{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.297 visninger | Oprettet:

Motorsav? Er det her ok? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Kigger lidt efter en hobby motorsav, sådan til lidt i haven og en omgang brænde.
Er så faldet over denne meget billige bandit, med 16" sværd , men er den noget værd overhovedet?
Kunne jo være der var nogen der havde prøvet den? smiley

http://www.p-lindberg.dk/Katalog/Haveartikler.aspx?GroupID=275&ArticleID=59821

Noget jeg skal være opmærksom på ellers?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorsav? Er det her ok?
  • #1   26. feb 2013 Ja og nej smiley

Det er ok hvis du vil save lidt i år og næste år. Men for de fleste hobby tosser kan man klare et helt liv med 1 sav ( med mindre man har fastbrændsel fyr :-))
    Hvis du køber et Jonsered,Husqvarna eller endnu bedre en Stihl så har du en sav i mange mange år, og kan hvis det bliver aktuelt få stumper til den..

Der er hele tiden og så igen tilbud på hobby udgaverne i dit lokale husqvarna center, Aflæg dem et besøg før du beslutter dig.

Har selv kvalt et par NOname save, har pt en 14" Husq og en 18" Stihl, det spiller. Og selv om min Husqvarna er 12 år gl, og har savet mange mange timer, så springer den lige igang og saver som en drøm smiley

• #5   26. feb 2013 Som med så meget andet,så får du hvad du betaler for. Er selv udlært skovarbejder, så har da haft min omgang med motorsave.

Men igen, hvis du kun skal save lidt brænde og lave lidt havearbejde, så er den sikkert helt fin. Specielt hvis du også vedligeholder den ordenligt.

Men jeg er dog også selv mere til Brians løsning. Køb en af de billigere save fra stihl eller husqwarna. Så har du motorsav til resten af dine dage.

• #6   26. feb 2013 Det er godt nok ikke så mange penge.. men den egner sig kun til afgrening og lettere hobby brug, jeg har en kina kopi husqvarna og den er ligesom alt andet kina lort, jeg gav bare 1500kr for den.

også har jeg en org. husqvarna som jeg købte for ca. 20år siden og den virker 1000gange bedre end den kopi ting. men det er små penge så giv den et skud.. smiley

• #7   26. feb 2013 Har 2 ældre jonsered og de er bare ikke til at tage livet af smiley Og ville man købe helt ny ville jeg helt sikkert vælge en stihl

• #8   26. feb 2013 Altså vil da også gerne købe brugt, men syntes sku det er svært at finde noget, og det skal ikke være alt for dyrt smiley
    Ikke at jeg ikke vil gi et par tusinde for en, men det er jo godt nok billigt det der smiley

Er heller ikke nærrig jyde for envher pris smiley

• #9   26. feb 2013 http://skovhavehuset.dk/produkter/30-stihl-motorsave/456-motorsav-stihl-ms-251/

Enhver nærrig jyde med respekt for sig selv, spare penge på den lange bane smiley

Hvis opgaverne sjældent er ret store så er det her en fil lille sav, kender flere der bruger den til afgrening, da den er dejlig let.
    (link fjernet)

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #11   26. feb 2013 Hvis det er fodi du vil bruge den i have og ellers en meter brænde eller to om året, så køb en god elektrisk

• #12   26. feb 2013 Vil godt lige ridse de uskrevne CHAINSAW regler op...

El save er til indendørs opgaver, men må til nød bruges udendøre af KVINDER...

En mand må KUN ses udenfor med en el sav, hvis han er sur over at rydde op efter konen....

Mænd bruger hvis det findes værktøj med brændstof motor ! og det gælder både når græsset skal justeres i højden, når hækken skal barberes, når der trimmes ukrudt og i særdeleshed når der saves træ....

