{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.147 visninger | Oprettet:

Smartphone, det smarte valg? {{forumTopicSubject}}

Hej boys.
Jeg står på tæsklen til at træde ind i smartphone æraen. Jeg kommer fra almindelig knap mobil med et kort og forkert møde med en Nokia Symbian mobil.
Heftig søgning på nettet viser at Samsung Galaxy S3 og HTC One X er toppen af poppen i Android regi, iPhone 5 med iOs og Nokia Lumia 920 med Windows Phone 8.
Jeg hælder mest til en Android smartphone, men i iPhone størrelse hvilke udelukker ovenstående S3 og One X. Stort set alle test bliver mobilerne sammenlignet med S3 eller iPhone 5 og kommer til at se dårlige ud.
Så mit spørgsmål er: Hvilken mellemklasse mobil er bedst på markedet lige nu? Dvs til ca. 2000-2500kr og i mellemstørrelse.
Argumenter gerne for dit svar/valg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smartphone, det smarte valg?
  • #1   26. dec 2012 Htc forever..... der kan du fx selv bestemme tastaturet x9 / qwerty

• #2   26. dec 2012 jeg har haft et par forskellige HTC-telefoner - det var noget gøgepis efter min opfattelse. Så fik jeg en Samsung Galaxy SII, fordi den var en smule større, og efter det års tid, det tog mig at lære fuckphone konceptet at kende, er jeg faktisk blevet ret glad for den.

Min Søn har lige skaffet sig den nye Nokia Lumia - den virker meget velfungerende, med æder strøm i buler og bunker - ved ikke hvad der eksisterer af gode energispareapp til den, men på min egen Samsung anvender jeg "juice Defender, og nu har jeg mellem 2 og 2,5 døgns batteritid på den.

Så kender jeg adskellige der har dverse Iphones - det er efter min opfattelse mest noget, hvis man vil spendere ekstra penge.

Et lille pip - lad være med at afskrive smartphones, der er for store!!! Det kan de næsten ikke blive!!!!!

• #5   26. dec 2012 Ivan Ø

Skal ikke kunne sige, hvad han har gang i, Han piber bare over forbruget, og det gjorde jeg også med min før jeg fandt Juice Defender.

Hvad jeg derimod ved er , at den Nokia han har der er noget af det mest intuitivt velfungerende jeg har set - men jeg er også Windows Pc-bruger - i stor stil.

• #7   26. dec 2012 Tja jeg ville kigge efter en Galaxy S2

• #8   26. dec 2012 hvis du aldrig har brugt en smartphone så er det umiddelbare valg altså en iphone, den er designet sådan at bedstemødre der udskifter deres gamle nokia 3310 kan hitte ud af det, der er kraftigt begrænset i hvad man "må" så chancen for at fucke noget op er rimelig lille.

Android er mere åben og man kan selv ændre nærmest alt, og om hvad man vil have er en smagssag..

Android giver dig flere muligheder for at lave telefonen "din egen" og er åben for du selv kan bestemme hvad den skal kunne..

iphone er mere et lukket system, apple bestemmer hvad du må installere på din mobil for de skal godkende programmerne (så mindre chance for virus og andet ondskab).

Om det hedder det ene eller det andet er nærmest ligegyldigt de kan alle det sammen, bare måden de betjenes på der er forskelligt.

• #9   26. dec 2012 SirCajun ® ( Ridin´ Z-Bull ), stod i sommer over for det samme valg. Det blev til en Galaxy S2, hvilket jeg ikke har fortrudt 1 sekund. Størrelsen er fin, det samme er prisen! Nej det er ikke toppen af poppen - MEN hvor længe er en mobil det?

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #10   26. dec 2012 Galaxy S II - så den på tilbud ved elgiganten i viby i søndags til 1888 kr.

i vores verden er der leader's og follow's, de sidste er dem der købe Iphone, kun fordi mange andre har den, og man vil nødig være anderledes. smiley

• #11   26. dec 2012 Sony Xperia Active.

Vand og støv tæt.

Kan tåle en ordentlig røvfuld.

Passer i lommen ( en af det eneste smartphones i Tlf str.)

