{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.850 visninger | Oprettet:

anders c
anders c
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65

Nyt 46/47 tommer tv. Hjælp tak {{forumTopicSubject}}

står og skal skifte mit 32 ud med et 46 eller 47tommer.

Er ligeglad med design, vil bare have så god billedkvalitet som muligt for pengene.

Max 6-7000kr

I elgiganten kan man få et lg 47 til 6000kr som de skriver er 200hz, men når jeg tjekker andre sider ( bla. lg hjemmeside) er tvet kun 50hz

Hvad går det ud på?

Og hvordan sikre jeg mig at billedkvaliteten er god?
Hvad skal opløsningen helst være?
Er kun blevet mere forvirret efter jeg har prøvet at sætte mig ind i det.

Hjælp. på forhånd tak

http://tilbudsavis.elgiganten.dk/
side 14

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt 46/47 tommer tv. Hjælp tak
  • #1   7. jul 2012 Det bedste er, at du ser tv'et med egne øjne..

TV'et skal kunne vise Full HD (1080p)

Jeg vil anbefale at gå fra en 50 hz skærm til 100 hz, da billed opdateringen sker meget mere flydende end på 50 hz også selvom udsendelser sendes i 25/50 hz ! Du kan se billedet (erstatningsbillederne) er mere flydende som helhed.

Kikker du på Sony, så gå efter Bravia 3 processoren der har du god farve gengivelse, men det er dine øjne der afgør hvad der bliver købt.

• per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #2   7. jul 2012 jeg slår altid det hz pjat fra da de giver unaturlige bevægelser, og ja det er på alle skærme selv de nyeste high end med 400 hz

• #3   7. jul 2012 ALLE lcd-skærme er (min) 100hz, så det behøver du ikke fokusere på. Motionflow derimod, er en smagssag. Hvis billedkvalitet er vigtigst, så find et brugt Pioneer plasma...

• #4   7. jul 2012 Personligt syntes jeg Panasonic laver grimt design på deres tv's.. Men du slipper ikke uden om at deres Plasma skærme nok er hvor du får bedst billede for pengene!

Da jeg ikke kunne komme mig over den buzz der kom fra mit 60' Plasma i stuen blev det byttet ud med LED. Og jeg har nu 3x 46' Samsung 46D5005 Hvor du får virkelig meget for pengene. Både hvad angår design og billede. Og det er efter at have været nogen af de dyreste og billigste modeller igennem fra LG / Panasonic og Samsung.

Ellers burde du virkelig læse en annonce eller to på Flatpanels.dk

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#5   7. jul 2012 buzz fra dit plasma? hvad er ulempe ved plasma? larmer de?

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#6   7. jul 2012 Det samsung som du henviser til er det virkelig skarpt billede? selvom det kun er 100hz og ikke 200?

• #7   7. jul 2012 ja plasma tv larmer.. Nogen mere end andre... Og kommer an på hvor langt du sidder fra tv'et og størrelsen af rummet..

Hvad angår HZ burde du næsten læse den her smiley

http://flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1288865091

For hz ender med at være ligesom kontrast.. Som jo bare er forskellen mellem sort og hvid.. Som i starten var god hvis den var 1:8.000 på de første HD ready tv.. Nu er alt under 6.000.000 jo udelukket smiley
    (Og stadig kun et reklame stunt)
    Jeg har set div. fede film på 600hz Samsung Plasma til en formue her i stuen. Og derefter set dem på mit 46 LED til 1/4 af prisen.. Og ja plasma er godt.. Men ikke i nærheden af dobbelt eller derover... Og så den skide buzz....... Var 5 Plasma skærme igennem. Og alle med for meget buzz til at jeg ikke var ved at få flip selv med god surround sound.

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#8   8. jul 2012 okay. kan man ikke få et tv som minder om din model, bare til måske 6000kr? med samme billede kvalitet?

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#9   8. jul 2012 feks dette? er det ikke også super billede kvalitet?
    http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Philips-47PFL4007T-2328782.html

• #10   8. jul 2012 Philips har haft rigtig mange problemer med deres farve nuancer i forhold til alle andre mærker... De er virkelig gået deres egen vej.. Så lige præcis Philips ville jeg ikke gå med.. I henhold til LG / Samsung / Panasonic osv.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE46ES5505XXE/samsung-46-led-smart-tv-ue46es5505?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK

Er den nye og opdateret model af den jeg har..
    Har købt en del TV hos Elgiganten selv. Og de har altid ydet kanon service hvis der har været døde pixels eller lign.. Samt Samsung's kundeservice hvor de kommer ud og laver fejlen hvis det er muligt er også kanon.

Og den er du dækket ind under da det er et 5 tal i slutningen af model nummeret.. (bare så du ikke tror det er smart at spare 200kr på en evt. 5500 model) for så har du ingen dansk Samsung garanti på tv'et hvis der skulle opstå fejl..

• #11   8. jul 2012 En anden ting jeg er rigtig glad for.. Men det er så også stort set på alle tv's nu om dage smiley Men som jeg syntes bliver brugt for lidt.

Er du har mulighed nu via USB drevet i tv'et at sætte en USB stik i siden eller en ekstern harddisk med film filer osv. Og afspille direkte på tv'et..

