17. dec 2006 Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.533
Smartphone, det smarte valg? {{forumTopicSubject}}
Hej boys.
Jeg står på tæsklen til at træde ind i smartphone æraen. Jeg kommer fra almindelig knap mobil med et kort og forkert møde med en Nokia Symbian mobil.
Heftig søgning på nettet viser at Samsung Galaxy S3 og HTC One X er toppen af poppen i Android regi, iPhone 5 med iOs og Nokia Lumia 920 med Windows Phone 8.
Jeg hælder mest til en Android smartphone, men i iPhone størrelse hvilke udelukker ovenstående S3 og One X. Stort set alle test bliver mobilerne sammenlignet med S3 eller iPhone 5 og kommer til at se dårlige ud.
Så mit spørgsmål er: Hvilken mellemklasse mobil er bedst på markedet lige nu? Dvs til ca. 2000-2500kr og i mellemstørrelse.
Argumenter gerne for dit svar/valg.
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Min Søn har lige skaffet sig den nye Nokia Lumia - den virker meget velfungerende, med æder strøm i buler og bunker - ved ikke hvad der eksisterer af gode energispareapp til den, men på min egen Samsung anvender jeg "juice Defender, og nu har jeg mellem 2 og 2,5 døgns batteritid på den.
Så kender jeg adskellige der har dverse Iphones - det er efter min opfattelse mest noget, hvis man vil spendere ekstra penge.
Et lille pip - lad være med at afskrive smartphones, der er for store!!! Det kan de næsten ikke blive!!!!!
aug 2005
Skal ikke kunne sige, hvad han har gang i, Han piber bare over forbruget, og det gjorde jeg også med min før jeg fandt Juice Defender.
Hvad jeg derimod ved er , at den Nokia han har der er noget af det mest intuitivt velfungerende jeg har set - men jeg er også Windows Pc-bruger - i stor stil.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 234
Android er mere åben og man kan selv ændre nærmest alt, og om hvad man vil have er en smagssag..
Android giver dig flere muligheder for at lave telefonen "din egen" og er åben for du selv kan bestemme hvad den skal kunne..
iphone er mere et lukket system, apple bestemmer hvad du må installere på din mobil for de skal godkende programmerne (så mindre chance for virus og andet ondskab).
Om det hedder det ene eller det andet er nærmest ligegyldigt de kan alle det sammen, bare måden de betjenes på der er forskelligt.
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 849
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
i vores verden er der leader's og follow's, de sidste er dem der købe Iphone, kun fordi mange andre har den, og man vil nødig være anderledes.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Vand og støv tæt.
Kan tåle en ordentlig røvfuld.
Passer i lommen ( en af det eneste smartphones i Tlf str.)
Og så koster den næsten gratis... Ca 1200,-
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 195
Er du en gadget freak skal du vælge Iphone da udvalget stort set kan købes alle steder og der er meget mere af det. Som sagt ovenfor "bestemmer" Apple meget over hvad der skal lægge på ens Iphone. Det er jeg personligt imod. Hvis jeg skal bløde 5k for en telefon skal jeg også selv bestemme hvad der skal lægge der
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 262
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 15
2500 ved telmore
jeg syntes den er extremt god til prisen jeg haft både ios og android og windows phone
windows phone har været det bedste ind til vidre
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 15
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 56
Jeg var også en smule skeptisk i starten pga størrelsen på den, men det går fint med at have den i et par jeans. Desuden bliver du glad for størrelsen. når du ser videoklip fra eks youtube på den.
Kan se du er fra vestsjælland, jeg har en Sony ericsson xperia ray liggende du kan købe billigt hvis det var noget, så kan du da prøve en smart phone inden du beslutter dig. Bare skriv en PM hvis det er
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
http://www.gsmarena.com/samsung_i9305_galaxy_s_iii-5001.php
http://www.gsmarena.com/samsung_i8190_galaxy_s_iii_mini-5033.php
Specs på stort set alle telefoner kan findes her: http://www.gsmarena.com/
Personligt indretter jeg mig efter telefonens størrelse - for skal man ned i størrelse, virker det som om fabrikanterne synes det er ok at reducere specifikationerne ret kraftigt, og det ville jeg hurtigt blive irriteret over.
Desire X virker faktisk som et rigtigt godt bud - den er bare ikke rigtigt "lille" med 4 tommer skærm..
http://www.gsmarena.com/htc_desire_x-4951.php
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
i dit tilfælde med dit budget så er det bare og finde en tlf den har den rette størelse og det rette styresystem, alle f.eks android tlf. kan jo det samme til hverdagsbrug og du kan hente de samme apps. der er self nogle tlf der kan nogle enkle ting men som regl er det gejl.