De få mennesker der er af anden opfattelse, burde som minimum have inddraget MC kortet og udstyres med en Elcykel, med frakkeskåner og stor kurv.

smiley smiley

• Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 74
    #13   26. feb 2013 Til hobby brug vil jeg tro den er helt fin.
    Ville dog overveje at ofre lidt mere og evt købe en makita. Husk desuden at købe korrekt påklædning! (bukser, støvler høreværn, hjelm m. visir og evt handsker)
    Der klæder ikke ligefrem en ben med en motorsav smiley
    Safety first.

• #14   26. feb 2013 Har selv prøvet at arbejde med flere forskellige save da jeg er i skoven og arbejde ca 2 gange årligt, jeg har to save som jeg vil arbejde med den ene er et oldtidsfund af en partner sav fra start 80'erne,saven er komplet i metal og skærer som ny.
    Den anden er en stihl, vil kun råde dig til en stihl for der virker altid!
    Køb ikke en billig sav, brug pengene på en stihl og du har sav for livet,

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #15   26. feb 2013 kan godt være Stihl er fin, men Husqvarna.slår den nu med flere længder smiley

• #16   26. feb 2013 @kenneth.

Gå i seng, du snakker for at holde dig vågen smiley

• #18   26. feb 2013 Har savet med både husqy og stihl som proffesionel. Same same...

Stihl og husqvarna er begge to rigtig gode save, og jeg vil ikke sige at den ene er bedre end den anden.

Jonsered ville jeg selv vælge fra pga. vinklen på bøjlen.. det er dog kun et ''problem'' hvis den bruges mange timer af gangen.

• #19   26. feb 2013 Hvis du ikke overbelaster den, holder den ren, sliber kæden jævnligt, bruger rigeligt kædeolie og en god 2-taktolie til benzinen skal det nok gå...
    Og hvis du så sørger for at den står tørt og lunt når du ikke bruger den er det endnu bedre... smiley
    Sørg også for at den står "musefrit"... Jeg havde en Sachs motorsav, som havde tjent mig trofast i mange år, men en vinter var der mus i skuret hvor den stod, og de havde åbenbart en forkærlighed for biologisk kædesavsolie...? De havde ihvertfald gnavet de halve af sidedækslet og olietanken i stykker og også toppen af dunken med olie... ØV !

PS. Nu kører jeg Stihl... Og den virker bare smiley

• #20   26. feb 2013 har selv to af slagsen kørende, på 5te år 25 rum meter om året uden prob. så det er bare at købe køre fint og sværd og kæde er Oregon som på så mange andre save så ikke noget prob der heller.

• #21   26. feb 2013 Om den hedder Stihl, Johnsered eller Husqvarna er ligegyldigt. Her er kvalitet i dem alle.
    Jeg vil helt bestemt hellere købe en brugt af ovenstående end en ny kineser.
    Rigtig mange hobbyfolk gør også den fejl, at de køber saven med alt for stort sværd i forhold til dens ydeevne.
    Et stor sværd er ofte alt for bøvlet at arbejde med ved afgrening.
    Selv kører jeg med Stihl og 13 eller 14" sværd. Kun ved fældning af store træer bruger jeg 16 eller 18" Hellere en kraftig sav med magt over tingene end en lille sav med stort sværd som ikke kan trække kæden.
    PS: Har arbejdet 25 år i skoven med fældning af brænde til fyret.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #22   26. feb 2013 Købte for 7 år siden en billig motorsav..tror jeg gav 899. Jeg har brugt den en del, og der har aldrig været problemer. P.lindberg er et seriøst firma..Der er jo minimum 2 garanti.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #23   26. feb 2013 Skal du ud og fælde en halv skov, så køb en dyrere model...indtil da, ingen problemer med en billig sav.

• #24   12. mar 2013 Hvor meget skal man op og gi, for at få en nogenlunde motorsav til hobby brug?

• #26   18. mar 2013 Skal ud og hente en Stihl ms251 på onsdag smiley ikke at jeg tror jeg får noget at bruge den til foreløbigt :b

Kommentér på:
Motorsav? Er det her ok?

Annonce