Og så koster den næsten gratis... Ca 1200,-

• #12   26. dec 2012 Hvis det er android du skal have ville mit bedste bud være SGS3. Jeg har selv en SGS2 jeg er meget glad for hvis "man kan nøjes" og spare pengene.
    Er du en gadget freak skal du vælge Iphone da udvalget stort set kan købes alle steder og der er meget mere af det. Som sagt ovenfor "bestemmer" Apple meget over hvad der skal lægge på ens Iphone. Det er jeg personligt imod. Hvis jeg skal bløde 5k for en telefon skal jeg også selv bestemme hvad der skal lægge der smiley

• #14   27. dec 2012 Galaxy S3 er jo lige kommet i en mini udgave, den koster vist omkring 2000 kr, og kan ellers det samme som den store model

• #15   27. dec 2012 htc 8s med windows phone 8
    2500 ved telmore
    jeg syntes den er extremt god til prisen jeg haft både ios og android og windows phone
    windows phone har været det bedste ind til vidre

• #16   27. dec 2012 den er hverken for stor eller for lille

• #17   27. dec 2012 S3 er det eneste rigtige. Gode billeder - god lyd - når der skrives sms kan du vende telefonen således tastaturet bliver lidt større. Det er rart når man har for fede fingre smiley

Jeg var også en smule skeptisk i starten pga størrelsen på den, men det går fint med at have den i et par jeans. Desuden bliver du glad for størrelsen. når du ser videoklip fra eks youtube på den.

Kan se du er fra vestsjælland, jeg har en Sony ericsson xperia ray liggende du kan købe billigt hvis det var noget, så kan du da prøve en smart phone inden du beslutter dig. Bare skriv en PM hvis det er smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #18   27. dec 2012 emil o - S3 Mini er langt sløvere end S3

http://www.gsmarena.com/samsung_i9305_galaxy_s_iii-5001.php

http://www.gsmarena.com/samsung_i8190_galaxy_s_iii_mini-5033.php

Specs på stort set alle telefoner kan findes her: http://www.gsmarena.com/

Personligt indretter jeg mig efter telefonens størrelse - for skal man ned i størrelse, virker det som om fabrikanterne synes det er ok at reducere specifikationerne ret kraftigt, og det ville jeg hurtigt blive irriteret over.

Desire X virker faktisk som et rigtigt godt bud - den er bare ikke rigtigt "lille" med 4 tommer skærm..

http://www.gsmarena.com/htc_desire_x-4951.php

• #19   27. dec 2012 nikolai, alle smartphones vender tastaturet når du ligger tlf ned.
    i dit tilfælde med dit budget så er det bare og finde en tlf den har den rette størelse og det rette styresystem, alle f.eks android tlf. kan jo det samme til hverdagsbrug og du kan hente de samme apps. der er self nogle tlf der kan nogle enkle ting men som regl er det gejl.

jeg vil godt lige forsvare iphone lidt her, har pt en iphone 5, men har før det altid haft android, senest samsung gs 2, htc sensation xl og samsung gs3 inden min iphone, og nu er der flere der skriver om ios mere lukket og man ikke kan bestemme noget selv, det er noget pjat, jeg har ikke på noget tidspunkt stødt på noget hvor jeg ikke selv kunne "bestemme" og min brug af smartphones ligger ret meget over gennemsnittet. ja alle apps bliver kontroleret inden de bliver frigivet, men det er sku da bare en god ting, ingen crapy apps der ikke fungere ordenligt, og ikke en eneste gang har min apple tlf crashed pga, apps, det oplevede jeg tit på android.

når det er sagt vil jeg tilslutte mig dem der siger du skal få dig en galaxy s2 klart den bedste tlf i den prisklasse, og kanon go skærm, en af de bedste tlf jeg har ejet, hvis man har i mente modellen er 2 år gammel og det er sket meget på hardwaresiden i smartphones

• #20   27. dec 2012 nu er der mange der snakker sgs 3, hvis valget falder på den så køb den lige i den nye 4g udgave jeg havde der er nemlig puttet en ekstra gb ram i

• #21   28. dec 2012 I skal allesammen have mange gange tak for jeres input. Jeg er dog stadig MEGET i vilrede. Hvis størrelsen ikke havde betydning var jeg forlængst sprunget på en SGS3, men den ER altså for stor, en 4 tommer skærm er mere end nok. Fik en SGS3 Mini i julegave men de er byttet til kontanter indtil jeg finder ud af hvad jeg vil have. Min næste tanke er iPhone 5 ( godt nok mange penge ) men fruentimmeret fik en iPad i julegave og har iPhone, hjemme pc´en står snart for udskiftning og så kunne den evt. erstattes med en Mac for at holde hele pisset i samme familie.......arghh alle de beslutninger smiley
    Skal ud og kigge lidt på HTC One S, synes dog det er tarveligt den er uden mulighed for sd kort, 16 Gb bliver hurtigt brugt, når nu jeg samtidigt har en iPod med ca. 25gb musik som på den ene eller den anden måde gerne måtte kommeo over i en ny mobil.....
    Kom gerne med flere argumenter og forslag.

