}

Hej MC gutter

Min kammerat har købt en vare, ved en forhandler (ny bil), som han er yderst glad for, og en pisse dejlig bil. MEN, historien dækker over noget som yderst har gjort ham bange, og frygter lidt for sig selv.

Det forudlyder sig sådan at, bilejeren som havde den før, havde ladet forhandleren sælge bilen for sig, men det viser sig så at forhandleren har været en svindler mod den gamle ejer, og ikke givet ham sine penge for bilen, som min kammi nu står med. Det han frygter nu, er ved der så skal ske i sagen? Min ven har jo købt bilen i god tro og orden, men der hvor kæden springer er, så at den gamle ejer nu har meldt den stjålet, som min kammi havde læst sig frem til på et forum.

Hvad skal han så gøre nu? Den gamle ejer til bilen kan heller ikk finde frem til forhandleren, og har heller ikke kunne finde ham.
Skal min ven kontakte den gamle ejer og sige tingene som den er, eller skal han lade mellemmanden og den gamle ejer, styre deres eget show?

Mvh jacob

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan skal han forholde sig?
  • #2   24. jul 2013 Har har slutseddel, og bilen er omregistreret i hans navn, samt han har forsikret den osv. Altså bilen er 100% i hans navn. Men skal min ven tage kontakt til den tidligere ejer? Eller skal han lade sig som om ingenting er sket?
    Tror mere han er bange for der skal komme nogle store gutter efter ham.

• Johan F
    Johan F Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #3   24. jul 2013 Jeg kan godt huske sagen. Den gamle ejer oprettede et indlæg herinde for et par måneder siden. Kan bare ikke lige finde den.

Måske hvis man kan finde frem til den gamle ejer, at der kan laves et kombineret søgsmål?

• #4   24. jul 2013 Det må være en sag imellem tidligere ejer og forhandleren.

• #5   24. jul 2013 Hvis bilen er meldt stjålet - ved politiet, må der jo også være oprettet en sag. Så kan han vel forvente at blive kontaktet og afhørt.

Ellers tag kontakt til politiet - evt medbring slutseddel samt udskrift fra forum hvor manden efterlyser sin bil.
    Så står han nok også bedre hvis der en dag skulle dukke nogen op på adressen for ag hente bilen.

• Henning V
    Henning V Online Tilmeldt:
    feb 2009

Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 239
    #6   24. jul 2013 Der ikke nogen der lovligt kan tage bilen, medmindre der et tinglyst pant. Jeg kan godt se hans bekymring, men ville nok vælge at holde lav profil. Hvad kan han få ud af at kontakte tidligere ejer?

• #7   24. jul 2013 Han skal i denne situation hverken kontakte sælgeren eller den tidligere ejer. Men da han åbenbart ved den er meldt stjålet, skal han hurtigst muligt kontakte politiet og give dem hans version af forløbet.

• #8   24. jul 2013 Hva er det for nogen fuckhoveder der ikke kan kende forskel på at blive bedraget og bestjålet.
    Den tidligere ejer har vel selv indgået en aftale med forhandleren (svindleren) om et salg. Ham kan ikke melde den stjålet på det grundlag, vi må formode at han selv har overdraget bil, nøgler og papirer til ham.
    At han så ikke får sine penge er ikke den nye ejer problem.
    Men som der også nævnes af andre så kræver det at der er en gyldig slutsesddel og at der er handlet med en reg. virksomhed.
    Du skriver at i ikke kan finde frem til forhandlere !
    Han kan vel huske hvor handlen fandt sted, eller stod de og handlede på en tankstation eller resteplads? I så fald vil jeg ikke kalde det at handle i god tro når der er tale om en forhandler.
    Der fremgår vel et navn på sælgers firma og et CVR.nr af slutseddel / faktura.
    En forhandler skal jo betale moms af fortjenesten.

• #9   24. jul 2013 Vær pisse ligeglad og kommer der nogen store fyre eller hvad han nu er bange for så tá den derfra

• #10   24. jul 2013 det er en sag mellem tidligere ejer og forhandleren (sælgeren) og så er der ikke mere at diskutere der

• #11   24. jul 2013 Din ven har købt bilen og det er hans ejendom, længere er den ikke.
    At forhandleren ikke har givet pengene videre til sælger er en sag mellem forhandler og sælger.

Kommentér på:
Hvordan skal han forholde sig?

Annonce