{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.422 visninger | Oprettet:

Hjælp mig! {{forumTopicSubject}}

Min far er skør! Han har den flotteste total renoveret old school BSA rocket 3 som han har givet 80k for + mange mange tusinde i ekstra dele over ebay, senest en ny tank som er større end den han har på.

Min far kan lave alt selv og er super dygtig til alt det maskinelle, men han mangler sans for detaljen, og kan på ingen måde finde ud af at styre hverken spraydåser eller maling/lakering af div.

Det har jeg nu set et utal af gange når han "lige" har fikset en skærm eller andet på hans ellers pæne Citroen CXér som han også har et par stykker af.

Nå back to subject. Min "nærrige" far har tænkt sig selv at male tanken, men en malerpistol han har tilbage fra 50'erne, det mener han godt at han kan så det ser pænt ud.

Jeg ved at det kommer til at se ud af helveds til, og har forgæves prøvet at tale ham til fornuft, og forslået at han for en autolakerer til at gøre det (vi snakker max et par tusinde kr ikke?)

Hvad kan jeg ellers gøre for at han ikke sparer netop på dette punkt, og ødelægger det ellers flotte finish hans cykel har?
Nogle gode ideer eller eksempler? alt er velkommen smiley

ps. han læser desværre ikke med herinde. Men har tænkt mig at maile jeres svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig!
  • #1   8. jul 2009 lad han da male den og se hvor slemt det bliver dén kan jo altid slibes ned igen og sendes til en maler
    og ´finder man den rigtige maler og har man selv slebet den ned kan det nok gøres for en 500kr vil jeg tro


  • #2   8. jul 2009 Der er vist kun et svar ... kontakt en advokat og umyndiggør ham ... hvis han ikke vil høre, så må han føle .... ;0)

  • #3   8. jul 2009 Hør - hvor er den medmenneskelige respekt??

    Kan det tænkes, at din far bare gerne selv VIL?

    Der er vel hans egen cykel og hans egen tank?

    Hvis nu farmand synes din MC skulle være lyserød med polkaprikker, ville du så høre efter ham?

    Jeg synes da også det er synd, hvis han får lavet noget fusk, men det er sgu hans valg, og hans alene:-)


  • #4   8. jul 2009 Hvis det bare er en tank, så kan det sgu blive gjort prof. for ikke specielt meget mere end han ville skulle betale for maling, hvis han fx skulle gøre det om igen.

    ellers spørg ind til farver, tag tanken og få en maler til at gøre det og så give ham den.. en gave han nok vil blive rigtig glad for.


  • #5   8. jul 2009 ku jo tænkes at manden syntes det ku være cool at prøve at male den selv og få den til fredsstilelse det er at kunne sige " det har jeg sku lavet selv...og som andre skriver så kan skidet jo let reddes hvis det går galt..

  • #6   8. jul 2009 Sådan havde jeg ikke engang tænkt på det, men de andre har nok en pointe. Nu jeg tænker over det tvivler jeg også på, han gør det for at spare de penge, det er nok snarere vigtigt for ham, at han har gjort det selv, uanset resultatet, som andre jo har pointeret altid kan gøres om.

    Så her er endnu en stemme for: "Lad ham dog!", selvom den her tråd gik fra hjælp til at overbevise ham til råd om at blande dig udenom. smiley


  • #7   8. jul 2009 forær ham sådan en den er noget nemmer at bruge end en fra 50 ;o)

    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1326&n=10


  • #8   8. jul 2009 hahaha jeg kan godt lide at i støtter ham istedet for at hjælpe mig smiley
    men i har heller ikke set hvad han har præsteret at lave af bummerter førhen.
    Og når han så står med det endelige resultat, og det ligner lort, så siger han noget i stil med "jamen det er da ganske fint" smiley

    Dvs. han KAN ikke se når det er grimt og derfor gruer jeg for at han vil ende med noget middelmådigt som han stiller sig tilfreds med smiley


  • #9   8. jul 2009 Adrian P ..det er fordi det er dig der har et problem med det din far har gang i ...han er jo bare en glad mand der åbenbart har nogle andre krav til finish end hans søn smiley giv ham plads til det og glæd dig over at han er tilfreds med tingenes tilstand...det hedder gensidig respekt...

  • #11   26. sep 2009 airbrush-cph.dk

Kommentér på:
Hjælp mig!

Annonce