{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling med spraydåser
  • #1   9. nov 2012 Nej man kan ikke slibe i farven uden det kan ses..Man skal slibe i grunderen!..Men man kan vandslibe klarlakken og så polere det op igen for at fjerne appelsin hud..

  • #2   9. nov 2012 Det mente jeg også.. Men han har slebet primeren super grundigt.. Så nu ryger der klarlak på og så må han slibe sig ud af det dér...

  • #3   9. nov 2012 du kan ikke slibe i noget som helst spraymaling da det er 1k produkt så det vil konstant sætte sig i sandpapiret og i bliver aldrig færdig og fortsætter i med og gå ovenpå med farve og lak bliver resultatet også derefter. en sandblæser på dem og forfra hvis det var mig.matrialerne koster det samme om det er 1st eller 4 gang de skal males. havde nok også valgt og få et stærkere 2k produkt der kan komme i en sprøjte for langt bedre resultat. mvh Bo

  • #4   9. nov 2012 BO J
    Man kan sagtens slibe i klar lak fra spraydåse det har jeg gjort en del gange efter hånden

    jeg har lavet en beskrivelse af hvordan jeg har grebet det an som kan ses her.

    http://team7000.dk/joomla/index.php/mc/gor-det-selv-video/maling


  • #5   9. nov 2012 Hvorfor i hulen har han dog ikke sendt dem til pulverlakering !! Nååååå af samme grund som min fatter malede sin havelåge i stedet for at få den galvaniseret :D:D


  • #6   9. nov 2012 Hvis man ikke køber det billigste kan man få nogle ganske udmærkede produkter på spray i dag!!


  • #7   9. nov 2012 Den gamle er på efterløn og vil bare hygge lidt med det

  • #8   9. nov 2012 Stig, ganske udmærkede videoer!

  • #9   9. nov 2012 appelsinhud hvilken temperatur maler i, i?

    har kun oplevet appelsinhud da det var alt for koldt


  • #10   9. nov 2012 God varme er et "must"hvis man vil opnå st godt resultat,og grundigt forarbejde selvfølgelig:)

  • #11   9. nov 2012 Det er min far selv, der maler i hans skur, som han varmer op til formålet...

  • #12   10. nov 2012 helst over 25 grader og 20 grader er minimum

  • #13   10. nov 2012 ja man kan da slibe i det kunstige sne man kan få til og lave nisselandskaber med smiley


  • #14   10. nov 2012 selv 2k klarlak er noget lort og slibe i hvordan kan 1k så være bedre ? det vil maleren gerne høre mere om hvordan man kan polerere en klarlak på spray op efter og have fjernet appelsinhud / sprøjte struktur ? vil egrentlig også gerne se resultatet vis i forsøger.

  • #15   10. nov 2012 Jeg lakerede selv nogle abs-plast "øjenlåg" til bilen og det blev superflot.. 3 x plast-primer og derefter vådslibning med korn 2000. Derefter 4 x maling. Derefter 4 x klarlak. Så vådsleb jeg klarlakken med korn 2000, hvor efter jeg polerede først med Autosol og så med voks. Det blev sg fint lækkert... Jeg brugte Motip produkter..

  • #16   10. nov 2012 Bo J: Kig på de videoer Stig har lavet.

  • #17   10. nov 2012 Du skal da bare male dem med plastidip! smiley

  • #18   10. nov 2012 har prøvet det min polermaskine vil smelte og æde det hele ! der er nu også en kæmpe stor forskel på lidt tørsprøjtning /støv på overflden og på appelsinhud det er jo lige som og sammenligne for lidt og for meget ! vil gerne vide om den fine klarlak kan tåle benzin ?

  • #19   10. nov 2012 Når jeg har vand slebet min 1 kom klarlak så har jeg slebet så meget væk at man ikke man mærke den overgang som der er efter at jeg har lagt sarferinger på .
    Og hvis jeg har fået lavet en løber eller to så har jeg også slebet den væk uden problemer overhovedet, så appelsin hud kan jeg slet ikke se skulle være noget problem, men det kræver jo at der er lak nok at slibe i.

    jeg har ALTRIG brugt en polermaskine til at polere lakken med men gør det i hånden da jeg så har meget mere styr over processen, også sådan en mc tank tager altså ikke så langt tid at polere i hånden en 1 1/2 time gør meget ved processen.


    jeg har ikke problemer med benzin hvis jeg kommer til at dryppe lidt når jeg tanker så tørre jeg det bare væk med det sammen uden skader.
    Det er motip jeg har brugt

    Jeg har taget et foto af det færdige resultat og med den genskind i lakken så bliver det ikke meget beder, vil jeg mene.


    profilbillede
  • #20   10. nov 2012 her er hele cyklen

    profilbillede
  • #21   10. nov 2012 Det ser godt ud Stig, og forøvrigt nogle fantastiske videoer du har smiley
    Men må indrømme at jeg havde kørt forbi autolakeren og fået ham til at give den 2-3 gange ordentlig lak, når man har brugt så lang tid, så er dejligt synd at den ikke lige har fået holdbarheden med.

    ( fed glasfiber vejledning du også har uploadet ;-))

    Mvh Brian


  • #22   10. nov 2012 og jeg kan som prof maler kun give brian s ret smiley det ser sq godt ud men det er bestemt ikke for sjov jeg kun bruger 2k i min garage !

  • #23   10. nov 2012 stig vis du bare skulle holde 200kr i timen hvad koster sådan en lakkering så inkl alle matrialer fra start til slut ? hvor mange timer har du brugt på det projekt ?

