1.226 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Nyt spejlrefleks kamera til "old paps" Nyt spejlrefleks kamera til "old paps"

Hola

Her oven på julen er det tid til nyt kamera.
I første omgang havde jeg brændt mig varm på et Nikon 1 J2 - men besindede mig lidt inden jeg farede ud og handlede.

Efter nærmere overvejelser, så tja har vi jo egentligt allerede et glimrende Sony kompakt kamera til at have med i lommen, tasken og hvor det eller forvilder sig hen.

Så nu går tankerne på et Nikon D 3200 som http://www.elgiganten.dk/product/foto-video/spejlrefleks-systemkamera/D32001855EKIT/nikon-d3200-systemkamera-18-55mm-taske-8-gb-sd

Hvad siger panelet?

Forventningerne til kameraet er at kunne tage nogen gode billeder af sønnike, natur osv. Forventningen er mulighederne for tage billeder med fjernt fokus / sløret baggrund osv.

Er der andre kameraer jeg har overset?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt spejlrefleks kamera til "old paps"
  • #1   20. dec 2012 Jeg spurgte min fotojournalist svigerinde om det samme.
    Svaret var køb D 3100. De ekstra pixles er ikke til noget. Brug istedet pengene på et objektiv 18/200.

Jeg fulgte rådet, og er glad smiley har selvsagt ikke prøvet 3200. da jeg er typen der gør om de kloge voksne siger smiley

• #2   20. dec 2012 D3100 er ved at være en gammel svend. D3200 outperformer det på samtlige områder, så hvis pengene er til det, så gå efter D3200.

Med det sagt, så er glasset det vigtigste, så du skal ud og have et godt objektiv. Sløret baggrund(Bokeh) og blænde er rigtig ringe på 18-55mm kit objektivet.

Kan du undvære zoom vil jeg klart anbefale dig et af-s 35mm F/1.8 til omrking 1.500,-

Det bedste mellemzoom objektiv Nikon har lavet til DX kamera nogensinde, et 17-55 F/2.8 er nede i omkring 5.000,- brugt. Det og så et d3200 så kan du tage fantastiske billeder!

Men det er svært at give bud når du ikke kommer med et budget.

• #3   20. dec 2012 først skal du jo gøre op med dig selv om du gider tage det med rundt...

det var min fejl da jeg for nogle år siden smed en masse penge efter et rigtig godt kamera, linser osv...

jeg havde det bare aldrig med når der faktisk var brug for det...

det blev solgt efter ca et år, med ret stort tab, og små 1000 billeder var der blevet skudt...

moralen er... det bedste kamera er det du har i lommen når billedet skal tages.. smiley

• #4   20. dec 2012 Nicky har irriterende ret...........når jeg står foran det fede motiv, så er det i bedste fald undervands olympussen jeg har med, og i værste ...mobilen smiley

• #5   20. dec 2012 Har gjort op med med selv at det skal være noget spejl refleks - har et fint lomme kamera allerede til det formål.

Så tror det blivet et Nikon D3200 ...

Når det er sagt er jeg helt foto mongol - så hvad er det lige der ksal til for at tage de hersens flotte billeder med sløret baggrund?

• #6   20. dec 2012 Sløret baggrund kommer af to ting, lang brændevidde og stor blænde(lavt blændetal)

evt gå ind på fotostart og læs nogle guides. Og når du begynder at øve dig, så smid billeder op derinde med exif data for at få gode råd til at forbedre dig.

Er du en nørdet type så læs nogle guide/ se nogle youtube videoer og så sæt kameraet på Manuel, er du lidt nørdet så lær at brug aperturemode/shutterpriority og er du slet ikke nørdet så stil det på automatik, men så har du ikke mere kontrol over det fine kamera end du har med dit kompakt.

• #7   20. dec 2012 Er nørdet - men ved sgu ikke om jeg har tid til være det med et nyt kamera *S*

Men 1000 tak for tippene

• #10   20. dec 2012 Så køber jeg da bare sådan et objektiv til d3200.

• #14   21. dec 2012 Takker for inputs

Kommentér på:
Nyt spejlrefleks kamera til "old paps"

Annonce