Hvordan skal han forholde sig? {{forumTopicSubject}}
Hej MC gutter
Min kammerat har købt en vare, ved en forhandler (ny bil), som han er yderst glad for, og en pisse dejlig bil. MEN, historien dækker over noget som yderst har gjort ham bange, og frygter lidt for sig selv.
Det forudlyder sig sådan at, bilejeren som havde den før, havde ladet forhandleren sælge bilen for sig, men det viser sig så at forhandleren har været en svindler mod den gamle ejer, og ikke givet ham sine penge for bilen, som min kammi nu står med. Det han frygter nu, er ved der så skal ske i sagen? Min ven har jo købt bilen i god tro og orden, men der hvor kæden springer er, så at den gamle ejer nu har meldt den stjålet, som min kammi havde læst sig frem til på et forum.
Hvad skal han så gøre nu? Den gamle ejer til bilen kan heller ikk finde frem til forhandleren, og har heller ikke kunne finde ham.
Skal min ven kontakte den gamle ejer og sige tingene som den er, eller skal han lade mellemmanden og den gamle ejer, styre deres eget show?
Mvh jacob
feb 2010
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 7
Tror mere han er bange for der skal komme nogle store gutter efter ham.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
Måske hvis man kan finde frem til den gamle ejer, at der kan laves et kombineret søgsmål?
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 34
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 318
Ellers tag kontakt til politiet - evt medbring slutseddel samt udskrift fra forum hvor manden efterlyser sin bil.
Så står han nok også bedre hvis der en dag skulle dukke nogen op på adressen for ag hente bilen.
feb 2009
Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 239
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 340
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Den tidligere ejer har vel selv indgået en aftale med forhandleren (svindleren) om et salg. Ham kan ikke melde den stjålet på det grundlag, vi må formode at han selv har overdraget bil, nøgler og papirer til ham.
At han så ikke får sine penge er ikke den nye ejer problem.
Men som der også nævnes af andre så kræver det at der er en gyldig slutsesddel og at der er handlet med en reg. virksomhed.
Du skriver at i ikke kan finde frem til forhandlere !
Han kan vel huske hvor handlen fandt sted, eller stod de og handlede på en tankstation eller resteplads? I så fald vil jeg ikke kalde det at handle i god tro når der er tale om en forhandler.
Der fremgår vel et navn på sælgers firma og et CVR.nr af slutseddel / faktura.
En forhandler skal jo betale moms af fortjenesten.
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.035
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 168
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
At forhandleren ikke har givet pengene videre til sælger er en sag mellem forhandler og sælger.
Hvordan skal han forholde sig?