{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

input til båd optræk... {{forumTopicSubject}}

Burde være et indlæg på baadgalleriet, men here goes.

Har en lille sejljolle, som skal trækkes på land hver gang, og det har jeg indtil videre klaret med håndkraft. Dog får jeg rigelig meget motion ved den action og jo meningen det skal være nydelse. Da jeg fik pladsen stod der et kraftigt spil til motordrift via remtræk, og det er standarden i lauget, at købe en briggs og stratton el. lign. kineser motor, som optræk. Brugte en halv dag på at vikle wireren ud af spillet, den var blevet en klump rust, og med en skruemaskine på spillet rullede jeg så wireren ind igen. Got me thinking! for ca. en tusindlap kan man anskaffe solcelle, ladestyring og batteri, som motor tænker jeg en starter el. lign. evt med noget reduktionsgear, skal siges at min billigste model Dewalt trak rigtig godt da wireren sku' rulles ind, og det er kun ca. 300 kilo båd og vogn som skal op. Spillet er også gearet af to gange, først lille remskive til stor og via et snekkedrev. Jeg ku ikke holde den tilbage, med mindre jeg satte hælene grundigt i.

Lang historie ja, men det jeg søger hjælp til er input og erfaringer med den slags. Hvor mange amperer skal feks. bruges til at trække båden ca. 15 meter? dewalten sku' bruge begge batterier til, med bare lidt modstand for at holde wireren stram, at trække ca. 30 meter ind. Skal siges den er gammel og slidt og bestemt ikke har de 1.3 amp per batteri hjemme. Hvilken motor ku man benytte? måske en starter fra scooter eller bil, men jo noget som kan holde til langtidsdrift. Jeg ender nok med en 2hk benzinmotor i år, men vil frygtelig gerne gøre det anderledes, samt kan strømmen også bruges til udluftning af den bådkasse, som høre til pladsen og selvfølgelig meget andet. Input, do's and dont's osv.? På forhånd tak smiley

Lidt links til hvad jeg har kigget på:

http://www.batteribyen.dk/solceller/solcelle-paneler/10w-monokrystallin-solcellepanel

http://kerychip.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?products_id=437

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  input til båd optræk...
Kommentér på:
input til båd optræk...

Annonce