• #22   28. dec 2012 Jakpb: Jeg ved godt at alle smartphones kan vendes med tastaturet - Men som skrevet giver den større skærm på S3 os med fede fingre en større chance for at kunne ramme smiley

• #23   28. dec 2012 hvis du har en ipanen har en iphone og i skal til og have en macbook, vile det være dumt op købe andet end en iphone, du kan jo evt nøjes med en 4 eller 4s hvis du syt erfomange penge, men icloud fungere så skide perfekt specialt når du kun har produkter, f.eks kommer apps fra din iphone automatisk ned på ipad'en og alle billeder du tager med din tlf ligger på alle dine apple enheder!

• #24   28. dec 2012 Galaxy S II er en super telefon hvor du får rigtig meget for pengene, selvom den stadig er forholdsvis dyr.
    Den har både plads og kraft, samt et(eller to) helt fine kameraer.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.899
    #25   28. dec 2012 Hvis du vælger en ibfone5, kunne du lige så godt tage en S3 / One X for de er stort set samme størrelse osv.

At andre enheder i huset er Apple produkter, behøver da ikke være årsag til selv at eje et...

Musik / fildeling på tværs af platforme er problemfrit, og den med at de apps man bruger på ibfonen automatisk lander på ipad'en, kan jeg personligt ikke se noget smart i. Det er to enheder som bruges på vidt forskellige måder, så man har vel ikke samme behov derhjemme som på farten?

Jeg tror du har fejlet lidt da du fik pengene retur for den SGS3 Mini - den havde opfyldt dine behov til fulde. smiley

• #26   29. dec 2012 Sajmon du har måske nok ret mht den SGS 3 Mini, men hellere være på den sikre side og få undersøgt markedet inden jeg sætter mig fast på én.

• #27   29. dec 2012 sajmon: der er meegt forskel på på en tyk 4,8" tlf og en tynd 4" er netop gået fra en sgs 3 til en iphone 5 og tror tit jeg har tabt eller glemt den fordi jeg er vant til og have sg3 ern i lommen.
    det med og holde det i apple hvis man i forvejen har apple er jo pga. den kanon sync,det med deling er jo ikke kun apps, står du på mobil og skal bruge noget fra en fil, opgave, eller billeder fra din mac ligger det hele tilgængeligt på mobil'en
    men en af de ting jeg er mest overasket over på iphonen er den crasher aldrig værken inde i apps eller andre steder, nå ja også batteritiden

• #28   29. dec 2012 Har lige fået mig en iphone 5, og jeg kan kun anbefale den. Super lækkert design, den var let at komme i gang med (har aldrig haft en iphone før), og alt virker bare så let og ligetil. Desuden holder den faktisk strømmen ganske udmærket på trods af, at jeg har både wifi, gps og bluetooth tændt.

• #29   29. dec 2012 Hvad er argumentet for at den ikke må være ret stor?
    Jeg har til dato endnu til gode at opleve at størrelsen på min nuværende SGS2 er et problem i forhold til min gode gamle HTC Desire, som jo er noget mindre.
    Tvært imod er jeg svært meget mere glad for den størrer skærm der er på SGS2´eren. Jeg oplever aldrig at den er for stor til en lomme eller er irretrende stor i andre henseender.. Hvorfor er det at du mener at det er et problem hvis den er i den størrelse?

Hvis du kan leve med den størrelse S2´eren har, så er den efter min bedste overbevisning den telefon der giver mest "bang for the buck" lige pt. Den kan handles til omkring 2K og der er varslet JellyBean opdatering til den i januar måned = nyeste styresystem fra android. Jeg har svært ved at se noget der er et bedre bud til prisen.

Glem de små underlegne telefoner uden ordentlige specs. Det er livet sgu for kort til...

Hilsen en Smartphonebruger fra lige siden det hed Qtek og kørte winmobile 4 smiley

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #30   29. dec 2012 Jeg har valgt en SGS3 pga. jeg synes iPhone5 skærmen har et mærkeligt format.
    Jeg kom fra en iPhone4 som vel er et par år gammel.