Jeg har 3tb film/musik og billeder som jeg kører uden PC via USB stikket i alle min tv.. Om du kommer til at bruge at de kan gå på nettet (smart tv) er jo så en anden sag smiley Syntes selv det var sjov de første 5 minutter men bruger det ellers aldrig. Da den del stadig mangler uendelig meget udvikling..

Men delene med at du nu kan smide dit lager af film osv. i siden på tv'et uden at skulle bruge pc osv. er sku skønt.

• #13   8. jul 2012 der kom nick vist først:-)

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#14   8. jul 2012 den ser fin ud, men 100hz er det nok til 46 tommer? har læst på flatpanels.dk,men forstår det stadig ikke.
    et 100hz kan jo ligesåvel være 2 gange 50hz, som 200hz kan være 2 gange 100hz?

derfor vil det vil altid være bedst med flest mulige hz?? eller er jeg helt væk

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#15   8. jul 2012 og hvorfor så ikke tage mit første nævnte i elgiganten til 6000kr? 47 tommer 200hz og wifi? og hvorfor står der på lg hjemmeside at det er 50hz? troede ikke full hd tv kunne være under 100hz?

• #16   8. jul 2012 100hz er mere end rigeligt.. Du vil ikke kunne se forskel på 100hz eller 200hz hvis du ser alm. tv.

Jeg byttede mine 2x 200hz 26' pc skærme ud.. Med mit 46' Samsung.. som jeg skriver til dig på lige nu..

Men ellers ta ud og se på det..
    Du skal dog ikke regne med at kunne se en skid hvad angår billede kvalitet. Da den vil så på Demo models settings = den vil have alle farver på max og høj dynamisk kontrast. Plus du vil stå virkelig uharmonsk tv lys i sådan en butik..

Dette gælder jo så for alle TV i butikken.. Men ellers læs en test eller to af det..

Men med 6.000 på lommen og dine krav (og med al respekt viden) ville jeg ligge pengene på den model. Samt anbefale den..

Det kan være rigtig rart ikke at læse mere op omkring tv teknologi end man behøver til sit daglige forbrug.. For man ender med at stå hjemme hos vennerne og finde pixelfejl og skrækkelig uharmonisk justerede tv som bare skriger på at blive kalibreret..!

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#17   8. jul 2012 og det samsung i linker til, står der i specifikationer at det kun er 50hz?

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#18   8. jul 2012 okay, hvad mener du om det lg fra elgiganten? BURDE kvaliteten af billedet ikke være det samme?

• #19   8. jul 2012 Det LG hos Elgiganten kan jeg heller ikke finde ud af hvor mange HZ har.. For det er oplyst lige fra 50 - 100 til 200..

Billede mæssig er der ikke den store forskel at komme efter.. Wifi er kun hvis du smider en Dongle i siden.. "lille usb stik med trådløst net mulighed" og stadig kun til smart tv internet.. Som er... Meh...

Jeg kan ingen test finde af det.. Og kan heller ikke se om de så har valgt at vende stikkene på det ud mod siden.. Eller ind mod væggen.. (ind mod væggen betyder jo så at du ikke kan hænge det tæt på væggen) Hvor f.eks Samsung modellen har sørget for alt vender mod siden så du kan have det 2mm fra væggen..

(Ved jeg også LG gør på nogen af de dyre modeller) men kan ikke se det på den model de sælger der..

Ellers ser det ud til at være samme model / prisniveaus tv fra Samsung og LG.. Hvor du burde få lige meget for pengene.. (skal dog siges at LG's Led lys dioder er bedre i de billigere modellers paneler end Samsungs) Så den er meget 50/50 smiley

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#20   8. jul 2012 men kan du forklare hvorfor dit samsung tv står til 50hz, når ALLE full hd led tv er mininum 100hz? som tidligere skrevet i tråden?

• #21   8. jul 2012 Anders C.: Du lider af specifikationsforvirring. Kig lidt mere og læs lidt mindre og du vil opleve at tingene bliver langt mere ukomplicerede...:-)

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#22   8. jul 2012 hvad mener du? der står jo at scanningseffkten er 50hz

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#23   8. jul 2012 forhelvede folkens jeg vil have et 46led til maks 6000kr som har en super billedekvalitet, uden at købe katten i sækken og det skal være nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    godnat

• #24   8. jul 2012 Så ta et af de to.. Og læs en test eller to af dem... Du går ikke galt i byen med nogen af dem.. Samsung er sikker. Men var sku også glad for mit LG. Problemet er bare der ikke er en skid at finde på nettop den model af test eller lign.

• #25   8. jul 2012 De Plasma tv'er jeg har set er meget grov kornet. De kan tage et full hd signal, men viser det ikke på panelet.

Jeg havde kikket efter LED, LCD..

• #26   8. jul 2012 #Kjøller

aaaarh.? Det kan ikke benægtes at hvis du vil have den bedste billede gengivelse at plasma uden diskussion er det bedste panel til opgaven..

At der så er dårlig kvalitet og dårlig kalibrering som også spiller ind er så en anden side af sagen..

En helt anden faktor på dette emne er:
    Plasma er god til mørke rum og LED / LCD til lyse rum

Kommentér på:
Nyt 46/47 tommer tv. Hjælp tak

Annonce