jeg vil godt lige forsvare iphone lidt her, har pt en iphone 5, men har før det altid haft android, senest samsung gs 2, htc sensation xl og samsung gs3 inden min iphone, og nu er der flere der skriver om ios mere lukket og man ikke kan bestemme noget selv, det er noget pjat, jeg har ikke på noget tidspunkt stødt på noget hvor jeg ikke selv kunne "bestemme" og min brug af smartphones ligger ret meget over gennemsnittet. ja alle apps bliver kontroleret inden de bliver frigivet, men det er sku da bare en god ting, ingen crapy apps der ikke fungere ordenligt, og ikke en eneste gang har min apple tlf crashed pga, apps, det oplevede jeg tit på android.
når det er sagt vil jeg tilslutte mig dem der siger du skal få dig en galaxy s2 klart den bedste tlf i den prisklasse, og kanon go skærm, en af de bedste tlf jeg har ejet, hvis man har i mente modellen er 2 år gammel og det er sket meget på hardwaresiden i smartphones
aug 2005
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.533
Skal ud og kigge lidt på HTC One S, synes dog det er tarveligt den er uden mulighed for sd kort, 16 Gb bliver hurtigt brugt, når nu jeg samtidigt har en iPod med ca. 25gb musik som på den ene eller den anden måde gerne måtte kommeo over i en ny mobil.....
Kom gerne med flere argumenter og forslag.
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 56
aug 2005
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 55 Svar: 489
Den har både plads og kraft, samt et(eller to) helt fine kameraer.
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
At andre enheder i huset er Apple produkter, behøver da ikke være årsag til selv at eje et...
Musik / fildeling på tværs af platforme er problemfrit, og den med at de apps man bruger på ibfonen automatisk lander på ipad'en, kan jeg personligt ikke se noget smart i. Det er to enheder som bruges på vidt forskellige måder, så man har vel ikke samme behov derhjemme som på farten?
Jeg tror du har fejlet lidt da du fik pengene retur for den SGS3 Mini - den havde opfyldt dine behov til fulde.
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.533
aug 2005
det med og holde det i apple hvis man i forvejen har apple er jo pga. den kanon sync,det med deling er jo ikke kun apps, står du på mobil og skal bruge noget fra en fil, opgave, eller billeder fra din mac ligger det hele tilgængeligt på mobil'en
men en af de ting jeg er mest overasket over på iphonen er den crasher aldrig værken inde i apps eller andre steder, nå ja også batteritiden
sep 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 101
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Jeg har til dato endnu til gode at opleve at størrelsen på min nuværende SGS2 er et problem i forhold til min gode gamle HTC Desire, som jo er noget mindre.
Tvært imod er jeg svært meget mere glad for den størrer skærm der er på SGS2´eren. Jeg oplever aldrig at den er for stor til en lomme eller er irretrende stor i andre henseender.. Hvorfor er det at du mener at det er et problem hvis den er i den størrelse?
Hvis du kan leve med den størrelse S2´eren har, så er den efter min bedste overbevisning den telefon der giver mest "bang for the buck" lige pt. Den kan handles til omkring 2K og der er varslet JellyBean opdatering til den i januar måned = nyeste styresystem fra android. Jeg har svært ved at se noget der er et bedre bud til prisen.
Glem de små underlegne telefoner uden ordentlige specs. Det er livet sgu for kort til...
Hilsen en Smartphonebruger fra lige siden det hed Qtek og kørte winmobile 4
sep 2011
Emner: 17 Svar: 454
Jeg kom fra en iPhone4 som vel er et par år gammel.
Jeg må sige at jeg er glad for min SGS3, men det er primært pga. skærmen. Selve styresystemet kørte altså mere glidende på min gamle iPhone.
Min anbefaling en person der køber sin første smartphone vil være, køb en iPhone. Der er nogle ganske få begrænsninger, men for langt langt hovedparten af brugere er de ubetydelige.
aug 2005
Størrelsen - tja den er lidt større i flademål, men også noget tyndere. Det er ikke et problem at have den i lommen.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
okt 2011
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
En af de helt store forskelle er 4G (LTE) netværket. Selvom det ikke er det "rigtige" 4G er der en verden til forskel på hvordan oplevelsen er når man bruger nettet i forhold til på det gamle 3G net.
Der bliver nævt S3 Mini som et alternativ, da den er noget mindre end det originale. Her skal du dog være opmærksom på at det kommer med en pris. Specifikationerne er IKKE de samme. Det er en markant langsommere telefon.
I bund og grund handler det om hvad du vil have ud af din telefon. Hastighed/ Brugervenlighed/Skærmstørrelse/kompatibilitet/etc.
aug 2005
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 849
Argumenter gerne for dit svar/valg.
Det er muligt jeg ikke er opdateret på priserne, men mener at begge nærmere koster det dobbelte i reel pris.
aug 2005
En samsung GS II ligger i øvre kant af intervallet. Det er ikke 4 G, men min er nu rigelig kvik. Skal jeg alligevel andende den hjemme, vil jeg til enhver tid snuppe Pc-en.
Som nu - det er til enhver tid både hurtigere, smartere og nemmere end fokofoner af en hvilken som helst slags...
aug 2005
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
Smartphone, det smarte valg?