{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.160 visninger | Oprettet:

Du er sq dygtig ( idioti) {{forumTopicSubject}}

Flot at faderen lige skal have sin 2 årige bag på sin mc. Og endda ender med at få hende smidt af midt i trafikken. Barnet burde tvangsfjernes fra sådan en inkompetent idiot.

En 2 årig hører ikke til på en mc og slet ikke i trafikken.

http://m.tv2.dk/nyheder_artikel.pml?pageType=nyheder&id=53981977

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Du er sq dygtig ( idioti)
  • #1   24. aug 2012 Kina er jo et førende land inden for menneske rettigheder, hvor for fanden skulle de gøre et nummer ud af endnu en statasig.

• #2   24. aug 2012 Hvis vi drager mod øst. Så er der jo børn som fødes på en mc/scooter. Og det er helt normalt at køre 4 personer kun iført shorts på en gammel udsultet 150cc maskine. ..... Men på vores breddegrader er det jo nærmest en dødssynd at have vores unger med.hvis de er for små til at bære et e mærket rygskjold .....

• #3   24. aug 2012 Her er der lige plads til en mere ude på forlygten.
    http://news.motorbiker.org/blogs.nsf/dx/fun-with-the-whole-family-on-a-motorcycle.htm

• #4   24. aug 2012 I dk er vist heller ikke ét eneste tilfælde med ulykker hvor børn har været med.

Så de stramninger er meget ubegrundet.

• #5   24. aug 2012 Niklas, tror vi tidligere har debatteret hvorvidt børn hører til på mc eller ej ( uden at være enige) . For min skyld må børn gerne være med på mc. Men mener at de skal være i omegnen af 6-7 år hvor de er blevet stærke nok til at holde ved under evt nødssituationer. DET er et 2 årigt barn ikke. Ej heller 3 eller 4 årige.

Og at mange gør det rundt omkring i verden gør det ikke mere rigtigt IMO.

• #6   24. aug 2012 Børn hører ikke til på en mc, fatter det ikke, så giver man heller ikke sine unger en sele på i bilen? 90% af alle børn jeg ser sidde bagpå har en ALT for stor styrthjelm på, som enten brækker nakkken på ungen eller flyver af. Og så har de intet udstyr på. Jeg har kun den store tøs bagpå fordi hun passer konens udstyr. Den miderste vil meget gerne prøve, men hun er 10 cm mindre og kan ikke passe udstyret.

• #7   24. aug 2012 Hmmm

Jeg har realitets sans, jeg elsker mine 2 tøser, og har kørt masser af ture med dem på MC, og jeg mener bestem ikke jeg på noget tidspunkt har gamblet med deres liv.

Tværtimod har jeg haft/har nogle fantasiske ture hvor vi hygger og kun er os, som jeg for alt i verden ikke vil undvære, og de har fået nogle oplevelser på en måde hvor de ikke er pakket i vat og pylret,

jeg vil mene de befinder sig i større fare i den daglige trafik, eller på cykelstierne hvor knallert tosserne leger spassere, eller når de færdes rundt omkring.

At der skvatter et barn af en MC i Kina kan ikke bringe mit pis over 37 grader, slet ikke.

• #8   24. aug 2012 http://www.information.dk/42165

• #9   24. aug 2012 tror vi enige for en gang skyld

• #10   24. aug 2012 Min søn var 13 år, inden jeg fik samlet mig sammen til at anskaffe mig en MC. Men noget af det første der derefter blev købt, var tøj og hjelm til ham.

Om jeg havde taget ham med som 2 årig, tvivler jeg på. Men så snart han var i stand til at sidde og holde fast selv, så ville det bare være op på hesten og så afsted.

Han bliver 21 år næste måned - er ved at tage MC kort - og er begyndt at synge for at låne fars cykel..... men dér trækker jeg stregen. Vil hellere hjælpe ham med at finansiere han egen smiley

Så jeg er også lidt på linie med Niklas.

• #11   25. aug 2012 det er det samme i indien .. der er konen på + 3-4 unger

• #12   25. aug 2012 thomas den 2 årig står forand ,, det er en stor scooter ,, der sidder en dreng bagerst

• #13   25. aug 2012 Søren, hvis det er så farligt så burde du overveje at lade være med at køre mc? Er dit liv mindre værd end et barns i lovmæssig forstand?

• #14   25. aug 2012 Så vidt jeg husker, står der i den danske færdelslov, at et barn skal være fyldt 5 år, før det må sidde på en mc. Gælder også sodevogn.