  • #24   10. nov 2012

    Da jeg skulle havde malet cyklen var jeg også forbi den pro maler for at høre om prisen for en gang maling.
    Han skulle havde et par af de store for at lave en standart lakering i en farve, og da jeg spurte hvad en standart lakering var , fik jeg det svar at det svaret til lakken på en ny bil, og det ville jeg ikke give så er det jo kun en enkel mulighed tilbage.
    Jeg var også ved at overveje at bruge noget 2k lak, men så har man jo problem med at få blandet det til den rette tykkelse,og så skal man jo også købe en del mere maling som så bare står når man er færdig.
    Så jeg valte at prøve dåse maling, efter som det var første gang jeg skulle prøve at sprøjte noget som skulle se ordentlig ud, og hvis det nu ikke blevet som jeg håbet så var udgiften jo ikke så stort.
    Jeg skal ikke af vise at jeg en gang i frem tiden ville kaste mig over en gang 2k lak efter som jeg nu har prøvet at male og føler mig noget beder rustet til at bruge nogle flere mønter på det frem over.

    Jeg har brugt omring 40 timer fra start til slut på tank, sæde, kædeskærm,fælge og skærm.
    Der hvor jeg har brugt det meste tid er på at få lavet en ordentlig bund at male på, for som du selv ved som prof så dække malingen ikke noget som helst så hvis bunder ikke er 112% i orden så bliver det noget hø.
    Og efter som jeg er en glad amatør tager det sindssyg lang tid at lave en ordentlig bund til at male på.
    Når bunder er lavet, så tager det ikke særlig lang tid at male resten.

    Om jeg havde brugt noget 2k lak så havde jeg jo brugt sammen tid om ikke længer tid hvis jeg skulle til at lære at sprøjt med sprøjte og alle de stille skruer som sådan en har .

    Jeg ved godt at en prof kan lave det noget hurtige men sådan vil det jo altid være, og den tid jeg bruger på min cykel i værkstedet, det er hygge timer, så tiden er ikke vigtig med tiden men resultatet der tæller, og hvis jeg skulle bruge prof til sådan en omgang som min cykel havde fået så ville jeg jo blive blanket af.

    En hel anden ting er kunde man ikke vælge at bruge malingen fra dåse også bruge 2k lak til sidst, det har jo den fordel at man kun skal betale 60 kr pr farve man skulle bruge.


  • #25   10. nov 2012 da jeg var 12år købte jeg for 1700kr matrialer og gule spraydåser hos en farvehandler og gav min gamle suzuki k50 en overhaling 1st gang jeg tanked røg lortet af i store flager kom efterfølgene af med 1500kr hos den lokale maler for en metallak da det hele var høvlet af igen.selv med de 20kr jeg fik i timen dengang så jeg pengene givet godt ud.den anden gang jeg tanked den op !

  • #26   10. nov 2012 Bo j ja så har du brugt den forkerte lak, da jeg ikke har problemer med benzin på lakken når man drypper ved et uheld.
    1700 kr det var godt nok, dyrt jeg har købt materialer for omkring 500 kr til tank,sæde, kædeskærm og fælge.


  • #27   10. nov 2012 2 komponent er bare et must

  • #28   11. nov 2012 thomas k
    Er det noget som du kunde uddybe yderlig


  • #29   11. nov 2012 bo j hehe sjov historie, men det handler da bare om at gøre det ordentligt, jeg har kun gode resultater (på nær et (mit første)), ved at male selv, men som 12årig er det eneste jeg ville kunne male ordentligt, en krussedulle tegning ;). skide gode videoer stig H

  • #30   11. nov 2012 haha ja man bliver jo som regel klogere jo flere lærepenge man betaler og jeg har betalt mange de sidste 20år ! nu skulle den jo også males hvid først for og blive gul den var sq også fin på 2m afstand skal dertil siges jeg købte alt der skulle til + div hele pakker sandpapir så er de penge brugt. og ja det var motip spraydåser og om det er blevet bedre må vi da kun håbe. kender også til div andre lak sygdomme der kan opstå i forbindelse med 1k lak og grundere som eks: fugtknopper derfor bruger jeg det aldrig mere.

  • #31   12. nov 2012 Nu vi er igang. Er der så nogen som har erfaringer med Hammerrite på spray? Altså med glat finish.

  • #32   12. nov 2012 Hej
    Vil man gerne have 2k lakker på spray, er det ikke et problem. Hbc i det nordjyske forhandler det.
    http://www.hbc-system.dk
    Man kan sagtens bruge et par timer på den side, mange gode guides. smiley

    Webshop:
    http://www.smartspray.dk/Default.aspx

    Og nej jeg har på ingen måde aktier eller anden interesse i dette firma.


  • #33   12. nov 2012 2 komponent på spray ?


  • #34   12. nov 2012 Hej bo
    Ja prøv at kigge link, hærder sidder i bunden.


  • #35   13. nov 2012 kun fedt det 2k tro på det holder og håb farven passer ! ser stadig stor problematik særligt med hans opbygning. det stk arb han laver der ville jeg ikke give garanti på. det er lige sådan man laver fugtknopper ! ellers søger jeg sq skole pengene tilbage promte

  • Zari B
    Zari B Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 1 Svar: 1
    #36   4. apr 2023 Metal stamping parts are components made from sheet metal that have been stamped, punched, or pressed to achieve their final shape. This manufacturing process involves using a machine called a stamping press to apply pressure to a sheet of metal, forcing it into a die that has the desired shape of the final part. The stamping press applies a specific amount of force to the metal, which causes it to deform and take on the shape of the die.
    https://www.mxmparts.com/


Kommentér på:
Maling med spraydåser

Annonce