{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

istandsættelse af lejlighed {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Har en kammerat der vil at købe en lejlighed og tjene penge på det.. skide god ide, men jeg mener det er totalt hul i hovedet det han har gang i.. jeg forklarer nærmere bagefter, når i er kommet med jeres svar..

Han vil købe en 2v lejlighed til 350.000,-
Der skal laves ganske lidt.. dvs nyt køkken kunne den godt trænge til som det værste

Lad os nu sige han sætter nyt køkken i, og får revet gammel væv af væggene, får sat nyt på og malet på ny..

Hvad vil i mene den kunne sælges for igen ?
Hvor den ligger er underordnet, for det eneste jeg vil vide/ha svar på, er hvor meget i mener den stiger ved de små reperationer ?

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  istandsættelse af lejlighed
  • #1   8. nov 2012 Hov glemte lige at gulvene bliver slebet og lakeret også.. vigtig detalje

• #2   8. nov 2012 Det er da ikke underordnet hvor den ligger henne.

• #3   8. nov 2012 Nordvest i KBH.. prisen på lejligheden er jo som den er, det er nu mere hvor meget i ville mene en lejlighed ville stige med de ændringer (:

• #4   8. nov 2012 Spørgsmålet er måske om den kan sælges. Det er meget nemmere at sælge en flot billig lejlighed end en grim billig lejlighed, så tror godt han ville kunne få 50-100 k i fortjeneste. Bor selv i NV og 350 er i den lave ende. Går ud fra det er en andel?

• #5   8. nov 2012 Jeps det er andel (:
    Det bliver et billigt IKEA køkken der kommer i, istedet (:

• #6   8. nov 2012 Husk på at det køkken der bliver revet ud OgSÅ har en værdi... Så det er altså ikke 1-1.. Måske bliver det nemmere at sælge hvis det ser lækkert ud.

• #7   8. nov 2012 Jamen det er jo egentligt forholdsvis nemt at regne ud.
    Hvor lange har den stået til salg nu.
    Er der givet prisnedslag ?
    Hvilken pris har de andre andele på samme størrelse i området ?

Et nyt Ikea køkken og lidt maling på væggene hæver ikke prisen 100000 kr på en 2 værelses lejlighed, men måske 25000 kan hentes på det.

• #8   8. nov 2012 tror lige der skal undersøges om der skal betales skat af overskudet, mener hvis man ikke selv bruger den til beboelse eller har boet der, skal der betales skat af overskudet, men måske jeg tager fejl..

• #9   8. nov 2012 med de oplysninger.
    er der på ingen måde nogle der kan give er rigtig svar...

mvh

• #10   8. nov 2012 1: Markedet for andele er ikke et man kan tjene penge på pt. Priserne er meget presset, og mediernes opmærksomhed på de få dårlige andelsforeninger, gør at folk har en berøringsangst.
    2: Hvis køkkenet er neutralt hvidt/upersonligt, så er det ikke noget der øger prisen. Og vælger han noget der ikke er neutralt, falder det måske i fætres smag, og trækker kun ned.
    3: han er skattepligtig af en evt fortjeneste.

Summa summarum. Han kan ikke tjene nogle penge, med mindre prisen på de andele plejer at være ca 600.000kr i reel salgspris.

• #11   8. nov 2012 Busa : Jeg forventer heller ikke det rigtige, jeg forventer at høre hvad i mener (:

Frank H : Ja det sådan noget jeg har i tankerne også.. og ang alt andet, så gider jeg ikke spilde tiden på det..

Men til lidt forklaring.. det er 3 venner der er ved at begå sig ud i det..

Henrik, Tais og Janus..
    Henrik og Tais er barndomsvenner
    Janus er kommet til senere hen og er manden med pengene

Janus vil købe en lejlighed som Tais og henrik skal bo i og istandsætte.. lejligheden skal sælges efter et par måneder når det hele er lavet, og så deler de allesammen det overskudder nu måtte være

"Problemet" er bare at Henrik er IT-uddannet og Tais læser til læge.. ikke at der er noget galt i det, men når begge mener de er Verdensmænd og kommer med udtalelser som "Jeg aner ikke hvordan man laver et badeværelse, men det kan sgu ikkevære så svært, så giv mig én dag, så kan jeg sgu sagtens sætte fliserne op ligeså godt som en uddannet murer" så begynder man lidt at tvivle..
    De har sagt til Janus det til koste under 20.000,- at lave alt det der er beskrevet, og at han ihvertfald godt kan få 500.000,- for den når den skal sælges igen..

Jeg har nu opgivet at forklare dem, at sådan hænger verden nu engang ikke sammen.. og Henrik bor i en andel på Frederiksberg der har stået til salg 3år snart.. har endda pointeretfor ham, at han kan jo tage sin egen som eksempel på hvor svært det er at sælge bolig som tingene ser ud nu.. Men ingen af dem vælger at høre, og ingen fortæller Janus sandheden, da de begge mener de har ret i deres tal omkring prisen på det hele..

Grunden til dette indlæg er så at fortælle ham hvad folk også mener, for i har akkurat samme prismæssige holdning til det som jeg har, men jeg får bare afvide at "Det aner jeg jo intet om" (uddannet håndværker, og har ejet 2 huse selv)

Hvordan kommer man ind til dem ? de nærmest udenfor pædagogisk rækkevidde jo smiley

• #12   8. nov 2012 Lad dem brænde nallerne, så lærer de det på den hårde måde, hvis den pædagogiske ikke rækker? smiley

• #13   8. nov 2012 Ja de bliver langsomt klogere hvad angår istandsættelse...
    Stakkels dem som ender med at købe sådan en omgang klamp og klyt som ITeren og læselægen ender med at få bakset sammen.

