652 visninger
|
Oprettet:
Iphone, ipod, mobil , styr på det ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle har ikke meget forstand på det !
men skal ha en tlf ? jeg vil gerne kunne høre musik , men det kan også ske ved hjælp af en Ipod ,som jeg ikke har ,
min båd har sådan en indgang til Ipod så det ville være smart.
men har også set en der kunne gå på nettet , jeg er ikke bundet til noget teleselskab , men gider ikke betale dyrt hver mnd , den må også gerne være nem at håndtere , kan i give nogle input ? og også gerne steder hvor det kan købes /abbonoment til en ok pris på forhånd tak.
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 682
tror også det er fremtiden der er her. den er nem og betjene og du kan det hele.
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 196 Svar: 1.090
Hvis du skal have en telefon i Iphone klassen er der ingen anden vej udenom end at betale dyrt hver måned (4-600kr./mdr. afhængigt af købs beløbet)
Ellers skal du bare betale dyrt én gang og købe den uden abonnement - men sådan en telefon er ikke meget værd uden et dataabonnement - og et brugbart abonnement med data ligger alligevel i et mdl. prisleje på 3-400kr. Såååeee.
Mulige telefoner er som sagt Iphone'en som er integrerbar i din båd. Hvis du køber en billig Ipod i stedet kan du jo købe lige nøjagtig den telefon du vil have.
Af konkurrenter til Iphonen er der primært HTC Legend, HTC Desire og Sony Ericsson Xperia X10. Sidstnævnte har ikke fået alt for gode anmeldelser.
jun 2005
Den kan f.eks. ikke vise Flash på hjemmesider (hvilket en meget stor del af alle hjemmesider udnytter). Den kan ikke bruges til DLNA services (deling af netværksydelser) eller sættes op som Medieserver - det må man ikke for Apple. Iphone har ingen FMRadio hvis man bruger den slags. Ingen blitz eller kameralys...
Så jo .... der er masser en Iphone ikke kan
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
dvs at med en almindelig nokia tlf , en lille Ipod, så kan jeg det samme udover at gå på nettet ?
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 66 MC-er: 3 Emner: 125 Svar: 682
jun 2005
Hvis du bare skal have en telefon og muligheden for at spille musik på båden så køb en lille Ipod og en telefon til en krone. Men du får absolut ikke samme anvendelighed som Iphone, HTC med Android eller Win Mobile, Xperia og lignende. Så nej - Du kan IKKE det samme med den kombination.
Men du kan ringe og spille musik - ja
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 47 Svar: 312
Tag foreksempel en Nokia N95 og sammenlign den med iphone.. den kan FLERE ting end iphonen og er langt billigere + den har gratis fuld funktionel GPS der er ligeså avanceret som en GPS til 9000kr fra garmin.
Det hedder god reklame og ungdommens lette ofre.
Det "ipod stik" i din båd er noget som (bådens mærke) har fået store mængder penge af Apple for at montere i båden så de nærmest opfordrer dig indirekte til at købe en Ipod
En iPhone er virkelig virkelig overvurderet KUN på grund af rigtig god markedsføring og at det er et "hit" blandt de unge..
Et alternativ der kan MERE end en iPhone og som er billigere og som BÅDE har tastetur OG touchscreen er en Nokia N97...
Støt Apple ved at købe disse latterligt overadvertiserede produkter og endnu flere bliver "lokket i fælden" og tror de har gjort et genialt køb og at de har en telefon der er langt bedre end andre...
Og hvorfor købe en mp3 afspiller som iPod når det i forvejen er integreret i telefonerne og har været det de sidste 5 år?? Hvis der er pladsmangel mht sange så køber du bare et miniSD eller et microSD kort på mange GB til ingen penge i forhold til hvad en iPod koster
Apple er et modefænomen og vil uddø langsomt når folk begynder at forstå specifikationer og funktionerne og applikationerne i telefonerne..
jun 2005
Det eneste som jeg vil give Iphone er at deres umiddelbare brugerflade kører super flydende og telefonen går yderst sjældent ned eller har brug for genstart.
Men kunne aldrig finde på at købe en med de alternativer der er på Markedet i dag - Især en telefon som HTC Desire med Android 2.1 er et fabelagtigt alternativ. Især når prisen på en Iphone nærmer sig 6000kr. hvorimod de fleste alternativer ikke koster mere end 3500 til 4000kr. Det er jo vanvittigt, men ja - fantastisk PR fra Apples side.
Iphone, ipod, mobil , styr på det ?