• #17   25. aug 2012 Danskere lever totalt i en bobbel. Den verden vi skal prise os lykkelig for at leve i, eksisterer kun her i nordeuropa. Andre steder må man klare sig så godt man kan... incl at transporterer hele familien på familie knallerten fordi man nu er så heldig at have råd til en...

• #18   25. aug 2012 Søren P og jeg andre der lyder lidt foragede over det at køre med børn på mc..

Verden er ikke som vi i Danmark vil have den til at være, her er MC et legetøj, i andre dele af verden er det et livsnødvendigt transport middel for at kunne transportere sine børn (og i nogle tilfælde babyer) rundt, at kunne komme til og fra arbejde for at råd til føde til sin familie. Tag til Asien så får i et helt anderledes menneskesyn..

For 30 år siden kørte man heller ikk rundt med autostol, idag er man kriminel hvis man ikke gør, tiderne ændrer sig..

• #19   25. aug 2012 Så burde de der små vogne, som babyer der lige knapt kan gå, bruger til at køre rundt i huset i, nærmest forbydes.

Min knægt nåede at brække næsen to gange, inden han lærte at gå selv. Han knaldede ind i stuebordet begge gangene. Og den bordkant var lige i højde med hans næseryg. Og han er garanteret ikke den eneste, der er kommet galt afsted på den konto.

Jeg syntes tendensen efterhånden er, at børn bliver pakket ind i bobbleplast og op i en stadigt senere alder.

• #22   25. aug 2012 Jamen det skete ikke i dk

• #23   25. aug 2012 Søren

Hvis du har børn bør du straks sælge din mC og tage bussen i fremtiden, for med den risiko der er på MC er det dybt uansvarligt at køre MC og være ansvarlig for børn.

Hvis du på et tidspunkt så meget som overvejer at tage børnenes mor bagpå, er du klar til forvaring

smiley

• #24   25. aug 2012 Man behøver jo heller ikke slæbe ungerne med i tivoli eller på bakken

smiley

• #25   25. aug 2012 Det er fagligt at leve.

Det DØR man af..!!!

• #26   28. aug 2012 Hvordan er det reglerne er i dag?

• #29   29. aug 2012 Som andre siger, At drage sammenligninger med noget der foregård i Kina, hvor det at kunne transporterer famillien er en livsnødvendighed, og til vores sikre kravlegård i DK er sku lidt dumt!

Jeg sad på min fars MZ'er fra der kunne købes en lille nok hjelm!
    De første par år på tanken! siden bagpå.
    Min far fik syet nogle stropper i læderjakken, jeg kunne holde fast i! (ca. fra 6 års alderen tror jeg.)
    I dag kan man enda få cykelhjelme, som er stærke lette hjelme. og som ikke brækker nakken på et barn. bedre end store tunge MC hjelme (ved bykørsel)...

Tiden er en anden, der er mere traffik. MEN den tid man får med sit barn, er jo skøn for begge parter.
    Jeg har en datter på 4, og en søn på 3.
    før jeg solgte min mc for et år siden, havde jeg dem da med ude på nogle trille ture på tanken, i mit lokal områdes villa veje.
    de snakker stadig om det, som fantastisk. (med cykelhjelme)

det sjoveste i det, var i øvrigt en kvinde der skældte mig ud (foran mine børn). Hun svinede mig til, for at køre på mc med så små børn!!!!

Hun havde en autostol på sin cykel, med et jævnaldrende barn, uden cykelhjelm, og sele monteret, brugte ikke selv cykelhjelm, manglede reflekser, OG havde lige kørt på fortorvet inden hun skældte mig ud smiley
    det er jo skønt selv at være klog, og kunne dømme andre, MEN jeg finder oftest at folk der gør det, skulle tage og kigge på sig selv. de laver ofte noget lige så dumt selv.... eneste forskel er ofte, at de ikke findet DET de laver galt smiley

• #32   29. aug 2012 Jeg er helt enig med Niklas og moseliget her. Jeg har haft masser af fornøjelige timer på MC med mine unger. Selvfølgelig skal man da passe på, og hvem gør ikke det.

Og så skal vi måske lige huske, at mange steder øst på er børn brugsting!!!!!!!

Vi mener nok at vidde, hvordan vi vil have det, men vi skal i hvert fald ikke forsøge at lære ældre og på mange måder langt bedre tilpassede civilisationer, hvordan de skal leve - kig en gang til Afganistan - det går kanongodt ikk'

• #34   29. aug 2012 Jamen fordi det er lovligt er sq da ikke ensbetydende med at man ikke lige må bruge det indvendige af hovedet vel?

