{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster det at have mc?
  • #1   6. jun 2012 Vægtafgiften er den samme for alle mc'er. 580kr sådan ca.
    Ansvarsforsikring til en lille mc koster ikke meget mere end 2.500 maks.
    Alm service kan du klare for 2.000 og et sæt dæk koster ca 1.200.

• #2   6. jun 2012 At servicere den kan jeg godt selv, det er vel ikke det sværeste på sådan en lille mc smiley

• #3   6. jun 2012 Ansvar: 1600kr hos GF
    125cc er endnu billigere

vægtafgift 580kr.

så skal du nok bruge en 2000kr pr år i sliddele, olie-bremser-kæde-tandhjul alt efter hvor meget du kører - med sådan en lille en er det nok snarere hvert andet år.

• #4   6. jun 2012 De kendte beløb ved at have MC er typisk den mindste udgift:-)

• #5   6. jun 2012 Den vil koste lige knap 2k om året ved Mondux Kun ansvar!
    Syntes godt nok det er meget for sådan en lille kina bike :s

Giver 2500kr for min 600cc Suzuki er 20 og er helt ny på mc, og har ikke haft bil før

• #6   6. jun 2012 Det er ikke størrelsen på mc der gør om den er svær at servicere, det er om den er 2 eller 4 takt der bestemmer det.

• #7   6. jun 2012 Jeg ville råde dig til at købe en anden model end yamasaki, da det er lavet i kina, og holder værer end de scootere du køber i thansen, bare et godt råd smiley
    Jeg købte i vinter en brugt Yamaha DT 175, til 4000kr, her købte jeg så en ny udstødning og nogle småting, så jeg endte med at bruge ca 7000kr, den koster mig 3200kr helårlig hos topdanmark smiley
    Den køre 25km/l og jeg bruger ca 700kr om måneden på benzin smiley

• #8   6. jun 2012 Alexander W

kører den tit med autohjælp eller falck ? siden den kan gå 25kml smiley

har haft en 2000model fra ny , den gik højst 17 , men det var mere almindeligt at den kørte 15 i snit ved pendlerkørsel (landevej uden overhalinger eller overvægt/læs)

men alt i alt er en dt175 en god hverdagsslider der er billig at vedligeholde (service en gang om året eller hver 10000 , olieskift og luftfilterrens , nyt tændrør) , hvis man ser bort fra en forpotte i ny og næ , min rådnede igennem på ca 16kkm fra ny af :-S

og yamasaki over yamaha ? yamaha til enhver tid smiley

• #9   6. jun 2012 At servicere er vel bare at skifte olie, stille ventiler og alt det der hvilket jo er nemt nok. Skal også starte på grundforløb som mekaniker efter sommeren.

• #10   6. jun 2012 Haha smiley nej jeg køre skam igennem kbh hver dag smiley
    Min er fra 1999, der er ingen forskel på den og 2000 modelen, så det er lidt underligt smiley

Marcus - Ja det er sandt nok, men metallet motorcyklen er lavet af, er af meget ringe kvalitet, da det er fra kina, det er blandet stål, og det holder til intet, jeg ville virkelig råde dig fra det, du kommer højst sansynlig til at fortryde det, en af mine kamerater, købte den første på billedet, og det første år var den mere på værksted end på vejen, indtil han solgte den tilbage til sælger, og mistede 4000kr på det smiley

• #11   6. jun 2012 Alexander W
    Jeg tænker lidt, at der er forskel på en scooter som jo bruges hele året rundt i sne regn og frost samt saltede veje, og som garanteret også står ude meget af tiden.

Men en mc bruges jo kun når vejret er der samt den står inden for smiley

• #12   6. jun 2012 Det er sandt smiley
    Men jeg vil nu stadig fraråde dig at købe den smiley
    Hellere bruge samme penge på en brugt Yamaha smiley

• #13   6. jun 2012 En 250er Jinlun er en ok bike at prøve om det er noget for dig, men alt fra kina er lav kvalitet, også derfor de alle er stoppet med at sælge i DK, det kan ikke løbe rundt med de garanti regler der er i DK.

• #14   6. jun 2012 vægtafgift er stegen til 610 kr

• #15   6. jun 2012 Gider ikke køre på en chopper smiley

• #16   6. jun 2012 I værste fald livet smiley (til gengæld skal du så ikke bekymre dig om de reelle omkostninger smiley )

Men ellers er det hele vist nævnt. Når man lige får det vidst kan man faktisk lave stort set alt selv på en motorcykel. De gamle modeller kan man lave med alm. værktøj, til lidt nyere modeller og special cykler skal man nogen gange investere i lidt extra værktøj. Så skifte sliddele ("dæk", bremser, kæde, luftfilter, olie) burde man selv gøre, og hvis man køber en værkstedshåndbog så er ventilindstillinger, kobling osv også til at gøre med.

Det eneste jeg aldrig har lavet er renovering af for og bagstøddæmper, men det koster en 3000 kr at få lavet i Tyskland (kender ikke prisen i DK).

• #17   6. jun 2012 Jeg har en gammel havelåge som jeg startede med at give 3.000 i forsikring hos GF. Efter et år faldt den 300 kroner. Vægtafgiften mener jeg ligger på 565 eller noget deromkring.

• #18   6. jun 2012 jeg giver på min GS500

580 i vægtafgift.
    og 1800 om året i forsikring. (kun ansvar)

og med Dæk, Service koster det mig ca 4000 om året.

• #20   7. jun 2012 Ca. 1 krone pr. kørt km alt incl. Har været min tommelfingerregel, og det har holdt nogenlunde under forudsætning af at dyret er betalt.

• #21   7. jun 2012 Jeg giver også 610 kr i vægtafgift på min Yamaha DT175

• #23   7. jun 2012 Mit budget det første år (10.000km):

Mc 4000kr
    Lakering 2500kr
    Benzin(20km/l) 5500kr
    Vægtafgift 610kr
    Forsikring (GF) 1800kr
    Dæk (1stk) 800kr¨
    Diverse 1000kr
    Total: 16210kr

udstyr(hjelm. osv.) 9500kr

Motorcyklen var en gammel honda cb250rs.

• #24   7. jun 2012 Men hvis du stiller det op på den måde så er mit budget ca:

Køb af mc: 18.000 kroner
    Reservedele: Ca. 16.000 kroner
    Styling: Ca. 15.000 kroner.

Ja, det er hårdt at have en hobby. Derefter kommer udstyr, benzin, forsikring osv.

• #25   7. jun 2012 Og det er siden januar, 2011

• #26   7. jun 2012 regn dig frem til et beløb - og gang det så med 2, så vi nok ved at være der smiley

• #27   7. jun 2012 Man kan sagtens have en lille japser for5-6000,-/ år i faste udgifter.

Kommentér på:
Hvad koster det at have mc?

Annonce