{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.672 visninger | Oprettet:

hvad koster denne Aircon at bruge i kr {{forumTopicSubject}}

(link fjernet)

skal bruge en lille aircon som denne til at køle et værelse ned med , nogen der kan regne det ud for mig ?
en kw time har en pris på ca 1,5kr hos mit elselvskab

Tekniske specifikationer
?
Kølekapacitet
9000Btu/t/2600W
Varmekapacitet
9000Btu/t/2600W
Affugtningskapacitet
1.3L/t
Kraft køling
880W/4.0A
Kraft varme
850W/3.8A
Luftstrøm volumen
340m3/t
Driftskilde
220-240V/50Hz
Lydniveau
54dB(A)
Nettovægt
27kg
Mål - aircondition
420x305x636mm
Mål - emballage
490x370x770mm
Kølemiddel
R410a (420gr)
Anvendelsesområde
20m2
Sikring
3.15A 250V xL20mm

på forhånd tak !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad koster denne Aircon at bruge i kr
  • #1   17. aug 2012 Umiddelbart ser det ud som om det er de 880 W du skal gå ud fra. Det vil sige at den bruger 0,88 kWh per time, hvilket svarer til 1,32 kr per time.

• #2   17. aug 2012 kanon det er da til at overkomme, ville så nødig ende med en mega elregning smiley

• #3   17. aug 2012 argh.. den bruger nu 2600 watt, men det er kun reelt 880watts køling den levere.. resten af energien går jo til spilde under processen.

2,6 x 1,5 x 24 x 365 / 12 = 2847,- om måneden hvis den kører på fuld power døgnet rundt!! det er jo vanvittigt.

• Andreas .
    Andreas . Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 74
    #4   17. aug 2012 Hejsa, hvor stort er rummet? og har du incl transport af el i din elpris? (ser sådan ud, men just in case)
    Vær opmærksom på at du skal have en slage ud fra rummet på, så tror du godt kan finde et produkt der er bedre og billigere i brug.
    (link fjernet) (kun eksempel men tror du i længden vil få mere ud af et klimaanlæg)

• #5   17. aug 2012 Jeg siger som Mikkel den bruger 880 watt ved kølling og 850 watt varme

• #6   17. aug 2012 den som Andreas linker til har en EER/COP: 3,22/3,63 Watt
    dvs at for vær krone du putter i får du 3,22/3,63 kr ud igen hvilket er meget dårligt da mange er på 6,1 op mere men så er prisen på indkøb også anderledes

Hvis man køber sådanne anlæg som man selv skal samle så bliver det aldrig godt da de først skal suges med vacum i ca 30 min og så skal den rigtige antal Gram kølemiddel i

Jeg har det far en som nærmest ikke laver andet end at sætte sådanne anlæg op

• #7   17. aug 2012 Ja de de 2600 er den leverede køleeffekt, og med en lidt lav COP på 3,22 giver det jo et elforbrug på 880 W.
    Det er dog en ret almindelig COP for et anlæg i den størrelse, efter min opfattelse. Hvis man skal op på de 6,1 som Steffen snakker om, mener jeg man skal over i en varmepumpeløsning. Hvilket dog vil være overkill til dette forbrug smiley

• #8   17. aug 2012 Så ikke lige at COP'en hørte til det andet forslag. Men den kommer stadig til at ligge lige over 3 på det aktuelle anlæg.

• #9   19. aug 2012 Hvad det kommer til at koste dig kommer helt an på behovet i rummet, når du kender behovet kan de så negynde at regne på hvad det koster med den oplysted virkningsgrad.

er dit behov 1 kW, og med virkningsgrad på 3,22 dividere du 1000 med 3,22 og du har forbruget i watt, herefter ganger du med timerne du har behovet, og du har kW/h døgn

Alt det er andet er nonsens

• #10   20. aug 2012 Ja brugsprisen jeg har oplyst er selvfølgelig ved fuldlast. Det gik jeg ud fra var underforstået. virkningsgraden vil blive dårligere ved lavere belastning. COP er dog ikke helt det samme som virkningsgrad. COP står for Coefficient Of Performance og er et udtryk for hvor meget køleeffekt man får på kølemidlet i forhold til hvor meget el der tilføres til kompressoren. Der er derudover et forbrug på blæseren, som så medtages i virkningsgraden.
    Jeg vil dog mene at et relativt simpelt anlæg som dette kører med on/off styring, hvilket sikrer at virkningsgraden gerne skulle være den samme uanset behovet. Den eneste ændring er hvor mange timer denne unit kører.

• #11   20. aug 2012 Jeg har et tilsvarende produkt og ja den køler fint men du skal ikke regne med at du kan foretage dig specielt meget i rummet mens den kører.
    Den LARMER som en mindre færge når mens den køler samt du skal konstant tømme for vand da der enten er en meget lille beholder eller som på min ingen beholder..
    Vi er bruger kun vores mens vi ikke er hjemme så der i det mindste er køligt når vi kommer hjem.

Kommentér på:
hvad koster denne Aircon at bruge i kr

Annonce