Et barn på 2, 3 eller 4 år har slet ikke fysikken til at kunne modstå et fald med mc. Heller ikke engang om det så kun er med 30 km/t og da på ingen måde hvis det er i forbindelse med sammenstød. Og kommer benet i klemme mellem mc, vejen, ja så brækker sådan en lille uudviklet knogle så let som ingenting.

Og bare fordi man har kørt skadesfrit i 30 år, kan man sq nemt slå sig til lirekassemand næste gang man kører ud i trafikken. Så det er sq ingen undskyldning. Men ved godt at nogen tror de er udødelige og supermænd i trafikken på det grundlag.

• #35   29. aug 2012 Thomas din indsigt i børns anatomi er fantastisk. tillykke med det. FORDI børns uudviklede knogler, knækker jo meget mere alvorligt end andres? eller??

Prøv at kigge historisk på hvor tit der sker, eller ER sket at børn/unge på en MC kommer til skade!!
    Jeg tror der var en frygtelig ullykke sidste år, ellers kan jeg ikke huske den sidste jeg har hørt om!

De fleste, som tager deres børn med, køre VOLDSOMT meget mere forsigtigt, og agtpågivende, og allene af den grund, er det mindre farligt end ellers!

JA man kan altid blive ramt bagfra af en der ikke bremser... MEN pågældende, kunne lige så godt hamre ind i en børneflok i et fodgængerfelt! og barnet kunne være der imellem. JA det er farligt at leve. men hellere leve, og have oplevet, end at være pakket ind i vat, og ikke have set hvad der om en!

det værdste ER og bliver loven om at spænde børn fast på en MC, det nægter jeg nogensinde at gøre! OS der har været styrtet, eller har set det ske, ved hvordan en MC kan smides omkring, selv ved lav hastighed, der ville et barn blive til en stopklods. IDIOTI!

Brug du istedet din energi på at nedrakke folk der har sprit med itraffikken, det koster RIGTIG mange ullykker/liv! ELLER dem der køre for hurtigt (mig feks.) det koster også mange ullykker/dødsfald. OSV. i stedet for at bruge din energi på noget teoretisk, hvor der findes ufatteligt få ullykker. (tillodmig også lige at kontakte en ven, der sidder med modtagelse på en skadestue, for at høre om hun kendte til bare et eksempel med et barn i en MC skade. hun har aldrig oplevet det (af det hun kan huske) og DE ser meget!

SÅ kald mig ansvarsløs osv. jeg står gerne med mine brede skuldre og tager imod det, MEN næste gang du (også) kører for hurtigt, så husk folk der kører for hurtigt, har med garanti skadet LANGT flere børn, end fædre der tager deres børn med på en MC!!

• #36   30. aug 2012 Hm...

Mon ikke der er en grund til at voksne mennesker på skiferie brækker knogler, mens børn med den indbyggede elasticitet de nu har ikke knækker noget som helst??

Thomas:

Lad være med at tale ansvarlighed på andres vegne. Tror du virkelig på at en helt almindelig far eller mor udsætter sit 2-3 årige barn for risici?????

Jesper har jo ret - gjorde de det, ville du med et fødselstal mellem 30 og 50000 pr år have set en bunke grimme ulykker..

Man kan ikke dømme hele verden - eller blot andre mennesker - efter sin egen målestok

• #37   30. aug 2012 Det er LAAAAAAAAANGT farligerer at hoppe på trampolin. Det siger statistikken på landets skadestuer..

Skal jeg så blive forarget når jeg ser børn på en sådan hoppe dims ?? For det har jeg en anelse svært ved smiley

• #38   30. aug 2012 Knud: Jeg har vel lov at ytre min mening såvel som I gør.

At vi så slet ikke er enige, er der jo ikke meget at gøre ved.

• #39   30. aug 2012 For mig at se ytrer du ikke - du DØMMER

• #40   30. aug 2012 Thomas, enhver må have en mening, MEN når man ytrer sin mening med ord som idiot, og at man skal bruge det invendige af hovedet, er det at dømme folk, at nedgøre folk, at kritiserer andre, på at grundlag, som du i øvrigt IKKE har styr på!

DERFOR reagerer nogle af os !!

god dag til alle!

• #41   30. aug 2012 Hold nu for filan da.

Hvis jeg mener at der ER idioti, så er det sq da det jeg ytrer.
    Men jeg er godt klar over at vi alle har hver vores syn på tingene, og det respekterer jeg.

Jesper L: god dag til dig også smiley

• #42   30. aug 2012 Og til Knud for den sags skyld smiley

• #43   30. aug 2012 Man udsætter jo sit barn for risici, fra det øjeblik gen-kagen bliver skidt ud og til ..."..

Kommentér på:
Du er sq dygtig ( idioti)

Annonce