• #14   8. nov 2012 Haha ja de bliver sku klogere. Kan slet ikke forstå han vil købe en lejlighed når hans kammerat har haft en lejlighed tilsalg i 3 år uden at få solgt den. Jeg kender en som har en andels lejlighed i valby og jeg har kendt personen i 4-5 år og i al den tid jeg har kendt hende har hun haft lejligheden tilsalg. Den er ikke til at sælge. Hun taber mange penge på den.

Hvis han skal tjene på den så skal han virkelig købe den for en slik så han kan sælge den lidt dyrere. Det er ikke tiden hvor man laver 500.000 kr på at knalde et skævt badeværelse og et ikea køkken op. Ikea køkkener er faktisk okay hvis man ser sig godt for smiley

• #15   8. nov 2012 Og så husker man lige at gange med 2 på budgettet.. Nå, skal man også bruge lim til at sætte fliser op? Hvad? Skal der bruges skruer? Osv. 20.000 for et nyt køkken og bad er sgu da helt urealistisk. Også selv om man gør det skrabet. For de penge får man da INTET der kan forøge lejlighedens værdi.

• #16   8. nov 2012 Man vil ALDRIG kunne tjene det ind som det koster at købe og sælge. ved at putte et nyt køkken og lidt fis. I en lille lejlighed.

Det er en langt bedre forretning at tjene sin timeløn, ved at lave køkken og slibe gulv for andre.

• #17   9. nov 2012 Tak folkens.. er så evigt gladfor i er på min side!
    Og ja jeg lader dem da bare rode med det og brænde nallerne, og så vil jeg ha håne-retten 100% bagefter..

• #18   9. nov 2012 Jeg brugte endda et eksempel på mit eget hus jeg skulle skifte køkken i.. sleve køkkenet havde jeg fået, dvs det kostede mig ikke en krone.. det var inkl hårde hvidevarer, skabe, overskabe, bordplader, vask osv osv..
    Inden jeg havde set mig om havde jeg brugt 15.000,- på alt muligt jeg ikke lige havde med regnet.. men næh nej, det var jo nok bare mig der ikke talte heeeeelt sandt mente han, for så mange penge kunne man sgu ikkebruge på det, medmindre man var dum

• #19   9. nov 2012 Hehe Lad os sige det på den måde, de bliver klogere.

Jeg lavede hele mit køkken selv.
    Kvik Køkken
    Nye hvidevare
    Indkøbsprisen var omkring 60000 kr ialt for dette.
    Men da jeg var færdig med det hele havde jeg brugt næsten 100000 kr ialt alligevel.

• #20   9. nov 2012 og din mad smager stadig lige dårligt.... smiley smiley

ahh det gas....

mvh

• #21   9. nov 2012 Få dem til at købe abbonnement på gør det selv bladet. Så kan de søge i de gamle artikler og finde priser på materialer for tilsvarende projekter + hvilket værktøj de skal bruge til projektet. Så har de en ide om hvad det vil koste.
    (men hvis de ikke har prøvet det før, kommer de med 100% sikkerhed til at lave begynderfejl....)

Hvad den kan sælges for....tja hvad er den sidste lejlighed i komplekset solgt for og hvor lang tid er det siden?

Hvad er det månedlige andels-bidrag? for lejligheden.

De faktor er kraftigt indvirkende på prisen for lejligheden.

Jeg har selv renoveret og solgt 3 andelslejligheder (2 af dem på Ydre Østerbro) og har lavet kassen på det, MEN det var altsammen før 2008.
    I dag ville jeg ikke røre en andel med en ildtang, med mindre jeg selv skulle bo i den og den var væsentligt under markedsprisen for tilsvarende andelslejligheder.

prøv at spørge ind til hvordan de har regnet sig frem til at det koster 20.000,- (er det inkl. hvidevarer, sanitet, skabe, bordplade, klinker, gulvbelægning, vådrumsmembran osv osv?) 20K lyder som noget af et 'guesstimat' men det kommer selvfølgelig an på hvor højt ambitionsniveauet er.

og så evt., som god kammerat, få dem til at underskrive at du har håne-retten i salgsperioden (xx år)

ham der 'makkeren' med pengene....kan han undvære de penge? hvis ikke sætter de allesammen jo deres venskab på højkant hvis den ikke kan sælges. (medmindre han gerne vil være husly-sponsor for vennerne)

lyder som en skidt konstellation her i post-krise årene

• #22   9. nov 2012 nå ja, og så er der jo lige den med at de fleste andelsforeninger har bopæls-pligt (Den der står som ejer) det kan måske gøre det lidt vanskeligt. Men det kræver at de undersøger foreningens vedtægter vedr. fremleje grundigt.

• #23   10. nov 2012 Busa C

Måske jeg skulle have brugt pengene på et kokkekursus istedet smiley
    Men pizzaerne fra den lokale smager da stadig fint, selv i det nye køkken.

• #24   10. nov 2012 smiley smiley

mvh

Kommentér på:
istandsættelse af lejlighed

Annonce