Jeg må sige at jeg er glad for min SGS3, men det er primært pga. skærmen. Selve styresystemet kørte altså mere glidende på min gamle iPhone.
    Min anbefaling en person der køber sin første smartphone vil være, køb en iPhone. Der er nogle ganske få begrænsninger, men for langt langt hovedparten af brugere er de ubetydelige.

• #31   29. dec 2012 Her må jeg støtte Buggi, skønt det ikke er nogen hemmelighed at jeg ikke er meget begejstret for fokofoner som sådan. Jeg har haft et per HTC er og de var simpelthen for små. Det sidste halvandet års tid harjeg haft en SGSII, og den er MEGET bedre - primært pga skærmstørrelsen. Jeg oplever ikke nær så mange tabte opkald og den gør meget sjældnere noget helt andet end jeg troede - alt sammen formentlig fordi jeg rammer tastene meget bedre,

Størrelsen - tja den er lidt større i flademål, men også noget tyndere. Det er ikke et problem at have den i lommen.

• #33   29. dec 2012 det med stoerrelsen vaenner du dig hurtigt til, har selv en galaxy note 2 som har 5'5 tommer skaerm og den passer fint i bukselommen, viller hoppe paa en SGS 3 hvis jeg var dig

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #34   30. dec 2012 Havde jeg købt en IP5 ville jeg også anbefale den, vil jo være ret dumt at indrømme man havde smidt for mange penge ud for noget, for så at finde ud af man kunne købe noget der var bedre, billigere smiley

• #35   30. dec 2012 Jeg har selv en Galaxy S3 og Konen har en HTC X. Der er ingen tvivl om at det er store telefoner, men der er altså også smæk på når du laver noget. S3 er uden sammenligning den fedeste telefon jeg har haft (og siden den blev kåret til årets telefon må der være andre der har samme mening). Jeg købte dog kun den for at vi ikke skulle forvirre os selv alt for meget herhjemme med to ens telefoner. Desuden er ingen af dem altså så store at de ikke kan være i en lomme.

En af de helt store forskelle er 4G (LTE) netværket. Selvom det ikke er det "rigtige" 4G er der en verden til forskel på hvordan oplevelsen er når man bruger nettet i forhold til på det gamle 3G net.

Der bliver nævt S3 Mini som et alternativ, da den er noget mindre end det originale. Her skal du dog være opmærksom på at det kommer med en pris. Specifikationerne er IKKE de samme. Det er en markant langsommere telefon.

I bund og grund handler det om hvad du vil have ud af din telefon. Hastighed/ Brugervenlighed/Skærmstørrelse/kompatibilitet/etc.

• #36   30. dec 2012 Kenneth H: ville ikke have noget imod og indrømme jeg ikke var tilfres med min iphone 5, hvis det var tilfældet, men jeg er virkelig tilfres, den koster trodsalt ikke mere end 400 kr mere end en sgs 4g, som jeg osse var glad for, men med en iphone føler man mere man har en kvalitets vare i hånden og den crasher aldrig så kan det godt være sgs 3 har en større processer mmen hvad kan jeg bruge det til, mangler ikke den mindste fart rundt på tlf, og browseren er lige så hurtigt!

• #37   30. dec 2012 Kan ikke lige se hvordan SGS3 og Iphone 5 kommer på banen når spørgsmålet var : Hvilken mellemklasse mobil er bedst på markedet lige nu? Dvs til ca. 2000-2500kr og i mellemstørrelse.
    Argumenter gerne for dit svar/valg.
    Det er muligt jeg ikke er opdateret på priserne, men mener at begge nærmere koster det dobbelte i reel pris.

• #38   30. dec 2012 God Pointe Henrik C!

En samsung GS II ligger i øvre kant af intervallet. Det er ikke 4 G, men min er nu rigelig kvik. Skal jeg alligevel andende den hjemme, vil jeg til enhver tid snuppe Pc-en.

Som nu - det er til enhver tid både hurtigere, smartere og nemmere end fokofoner af en hvilken som helst slags...

• #39   30. dec 2012 henrik c: jeg har skam skrevet mit bud længere oppe,

• #42   9. jan 2013 Har iphone 4s , glæder mig til at komme tilbage til android. Ikke mere IPHOO til mig

Kommentér på:
Smartphone, det smarte valg?

Annonce